quote:MARKET COMMENT: AEX +1,8% na goede opening Wall Street
28-09-2009 16:32:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert een uur voor het slot van de handel in Amsterdam 1,8% hoger, nadat Wall Street om 15.30 uur zeer sterk uit de startblokken vertrok en de Europese aandelenmarkten met zich meetrok. "In de markt doen verhalen de ronde dat de derdekwartaalcijfers goed zullen zijn", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.
Als dat zo is, gaan we zingend het jaar uit 'vrees' ik met iets van de 330 - 360 in die geest.quote:Op maandag 28 september 2009 17:46 schreef pberends het volgende:
[..]
MARKET COMMENT: AEX +1,8% na goede opening Wall Street
28-09-2009 16:32:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert een uur voor het slot van de handel in Amsterdam 1,8% hoger, nadat Wall Street om 15.30 uur zeer sterk uit de startblokken vertrok en de Europese aandelenmarkten met zich meetrok. "In de markt doen verhalen de ronde dat de derdekwartaalcijfers goed zullen zijn", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.
Ze willen altijd voor elke koersbeweging een oorzaak hebben, je moet die paar minuten immers toch vollullen.quote:Op maandag 28 september 2009 17:50 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/financien/rtlz/home/
17:00 Vallen de cijfers over het derde kwartaal mee? Dronkemansgelul
http://www.rtl.nl/compone(...)roland.avi_plain.xml
Dronkemansgelul op RTL Z.
Gewoon de olie- en metaalprijzen in de gaten houden. Dan heb je de helft van de AEX onderhand al te pakken (Lees: Arcelor en Shell).quote:Op maandag 28 september 2009 17:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als dat zo is, gaan we zingend het jaar uit 'vrees' ik met iets van de 330 - 360 in die geest.
Vandaag erg typisch, wederom op maandag uitgebodemd, stijging lijkt erg technisch (op 302-303-weerstand).quote:Op maandag 28 september 2009 18:03 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ze willen altijd voor elke koersbeweging een oorzaak hebben, je moet die paar minuten immers toch vollullen.
Maar dat dacht ik ook al van de 3e kwartaal cijfers .. en dan hebben we straks na dit kwartaal weer een stijging die ik eventueel (niet weer wil) mislopenquote:Op maandag 28 september 2009 18:20 schreef Lemans24 het volgende:
Van 302 naar 312 vandaag is wel een absurde stijging. Bijna de hele correctie is al tenietgedaan!
En de 3e kwartaal cijfers kunnen best meevallen, berichten daarover zijn al eerder naar buiten gekomen, i.c.m. stimuleringspakketen die zo goed aansloegen. De vierde kwartaal cijfers zouden in dat geval alleen extra hard aankomen.
dat denk ik niet, de stimuleringspakketten zijn vooral in het derde vierde en eerste kwartaal van 2010, daarna is het zo goed als over/opquote:Op maandag 28 september 2009 18:20 schreef Lemans24 het volgende:
Van 302 naar 312 vandaag is wel een absurde stijging. Bijna de hele correctie is al tenietgedaan!
En de 3e kwartaal cijfers kunnen best meevallen, berichten daarover zijn al eerder naar buiten gekomen, i.c.m. stimuleringspakketen die zo goed aansloegen. De vierde kwartaal cijfers zouden in dat geval alleen extra hard aankomen.
Lekker kort dag voor long calls. Beter LEAPS.quote:Op maandag 28 september 2009 13:55 schreef Vandergeld het volgende:
Vandaag calls aex okt 320 bijgekocht, we zouden volgende week de 320 wel bereiken m.i.
quote:Japan had in de maand augustus voor de vierde opeenvolgende maand te maken met een recorddeflatie.
Recessie
De belangrijkste consumentenprijzen daalde met 2,4% op jaarbasis. Een zwakke binnenlandse vraag hindert het economisch herstel van Japan, dat herstelt van de ergste recessie in decennia. De prijzen daalden in augustus voor de zesde opeenvolgende maand. In juli was de daling nog 2,2% op jaarbasis. Op maandbasis bleven de prijzen in augustus op hetzelfde niveau als de maand ervoor.
We hebben na vandaag nog 13 handelsdagen voor mijn calls, ik zie het wel goedkomen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 01:09 schreef edikt het volgende:
[..]
Lekker kort dag voor long calls. Beter LEAPS.
Allerminste 90 dagen voor expiratie ligt maar net aan je risicoprofiel als beleggen, ik zelf gebruik eigenlijk nooit opties die langer dan 1/2 maanden looptijd hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:52 schreef edikt het volgende:
Richtlijn voor long calls/puts (naakt) is op zijn allerminst eigenlijk 90 dagen tot expiratie. En voor shorts op zijn allerhoogst 45 dagen tot expiratie. Maargoed absoluut gezien lijken die OTM calls met een looptijd < 1 maand natuurlijk niet zo duur.
Hahaha, ik moet er ook altijd om lachenquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:40 schreef RvLaak het volgende:
Net in het nieuws op BNR: de huizenprijzen in de VS vallen me... Ja, ze zijn "slechts" 13% gedaald... Valt reuze mee...
Zucht, wanneer begrijpen de "economen" nou eens dat krimp nog altijd krimp is. Ook al is die minder erg dan gedacht. Een krimp geeft nooit aan dat het beter gaat, enkel slechter. Wellicht wat minder snel slechter dan gedacht, maar nog altijd slechter dan voorheen.
En BTW: de prijs zakt ook nog eens tov juli vorig jaar (cijfers lopen 2 maanden achter) en de prijzen dalen als sinds januari 2007 (cijfers van maart 2007).
Die cijfers zijn vertekend. Grote aantallen huizen die op de markt zouden moeten zijn omdat de eigenaar zijn hypotheek niet meer kon betalen, zijn dat niet omdat de banken ze blijven vasthouden (de reden is dat die huizen nu nog tegen een goede waarde in de boeken staan, maar na verkoop tegen de gerealiseerde waarde afgeboekt moeten worden, waarbij een groot verlies ontstaat). Ik las laatst een artikel waaruit bleek dat er voor ieder huis dat in een bepaalde regio te koop stond, er nog twee onbewoond stonden te verkrotten zonder te koop te staan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:40 schreef RvLaak het volgende:
Net in het nieuws op BNR: de huizenprijzen in de VS vallen me... Ja, ze zijn "slechts" 13% gedaald... Valt reuze mee...
Die gaan inderdaad vrij goed, mijn gemiddelde aankoopprijs lag op 2.05. Ik wacht nog wel even met verkopenquote:Op dinsdag 29 september 2009 16:44 schreef piepeloi55 het volgende:
@ Vandergeld
Gaat goed trouwens he met de opties calls, mijne gekocht op ¤2,0 call aex okt. 320.
En wanneer willen de banken die huizen dan wel verkopen? Na de Q3 resultaten?quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:46 schreef dvr het volgende:
[..]
Die cijfers zijn vertekend. Grote aantallen huizen die op de markt zouden moeten zijn omdat de eigenaar zijn hypotheek niet meer kon betalen, zijn dat niet omdat de banken ze blijven vasthouden (de reden is dat die huizen nu nog tegen een goede waarde in de boeken staan, maar na verkoop tegen de gerealiseerde waarde afgeboekt moeten worden, waarbij een groot verlies ontstaat). Ik las laatst een artikel waaruit bleek dat er voor ieder huis dat in een bepaalde regio te koop stond, er nog twee onbewoond stonden te verkrotten zonder te koop te staan.
Nietquote:Op dinsdag 29 september 2009 16:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wanneer willen de banken die huizen dan wel verkopen? Na de Q3 resultaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |