abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72853104
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #64

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS & slechte zwemmers (manlief dan he ). Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari 2009 begonnen met injecties Gonal-f en dit had wel resultaat. 2 x IUI zonder resultaat. Daarna 1e poging IVF/ICSI in juni. Na punctie zeer ernstige hyperstimulatie (week ziekenhuisopname) en dus geen terugplaatsing, wel 14 cryo's . In augustus start eerste ronde voor terugplaatsing cryo.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen.
28-7-09 begonnen met 1e ICSI

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer...

Mijsje:
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. Vanaf komende cyclus bezig met IUI, zonder extra hormonen, alleen met pregnyl. (eerste IUI ongeveer eind oktober

[ Bericht 8% gewijzigd door RockabeIIa op 04-10-2009 18:55:03 ]
pi_72853145
Ik sloot hem weer eens, jeumig

Mijn laatste post:
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Orea het volgende:
Oh en ik heb geen PCOS, heb een normaal postuur (bmi van 24) maar ik heb luie eierstokken
Mij moeten ze echt volpompen met hormonen om er wat eitjes uit te kunnen krijgen!
pi_72853191
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:46 schreef Orea het volgende:
Oh en ik heb geen PCOS, heb een normaal postuur (bmi van 24) maar ik heb luie eierstokken
Mijn moeten ze echt volpompen met hormonen om er wat eitjes uit te kunnen krijgen!
De zweep erover
pi_72853283
Uhuh!
pi_72853569
Owh, en pze, ik mag maandag pas testen
pi_72854897
even een hele stomme tvp... aangezien ik al op het punt sta om m'n bedje in te duiken...
CP, ik duim wel heel erg voor je... heb je al tekenen die je aan ongesteldheid doen denken, of voel je gewoon nog helemaal niks?
pi_72855652
Nog helemaal niets, maar ik weet ook niet of ik wel zomaar ongesteld ga worden met al die medicijnen. kan best zijn dat dat pas gebeurt nadat ik gestopt ben
pi_72855704
ah, oke dan duim ik gewoon even door naar maandag toe, en dan hoop ik mee op gewoon een dubbele streep...
pi_72855909
Als die tweede streep niet komt zet ik'em er gewoon zelf bij
pi_72856767
Ik vind ook dat het na 3 mislukkingen wel weer eens tijd is voor goed nieuws, CP. Dus als jij daar maandag nu eens voor zorgt? Lijkt me een goed plan!
pi_72856833
Sorry verkeerd gelezen CP, dan duim ik gewoon door tot maandag hoor!
pi_72871723
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:29 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt voor alle afvalaanmoedigingen, ik denk ook echt dat het daaraan ligt eerlijk gezegd. Zit zelfs met het idee in mijn hoofd om dat tegen de gyn te melden, even geen behandeling tot ik ben afgevallen... Maarja... twijfeltwijfel. Mijn BMI is nu 31,8. Niet echt shocking, maar wel te hoog natuurlijk.
[..]

Ik ben nu een jaar bezig ongeveer, dit is de 10e keer met 100mg. Ik val af omdat ik zelf denk dat het niet zwanger worden daarmee samen hangt.
PZE; ik vind het echt knap van je ! En ik hoop echt (hoe stom dat ook klinkt) dat je gewicht samenhangt met het uitblijven van een zwangerschap... want dan zou het relatief gemakkelijk op te lossen zijn!
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:30 schreef happyme28 het volgende:
Ik ben er van overtuigd van wel. Ik heb ook overgewicht en geen PCOS. Na een jaar nog niet zwanger en de basis onderzoeken bij de gyn, ben ik via de gyn doorverwezen naar een dietiste. Na 4 maanden afvallen (en zo'n 20 kilo minder) was ik zwanger. Dit ging helaas mis, maar na mijn miskraam wederom na 4 maanden zwanger.

Ik ben er van overtuigd dat het afvallen het goede duwtje in de rug is geweest maar ik ben er ook van overtuigd dat het niet voor iedereen met overgewicht zal gelden .
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat het samen kan hangen, maar dat het niet voor alle mensen met overgewicht zal gelden... Het heeft bij ons ruim twee jaar geduurd, waarin ik (slechts 1.64 kort ) begon met een startgewicht van 73 kg. Ik hoefde van mezelf niet af te gaan vallen want "als ik straks zwanger ben, kom ik toch alleen maar aan"... uuhm ... tja, béétje naief... want na 2 jaar was er 10 kilo aangekomen... en was er dus nog geen zwangerschap. Overigens had ik ook géén PCOS...

