abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73010364
op de PSZ gaat samenspelen juist heel erg goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:00:07 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73010641
Dean kan gelukkig ook heel goed zelf spelen, al vanaf dat ie 6 mnd was al eiks .
En hij kan ook heel goed TV kijken .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:02:13 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73010716
Misschien werken thuis met een beloningssticker systeem ofzo, eerst stickers verdienen met zelf spelen ( eerst bijv. elke 5 minuutjes kookwekkertje zetten , later bij succes uitbreiden)
En een x- aantal stickers is een filmpje kijken.

Hier gelukkig ook eentje die zich prima zelf/met anderen/met mij kan vermaken
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:19:31 #104
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73011335
Gelukkig hier ook een makkelijk ventje. Zowel met als zonder tv vermaakt hij zich prima.
Ook leuk, sta ik te koken, komt ie met een heel ondeugend koppie bij me staan (en hij weet dat ik het heel vies vind en er een hekel aan heb): 'Mama? Ik heb lekker in de neus gepulkt. Was heeeeeel lekker.'

Tot zover mijn opvoedskills... niks wat ik em zeg werkt
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73012181
Maarre, peuters hoeven toch ook nog helemaal niet zelf en/of geconcentreerd te kunnen spelen? Niet dat het niet handiger is als ze het kunnen, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als ze het niet kunnen.

B. toch!
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:47:46 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73012455
Denk dat er wel verschil in zit dat Amber alweer bijna 4 is of eentje die nog niet zolang 2 is
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73013654
Kim speelt heel goed zelf, momenteel met de poppen en keukentje/theeservies en taartjes enzo.
Hele verhalen en als Tyler een schone luier moet, moet pop ook, Tyler naar bed pop ook, etc.
Boekjes lezen doet ze ook en soms een tekening, die moet ik ook wegleggen, anders sloopt ze bv de stickers er weer af.
Vandaag ging het heel goed gelukkig. Juf verklaart cbarts voor gek. Vooral het praten, Kim praat daar (en thuis) veel en duidelijk genoeg.
pi_73014260
Juliette kan wel fietsen op de peuterspeelzaal met de Winther driewielers die ze daar hebben, maar niet thuis met onze eigen driewieler (die nu trouwens ook gesloopt is door onbekenden) of haar eigen fiets (zo'n 12,5 inch loekietje).

zo'n ding van 85 euro fietst blijkbaar beter
Misschien kan Kim het ook makkelijker leren met de spullen die ze bij de psz hebben?
pi_73014650
Ze hebben allemaal verschillende, dus misschien wel ja.
pi_73018031

Hier gaat alles goed! Jet is een lekkere 2-jarige ....
Alles is nee, nee en nog eens nee! Wel lastig af en toe, maar heel vaak erg leuk

Nog steeds genieten dus met en van Jet
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_73018720
vicky, maar dat zijn ook wel lastige knutselwerkjes voor een peuter. waarschijnljik moest jij 't meeste werk doen, kastanjes zijn best hard en die prikkers best scherp. ik kan me voorstellen dat slopen dan leuker is voor haar. misschien iets minder hoog inzetten, dus makkelijker dingetjes verzinnen? hier kunnen ze bijv. heel lief spelen met een blad dat ze mogen beplakken met allerlei stickers. maar voordat ze die velletjes er zelf af konden krijgen was dat ook nog geen succes hoor. en 't is natuurlijk altijd erg leuk als mama of papa echt meedoet.

ingrid, woedeaanvallen horen juist heel erg bij peuters hoor. maar leuk zijn ze niet. en je wil ook niet dat ze juist daarmee dan haar zin krijgt, dus best lastig om daar op een goede manier mee om te gaan. de ene keer ben je als ouder ook inventiever dan de andere. veel succes ermee in elk geval!

leuke fiets, fons! en knap dat ie 't kan, BM!

haha menicole, die mikael!
pi_73019129
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:00 schreef bixister het volgende:
ingrid, woedeaanvallen horen juist heel erg bij peuters hoor. maar leuk zijn ze niet. en je wil ook niet dat ze juist daarmee dan haar zin krijgt, dus best lastig om daar op een goede manier mee om te gaan. de ene keer ben je als ouder ook inventiever dan de andere. veel succes ermee in elk geval!
Nou idd ik wil niet dat ik dan toegeef. Doe ik ook amper. Maar tegen deur aan schoppen is lastig te negeren. De buren horen het ook.
Ik heb nu niet meer het idee dat Kim heel anders is dan de andere peuters.
Misschien dat ze hier en daar iets achter loopt, maar valt wel mee denk ik nu. Adhd testen doen we nog wel voor de zekerheid. We staan nu toch al op de wachtlijst en cb wil het ook graag.
pi_73019243
lijkt me geen overbodige luxe, je kunt 't maar beter zeker weten toch? als dat zo is kun je daar namelijk best heel gericht mee omgaan. en kun je daar als ouders ook wat specifiekere ondersteuning in krijgen.
pi_73019285
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:45 schreef Beaker het volgende:

Hier gaat alles goed! Jet is een lekkere 2-jarige ....
Alles is nee, nee en nog eens nee! Wel lastig af en toe, maar heel vaak erg leuk

Nog steeds genieten dus met en van Jet

Lang niet gezien! Hoe gaat het verder met 'r?
.... met gevoel voor drama....
pi_73019418
Inderdaad. Djeez herkent wel dingen in haar gedrag soms.

Het ging echt een stuk beter vandaag. Bijvoorbeeld er ligt een boekje op de grond. Ik zeg leg die maar op tafel of in de kast. Want als Tyler het tegenkomt, pakt hij het. En dan gaat het stuk. Eerst deed ze het niet. Maar toen kwam Tyler in de buurt en zag ze in dat het wel een goed idee was. Nog voordat hij het kon pakken, legde ze het in de kast. En zei ze tegen Tyler, jij bent nog een baby en kan nog geen boekje lezen en hij mag niet kapot. Daarom heb ik hem weg gelegd. Toen pakte ze een speeltje van hem. Die mag jij wel hebben. En ze glimlachten naar elkaar.
pi_73019677
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:14 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Lang niet gezien! Hoe gaat het verder met 'r?
Ze kletst en zingt zo leuk! en is dagen zoet met een plastic tas en knijpers!?
Eten is nog steeds niet geweldig Ze wil nu wel eindelijk haar eten proeven kregen we eerst nog een dikke nee, nu gaat haar mond open en zegt ze eerlijk wat ze ervan vind! Voor ons al een hele vooruitgang!

Hoe gaat het met jou 2 mannen?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_73022120
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bijvoorbeeld er ligt een boekje op de grond. Ik zeg leg die maar op tafel of in de kast. Want als Tyler het tegenkomt, pakt hij het. En dan gaat het stuk. Eerst deed ze het niet. Maar toen kwam Tyler in de buurt en zag ze in dat het wel een goed idee was. Nog voordat hij het kon pakken, legde ze het in de kast. En zei ze tegen Tyler, jij bent nog een baby en kan nog geen boekje lezen en hij mag niet kapot. Daarom heb ik hem weg gelegd. Toen pakte ze een speeltje van hem. Die mag jij wel hebben. En ze glimlachten naar elkaar.
. Dat is wel heel erg lief!! En het samen leren spelen en delen komt heus wel, misschien wel met heel veel geduld, maar het wordt steeds makkelijker!
And so the lion fell in love with the lamb
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:43:06 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73023102
Klinkt als allemaal goed peuterpuber gedrag Ingrid. En dat schoppen is lastig, maar ze leert al steeds meer. Ook het delen dus dat komt zeker goed. En over fietsen is al veel gezegd. Kijk vooral waar jij haar een plezier mee doet. Een fiets kan altijd nog op een rommelmarkt of gekocht worden.

Hier ook zo min mogelijk speelgoed in huis erbij. Wel puzzels en gezelsschapsspellen (prinsessenspiegelspel, de wielen van de bus, huisje-boompje-beesje spelen ze allebei veel mee) zijn welkom en playmobiel, maar verder zo min mogelijk. We hebben zoveel en ze spelen met zo weinig, dus we gaan met sinterklaas voor een groter samending...bijv. een skelter of zo. Iets waar ze allebei veel plezier aan hebben.

En wat wij Maud voor d'r verjaardag gaan geven dat weet ik nog steeds niet. De raderen blijven draaien.
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:45:41 #119
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73023190
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:00 schreef bixister het volgende:
vicky, maar dat zijn ook wel lastige knutselwerkjes voor een peuter. waarschijnljik moest jij 't meeste werk doen, kastanjes zijn best hard en die prikkers best scherp. ik kan me voorstellen dat slopen dan leuker is voor haar. misschien iets minder hoog inzetten, dus makkelijker dingetjes verzinnen? hier kunnen ze bijv. heel lief spelen met een blad dat ze mogen beplakken met allerlei stickers. maar voordat ze die velletjes er zelf af konden krijgen was dat ook nog geen succes hoor. en 't is natuurlijk altijd erg leuk als mama of papa echt meedoet.

Dat, en het kan toch ook gewoon zo zijn dat ze niet van knutselen oid houdt? Ik heb wat afgeknutseld met m'n dochter, maar het draaide er altijd op uit dat ik na 5 minuten opdrachten kreeg met wat ik moest kleien/verven/tekenen/plakken/in elkaar zetten en zij vooral toekeek. En zodra ik daarmee stopte, was het klaar. Dan wilde ze handen wassen en iets anders doen.

Echt alleen spelen heeft ze ook heel lang niet echt gedaan, haar voorkeur gaat uit naar rollenspellen waarbij ik heel actief mee moet doen. Maar het liefst speelt ze met andere kinderen. SInds de zomer speelt ze veel alleen buiten of binnen met kinderen uit de buurt en dan kan ze zich echt uren vermaken.

Wat ze wel graag alleen doet is 'schrijven' of met de barbies spelen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_73035694
Net een afspraak gemaakt bij een basisschool (montessori). Beetje gek idee. Het duurt nog 2 jaar, en hij is nog zo klein

Chris speelt prima alleen, maar wil ook graag met ons spelen. Ligt echt aan zijn bui. Met zijn auto's/trein kan hij een poos alleen spelen. Maar theedrinken is natuurlijk leuk met zijn 2-en. En hij helpt graag mee met poetsen.
Speelgoed is hier ook weer flink opgestapelt na zijn verjaardag. We hebben al wat spul voor baby's aan de kant gezet.
En dan ga je op vakantie en komt ergens een rommelmarkt tegen. En daar heeft iemand duplotreinen in de verkoop. Nu liggen er 2 dozen met treinen en rails (a10x40x80cm) op de eetkamertafel te wachten op een definitief plekje
pi_73035741
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:41 schreef owlet het volgende:
Maarre, peuters hoeven toch ook nog helemaal niet zelf en/of geconcentreerd te kunnen spelen?
Neehoor. Het staat alleen hoog op de wishlist van hopelijk nog te implementeren features.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73035812
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Neehoor. Het staat alleen hoog op de wishlist van hopelijk nog te implementeren features.
dat dus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73036009
En wat mevrouw gisteren nou weer had. Ik ging d'r ophalen bij de opvang, en we zouden daarna frietjes gaan halen omdat het al laat was en moeders werken was. Nou prima, vind ze leuk enzo. Komen we daar in de friettent en gaat ze echt he-le-maal los he. Anna is normaal gesproken enorm verlegen bij vreemden of op vreemde plekken en zal zeker niet zomaar een vreemde aanspreken of zelfs aankijken. Maar gisteren ging ze rennen, springen, vliegen, rondjes rennen om vreemde mensen heen, echt niet normaal gewoon. . Ik voelde me echt zo'n ouder die z'n kind niet onder controle kan houden maar het overviel me gewoon compleet. Het leek wel ff een compleet andere Anna die ik bij me had. .

Raar kind.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73038593
Anna

Beaker, hier ook zo'n lastige eter. Maar wat vindt Jet nou meestal van mama's kookkunsten dan?

Devin is vanmiddag bij mijn moeder aan het spelen.Ze belde net helemaal hyper op om te vertellen dat hij zittend op zijn driewieler nu eindelijk ook de trappers gebruikt! Grappig, jullie hadden het er hier laatst nog over.
.... met gevoel voor drama....
pi_73040723
voor Devin

Anna. Wat dacht je dat heb ik gezien... ook es proberen?

Maud heeft en principe van grapjes maken door. Was vanochtend bij F. in de zaak. Gaat ze helpen met koffie maken... kijkt ze F. bloedserieus aan en zegt; jij niet koffie drinken! Dus F. nee? Nee zegt ze... koffie op! En die ogen glommen gewoon van pret.

Zelf spelen en samen spelen met Fleur gaat hier wisselend. De ene keer dus heel erg goed, maar de andere keer gaat het ook super mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')