abonnement Unibet Coolblue
pi_77960860
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Hippos op 13-02-2010 18:40:41 ]
  zaterdag 13 februari 2010 @ 19:02:47 #252
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_77961525
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:37 schreef Hippos het volgende:
Ik vind persoonlijk dat je heel kort door de bocht gaat. De VIL lijkt soms ondoorgrondelijk, maar ik heb er veel aan gehad. Als eerste moet je kijken naar 3 dingen: hoe zie jij jezelf, hoe zien de leerlingen jou en hoe ziet jouw ideale docent eruit? Als alle drie de typen overeenkomen of dichtbij elkaar liggen is dat prima. Dan hoef je eigenlijk ook niet heel diep gaan analyseren, dat is bij mij toen ook verteld. Desondanks kun je ook jouw ideale docent vergelijken met het landelijke beeld. Uit mijn analyse bleek dat ik een te hoog ideaal beeld had van de 'beste docent.' Onbereikbaar.
Ja dat laatste blijkt bij mij ook.
quote:
De scores zijn inderdaad minder makkelijk te koppelen aan een type docent. Nogmaals, het IVLOS schrikt serieus als er een groot verschil zit tussen hoe jij jezelf in die klassen ziet en hoe de leerlingen jouw zien. Is dat beeld redelijk hetzelfde, dan is het goed. Toch is het handig om de antwoorden van de leerlingen eens door te nemen. Je schrikt (en lacht) soms hoe leerlingen jou zien. Het is een stukje feedback dat je gewoon ter hand kunt nemen, soms haal je daar kleine dingen uit. Nogmaals, je moet er ook niet té serieus naar gaan kijken. En ik mag aannemen dat je de VIL in een klas hebt afgenomen die lekker loopt en een klas die minder lekker loopt? Daar schiet je bij deze test het meest mee op.
Ja, maar ze typeren mij aan de hand van cijfertjes. Dan kunnen ze toch de sleutel wel mee leveren? En daarbij de verklaring van hoe de cijfertjes eruit zijn gerold?
Ik krijg nu: het eindresultaat, en dat moet ik zelf koppelen aan concrete acties. Hoe kan dat nou?
quote:
Het IVLOS wil gewoon zien dat jij kritisch naar die uitslag hebt gekeken en er misschien 1 of misschien meerdere (kleine) leerpuntjes uit hebt gehaald. De sectoren helpen je daarbij. Het kan zijn dat in 1 sector er een verschil zit tussen jou en de kids. Aan die sector moet je gaan werken. Aan jou de kunst (en daarmee het bewijs dat je eigenhandig over je doen als docent kan nadenken...) om leerpunten op te schrijven die mogelijk kunnen helpen om dit verschil in deze sector te verkleinen. Je zit op een universiteit, dus het IVLOS ziet graag dat je ook analytisch kan nadenken.
Het is toch niet enkel belangrijk wat het verschil is tussen mij en wat de leerlingen vinden? Als we beide iets kut vinden, is het toch niet opeens goed?
quote:
Lang niet alles zal goed zijn aan het IVLOS, ik heb er vorig jaar op gezeten, maar nu ik verhalen van collega's hoor die nog studeren in Rotterdam of Amsterdam knijp ik mijn handen dicht met het IVLOS. Zo slecht vind en vond ik het niet, met name de persoonlijke begeleiding van onze mentoren en vakdidactici vond ik uitmuntend. En ja, ook wij hadden veel, heel veel te klagen...
Dat het elders nog slechter is, maakt mijn mening niet anders. Ik vind het een grotendeels waardeloze opleiding. Docent is een beroep, geen half-wetenschappelijke functie.
De wetenschappelijke basis heb ik al: ik heb gestudeerd.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_77964121
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 19:02 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja dat laatste blijkt bij mij ook.

Dat is toch iets dat blijkt uit de analyse. Dat kun je in ieder geval meenemen in je verwerking van de VIL. En door de schijf te bestuderen kun je heel misschien ook voor jezelf een idee krijgen waar dat 'm inzit.

[..]

Ja, maar ze typeren mij aan de hand van cijfertjes. Dan kunnen ze toch de sleutel wel mee leveren? En daarbij de verklaring van hoe de cijfertjes eruit zijn gerold?
Ik krijg nu: het eindresultaat, en dat moet ik zelf koppelen aan concrete acties. Hoe kan dat nou?

Naar wat ik altijd heb begrepen weet je aan de hand van de scores in welke sector of sectoren jij afwijkende resultaten hebt t.o.v. de leerlingen. Je kent jezelf, je houdt je portfolio bij en je hebt als het goed is duidelijke leerdoelen/punten; dan bestaat er een kans dat jij wel aanvoelt waar een bepaalde afwijkende score doorkomt. Dat hoeft natuurlijk niet. Maar dat kan wel, het is bij iedere DIO anders. Misschien op het gebied van orde houden of de pedagogische rol. Het is juist de kunst om als aankomend (universitair geschoolde) docent dit te proberen. Het systematisch en analytisch kunnen nagaan van je eigen handelen en de gevolgen daarvan. Tuurlijk heb je een punt, maar ik hoop ook dat je mijn punt een beetje begrijpt. Het is soms helaas een wazig instrument. Daarom heb ik 'm zelf proberen te doorgronden zoals je misschien merkt...maar ook ik ben maar een simpele ziel
[..]

Het is toch niet enkel belangrijk wat het verschil is tussen mij en wat de leerlingen vinden? Als we beide iets kut vinden, is het toch niet opeens goed?

Wat bedoel je met allebei kut vinden? De leerlingen beoordelen jouw. Jouw handelingen en doen en laten. Wat vindt jij dan kut aan jezelf? Dat begrijp ik niet helemaal. De leerlingen zien jou als een bepaald type docent (daar hoort ook bepaalt gedrag bij zoals je bij de beschrijving vast hebt gelezen). Als dat beeld niet overeenkomt met hoe jij je in die klas ziet, dan heb je een probleem.
[..]

Dat het elders nog slechter is, maakt mijn mening niet anders. Ik vind het een grotendeels waardeloze opleiding. Docent is een beroep, geen half-wetenschappelijke functie.
De wetenschappelijke basis heb ik al: ik heb gestudeerd.

De vakkennis bedoel je? Die had ik ook. Ik deel je mening hoor, er moet en kan een boel beter, maar ik ben de opleiding met terugwerkende kracht wel gaan waarderen. En geloof me, het ergste kwam bij mij met het regelen van het diploma zelf. Wat een drama...organisatorisch een puinzooi. Ik kan hier de muur behangen met alle mailtjes over en weer.
Wel interessant, die vraag heb ik nooit echt beantwoord gezien, in hoeverre onderscheid een eerste graad docent zich van een tweede graad docent los van de vakkennis. Ik heb wel een vermoeden...maar ik hoor er ook graag anderen eens over....
pi_78025097
Vandaag echt een moment. Ik was aan het uitleggen en dacht bij mezelf...'ik zit er echt totaal niet in.' Dus ik ben op een gegeven moment maar gestopt, morgen in de herkansing Baalde er een beetje van, goed voorbereid, maar ik zat er niet in. Nou ja, hopelijk morgen beter Volgensmij hadden sommige leerlingen ook zoiets van ....dit wordt 'm niet...
Enne...plannen ze een bezoekje aan Snowworld morgen precies in lesuren, oftewel, de kans is groot dat ik in mijn blokuur uiteindelijk misschien 10 leerlingen heb...altijd fijn, uitjes onder schooltijd...

[ Bericht 9% gewijzigd door Hippos op 15-02-2010 18:50:23 ]
pi_78026180
Ik moest nog aan jullie denken vandaag toen ik in de krant las dat van alle studierichtingen de universitaire lerarenopleidingen door de studenten het laagst worden gewaardeerd.

Hippos, lekker handige organisatie vaak inderdaad . Collega's klagen hier ook elk jaar steen en been omdat de twee verste excursies van 5VWO een dag eerder vertrekken dan de andere. Op die dag zitten ze dan met 5 van de 25 leerlingen, je kunt dus niks fatsoenlijks behandelen en bovendien zijn die kinderen al in een "we gaan morgen op excursie"-mood. Maar de les laten vervallen mag niet, vanwege de onderwijstijd .
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 19:57:34 #256
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_78028772
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 15:37 schreef Jentin het volgende:
Ik ook! En ze praten dan dus wel, maar niet over de toets? Ik kan me er niks bij voorstellen; hoe concentreren ze zich dan?

Viking, hoe is het met die ene vervelende klas? Heeft je nieuwe aanpak nog vruchten afgeworpen?
Ze hadden een woorddictee. Die lerares vroeg steeds aan de leerlingen een van de geleerde woorden. Daarna kregen ze nog een blaadje met opdrachten die ze voor de rest van de toets moesten maken. Maar ze zaten nog gewoon naast elkaar. Een paar hadden hun mp3 op gezet en sommige waren nog aan het klagen over de gymles die ze hadden. Ik vond het wel apart en dit wordt zeker niet mijn manier van werken .
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_78029717
Iemand vroeg hoe het was met mij, dus ik ga even ongegeneerd alle kritiek op 't IVLOS voorbij en val even binnen. Met mij gaat 't lichamelijk en geestelijk al weer een stuk beter. Ben niet meer benauwd, heb nog wel af en toe een wat drukkend gevoel op de borst, maar niet meer constant en niet meer elke dag. De Mensendieck therapie doet wonderen voor ademhaling , nu gaan we werken aan houding (ook voor de klas, dus fijn en praktisch). Vorige week en deze week sta ik 13 lesuren voor de klas (ipv 23), er is een aangepast rooster gemaakt, en mijn co-mentor neemt de mentor-activiteiten even waar tot aan de voorjaarsvakantie. Daarna ga ik weer helemaal aan de slag.

Op school heeft mijn kleine instorting wel degelijk iets teweeggebracht . De sectie heeft nu de werkdruk als punt op de agenda staan, en eindelijk beginnen collega's van mij ook te opperen dat we misschien wel heel veel willen en heel veel toetsen in relatief korte tijd. Voorbeeld: Mijn 2e klas heeft in de 2e periode, die was 9 weken x 2 lessen, 8 cijfers gekregen . Twee repetities, twee SO's, een toets over een gelezen boek, een luistertoets, een leestoets en een filmproject. De andere vreemde talen gaven vijf cijfers, andere vakken zelfs soms maar vier of drie. Ik weet dat talen veel toetsen, maar onze sectie springt er echt uit wat dat betreft.

We gaan binnenkort met de sectie Engels een middag besteden aan de lesprogramma's in de boven-en onderbouw en hoe die minder belastend en minder overlappend gemaakt kunnen worden (bijv. qua pieken in nakijkwerk als zowel VWO4, VWO5 als VWO6 een grote schrijfopdracht moet inleveren). Dit mocht jammer genoeg van de directie niet op de al geplande studiemiddag , waardoor er weer lessen voor uit moet vallen, maar goed..so be it .
pi_78030114
Heel goed!
Er kan vaak veel verbeteren door eens naar die programma's te kijken. Bij ons was het in bovenbouw Nederlands jarenlang kommer en kwel, veel klachten over de werkdruk, de een na de ander werd overspannen. Toen kwam er een zakelijk iemand werken die erop hamerde dat er in dat programma gesnoeid werd. De dames sputterden aanvankelijk wat ("ze moeten dit op het examen kunnen, dus dat moeten we vaak toetsen") maar zijn nu dolbij. Ik geloof dat de hoeveelheid nakijkwerk zo ongeveer is gehalveerd!

Mooi dat de ademhaling enzo beter gaat. En nu bijna voorjaarsvakantie, dat geeft hopelijk ook weer extra rust.
pi_78034313
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Voorbeeld: Mijn 2e klas heeft in de 2e periode, die was 9 weken x 2 lessen, 8 cijfers gekregen . Twee repetities, twee SO's, een toets over een gelezen boek, een luistertoets, een leestoets en een filmproject. De andere vreemde talen gaven vijf cijfers, andere vakken zelfs soms maar vier of drie. Ik weet dat talen veel toetsen, maar onze sectie springt er echt uit wat dat betreft.
Fijn dat het beter met je gaat!

Dat aantal cijfers ! Bij ons op school is de regel: je produceert per periode (er zijn er vier, een periode beslaat ongeveer een week of 8/9) in ieder geval zoveel cijfers als het aantal uren dat je een klas per week ziet. Dat houdt in: mijn derde klassen zie ik drie uur per week, en dus moet ik per periode minstens 3 cijfers aanleveren. Meer mag natuurlijk ook, maar dat hoeft niet. Zelf zit ik er aan het einde van het jaar vaak wel boven, overigens. Dit is in ieder geval goed te doen .
In de bovenbouw hebben we vier keer per jaar toetsweek en daarbuiten geen/amper toetsen. Het nakijkwerk buiten de toetsweken blijft beperkt (in mijn geval) tot wat schrijfopdrachten en boekverslagen.
pi_78121792
Ik heb vanavond een toets gemaakt voor de brugklas, en daarna een Engelse versie gemaakt voor die ene nauwelijks Nederlands sprekende leerlinge, en uiteraard in de haast met de Engels versie de Nederlandse overschreven. En er moet nog een toets nagekeken van een klas met 32 leerlingen. Dat gaat nachtwerk worden, MAAR: bijna vakantie . De gedachte dat na morgen tien dagen van "niet om zes uur hoeven opstaan" volgen houdt mij op de been.
pi_78149819
Het achtste uur lesgeven, zo vlak voor de vakantie...is geen pretje maar goed, vakantie! Morgen nog etentje met collega's

Ik moet wel vanzelf werken aan het positief blijven, ik merk dat bepaalde kleine negatieve ervaringen of een klas waar 't niet lekker loopt me een beetje uit het lood brengen soms. Toevallig binnenkort weer een bijeenkomst met andere docenten waar we hierover 't gaan hebben...soms word ik een beetje moe van mezelf
pi_78168389
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 18:44 schreef Hippos het volgende:
Ik moet wel vanzelf werken aan het positief blijven, ik merk dat bepaalde kleine negatieve ervaringen of een klas waar 't niet lekker loopt me een beetje uit het lood brengen soms.
Dit filmpje kan helpen!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:08:45 #263
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78179075
Ik was gisteren op een schoolfeest, en ik vind het bizar om het te zeggen, maar:
- wat mij betreft kan alcohol beter taboe worden op schoolfeesten
- wat is er gebeurd met de sexuele moraal?
-> leerling (jongen) van 14 die trots verteld dat hij heel veel meisjes heeft geschuurd (dat je het doet, okee, maar het trots vertellen aan een leraar, terwijl er 4 meisjes om je heen staan?). Meisjes die vertellen dat er "echt veel ranzige foto's gemaakt zijn".
-> meisje dat beteuterd staat te vertellen dat het echt irritant was: "allemaal jongens probeerden me te zoenen."

WTF. Ik stond gisteren even te praten hierover met een collega (23) en ik voelde me 45...
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78179622
Ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet vinden. Op mijn school is alcohol op de schoolfeesten verboden. Dat betekent dat er sowieso geen bovenbouwers meer komen, en dat sommige (gelukkig een kleine minderheid) onderbouwers vooraf 'indrinken' op een levensgevaarlijke manier. Er zijn al meerdere keren kinderen in het ziekenhuis terechtgekomen zonder uberhaupt ons feest bereikt te hebben: het ging vooraf al mis.

Ik denk dan dat dat repressieve beleid alleen maar averechts werkt en dat we beter gewoon wel bier kunnen schenken, net als in mijn eigen schooltijd. Maar misschien zijn de tijden wel gewoon veranderd en kan wat toen kon, nu niet meer. In mijn tijd was alcoholgebruik voor bovenbouwers toegestaan, alcoholmisbruik niet (zo stond het altijd in de brieven die ouders kregen). En natuurlijk gaven bovenbouwers weleens een biertje door aan een onderbouwer, en natuurlijk gingen mensen later nog verder drinken in de stad, en natuurlijk raakten sommigen daar dan volledig lam. Maar die waren dan 16 of 17. Dat comazuipen op elfjarige leeftijd, dat speelde toen nog niet -of er moet mij veel ontgaan zijn.

En als je toen als puber stomdronken raakte, vonden je ouders dat jouw stomme schuld en niet die van de school. De school kreeg dan geen aanklacht aan z'n broek. Nu begrijp ik heel goed dat mijn school geen druppel alcohol in het pand wil, want dan heeft het aan ons tenminste niet gelegen. Maar als dat feit dan aanleiding is om vooraf ergens een fles jenever achterover te slaan...dan is het inderdaad niet onze verantwoordelijkheid, maar het is ook niet echt een gewenste ontwikkeling natuurlijk .

Qua seksuele moraal valt het me alleen altijd op hoe schaarsgekleed meisjes naar die feesten komen. De gemiddelde stoeipoes in een TMF-clip is er niets bij. Schuren speelt bij ons nauwelijks en ranzige foto's ook niet, misschien is dat omdat op onze feesten iedereen (zo goed als) nuchter is.

[ Bericht 6% gewijzigd door ShadyLane op 19-02-2010 12:43:19 ]
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:44:46 #265
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78180481
Nee, repressie is waarschijnlijk niet het antwoord.
Ach, ik zie het ook als een symptoom van een maatschappij in verval. Niet dat ik daar vrolijk van wordt, maar ja.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:38:55 #266
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_78191840
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:08 schreef ErikT het volgende:
Ik was gisteren op een schoolfeest, en ik vind het bizar om het te zeggen, maar:
- wat mij betreft kan alcohol beter taboe worden op schoolfeesten
- wat is er gebeurd met de sexuele moraal?
-> leerling (jongen) van 14 die trots verteld dat hij heel veel meisjes heeft geschuurd (dat je het doet, okee, maar het trots vertellen aan een leraar, terwijl er 4 meisjes om je heen staan?). Meisjes die vertellen dat er "echt veel ranzige foto's gemaakt zijn".
-> meisje dat beteuterd staat te vertellen dat het echt irritant was: "allemaal jongens probeerden me te zoenen."
Komen bij mij een paar vragen bovendrijven:
* Was er toezicht door docenten of stonden die ook quasi-popiejopie mee te doen?
* Wie organiseerde dat feest?
* Waren er regels wat betreft alcoholgebruik?
Hier zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan polsbandjes voor bovenbouw en onderbouw. Een onderbouwer die alcohol drinkt verwijderen uit de zaal, of aan degene die bier aan deze onderbouwer geeft een waarschuwing geven.

En wat dat schuren en "ranzige foto's" betreft: zie hier de verslettering van de maatschappij. Bekijk een gemiddelde Hyve-pagina maar. Hoe ranziger, hoe meer "respectjes", hoe groter de kick.
.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:46:52 #267
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78192083
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:38 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Komen bij mij een paar vragen bovendrijven:
* Was er toezicht door docenten of stonden die ook quasi-popiejopie mee te doen?
* Wie organiseerde dat feest?
* Waren er regels wat betreft alcoholgebruik?
Hier zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan polsbandjes voor bovenbouw en onderbouw. Een onderbouwer die alcohol drinkt verwijderen uit de zaal, of aan degene die bier aan deze onderbouwer geeft een waarschuwing geven.

En wat dat schuren en "ranzige foto's" betreft: zie hier de verslettering van de maatschappij. Bekijk een gemiddelde Hyve-pagina maar. Hoe ranziger, hoe meer "respectjes", hoe groter de kick.
Organisatie vanuit de school. Ja, toezicht. Ja, polsbandjes. Geen polsbandje, wel bier? -> direct verwijderd. Blaastest voor binnenkomst.

Ik vind die "verslettering" ook veel erger. En de gevolgen daarvan. En hoe de gevolgen daarvan versterkt worden door alcohol. Zo'n meisje dat naar huis gaat omdat allerlei jongens haar probeerden te zoenen... kom op zeg, dat is echt over de grens.

Ik vraag me dan ook af: waar zijn de ouders? Zoals sommige grietjes erbij liepen (die van het verhaal hierboven niet)... dan denk ik: zo laat je je kind toch niet naar buiten gaan? En de jongens leren blijkbaar niet meer dat het meisje ook moet willen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78562221
Bovenstaande herken ik wel, ik denk iedereen wel. Ik was pas ook op een disco en ik voelde me net een lid van de Gestapo, ook al ben ik 24 jaar. We moesten controleren op drank en dat soort dingen. En of het toeval was weet ik niet, maar hele trossen kids gingen zich enorm verdacht gedragen rond hun kluisjes Allemaal cola eruit halen (nou ja, het was donker) maar ik voelde me net zo'n agentje. WC's controleren, plafondplaten controleren (die verschuiven ze wel eens om er bovenop drank te zetten)...en wat ik allemaal voorbij zag komen. Toch anders dan 10 jaar geleden toen ik 14-15 was. Ach ja...ik word oud
pi_78590560
Ik mag bijna Ik mag bijna Nog 'even' een scriptie schrijven en dan na de zomer eindelijk de praktijk in!

Ik zit nog wel enorm te twijfelen of ik stage ga lopen of gewoon meteen een baan zoek en die als stage gebruik. Beide opties zijn mogelijk namelijk.. Heb tijdens een eerdere cursus als advies gekregen dat ik de baanvariant (mits weinig uren) wel aan zou kunnen.. Aan de ene kant lijkt het me wel fijn om meteen serieus aan de slag te kunnen, geld te verdienen, niet continue op je vingers gekeken te worden door mede-stagiaires/docenten enzo. Aan de andere kant... meteen serieus als baan voor de klas.. ook best heftig en spannend! En een hele verantwoordelijkheid.. En dan uberhaupt nog de vraag of er wel een school is die uren heeft en me aan wil nemen!

Stage heeft natuurlijk ook voordelen, wat minder verantwoordelijkheid en wat meer mogelijkheden om uit te proberen en eens flink de mist in te gaan Ben er nog niet over uit! Mocht iemand advies hebben, graag! Ik neig nu toch naar de stage-variant. Daarbij loop je eerst drie maanden stage met z'n drieën en daarna zes maanden met z'n tweeën en ik zou na die eerste drie maanden altijd nog naar de baanvariant kunnen overstappen..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_78778800
Ik vond het wel fijn om 'rustig' te beginnen nog zonder echte verantwoordelijkheid. Maar in mijn tijd was het lerarentekort ook nog niet dusdanig dat je uberhaupt de keuze had tussen stage of een baan. Wij hebben nu wel diverse collega's die in het kader van hun stage al een 'echte' baan hebben. Gaat eigenlijk in alle gevallen prima, maar dat betekent niet dat het voor iedereen een goed idee is (we hebben ook weleens stagiaires waar het wat minder bij gaat). Ik denk dat deze mensen de keuze voor meteen een echte baan gemaakt hebben omdat ze inschatten dat dat wel zou gaan lukken. En die inschatting bleek te kloppen.

Het hangt er ook vanaf hoe je er financieel voor staat . Als je het geld niet echt nodig hebt is die optie waarbij je het effe drie maanden aankijkt misschien wel aardig.
  Redactie Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 12:53:38 #271
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_78811097
Gisteren eindelijk voor het eerst lesgegeven. En ik was een beetje verbaasd, ik dacht dat ik in deze klas vooral moest orde houden, omdat ze in de vorige lessen best druk waren. Alleen toen ik begon met de les waren ze allemaal muisstil en deden ze braaf de opdrachten. Op 2 leerlingen na maar deze hadden daar een reden voor.

Van mijn coach kreeg ik veel complimenten maar ook aandachtspunten, zoals door de klas lopen als ze met de opdrachten bezig zijn.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 6 maart 2010 @ 13:00:46 #272
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78811287
Fijn dat het goed ging, DeLuna, maar niet te snel juichen . Ze zijn even de kat uit de boom aan het kijken, maar ze zullen je ongetwijfeld nog uittesten .
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Sport zaterdag 6 maart 2010 @ 13:20:53 #273
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_78811791
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:00 schreef Viking84 het volgende:
Fijn dat het goed ging, DeLuna, maar niet te snel juichen . Ze zijn even de kat uit de boom aan het kijken, maar ze zullen je ongetwijfeld nog uittesten .
Ja, dat geloof ik wel.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_79022674
Nare ongelukken met leerlingen, huilende klasgenoten, haastig rondlopende afdelingsleiders met bezorgde blikken, sirenes, indianenverhalen, bah. Dat het allemaal maar weer goed moge komen.
pi_79028489
Niet zo'n strakke actie vandaan van mij, of misschien moet ik er niet teveel van wakker liggen Ik had vandaag mijn ene klasje 2x. 's ochtends een heleboel leerlingen naar voren gehaald om te laten zien hoe het met het huiswerk ervoor stond. Bij een bepaalde leerling was het niet op orde; dus daar afspraak mee gemaakt dat het de volgende les af / bij is. 's middags heb ik die klas nog een keer. Het hele uur heeft ze weinig tot niets gedaan. Zonde, want ze kan in die 25 minuutjes werken gewoon de opdrachten afmaken en daardoor geen werk in het weekend hebben. Simpel zat. Dus ik zeg, zo aan het einde van de les, "ik snap het niet helemaal. Ik vind je een beetje dom, je krijgt genoeg tijd..." en toen kreeg ik terug van d'r dat ze dat wel aan d'r ouders zou zeggen. "moet je doen, zal ik ook uitleggen waarom ik dat heb gezegd" was mijn reactie. Het kind keek me echt aan met een blik die kon doden; dus ik ben benieuwd of ik maandag die ouders kan bellen Maar goed, ik kan het uitleggen, maar echt handig was het misschien niet. Aan de andere kant erger ik me soms aan leerlingen die enorm verongelijkt kunnen doen. Daar zouden ze een Oscar voor moeten uitreiken, soms echt Oscar waardig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')