CP: ik blijf voor je duimen komend weekend! Spannend! Maandag komt gestaag dichterbij!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_72873793
Bedankt Jose!
Het is wel een beetje dubbel hoor, dat afvallen. Ik ben al van kinds af aan te zwaar en voor ik de pil slikte had ik al een rommelige cyclus. Mijn gevoel zegt dat mijn gewicht de reden is dat het zwanger worden niet lukt, maar aan de andere kant: er is niks mis. Geen PCOS, geen hormoonspiegel die uit balans is... Maar het moet toch ergens aan liggen. Lijkt mij.

Vandaag op dag 16 in elk geval een positieve ovutest, dus we kunnen weer aan de klus vanavond.
pi_72874408
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt Jose!
Het is wel een beetje dubbel hoor, dat afvallen. Ik ben al van kinds af aan te zwaar en voor ik de pil slikte had ik al een rommelige cyclus. Mijn gevoel zegt dat mijn gewicht de reden is dat het zwanger worden niet lukt, maar aan de andere kant: er is niks mis. Geen PCOS, geen hormoonspiegel die uit balans is... Maar het moet toch ergens aan liggen. Lijkt mij.

Vandaag op dag 16 in elk geval een positieve ovutest, dus we kunnen weer aan de klus vanavond.
Misschien is het dan juist wel de reden. Als er niets anders mis is
Veel plezier vanavond

Nog drie dagen. Gelukkig hebben we een redelijk vol weekend, want het begint na het halen van de testen toch wel een beetje te kriebelen
pi_72875083
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bedankt Jose!
Dat was bij mij dus ook. Alles was ok, had iedere maand gewoon ongesteld en toch lukte het pas toen ik eenmaal met het dieet bezig was en ik af was gevallen. Weet overigens niet 100% zeker of ik iedere maand een (goede) eisprong had toen omdat ik dat niet teste toen maar ik werd dus wel gewoon ongesteld.
quote:
Zet 'm op!

CP, mijn duimen draaien hoor. Nog maar 3 nachtjes slapen
pi_72880581
Zet 'm op, PZE! Ik hoop dat het afvallen DE oplossing blijkt.

CP, ik blijf voor je duimen hoor!

Ik herhaal mijn vragen uit het vorige topic hier even. Dat topic zat zo snel na mijn post vol.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef sombie het volgende:

Wie van jullie zit ook alweer in Belgie voor behandelingen? Wat is daar het voordeel van? Ik vraag me namelijk af of het voor ons ook verstandig is om daarnaartoe te gaan.

En ik overweeg om over te stappen naar Unive omdat zij een vierde behandeling vergoeden. Weet iemand of je dan beiden het duurste pakket nemen of is het voldoende als alleen in het duurste pakket neem?
pi_72881307
Ik voel echt helemaal niets. Behalve dat ik moe en chago ben de hele dag, maar dat staat ook in de bijsluiter. En ik ben vreselijk warrig. Haha, nou ja, nog maar 2 volle dagen en 1 avond (de nacht tel ik uiteraard niet mee ).

Ik heb geen ervaring met behandelingen in Belgie en ook niet met overstappen naar unive. Maar bij dat laatste kan ik me voorstellen dat alleen jij hoeft over te stappen.
pi_72881524
Sombie, volgens mij waren dat Leonieke (zowieso, die is immers zelf een Vlaamse) en NIKKI (?).
pi_72882129
Sombie, wat ik in het vorige topic al zei: ervaring met België heb ik niet (dinsdag moet ik in Leiderdorp zijn voor een intake) maar ik ga ook overstappen naar de Unive. Daar hoeft je partner niet bij mee over te stappen, want de behandelingen staan op jouw naam. Vraag me alleen wel af of er een selectie procedure is... (ik ga ook naar ze overstappen per 1-1-2010!)
pi_72882150
Oh en PZE have fun dit weekend en vet goed dat je aan het afvallen bent!
pi_72883317
O ja, dat had je al geschreven inderdaad. Was ik vergeten, sorry!

En verder alleen Leonieke en Nikki ervaring met Belgie dus. Ik dacht dat er nog iemand was, maar dan vergis ik me vast.

Bedankt voor jullie reacties, meiden.
pi_72884960
Ik voel krampjes. Heel laag in m'n buik. Nog nooit gehad
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:20:25 #23
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_72886449
CP: dat kan op vanalles duiden - keep up the good spirit! Mijn duimen draaien voor je!
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:22:04 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72886504
Even nog een tandje extra duimt voor CP
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:30:18 #25
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_72886834
blijf plakken blijf plakken BLIJFFFF plakken!!
ik duim verder voor je CP
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')