Verwacht je een hertest van de 1,48 of gaan we toch naar de 1,50-1,51?quote:Op maandag 28 september 2009 09:10 schreef Vandergeld het volgende:
Geen impulsieve daling op de EUR/USD, koersen van boven de 1.48 te verwachten de komende dagen.
[ afbeelding ]
Ik verwacht zelf een hogere top die inderdaad richting de 1.50-1.51 moet kunnen gaan. Maar minimaal 1.48 moet kunnen worden gehaald.quote:Op maandag 28 september 2009 09:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Verwacht je een hertest van de 1,48 of gaan we toch naar de 1,50-1,51?
Jij verwacht toch geen crash van de dollar? (zal uiteindelijk dus weer herstellen)quote:Op maandag 28 september 2009 09:39 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik verwacht zelf een hogere top die inderdaad richting de 1.50-1.51 moet kunnen gaan. Maar minimaal 1.48 moet kunnen worden gehaald.
LT ben ik bullish wat betreft de dollar, op dit moment nog niet op KTquote:Op maandag 28 september 2009 09:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij verwacht toch geen crash van de dollar? (zal uiteindelijk dus weer herstellen)
We zullen de 260-280 nog wel zien voor eind dit jaar, denk ik.quote:Op maandag 28 september 2009 09:49 schreef Lemans24 het volgende:
gaat lekker vandaag met de AEX!
Gaan we weer onder de 300?
Ik zit zelf een beetje in dubio wat de beurzen betreft, we zitten erg tegen de grenzen aan van wat mogelijk is om voor KT een bullish scenario te schetsen. Zakken we vanaf nu een paar procent verder door is het goed mogelijk dat we de top al hebben gezien en dat we zijn begonnen aan een enorme beursdaling.quote:Op maandag 28 september 2009 09:49 schreef Lemans24 het volgende:
gaat lekker vandaag met de AEX!
Gaan we weer onder de 300?
De cijfers rechtvaardigen het huidige koersniveau niet. Er zijn nog steeds problemen met leverage bij de banken, er vallen nog steeds veel banken om, er is nog steeds een probleem met kredietverstrekking aan bedrijven, de koopkracht zal dalen, evenals de huizenprijzen (dekking banken!), werkgelegenheid neemt af.quote:Op maandag 28 september 2009 10:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik zit zelf een beetje in dubio wat de beurzen betreft, we zitten erg tegen de grenzen aan van wat mogelijk is om voor KT een bullish scenario te schetsen. Zakken we vanaf nu een paar procent verder door is het goed mogelijk dat we de top al hebben gezien en dat we zijn begonnen aan een enorme beursdaling.
Daar ga ik eigenlijk ook nog wel van uitquote:Op maandag 28 september 2009 09:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
We zullen de 260-280 nog wel zien voor eind dit jaar, denk ik.
Ik blijf deze week ook nog even zitten zonder posities, vanaf maandag ga ik weer actief bezig. Ik vraag me af of het alleen verstandig is om nu(of een dezer dagen) aan te schaffen, ivm. de shitload aan cijfers die er komende 2 week uitkomen?quote:Op maandag 28 september 2009 13:55 schreef Vandergeld het volgende:
Vandaag calls aex okt 320 bijgekocht, we zouden volgende week de 320 wel bereiken m.i.
Het ligt eraan waar je mee gaat beleggen, opties/turbo's/aandelen?quote:Op maandag 28 september 2009 13:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik blijf deze week ook nog even zitten zonder posities, vanaf maandag ga ik weer actief bezig. Ik vraag me af of het alleen verstandig is om nu(of een dezer dagen) aan te schaffen, ivm. de shitload aan cijfers die er komende 2 week uitkomen?
Alle 3, ik heb vanaf volgende week maandag weer toegang tot de BB, en sinds er weer wat geld in het laatje moet komen zal ik me bezig houden met alle 3. Eventueel nog de engelse variant van de turbo's.quote:Op maandag 28 september 2009 14:01 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het ligt eraan waar je mee gaat beleggen, opties/turbo's/aandelen?
