quote:Wilders wil hoofddoekjesbelasting
DEN HAAG - Geert Wilders heeft woensdag de invoering van een 'hoofddoekjesbelasting' bepleit. In het debat over de rijksbegroting voor 2010 stelde hij voor om zo'n belasting à 1000 euro per jaar in te voeren.
Wie een hoofddoekje wil dragen, moet eerst een vergunning vragen, aldus Wilders.
De PVV-leider noemde zijn belasting een 'kopvoddentax'. Als die wordt ingevoerd, gaan we eindelijk wat terugverdienen aan de islam, zei Wilders.
Vervuilen
Volgens hem vervuilen de moskeeën, de hoofddoekjes en moslimmannen met baarden en lange jurken het beeld in de Nederlandse straten.
Bovendien is een ''islamitisch hoofddoekje'' een teken van onderdrukking van vrouwen en dus een symbool van onvrijheid.
''Wij zijn de hoofddoekjes spuug- en spuugzat'', zei Wilders. De opbrengst van de belasting kan volgens hem bijvoorbeeld naar blijf-van-mijn-lijfhuizen.
Weerstand
Zijn voorstel voor een belasting op het dragen van een hoofddoekje stuitte op veel weerstand in de Tweede Kamer.
D66-leider Alexander Pechtold sprak van een gênante vertoning en beschuldigde Wilders van xenofobe en racistische uitingen jegens moslims. Volgens hem voert Wilders gewoon een stukje cabaret op.
Absurd
SP-fractieleider Agnes Kant noemde het plan van Wilders te absurd om op te reageren. ''U wilt een hoofddoekjespolitie. Ik vind het zo belachelijk'', zei Kant.
Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie wees Wilders erop dat hij mensen schoffeert vanwege uiterlijke kenmerken. ''Vrouwen beledigen kunt u heel goed'', reageerde fractieleider Mariëtte Hamer van coalitiegenoot PvdA.
Principes
Ook CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel verwierp het idee van Wilders. ''Wilt u uw principes verkopen voor 1000 euro?''
Volgens GroenLinks-leider Femke Halsema maakt Wilders gebruik van Iraanse methodes. ''Wat u wilt, is een zedenpolitie introduceren. Schaam u'', zei ze.
Immigratie
De PVV gaat zelf onderzoek doen naar de kosten van immigratie. De partij roept burgers op via de website watkostdemassaimmigratie.nl ideeën aan te reiken over welke kosten allemaal meegeteld moeten worden.
De partij vroeg eerder het kabinet om de cijfers, maar minister Eberhard van der Laan (Integratie) gaf aan dat er geen boekhouding is van verschillende groepen in de samenleving.
Spoeddebat
Daarop ontstak Wilders in woede. Er kwam een spoeddebat, waarbij van der Laan zei dat hij onhandig was geweest in een ontmoeting met de pers waardoor een verkeerd beeld was ontstaan.
Hij zei verder dat wel alle beschikbare gegevens waren verstrekt. Veel cijfers werden echter niet uitgesplitst naar achtergrond van mensen.
Motie
Wilders' fractiegenoot Sietse Fritsma diende een motie in om het kabinet toch te dwingen tot een grondig onderzoek naar de kosten van immigratie. De motie maakt echter niet veel kans.
Andere Tweede Kamerleden toonden zich achterdochtig bij de wens om de kosten per immigrant te weten te komen. Ook Van der Laan gaf aan dat hij zich had afgevraagd waartoe de cijfers moesten dienen.
Uiteraard wel want die worden niet door moslims gedragen, als volgende komt dan vemoedelijk de baard belasting en de jurk belasting. Nou, daar kunnen we toch wel een gat van 28 miljard mee dichten zeker!quote:Op woensdag 16 september 2009 19:01 schreef Neurot het volgende:
En als hoofddoeken niet mogen, mogen keppeltjes dan wel?
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=294quote:Dat is het economische beleid dat Groep Wilders voorstaat: belastingverlaging!
quote:Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef Triggershot het volgende:
Dus tegen betaling mag je datgene wat gelijk staat voor vrouwenonderdrukking behouden? Legaal vrouwen onderdrukken, goed deal.
Inderdaad. En dan is er nog pulp wat op 'm durft te stemmen ook.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
*zucht* En hier moet het parlement zich nog serieus mee bezig houden ook?
In een land geregeerd door Wilder mag dit. Gelukkig is dat nog niet gebeurd.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:47 schreef original_andalucia het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
dat zoiets mag in dit land
![]()
![]()
![]()
Ze draaien helemaal door....
Vergeet de lange-mouwen-in-de-zomer-belasting niet!quote:Op woensdag 16 september 2009 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard wel want die worden niet door moslims gedragen, als volgende komt dan vemoedelijk de baard belasting en de jurk belasting. Nou, daar kunnen we toch wel een gat van 28 miljard mee dichten zeker!
oei... ben ik als baarddrager straks verplicht korte jurken te dragen ?quote:Op woensdag 16 september 2009 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard wel want die worden niet door moslims gedragen, als volgende komt dan vemoedelijk de baard belasting en de jurk belasting. Nou, daar kunnen we toch wel een gat van 28 miljard mee dichten zeker!
Toegegeven, af en toe kon je wel even lachen om zijn betoogquote:Op woensdag 16 september 2009 19:55 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik weet niet wat/wie ik erger vind; Wilders zelf (die ons zo nu en dan tenminste laat lachen) of de mensen die op zijn partij stemmen (in de hoop dat deze clown ooit onze minister-president wordt)? Ik neig toch naar dat laatste.
Moest eigenlijk soms ook wel om hem lachen..quote:Op woensdag 16 september 2009 20:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toegegeven, af en toe kon je wel even lachen om zijn betoog
Als je dit nog verrassend vindt van hem heb je niet goed opgelet... Hij bedenkt gewoon steeds iets belachelijkers...quote:Op woensdag 16 september 2009 18:55 schreef Hexagon het volgende:
Toegegeven. Hij weet steeds te verrassen.
[..]
Jij bent onderdeel van de Linkse Elite dus jij bent sowieso fout natuurlijk en dan ook nog met baard en jurk, dat gaat je toch zeker wel 1000 euro per overtreding kosten.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oei... ben ik als baarddrager straks verplicht korte jurken te dragen ?
bestaat er al een mozartkapselboete ?
M, dit geldt alleen voor moslims en die horen niet in Nederland thuis dus dat is helemaal niet tegenstrijdig in Wilders' optiek.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=294
En ik was zo naiëf om te denken dat 'ie na het willen verbieden van de koran niets belachelijkers meer kon bedenken.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je dit nog verrassend vindt van hem heb je niet goed opgelet... Hij bedenkt gewoon steeds iets belachelijkers...
Nee, dat kan niet want dan doen Joden ook namelijk dus dat past in de Judeo-Christelijke traditie.quote:
De verkopspijkering van de Nederlandse politiekquote:Op woensdag 16 september 2009 20:34 schreef Wheelgunner het volgende:
Dit is iets wat je in een satire-programma zou verwachten van een Nederlandse komiek die Wilders speelt..
en als ik nou een niet-islamietverklaring inlever...?quote:Op woensdag 16 september 2009 20:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent onderdeel van de Linkse Elite dus jij bent sowieso fout natuurlijk en dan ook nog met baard en jurk, dat gaat je toch zeker wel 1000 euro per overtreding kosten.
Ja die zijn zo begonnen. De treinen beginnen overmorgen 2011 te rijdenquote:Op woensdag 16 september 2009 20:05 schreef Bluesdude het volgende:
zijn de nazi's ook niet zo begonnen in 1933..
eerst 1 maatregel...
zal wel meevallen verder .. dachten mensen nog
toen een extra belasting voor islamieten
loopt wel los... werd er geroepen
daarna weer een nieuwe verplichting voor islamieten..
niet alles ineens doorvoeren.. stap voor stap..
Mwah, het zit er niet ver vanaf, verplichte identificatie, uitspraken die getuigen van een intentie om Nederland te 'zuiveren' van immigranten en met name moslims en ga zo maar door.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja die zijn zo begonnen. De treinen beginnen overmorgen 2011 te rijden.
Net zo naiëf als dat je nu al reeds aan de meest onzinnige belastingen meebetaald waar je vast geen weet van hebt of nooit een cent terug van zult zien.. laat staan dat je daar waarschijnlijk nooit een woord aan besteedt hebt..quote:Op woensdag 16 september 2009 20:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En ik was zo naiëf om te denken dat 'ie na het willen verbieden van de koran niets belachelijkers meer kon bedenken.![]()
![]()
Jij bent voor de hoofddoekbelasting?quote:Op woensdag 16 september 2009 20:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
Net zo naiëf als dat je nu al reeds aan de meest onzinnige belastingen meebetaald waar je vast geen weet van hebt of nooit een cent terug van zult zien.. laat staan dat je daar waarschijnlijk nooit een woord aan besteedt hebt..
nee, zoals ik tegen zoveel belastingen ben (verpakkingstax, accijns op benzine om naar mn werk te mogen..).quote:Op woensdag 16 september 2009 20:56 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Jij bent voor de hoofddoekbelasting?
W. schijnt een anti-duitstrauma te hebben een soort post-oorlogs revanchisme.. dus de treinen zullen wel op tijd , maar niet oostwaarts gaan dit keer..quote:Op woensdag 16 september 2009 20:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja die zijn zo begonnen. De treinen beginnen overmorgen 2011 te rijden.
Dan importeren ze die hoofddoekjes wel zelf of smokkellen ze wel uit beligie/duitsland.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:08 schreef JernyBodal het volgende:
Goed plan! Belast de islam maar gewoon kapot, dat is de beste beste manier om er vanaf te geraken.
Het is belasting op het dragen ervan. Niet op het kopen. Een moslima moet elk jaar een vergunning kopen om een hoofddoek te mogen dragen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan importeren ze die hoofddoekjes wel zelf of smokkellen ze wel uit beligie/duitsland.
Het ging alleen om moslims.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
moet opeens denken aan al die oude omatjes, die des ochtends hun stoepje vegen. En van de kou zo'n ding dragen.
En dat niet alleen, de economie gaat ook weer achteruit omdat alle moslima's gaan stelen ten behoeve van het behoud van hun cultuur!quote:Op woensdag 16 september 2009 21:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan importeren ze die hoofddoekjes wel zelf of smokkellen ze wel uit beligie/duitsland.
Afgezien van dat je voor de handhaving ervan je polititiemacht wel mag verviervoudigen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:11 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Het is belasting op het dragen ervan. Niet op het kopen. Een moslima moet elk jaar een vergunning kopen om een hoofddoek te mogen dragen.
Briljant plan, en ik ben benieuwd wat het volgende is!
alleen maar beter tochquote:Op woensdag 16 september 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:
Verdorie. Het wordt wel steeds moeilijker om Wilders nog langer serieus te nemen.
jij wilt 900.000 mensen wegpesten ?quote:Op woensdag 16 september 2009 21:08 schreef JernyBodal het volgende:
Goed plan! Belast de islam maar gewoon kapot, dat is de beste beste manier om er vanaf te geraken.
Neehoor. Ze kunnen die hoofddoek ook gewoon afdoen en proberen mee te gaan in de vaart der volkeren.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jij wilt 900.000 mensen wegpesten ?
gewoon systematisch in de zeik zetten ?
Gewoon een kliklijntje instellen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Afgezien van dat je voor de handhaving ervan je polititiemacht wel mag verviervoudigen.
bij uitvoering daarvan moet je mensen gaan registreren...quote:
alsof jij al aan een visser kan zien of hij wel een visvergunning heeftquote:Op woensdag 16 september 2009 21:17 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Gewoon een kliklijntje instellen.
Nou het is me allemaal wat!quote:Op woensdag 16 september 2009 21:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
bij uitvoering daarvan moet je mensen gaan registreren...
die is wel moslim en die is niet-moslim..
en dan moet je dat op het identiteitsbewijs zetten..
Neehoor. "Dan ook" helemaal niks. Daar ga jij namelijk niet over.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:18 schreef Cheiron het volgende:
Dan ook 1000 Euro om een kruis boven een deurpost te mogen hangen.
En als die moslima het nou eens tegen de kou draagt?quote:Op woensdag 16 september 2009 21:19 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Nou het is me allemaal wat!
Zie jij het verschil tussen een oud vrouwtje dat tegen de kou een doekje draagt, en een recalcitrante moslima die zo'n groot kopvod draagt ter provocatie, niet uit elkaar houden? Ik wel hoor. Daar heb ik echt geen registratie voor nodig.
Gelukkig Wilders welquote:Op woensdag 16 september 2009 21:20 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Neehoor. "Dan ook" helemaal niks. Daar ga jij namelijk niet over.
Wilders in dit geval ook niet, gelukkig.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:20 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
je gaat dus op uiterlijk af?quote:Op woensdag 16 september 2009 21:19 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Zie jij het verschil tussen een oud vrouwtje dat tegen de kou een doekje draagt, en een recalcitrante moslima die zo'n groot kopvod draagt ter provocatie, niet uit elkaar houden? Ik wel hoor. Daar heb ik echt geen registratie voor nodig.
Gekke gertje ook niet gelukkig.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:20 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Misschien helpt een mooie gele ster op de borst om ze uit elkaar te houden?quote:Op woensdag 16 september 2009 21:19 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
en de eerste belasting die alleen voor vrouwen geldtquote:Op woensdag 16 september 2009 21:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
oeh, hij maakt dan onderscheid
Binnenkort gelukkig wel.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gekke gertje ook niet gelukkig.
Ach, komt vast nog wel iemand langs die hem door zijn kop schiet.quote:
Als hij zich op deze manier blijft profileren, verliest hij het bij de volgende verkiezingen van de eerste de beste populist die met een ander, iets breder verhaal komt.quote:
Denk eerder dat iemand van het gesticht wakker wordt en merkt dat ze al een paar jaar een patiënt kwijt zijn..quote:Op woensdag 16 september 2009 21:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach, komt vast nog wel iemand langs die hem door zijn kop schiet.
quote:Op woensdag 16 september 2009 21:26 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Denk eerder dat iemand van het gesticht wakker wordt en merkt dat ze al een paar jaar een patiënt kwijt zijn..
Verdonk bedoel je zeker?quote:Op woensdag 16 september 2009 21:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als hij zich op deze manier blijft profileren, verliest hij het bij de volgende verkiezingen van de eerste de beste populist die met een ander, iets breder verhaal komt.
Op die dag ga ik langs bij de banketbakker en haal ik de grootste taart die ze hebben.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach, komt vast nog wel iemand langs die hem door zijn kop schiet.
Kijk, links laat zich weer eens van z'n beste kant zien.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Op die dag ga ik langs bij de banketbakker en haal ik de grootste taart die ze hebben.
Ach welnee, man, PVV aanhangers zijn allemaal stoere jongens als ze anoniem op het Internet kunnen blaaten maar op straat zijn het gewoon bange burgermannetjes.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:29 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Kijk, links laat zich weer eens van z'n beste kant zien.
Afijn, het maakt niks uit: als hij wordt omgelegd breekt hier pas echt de pleuris uit. Zoals na Fortuyn, maar dan 4x zo erg.
nou nou.... 1 persoon is nog niet "links"quote:Op woensdag 16 september 2009 21:29 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Kijk, links laat zich weer eens van z'n beste kant zien.
weet je nog meer wegpestgeintjes ?quote:Op woensdag 16 september 2009 21:08 schreef JernyBodal het volgende:
Hoezo gortig?quote:Op woensdag 16 september 2009 20:33 schreef MrX1982 het volgende:
Het begin van zijn betoog en de metafoor over het kabinet vind ik wel sterk.
Hoofddoekjesbelasting is natuurlijk wat gortig.
Wilders wil hoofddoekjesbelasting
Veel vrolijker dan al die afschuwelijke kopvodden inderdaad.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoezo gortig?
Ik vind dat Wilders gelijk heeft. En ik vind de hoofdvoddenbelasting meer dan terecht. Laat die vermaledijde moslims eens een voorbeeld nemen aan de buitengewoon perfect ingeburgerde dames politici die met prinsjesdag hun fraaie hoofdtooi showen.
Beatrix had nu een soort slagroomtaart om, maar ooit deed zo’n kapotgeschoten struisvogel’t ook goed:
[ afbeelding ]
of zo’n uit de kluiten gewassen negercondoom van Erica Terpstra:
[ afbeelding ]
Kortom:
Keus genoeg.
Verplichte kost voor iedere inburgeringscursus.
[ afbeelding ]
Wilders for president.
Er zal wel veel gedeclareerd zijn voor die designer hoedjes die ze na vandaag nooit meer op hun hoofd zetten.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:41 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Veel vrolijker dan al die afschuwelijke kopvodden inderdaad.
De koningin heeft hem zo te zien zelf gemaakt.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Er zal wel veel gedeclareerd zijn voor die designer hoedjes die ze na vandaag nooit meer op hun hoofd zetten.
Dan gaan hoofddoekjes het illegale circuit in en komt het kabinet er een jaar later achter dat het niet te controleren is, waarna er een gedoogbeleid ingesteld wordt op de hoofddoekjes. Op dat moment staat een hoofddoek even hoog op de lijst van "verboden middelen" als XTC!quote:Op woensdag 16 september 2009 21:14 schreef Noortje. het volgende:
[..]
En dat niet alleen, de economie gaat ook weer achteruit omdat alle moslima's gaan stelen ten behoeve van het behoud van hun cultuur!
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 16 september 2009 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan gaan hoofddoekjes het illegale circuit in en komt het kabinet er een jaar later achter dat het niet te controleren is, waarna er een gedoogbeleid ingesteld wordt op de hoofddoekjes. Op dat moment staat een hoofddoek even hoog op de lijst van "verboden middelen" als XTC!
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:18 schreef Cheiron het volgende:
Dan ook 1000 Euro om een kruis boven een deurpost te mogen hangen. En dan razzia's he! Bij opa en oma binnenvallen op zondagnacht. Geboeid op de knieën voor het huis terwijl de kruizen uit het huis worden gehaald.
quote:Op woensdag 16 september 2009 21:19 schreef JernyBodal het volgende:
een recalcitrante moslima die zo'n groot kopvod draagt ter provocatie
quote:Er kwam een spoeddebat
Dat kon hij bij vlagen ook inderdaad niet, maar je moest wel heel goed kijken.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:40 schreef Stali het volgende:
Kan me ook niet voorstellen dat hij zijn gezicht in de plooi heeft weten te houden tijdens dat spoeddebat.!
*Grijns*quote:Op woensdag 16 september 2009 23:51 schreef JernyBodal het volgende:
[..]
Dat kon hij bij vlagen ook inderdaad niet, maar je moest wel heel goed kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |