Ik heb een probleem met de Arbo-Arts.
Ik ben al sinds April in de ziektewet.
Ik klaag al 4 jaar over enorme rugpijn (ook meerdere malen thuis voor gezeten & fysio voor gehad) maar mijn huisarts wuifde dit af. Dit jaar heeft hij mij eindelijk naar het ziekenhuis gestuurd voor een rontgen en een mri.
Blijkt dus gewoon dat ik een hernia heb en 2 versleten tussenwervelschijven.
De neurochirurg gaf mij als advies ander werk te gaan doen want zittend (administratief) werk was funest voor mij. Dit heb ik ook aangegeven aan mijn baas. Groot bedrijf, veel nevenbedrijven. Inmiddels heb ik te horen gekregen dat er helemaal nergens maar dan ook nergens een andere functie beschikbaar was en dat ik nog drie opties had. Ontslagregeling via UWV, onderling akkoord of contractontbinding via het kantongerecht. Ze hadden het wel gehad met me.
Omdat ik halve dagen werk, heb ik het onderlinge akkoord moeten afwijzen. Dit omdat ik dan geen recht behoudt op een ww uitkering (navraag gedaan bij UWV & Juridisch Loket). Nu ligt de bal weer bij het bedrijf en zal ik het wss het hele kantongerecht procedure en al moeten doorlopen.
Nu moest ik gister naar de arbo arts, en deze man besloot mij met ingang van maandag weer hele dagen te laten werken. Ondanks zijn eerdere mening dat er geen passend werk voor mij was, en zitten een hevige beperking was, was hij nu 180 graden bijgedraaid en het had nu lang genoeg geduurt, adm.werk was prima werk voor een "zere" rug. Genoeg afwisseling, kon lopen zitten staan. Ik zei hem dat ik halve dagen net volhield om nog enigszins daarna normaal te functioneren, hem ook uitgelegd dat door een nieuw systeem er geen afwisseling is, alleen maar muis- en beeldschermwerk, (zelfs geen papierwerk, printjes maken etc. niets) maar daar had meneer lak aan. Ik moest maar elk half uur een rondje gaan lopen... leuk en wel, maar in praktijk werkt dat niet. Ik loop nu elk uur weg, en vind het al vervelend voor de mensen die gewoon doorwerken moeten. (en dan is dit niet eens mijn afdeling, ik ben op een ander kantoor gedumpt onder t mom van "meer bewegingsvrijheid" maar in werkelijkheid ben ik niet meer welkom op mijn eigen afdeling.)
Ik zit dus nu met een groot probleem.
Ik weet van mezelf dat halve dagen net wil.
Ik wil niet het risico te lopen die laatste paar weken dat ik hier nog ben, god mag weten wanneer en hoe ik mijn ontslag krijg, ik mijn rug weer verknooi, wel een operatie moet, en geen tussenwervelschijven meer over heb. Tevens kom ik straks in de ww.
Als ik niet kan functioneren ivm weer hevige rugklachten, kan ik niet solliciteren naar een andere baan. Iets wat ik kostte wat kost wil voorkomen.En wat als ik het niet volhoudt, want ik weet zeker dat ik dat niet ga doen, dan moet ik me weer ziek meldden, wat zal dan zo'n kantonrechter oid zeggen???? Ik wil gewoon een andere baan hierna, 1 waarbij ik niet de hele dag hoef te zitten, en niet eens mijn maanden ww op te hoeven maken... Ben hier ook al druk naar op zoek.
Ik ben het dus echt niet eens met de arbo.
Ik weet dat ik een deskundigen oordeel bij het UWV kan aanvragen, maar dat kost me én weer geld, en ontslag krijg ik toch al.. (ook al zou het niet meer op grond van "geen passende functie beschikbaar" zijn, want volgens arbo is mijn werk ineens wel heel passend. Maar dan vinden ze wel een andere reden om mij er uit te werken. Die bal is afgetrapt, hij zal hoe dan ook in het net belandden)
Iemand tips hoe ik dit nu aan pak?
(sorry voor het onwijs lange verhaal
[ Bericht 0% gewijzigd door sjerren op 17-09-2009 11:28:43 (Leesbaarheid aangepast ;)) ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
http://www.whoopsiedaisy.nl~ My room is not messy; It's an obstacle course designed to keep me fit!