Dreun neerwaarts zal later komen dan dat iedereen denkt, bijna niemand moet meer geloven in het crash scenarioquote:Op maandag 28 september 2009 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Alle 3, ik heb vanaf volgende week maandag weer toegang tot de BB, en sinds er weer wat geld in het laatje moet komen zal ik me bezig houden met alle 3. Eventueel nog de engelse variant van de turbo's.
Ik hoop dan ook dat de komende weken met de maco en kwartaal cijfers dat eindelijk weer een mentale dreun op de neus gaat geven, en de koersen weer een lichte terugval krijgen.
quote:"We krijgen een totale en volledige ramp. De crisis die we gehad hebben is slechts een voorsproefje van de grote totale ineenstorting van de financiele markten en van overheden in 5 tot 10 jaar tijd als het hele systeem vastloopt."
Dat zegt de Zwitserse econoom Marc Faber op CNBC.
Dr. Doom
Faber -alias Dr. Doom- maakte naam door zijn klanten een week voor de beurskrach van 1987 te adviseren hun aandelen te verkopen. Wat meer recent waarschuwde hij er voor dat de beursrally die in maart jl begon maar een maand of zes zou duren.
Groei kredieten
Faber wijst er op dat wanneer de oorzaken van de crisis (namelijk de onbegrensde en ongecontroleerde groei van kredieten) niet worden aangepakt er nieuwe grote problemen zullen ontstaan in de financiele markten. De G20 noemt hij een verspilling van tijd die alleen maar zal leiden tot regelgeving die nog erger is dan de regelgeving die tot de huidige crisis heeft geleid.
Explosie inflatie
Door alle stimuleringsmaatregelen zal de inflatie in de VS exploderen. De belangrijkste rente staat op 0 % en dat zal mensen niet bepaald aanzetten tot sparen, maar eerder tot het nemen van risico's met hun geld.
"Ik kijk naar de dollar. Als een munt zwak is, dan komt dat doordat er inflatie wordt verwacht. Hou weinig geld aan in Amerika, stop minimaal de helft van je geld in opkomende markten.
Voor de fijnproevers, lees op cnbc.com:
This Crisis Just Appetizer for Total Breakdown: Marc Faber
Zakkende prijzen = goed voor de consument. Zeker gezien de verwachting van een lager inkomen voor volgend jaar.quote:Op maandag 28 september 2009 15:36 schreef piepeloi55 het volgende:
28-09-2009 15:30:00 Duitse EU-geharmoniseerde inflatie sept -0,4% (jaar)
28-09-2009 15:30:00 Duitse voorlopige inflatie sept verwachting was -0,1% (jaar)
28-09-2009 15:30:00 Duitse EU-geharmoniseerde inflatie sept -0,4% (maand)
het begint steeds grimmiger leuker te worden met de deflatie![]()
quote:Op maandag 28 september 2009 15:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zakkende prijzen = goed voor de consument. Zeker gezien de verwachting van een lager inkomen voor volgend jaar.
Ik ben me terdege bewust van de situatie (die nog immer richting een depressie wijzen, imo). Maar niet alleen als je een baan hebt, zijn zakkende prijzen gunstig. Ook voor de mensen op het minimum kunnen dan meer betalen.quote:Op maandag 28 september 2009 15:45 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De huidige zakkende prijzen zijn een teken voor de neergang van de economie, geen herstel dus. Zolang je je baan nog hebt zijn de zakkende prijzen erg goed voor jou als consument. Enigste risico is dat als deflatie onder de 3% komt, een deflationaire spiraal zeer waarschijnlijk is.
Gezellig stukjequote:Op maandag 28 september 2009 15:30 schreef RvLaak het volgende:
Dr. Doom: we krijgen een totale ineenstorting
Deze week nogquote:Op vrijdag 25 september 2009 19:53 schreef M.Melandri het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat we vanaf nu opveren om komende weken een top te zetten rond de 1.100.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |