abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74962280
Mooi hoor, zo'n granieten vloer. Zeker met dat rode randje. Ik ben stiekem wel blij dat ik alleen granito in het tochthalletje heb, het is namelijk stervenskoud (ik loop nooit op pantoffels, haat die krengen).

Ik vind je indeling zoals je die hebt gemaakt wel het meest praktisch wat je er van kan maken, maar ik vind het zeker geen ideale indeling voor een huis. Je ziet duidelijk dat het een dubbele bovenwoning was, aangezien de ruimtes nogal onhandig zijn. Die serre/eetkamer lijkt me eerlijk gezegd aan de krappe kant voor een eetkamer.
Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken. Jammer dat je behalve je wastafel nog geen foto's hebt geplaatst van de materialen die je wilt gaan gebruiken, ben heel nieuwsgierig.
pi_74962561
Maar dit is zeker geen dubbele benedenwoning geweest hoor! Ik heb namelijk de tweede etage.

Onder mij zit de dubbele beneden woning! Ik kan je wel het 1 en ander laten zien HOE ik het wil, maar ik koop nog niks, omdat ik nog niet uit ben over de kleuren van mijn vloeren, en muren.

De serre is vrij groot! Lengte 2.15 en breedte 3.90.
pi_74965259
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Maar dit is zeker geen dubbele benedenwoning geweest hoor! Ik heb namelijk de tweede etage.

Onder mij zit de dubbele beneden woning! Ik kan je wel het 1 en ander laten zien HOE ik het wil, maar ik koop nog niks, omdat ik nog niet uit ben over de kleuren van mijn vloeren, en muren.

De serre is vrij groot! Lengte 2.15 en breedte 3.90.
Dubbele bovenwoning zei ik ook Het was een driedubbele zelfs zie ik nu in je OP.... maar jouw verdieping is toch niet altijd een enkele etagewoning geweest? Dat bedoel ik ermee.

Ik vind 2.15 x 3.90 niet echt ruim voor een eetkamer hoor. Voornamelijk erg ondiep, lijkt me dat het lastig is als je met allemaal mensen aan tafel zit. Een gemiddelde tafel is al 1 meter breed.

Nee, ik kan me voorstellen dat je nog geen materialen heb gekocht (hou wel rekening met de levertijd, dit is iets waar ik me op verkeken had!), maar heb je ook geen ideetjes? Maakt niet uit hoor, we zien het vanzelf wel, maar is altijd leuk om alvast ideetjes en voorproefjes te zien.
pi_75009560
Wauw.. wat mooi die granieten vloer en de deurtjes enz.
pi_75009575
Prachtig huis !!!
  vrijdag 27 november 2009 @ 20:54:22 #206
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_75068121
Dit wil ik volgen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_75068378
ik zit te wachten op nieuwe foto's
pi_75068616
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
Helemaal kaal:

Maar dat was niet zo, want er was één kleine WC-rolhouder die dapper weerstand bood tegen de Romein...
Da gao nie nou!
pi_75204064
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:02 schreef RoryGilmore het volgende:
ik zit te wachten op nieuwe foto's
Heb vorige week in het buitenland gezeten voor mijn werk, dus is niet veel gebeurd, aankomende foto's zijn foto's van de laatste klussen. Behang afgehaald, de inbouwkasten helemaal kaal gehaald aan de buitenkant, daar zaten platen over, die ik niet mooi vond.. En mijn de andere keuken leeggehaald, en mijn vader heeft mijn afzuiginstallatie alvast opgehangen.

Het franse balkon. Hiervan moeten de kozijnen & deuren volledig vervangen worden... Rechts bovenin mijn afzuigdoosje Dit word de waskamer/kledingkamer.

Afzuiginstallatie

Ramen in de slaapkamer, moeten ook volledig vervangen worden. Ik wil ze echter wel weer in de oorspronkelijke staat terug. Dus schuiframen & glas in lood

Country road.... Ik ben ervan overtuigd dat het heel mooi word als het geverfd is!!

Probleem plafond keuken...

Het puin, dat nu echt weg moet!!
pi_75204664
Wat een klus zeg! Maar dit gaat een heeeeeeeeeel mooi huis worden!
  woensdag 2 december 2009 @ 11:01:59 #211
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_75205308
Wow wat een gaaf huis En wat een giga klus TVP
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_75238885
Wauw! Zo'n huis wil ik
TVP
  zondag 6 december 2009 @ 14:02:46 #213
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_75336325
tvp en good luck!!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_75419962
Dit kan iets heel moois gaan worden. Ik kijk mee, succes!
Toegang is geen open deur.
pi_75420579
Ik ben ook nieuw op dit forum en heb jullie reacties gelezen.
Ik heb ook namelijk een oud huis gekocht via de site http://www.immovast.be; hier de volledig link http://www.immovast.be/woninggegevens.php?id=254459&page=%2Fzoekresultaten.php%3Fpage%3D3%26ipp%3D12%26city_or_postcode%3DGent%2B%2528Gent%2529%2B-%2B9000%26min_price%3D0%26order%3Ddate%26type%3DSale%26max_price%3D150000%26imageField.x%3D62%26imageField.y%3D11
Het is ons gezin's eerste huisje en ik heb gekozen voor (ook wegens financiële redenen) voor een huis waar een beetje werk aan is.
Het dak lekt een beetje. Ik had gedacht aan het dak te vernieuwen met zo zonnepanelen erin verwerkt van Eternit; heeft iemand daar ervaring mee?
Alle info is welkom
Raf.
  woensdag 9 december 2009 @ 00:48:39 #216
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_75432084
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef rabjoo het volgende:
Ik heb ook namelijk een oud huis gekocht via de site http://www.immovast.be; hier de volledig link http://www.immovast.be/woninggegevens.php?id=254459&page=%2Fzoekresultaten.php%3Fpage%3D3%26ipp%3D12%26city_or_postcode%3DGent%2B%2528Gent%2529%2B-%2B9000%26min_price%3D0%26order%3Ddate%26type%3DSale%26max_price%3D150000%26imageField.x%3D62%26imageField.y%3D11
Het is ons gezin's eerste huisje en ik heb gekozen voor (ook wegens financiële redenen) voor een huis waar een beetje werk aan is.
Het dak lekt een beetje. Ik had gedacht aan het dak te vernieuwen met zo zonnepanelen erin verwerkt van Eternit; heeft iemand daar ervaring mee?
Alle info is welkom
Raf.

Ik stel voor dat je een eigen topic opent, daar krijg je meer views en reacties

succes!
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_75435199
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef rabjoo het volgende:
Alle info is welkom
Raf.

Moet je even zelf een topic kiezen. Maar kiezen wegens financiele redenen voor een oud huis, lijkt me juist niet verstandig. Vaak zijn de kosten hoger dan geschat!
pi_75459420
Ik heb zojuist besloten dat die scheiding in jouw kamer met die schuifdeuren ook heel goed in mijn huis zou passen (zelfde stijl, 100 jaar oud), dus ik neem ze gratis van je over. Scheelt je ook een hoop moeite met de vloer, hoef je wat minder hoekjes en kantjes te doen. En daarnaast, ik ga over een paar maandjes ook verbouwen, dus komt goed uit.

Zo, hebben we een deal?
Da gao nie nou!
pi_75604039
Niet met mij, maar ik heb nog wel schuifdeuren staan die je mag overnemen
pi_75615237
Nou! Pfff.. we hebben eindelijk al het puin uit huis gekregen! De container, 4kub is s'ochtends vroeg Vrijdag netjes afgeleverd, en ik was om half 9 terug met de stortkokers en de raambevestiging en lier. Wat blijkt na bevestigen? Lier in de klit, zo goed als kwaad alles uit elkaar geprobeerd te halen en in goede banen te lijden, maar ijzerdraad met lussen in de rol... vergeet het maar... Uiteindelijk hing alles helemaal muurvast in het midden:

Die mannetjes van het verhuurbedrijf gebeld, en die bekten me in eerste instantie af, "dat zij er ook niks aan konden doen, en ik hem maar moest ontklitten" ehh... ja hoe? Met een stuk of 6 stortkokers eraan?
Nog even doorgestoeid, en uiteindelijk weer boos opgebeld, en gevraagd naar de aardige meneer die ze me verhuurd had die ochtend. Die stapte meteen in zijn auto met een nieuwe lier

Oude heeft hij door moeten knippen (gelukkig, het lag niet aan ons!), en heeft geholpen met de nieuwe bevestigen, en de stortkoker in goede afvoer helpen...

Hij is in totaal 1.5 uur bij ons geweest, dus petje af voor de service van de verhuurder! Snel begonnen met storten, en binnen 3 uurtjes was al het puin beneden....

4kub tot de rand helemaal vol!

Maar eindelijk weer een leeg huis! En weer werk kunnen verrichten.

Het was nog een aardig eindje naar beneden met die kokers...

Mijn vader heeft gisteren meteen het rookgaskanaal afgemaakt, en de leidingen voor het gas, licht en water doorgetrokken…. Dus er kan nu eindelijk schot in de zaak komen. Heb een hele scherpe prijs gekregen van een stucadoor, die ook nog saust, dus die kan in 2010 ook gaan beginnen! Eerst de raamkozijnen, en de kozijnen van het franse balkon. Intussen breek ik mijn nek over een keuken

Nog een zomers plaatje van mijn huis! Gaat om de verdieping ter hoogte van het balkon
pi_75615846
Wow! (Is dat een marmeren schouw die ik daar zie? )
  maandag 14 december 2009 @ 16:02:17 #222
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_75616029
oh... eerst weken in het puin zitten en het dan wegbrengen om vervolgens in een lege ruimte te komen voelt zoooo goed!

prachtig huis hoor!
Big mouth strikes again
pi_75617190
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:56 schreef Beijtje het volgende:
Wow! (Is dat een marmeren schouw die ik daar zie? )
Twee zelfs
pi_75619755

Die daarboven is ook nog te koop zie ik.
pi_75640971
Klopt, die heeft twee verdiepingen!
pi_75643619
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:38 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Twee zelfs
*zucht...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_76173422
Niet veel nieuws! Mijn paps is nog steeds met bezig met de afzuiginstallatie, cv-ketel, en water, en gas leidingen leggen, installeren etc! Word allemaal in de muur en vloer verwerkt, en hij moest even brainstormen hoe hij onder de granieten stenen vloer door zou gaan! Gelukkig gelukt, zonder te beschadigen!

Heb inmiddels wel eindelijk mijn vloer uitgekozen, ben er helemaal voor naar Enschede gereden, in mijn eentje Twee uur heen, twee uur terug, maar het was het waard, het word een 17e eeuws eiken, getrommeld en dark geolied! Breedte is 18 cm, en ben er helemaal happy mee, nu kan ik eindelijk mijn meubels gaan afstemmen op de vloer... Stucadoor begint midden Januari aan de muren, en saust ze ook gelijk (voor echt een mega coole prijs !) en hersteld ook meteen mijn ornamenten en doet daar synthetische verf op, (dat is elastisch) zodat kans op nogmaals scheuren verkleind word.

Ik doe 1 muur grijs in mijn woonkamer, en ook 1 muur grijs in mijn slaapkamer, de rest blijft in de eerste planning nog gewoon wit. Het moet niet té donker in huis worden, gezien de vloer erg donker is.

Ik heb ook geheel onverwachts een fatboy gekocht, vind het eigenlijk vreselijke dingen, maar deze was goud, zo fout dat ik hem geweldig vond, zal mooi staan op de vloer!

Vloer :

Heb hem even hier op den kantoor vloer gelegd, hij komt niet echt voordelig uit het plaatje zo, maar dat moeten jullie maar wachten tot hij in huis ligt

De FatBoy Ik hield helemaaaaaal niet van die dingen, maar ik ben helemaal verliefd op de zak!
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:56:33 #228
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76176647
Is het een massieve vloer of is het multiplank?
Ziet er wel mooi uit!
pi_76177106
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:56 schreef bleiblei het volgende:
Is het een massieve vloer of is het multiplank?
Ziet er wel mooi uit!
Ehhhh dan moet je me even helpen?!
pi_76178419
massieve planken (volledig eiken)
of multiplank (eiken op een laagje multiplex)
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_76178857
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:35 schreef tim1986 het volgende:
massieve planken (volledig eiken)
of multiplank (eiken op een laagje multiplex)
Nee, het zijn massieve planken, dus volledig eiken!
pi_76179012
mooi hoor.. ik vind multiplank namenlijk zo laminaat achtig klinken
goed bezig hoor
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:37:34 #233
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76200121
Phoeh, das donker. Dat zou ik niet durven denk ik..
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:46:37 #234
36431 bleiblei
pi_76200612
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:45 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Nee, het zijn massieve planken, dus volledig eiken!
tof! was je veel kwijt per m2?
wel handig zoon voorbehandelde vloer .ga je em verlijmen of zwevend leggen? denk wel dat je een goeie ondervloer moet hebben ivm geluid...
pi_76210866
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]

tof! was je veel kwijt per m2?
wel handig zoon voorbehandelde vloer .ga je em verlijmen of zwevend leggen? denk wel dat je een goeie ondervloer moet hebben ivm geluid...
We leggen hem zwevend. Ik heb de beste ondervloer genoemen, omdat de onderbuurman dat graag wilde... De planken zelf zijn ook vrij dik, dus ik hoop dat de onderbuurman geen last zal krijgen.

Ik was 39 euro per m2 kwijt. Hij was eerst 45 euro per m2. Ik was totaal (incl de hoogst isolerende ondervloer) voor 75 m2 om precies te zijn 3650 euro kwijt.

Mooie prijs vind ik zelf!
pi_76211624
Mijn vader was toch wat verder dan ik dacht De waterleidingen zijn zo goed als allemaal doorgetrokken, en mijn keteltje hangt

Wat een schatje hé? Hij hangt nu in de serre (ja zonde, maar echt geen andere optie) er komt een kast om heen, en in het verlengde van die kast wil ik planken, zodat het 1 geheel is, waar dan wss glazen en/of borden op komen te staan.

Snoezig...

Leidingen in de keuken, hier komt een klein verlaagd plafond in, omdat we het orginele plafond niet meer kunnen herstellen. Daarbij zullen de leidingen dus ook meteen niet meer zichtbaar zijn.

Badkamer, voor die leidingen komt ook een klein wandje, gezien er nog hout zit, en daar niet overheen gestuct kan worden (gaat teveel werken, en dus scheuren etc) dus die leidingen zitten dan ook verstopt!

Aansluiting voor de douche, in de muur.... word overheen gestuct!

Ingang badkamer vanaf de slaapkamer, links de toekomste plek van de douche, word een inloop douche, ingang rechts...

Toilet ook gekocht, we hebben besloten het bij 1 toilet te houden, en schrappen die in de badkamer, jammer, maar ik heb een te groot badkamer meubel gekocht
pi_76215623
Leuk om te zien dit! Wat een ontzettend mooi huis! En vooral dat glas-in-lood overal ook! Ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden, tvp'tje dus
pi_76217633
mooie vloer, erg mooi dat je die nerven zo goed kunt zien.
vind het een prima keuze om het toilet in de badkamer te schrappen. Persoonlijk vind ik een toilet boven alleen prettig als het niet in de badkamer zit, anders zit je lekker romantisch te relaxen in een bad, met vervolgens uitzicht op een toiletpot...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_76238598
Ziet er allemaal goed uit, ben heel benieuwd hoe de vloer en badkamer er uit komen te zien!
pi_76263475
wauw, tvp! Wat een gewéldig huis!!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76273174
maak die badkamer eens af ben benieuwd
SuperwormJim:
pi_76278123
quote:
Op woensdag 30 december 2009 09:22 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

We leggen hem zwevend. Ik heb de beste ondervloer genoemen, omdat de onderbuurman dat graag wilde... De planken zelf zijn ook vrij dik, dus ik hoop dat de onderbuurman geen last zal krijgen.

Ik was 39 euro per m2 kwijt. Hij was eerst 45 euro per m2. Ik was totaal (incl de hoogst isolerende ondervloer) voor 75 m2 om precies te zijn 3650 euro kwijt.

Mooie prijs vind ik zelf!
Inderdaad een mooie prijs!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_76399126
Ik zoooo graag deze twee stoelen.... maar zo godsongelooflijk duur

pi_76402728
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:49 schreef tim1986 het volgende:
mooi hoor.. ik vind multiplank namenlijk zo laminaat achtig klinken
Dat is alleen als multiplank zwevend wordt gelegd. Je kan het ook volledig verlijmen, zoals massieve planken, en dan klinkt het identiek aan massieve planken.

Voordeel van multiplank is dat het minder werkt. En de bovenlaag is hetzelfde (echt hout) dus je hebt dezelfde uitstraling.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_76402895
Vind ik niet helemaal! Mijn ouders hebben het in de woonkamer liggen, toch vind ik het "te strak" voor een "houten" vloer...
  maandag 4 januari 2010 @ 17:49:34 #246
36431 bleiblei
pi_76405798
joh, dat kan je helemaal niet zien :-D .
het strakke komt het hout dat gebruikt is en de manier waarop het gezaagd en behandeld is. multiplank is gewoon ipv 2cm dik hout, 6mm dik hout dat verlijmd is met goedkoper hout. het nadeel ervan is dat het stuk minder lang meegaat ivm het opnieuw schuren, je door de toplaag heengaat als je een bankschroef laat vallen op je vloer en het gewoon nep is . daarnaast werkt het amper waardoor je vrijwel geen problemen hoeft te verwachten als kieren tussen de planken enzo.

maar het verschil tussen multiplank en massief hout zie en voel je niet als de vloer er ligt.

doe mij trouwens maar een massief houten vloer. dat is en blijft wel echte kwaliteit. of je het nu ziet of niet.
  maandag 4 januari 2010 @ 17:53:28 #247
36431 bleiblei
pi_76405977
moet je trouwens jouw vloer nog nabehandelen? enne. welke stoelen heb je gezien?
pi_76407467
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:38 schreef Xs2Shanna het volgende:
Vind ik niet helemaal! Mijn ouders hebben het in de woonkamer liggen, toch vind ik het "te strak" voor een "houten" vloer...
Mwa het is een kwestie van smaak, ik vind het verschrikkelijk alsof het klinkt alsof je elk moment door de vloer kan storten. Volgens een houtboer worden echt massieve vloeren nog maar weinig verkocht.
De kleur vind ik wel erg mooi.
En wat een werk zeg. Echt geluk met zo'n handige vader
pi_76422910
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:55 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik zoooo graag deze twee stoelen.... maar zo godsongelooflijk duur

[ afbeelding ]
inderdaad schofterig duur
pi_76428414
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:53 schreef bleiblei het volgende:
moet je trouwens jouw vloer nog nabehandelen? enne. welke stoelen heb je gezien?
Nee hij is helemaal kant & klaar!

Stoelen staan in hierboven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')