Ja mooi man, klinkt alsof je binnensmonds moet kotsen.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Zweckentfremdung (iets ergens voor gebruiken waar het niet voor bedoeld is)
Immers, je moet een taal goed kunnen spreken om het een mooie of lelijke taal te kunnen vinden.quote:Nee, Duits is een prachtige taal, de mensen die het lelijk vinden waren gewoon te dom om het goed te leren en geven daarom de taal de schuld.
Ik spreek überhaupt geen Duits.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:39 schreef Ensaf het volgende:
Ik ken louter Duitsers die Engels spreken.
quote:
Wat een onzin.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:35 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een gezeik hier, Nederlanders denken over de grens ook gewoon Nederlands te kunnen praten, en doen geen enkele moeite om een andere taal te spreken.
Onzin, Nederlanders passen zich juist altijd aan. Als een Duitser hier in Nederland zijn achterlijke taal komt tentoonspreiden, zal de gemiddelde Nederlander zich aan passen en hem in zijn eigen taal helpen. Andersom hoef je dit echter niet te proberen.quote:
Je bent best triest weet je datquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:50 schreef Micson het volgende:
[..]
Onzin, Nederlanders passen zich juist altijd aan. Als een Duitser hier in Nederland zijn achterlijke taal komt tentoonspreiden, zal de gemiddelde Nederlander zich aan passen en hem in zijn eigen taal helpen. Andersom hoef je dit echter niet te proberen.
Vandaar dat ik niet tot deze groep Nederlanders behoor en Duitsers consequent de verkeerde kant opstuur als ze de weg vragen
Hoe vaak ik hier in DLD niet in het Nederlands word aangesproken als ik zelf in het Duits begin, zul je dan waarschijnlijk niet geloven. Het gebeurt geregeld dat ik Duits sta te praten met een Duitser die mij in het Nederlands antwoordtquote:Op zaterdag 25 september 2010 13:50 schreef Micson het volgende:
Onzin, Nederlanders passen zich juist altijd aan. Als een Duitser hier in Nederland zijn achterlijke taal komt tentoonspreiden, zal de gemiddelde Nederlander zich aan passen en hem in zijn eigen taal helpen. Andersom hoef je dit echter niet te proberen.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:50 schreef Micson het volgende:
[..]
Vandaar dat ik niet tot deze groep Nederlanders behoor en Duitsers consequent de verkeerde kant opstuur als ze de weg vragen
Sie sind wirklich marginal und überflussig, Wichser...quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:50 schreef Micson het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je er een behoorlijk accent op na houdt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 14:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hoe vaak ik hier in DLD niet in het Nederlands word aangesproken als ik zelf in het Duits begin, zul je dan waarschijnlijk niet geloven. Het gebeurt geregeld dat ik Duits sta te praten met een Duitser die mij in het Nederlands antwoordt
En Duitsers de verkeerde kant opsturen, hoe triest kun je zijn
Ze kunnen horen dat ik geen Duitse ben ja. Aan mijn Duits mankeert verder niet veel overigens, ik kan me prima verstaanbaar maken. Heb mijn B1-certificaat met een score van 100% gehaald.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:52 schreef Nobu het volgende:
Waarschijnlijk omdat je er een behoorlijk accent op na houdt.
TT "Duitsers" in KLB = WIN!quote:Op donderdag 17 september 2009 15:20 schreef Karasta het volgende:
Van die Duitsers die naar Nederland komen en gewoon weg Duits blijven praten.....
Zij zijn het enige volk die het vertikken om Engels te praten, alsof hun taal zo verdomd mooi is.
Ik vertik het dus om Duits tegen hun te praten !
Ik ben aan het denken om binnenkort eens een weekendje naar Moffenland te gaan puur alleen om overal daar Nederlands/ Spaans /Papiamento te praten, kijken hoe hun reageren.
Klacht: Duitsers die denken dat de hele wereld hun vuile taal spreken
Bonus klacht: Dat ze nog steeds Duits op school geven in Nederland, geef dan Spaans in de plaats wat dan nog een wereld taal is.
Dan is het natuurlijk iets heel anders dan wanneer ze tegen de eerste de beste Duitser in het Nederlands beginnen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ze kunnen horen dat ik geen Duitse ben ja. Aan mijn Duits mankeert verder niet veel overigens, ik kan me prima verstaanbaar maken. Heb mijn B1-certificaat met een score van 100% gehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |