abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 22:19:22 #226
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72857381
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:34 schreef Noobletio het volgende:
Voor iedereen die het niet begrijpt en Wilders voorstel voor kopvodtax afkraakt en het belachelijk vindt: Wilders stelt op zijn kenmerkende hyperbolische manier twee zaken aan de orde.

Allereerst gaat het Wilders om het grote scala aan onzinnige belastingen die de Nederlandse overheid maar al te graag wil heffen over allerlei zaken. Zo is onlangs nog voorgesteld om het eten van vlees te gaan belasten (zie Thieme). Had Wilder niet ‘kopvod’ gezegd, maar ‘biefstuk’ dan had de Kamer luid gejuigd, Femke Halsema en Marjanne Thieme vooraan. Door een welliswaar ridicuul ogend statement te maken parodeerd Wilders dit soort belachelijke (maar algemeen geaccepteerde) voorstellen.

Ten tweede is de kopvodtax een verwijzing naar de religieuze belasting die in Islamitische landen wordt opgelegd aan Christenen en andere niet-Moslims: de zogeheten Jizya. Ik heb Pechtold, Halsema, Kant of van Geel niet horen klagen over de onredelijke belastingdruk (officieel en officieus) die Christenen in Egypte of Sudan opgelegd krijgen. Wilders stelt dit op ludieke wijze (maar met serieuze ondertoon) aan de orde.

Op indirecte wijze leggen de Moslims in Nederland ons ook Jizja op middels de onredelijke aantallen uitkeringen en fraudezaken.
Alsof jij niet kan frauderen.
quote:
Wie dat niet wil zien, houd vooral zichzelf voor de gek.

Bron: http://discipvlvs.wordpress.com/2009/09/17/kopvodtax/

Heel mooi geschreven
Ja, en als het CDA het niet had over ijzeren pinnen door koeien jagen had maar door mensen, had je ook wel wat rumoer gehad.

Tering.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72857433
41% van de Wilders-kiezers steunt de hoofddoekjesbelasting.

bron
  donderdag 17 september 2009 @ 22:21:56 #228
248844 Bowlingbal
pi_72857497
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:20 schreef Igen het volgende:

bron
Scheldwoorden schieten tekort.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_72857840
quote:

bron
Dat is het gedeelte van z'n kiezers dat alles wat met moslimpje pesten te maken heeft geweldig vindt en nog in z'n handjes klapt als Wilders z'n volledige partijprogramma bestaat uit "de islam is stom en moet lekker oprotten uit Nederland".

toevoeging:

Mét tekening erbij natuurlijk voor de kiezertjes die nog een beetje moeite hebben met lezen en schrijven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ritmo op 17-09-2009 22:36:53 ]
-
pi_72858164
quote:

bron
En een minstens evenzo groot deel dus niet. Hetgeen dus wil zeggen dat je het niet met alles eens hoeft te zijn wat Wilders zegt om op hem te stemmen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72858499
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En een minstens evenzo groot deel dus niet. Hetgeen dus wil zeggen dat je het niet met alles eens hoeft te zijn wat Wilders zegt om op hem te stemmen.
Zou dit je als Wilders-kiezer die wél over een beetje verstand beschikt zijnde niet tot nadenken moeten zetten over Wilders in het geheel?
-
pi_72858523
Democratisch gezien zijn de Wilders stemmers dus tegen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_72859327
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:40 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zou dit je als Wilders-kiezer die wél over een beetje verstand beschikt zijnde niet tot nadenken moeten zetten over Wilders in het geheel?
Nee. Wel over het feit dat hoewel zijn uitspraken onzinnig lijken, er wel op een subtiele manier aandacht wordt gegeven aan een onderwerp dat best gevoelig ligt in Nederland. Iedereen weet dat hoofddoeken dragen een heilig huisje van de moslims is. Het kabinet probeert de crisis te gebruiken om heilige huisjes in Nederland om te schoppen, Wilders heeft kritiek op de kabinetsplannen en pareert dat door telkens weer politiek gevoelige onderwerpen aan te snijden. En wel op een dermate manier dat hij toch gehoord wordt en de boodschap altijd lang blijft hangen.

Het gaat niet om de inhoud. Het gaat om het tussen de regels door lezen. Ik zeg je, die man is briljant.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_72859840
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Klopt.

Maar het geeft ook aan dat je 41% van de PVV-kiezers totaal niet serieus kan nemen.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee. Wel over het feit dat hoewel zijn uitspraken onzinnig lijken, er wel op een subtiele manier aandacht wordt gegeven aan een onderwerp dat best gevoelig ligt in Nederland. Iedereen weet dat hoofddoeken dragen een heilig huisje van de moslims is. Het kabinet probeert de crisis te gebruiken om heilige huisjes in Nederland om te schoppen, Wilders heeft kritiek op de kabinetsplannen en pareert dat door telkens weer politiek gevoelige onderwerpen aan te snijden. En wel op een dermate manier dat hij toch gehoord wordt en de boodschap altijd lang blijft hangen.

Het gaat niet om de inhoud. Het gaat om het tussen de regels door lezen. Ik zeg je, die man is briljant.
Samenvatting: Wilders staat weer eens in de spotlights door tegen een paar scheenbenen te schoppen?

Edit: En hoe kan Wilders zijn eigen kritiek "pareren"?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2009 23:03:33 ]
  donderdag 17 september 2009 @ 23:06:15 #235
248844 Bowlingbal
pi_72860031
quote:

[..]

Eigenlijk doelt hij met de hoofddoekjesbelasting op de schrijnende toestand in Zuid-Oost Darfur. En dan met name de afwezigheid van het drinkwater. Is het niet?
- Donald Love
pi_72860922
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:06 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Eigenlijk doelt hij met de hoofddoekjesbelasting op de schrijnende toestand in Zuid-Oost Darfur. En dan met name de afwezigheid van het drinkwater. Is het niet?
Nee, dat bedoelt hij niet. Wat hij bedoelt is dat die negers gewoon bij het water moeten gaan wonen zodat ze ook op walvissen kunnen gaan vissen. Zo krijgen ze greenpeace op hun achterste poten die dan vanzelf geld gaan sturen naar Darfur waardoor de walvisvangst daar niet meer nodig is.
pi_72861378
quote:

[..]

Inderdaad, deze politiek onorthodoxe man staat qua slimmigheid ver verheven boven elke persoon die echt meent dat -hij- serieus meent dat het punt van de kopvoddenbelasting een voorstel is wat hij ook daadwerkelijk zou willen doorvoeren. Get real! Hij, en iedereen die een beetje intelligent is weet dat hij dat om andere redenen heeft geopperd. M.i. lijkt het me duidelijk dat hij dit geopperd heeft om bv het kabinet aan te pakken op het zo fanatiek gebrachte punt van de heilige huisjes. En misschien ook wel op het punt dat het kabinet hem in de kou heeft laten staan m.b.t. zijn vraag hoeveel een allochtoon kost. Met het uit de lucht gegrepen bedrag van ¤ 1000,00 geeft -hij- in ieder geval aan dat deze groep allochtonen op die manier ook wat opbrengen.

Die gast lacht zich thuis suf om al die reacties in de 2e kamer, talkshows en internetfora. Hij heeft toch mooi de hele AB zodanig kunnen manipuleren dat de aandacht weer op hem gevestigd is.

Tja, ben toch geneigd om het briljant te gaan noemen, maar ja, je bent al snel briljant in aanwezigheid van zoveel onbenulligheid.

De enige die zich met hem kan meten op het moment is Pechtold. Wat dat betreft heeft hij 100% gelijk met zijn briljante dossier actie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 17 september 2009 @ 23:38:40 #238
248844 Bowlingbal
pi_72861711
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee, dat bedoelt hij niet. Wat hij bedoelt is dat die negers gewoon bij het water moeten gaan wonen zodat ze ook op walvissen kunnen gaan vissen. Zo krijgen ze greenpeace op hun achterste poten die dan vanzelf geld gaan sturen naar Darfur waardoor de walvisvangst daar niet meer nodig is.
Precies, daar doelt hij op met de belasting op hoofddoekjes. Toch?
- Donald Love
pi_72861914
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Inderdaad, deze politiek onorthodoxe man staat qua slimmigheid ver verheven boven elke persoon die echt meent dat -hij- serieus meent dat het punt van de kopvoddenbelasting een voorstel is wat hij ook daadwerkelijk zou willen doorvoeren. Get real! Hij, en iedereen die een beetje intelligent is weet dat hij dat om andere redenen heeft geopperd. M.i. lijkt het me duidelijk dat hij dit geopperd heeft om bv het kabinet aan te pakken op het zo fanatiek gebrachte punt van de heilige huisjes. En misschien ook wel op het punt dat het kabinet hem in de kou heeft laten staan m.b.t. zijn vraag hoeveel een allochtoon kost. Met het uit de lucht gegrepen bedrag van ¤ 1000,00 geeft -hij- in ieder geval aan dat deze groep allochtonen op die manier ook wat opbrengen.

Die gast lacht zich thuis suf om al die reacties in de 2e kamer, talkshows en internetfora. Hij heeft toch mooi de hele AB zodanig kunnen manipuleren dat de aandacht weer op hem gevestigd is.

Tja, ben toch geneigd om het briljant te gaan noemen, maar ja, je bent al snel briljant in aanwezigheid van zoveel onbenulligheid.

De enige die zich met hem kan meten op het moment is Pechtold. Wat dat betreft heeft hij 100% gelijk met zijn briljante dossier actie.
Ja. Wilders met zijn kopvoddentax en Pechtold met zijn dossiers zouden het samen heel goed doen op de oudejaarsconference ofzo.

Maar 35 miljard euro bezuinigen, kom op zeg, dat doe je niet met een kopvoddentax met een nietje erdoor.

Eigenlijk heb ik alleen van Rutte en de VVD het idee, dat ze de ernst van de situatie inzien en constructief naar een oplossing zoeken.
pi_72862167
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:38 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Precies, daar doelt hij op met de belasting op hoofddoekjes. Toch?
Klopt. Want ga maar eens na hoe groot die hoofddoekjes van die walvissen moeten zijn! Geen wonder dat daar tax op zit!
pi_72862235
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:43 schreef Igen het volgende:
Maar 35 miljard euro bezuinigen, kom op zeg, dat doe je niet met een kopvoddentax met een nietje erdoor.
Nogmaals, het gaat helemaal niet om die tax. Het gaat om het aansnijden van politieke punten die het kabinet doorgaans krampachtig weet te vermijden.

Overigens is 35 miljard bezuinigen geen kleinigheid, maar het kan. Ik heb eerder in dit topic al aangegeven waar ondermeer het geld weggehaald kan worden. Daarmee komen we al een heel eind. De regering moet alleen durven.
pi_72862474
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat helemaal niet om die tax. Het gaat om het aansnijden van politieke punten die het kabinet doorgaans krampachtig weet te vermijden.
Ten eerste vind ik het hoofddoekje een non-issue, en ten tweede zou beleid mbt. hoofddoekjes hoogstens symptoombestrijding zijn. Daarom snap ik niet waarom je dit issue überhaupt moet aansnijden, behalve als het enkel en alleen erom gaat om een gevoelige kwestie aan te snijden en daarmee aandacht te trekken.
quote:
Overigens is 35 miljard bezuinigen geen kleinigheid, maar het kan. Ik heb eerder in dit topic al aangegeven waar ondermeer het geld weggehaald kan worden. Daarmee komen we al een heel eind. De regering moet alleen durven.
Ik heb het lijstje gezien. Heb je daar ook bedragen bij?

In een ander topic heb ik ook eens een lijstje gemaakt. Met alle draconische bezuinigingen die ik kon bedenken bij elkaar opgeteld kwam ik nog steeds niet verder dan zo'n 27 miljard per jaar. 35 miljard is echt verschrikkelijk veel geld.

En dan te bedenken dat dat niet eens het hele begrotingstekort is, maar dat is alleen maar om binnen de 3%-norm te blijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2009 00:03:36 ]
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:07:11 #243
269373 Futureone
Got shit on your face.
pi_72862590
quote:
Op donderdag 17 september 2009 03:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En wie hoort die marokkanen op te voeden? Juist, hun ouders. En wat zijn dat? Juist... Marokkanen!

Maar los daarvan, waarom zijn het altijd de marokkanen die moeilijkheden veroorzaken? Waarom bijvoorbeeld nooit de Chinezen? Omdat er een groot verschil is: Chinezen werken wel hard, zitten niet vuistdiep in de criminaliteit en kennen geen religieuze fanatici.

En wie had het hier over de koran verbieden? Ik niet, dat sleep jij erbij.

Omdat er meer Marokkanen zijn dan Chinezen en je meer hoort over Marokkanen terwijl de Nederlanders, Chinezen, Polen, Russen, Antillianen net zoveel herrie schoppen.

Je moet je is meer verdiepen in een bevolkingsgroep.
Niet door te lezen maar door contact te zoeken en je zult zien dat het helemaal niet zo erg is.

Het zijn alleen de rotte appels tussen de mooie rode.
Hot Tub Time Machine
pi_72862830
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:02 schreef Igen het volgende:
Ten eerste vind ik het hoofddoekje een non-issue, en ten tweede zou beleid mbt. hoofddoekjes hoogstens symptoombestrijding zijn. Daarom snap ik niet waarom je dit issue überhaupt moet aansnijden, behalve als het enkel en alleen erom gaat om een gevoelige kwestie aan te snijden en daarmee aandacht te trekken.
Nogmaals, het gaat niet over het hoofddoekje. Geen zin om het weer uit te leggen, lees maar een paar reply's terug.
quote:
Ik heb het lijstje gezien. Heb je daar ook bedragen bij?
Ik denk dat ik ook best aan 30 miljard kom. Ik ga het nu even niet erbij pakken.
quote:
In een ander topic heb ik ook eens een lijstje gemaakt. Met alle draconische bezuinigingen die ik kon bedenken bij elkaar opgeteld kwam ik nog steeds niet verder dan zo'n 27 miljard per jaar. 35 miljard is echt verschrikkelijk veel geld.

En dan te bedenken dat dat niet eens het hele begrotingstekort is, maar dat is alleen maar om binnen de 3%-norm te blijven.
Je moet bedenken dat de miljarden die je met deze lijstjes bespaart, de volgende jaren ontzettend veel geld gaan opleveren.

Als ik lees dat de immigranten naar een berekening van Elsevier de afgelopen 40 jaar alleen al 200 miljard gekost hebben...
pi_72862939
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:07 schreef Futureone het volgende:
Omdat er meer Marokkanen zijn dan Chinezen en je meer hoort over Marokkanen terwijl de Nederlanders, Chinezen, Polen, Russen, Antillianen net zoveel herrie schoppen.
Grapjas. Ik had het over de procentuele oververtegenwoordiging, niet over absolute aantallen.
quote:
Je moet je is meer verdiepen in een bevolkingsgroep.
Niet door te lezen maar door contact te zoeken en je zult zien dat het helemaal niet zo erg is.
Mooi gezegd. Als de niet-Westerse allochtonen dat nou ook eens deden, schoot het al een eind op. Want volgens mij zijn we de afgelopen 40 jaar alleen maar bezig geweest met ons te verdiepen in die bevolkingsgroep en hebben we onszelf genoeg voorgehouden dat het allemaal niet zo erg was, en je ziet waartoe die struisvogelmentaliteit toe heeft geleid. Het mag nu onderhand ook wel eens van de andere kant komen.
quote:
Het zijn alleen de rotte appels tussen de mooie rode.
Helaas zijn er soms meer rotte appels dan goede.

Overigens is een rooie helemaal niet mooi!
pi_72863129
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat niet over het hoofddoekje. Geen zin om het weer uit te leggen, lees maar een paar reply's terug.
Ja, daar heb je het erover dat Wilders tegen heilige huisjes schopt om te protesteren tegen de kabinetsplannen. Maar dat is het volgens mij niet, volgens mij is het meer aandachttrekkerij.
quote:
[..]

Ik denk dat ik ook best aan 30 miljard kom. Ik ga het nu even niet erbij pakken.
Dat dacht ik toen ook, maar veel dingen blijken veel minder te kosten dan je zou denken. En dan ben je er niet met 10 punten waarop je bezuinigt. En als je het voorzichtig aanpakt, zoals jij doet, door bijvoorbeeld ontwikkelingssamenwerking niet helemaal stop te zetten maar slechts van 0,7% naar 0,5% van het bnp te reduceren, dan heb je aan 20 of 30 punten ook niet genoeg.
quote:
[..]

Je moet bedenken dat de miljarden die je met deze lijstjes bespaart, de volgende jaren ontzettend veel geld gaan opleveren.

Als ik lees dat de immigranten naar een berekening van Elsevier de afgelopen 40 jaar alleen al 200 miljard gekost hebben...
Alsof je zo'n berekening überhaupt zinvol kunt uitvoeren. Zonder 40 jaar immigratie had onze maatschappij en onze economie er totaal anders uit gezien, maar ik durf wel te stellen dat het volstrekt onmogelijk is om uit te rekenen hoe.

En omdat ik zo van analogieën houd: Volgens mij is het net zo onmogelijk te berekenen, als het berekenen wat de resultaten van Nederland in de afgelopen EK's en WK's zou zijn geweest als we niet Van der Sar als doelman hadden gehad.

Eén ding kun je echter met zekerheid zeggen: als je ziet hoe Nederland er op dit moment qua levensstandaard en welvaart voor staat, namelijk bij het beste dozijn landen van deze wereld, dan kun je wel stellen het zeer onwaarschijnlijk is dat Nederland zonder immigratie veel beter af was geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2009 00:30:54 ]
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:30:12 #247
270419 -HERA-
Yeah,But,No,But,Yeah,But
pi_72863188
Ik ben benieuwd naar reacties van moderne buitenlanders, die hier wonen, wat zij ervan vinden!
Ik denk dat zij deze maatregel, die natuurlijk cynisch bedoeld is, toejuichen!

Kopvoddentax!
I love..LittleBritain
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72863499
quote:

[..]

Hij is op sommige gebieden erg goed, maar ik vraag me af waarom ie soms zichzelf zo onnodig belachelijk maakt terwijl ie veel meer bereikt door z'n uitspraken beter uit te werken en niet altijd over 1 ding (moslims) blijven mekkeren. Ik heb Wilders nog nooit iets horen zeggen over b.v. de kredietcrisis op een enkele opmerking over dat er bezuinigd moet worden op ontwikkelingssamenwerking en het koningshuis.

Hoewel ik Wilders niet teveel wil vergelijken met Fortuyn: zijn punten over de Islam verschilde niet zoveel met die van Wilders alleen die vertaalde die mening op manier waarop er bijna geen speld tussen te krijgen was. Wilders roept iets wat een kind van 7 ook nog kan roepen en wil vervolgens niet eens in debat gaan terwijl Fortuyn geregeld politici de grond instampte.

Hij doet me echt denken aan een jongetje dat niet meer mee mag voetballen omdat ie keer op keer rode kaarten pakt en vervolgens elke keer dat ze voetballen langs het grasveld gaat staan roepen en zeuren en als het even kan de bal lek prikt, wat het arme jochie niet lukt omdat z'n pen breekt. Als ze hem dan zeggen dat best ie mee mag doen als ie ophoudt steeds tegenstanders te willen mollesteren en scheidsrechters verrot te schelden rent ie snel weg terwijl ie roept: "dat wil ik niet, jullie zijn toch stom en spelen als mietjes en durven niet eens in te gaan tegen de scheidsrechter en de tegenstander" waarna hij de tijd erop in de supermarkt, het station en op school steeds voormalig team-leden blijft opzoeken om weer hetzelfde te roepen denkende dat ze zich de hele dag bezighouden met hem en voetbal. Als het jochie slim was en nou eens gewoon de scheidsrechter voor 'nare man' uitmaakte ipv "blinde kankermongool" en wat subtieler een overtreding te maken zodat ie ermee wegkomt of desnoods een keer geel pakt had ie toch een stuk meer bereikt aangezien ie best redelijk kon voetballen en de tegenstanders verslaat door van ze te winnen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ritmo op 18-09-2009 01:07:32 ]
-
pi_72863951
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:46 schreef Ritmo het volgende:
- voetbal -
Wilders is net een Italiaanse verdediging. Sterk, slim en dodelijk met de counter.
pi_72864026
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:18 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wilders is net een Italiaanse verdediging. Sterk, slim en dodelijk met de counter.
Alleen speelt ie maar 4 wedstrijden per jaar omdat hij zich niet aan de spelregels houdt en z'n team alsnog verliest omdat het uit de competitie is gezet nadat hij z'n 2e grensrechter in coma heeft geslagen en een tegenstander z'n been gebroken heeft getrapt.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')