Bij een huis van 100 jaar heb je geen tussenvloer. Het storten van beton is goedkoper dan een badkamer of keuken. Beton is ook na een dag of minder al droog, dus ik denk dat als je iemand inschakelt om het te doen, het niet langer duurt dan paar dagen, maar je hebt er jaren plezier mee.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:02 schreef Deetch het volgende:
Isoleren is natuurlijk niet alleen een kostenverhaal maar is ook heel belangrijk voor je wooncomfort.
Er is niets zo vervelend als continue een koude tocht vanaf je ramen te voelen terwijl je 3000 m3 gas per jaar verstookt.
Ik zou ook voor de ruwe houten vloer gaan, die planken kun je er eerst uithalen en de hele tussevloer volstouwen met geluidsisolatie dan kun je prima op de vloer lopen zonder overlast te veroorzaken en dat is zeker de moeite waard.
Ja, ik ben ook niet echt een voorstander, en mijn onderbuurman heeft er ook nog niks over gezegd.........quote:Op donderdag 17 september 2009 13:35 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Is het niet doodzonde om beton over die oude planken te gieten? Of kun je dat weer verwijderen zonder de planken te beschadigen?
Weet niet of dat wel een goede oplossing is op een vloer van 100 jaar oud. Beton weegt nog al wat, het soortelijk gewicht van beton ligt tussen 2200 kg/m³ en 2450 kg/m² naargelang de toepassing.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:04 schreef Pfft het volgende:
[..]
Bij een huis van 100 jaar heb je geen tussenvloer. Het storten van beton is goedkoper dan een badkamer of keuken. Beton is ook na een dag of minder al droog, dus ik denk dat als je iemand inschakelt om het te doen, het niet langer duurt dan paar dagen, maar je hebt er jaren plezier mee.
Hoeft niet perse tegels, maar kan ook laminaat of parket. Bij de meeste oude woningen wordt er vloerisolatie aangebracht in vorm van laag beton met lewisplaatsen.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:37 schreef klusfoobje het volgende:
de gewichten die nu genoemd worden is wat overtrokken.
als je een betonnen vloer op een houten balken verdieping wilt hebben kan dat wel. Je moet dan Lewisplaten gebruiken. Die komen OP de houten vloer. Op die lewis platen stort je dan 3-4 cm beton.
gebeurt voronamelijk in de gevallen dat men een .... denk ik en gaat STEVIG in de papieren en ZWEET lopen. Bedenk dat je er namelijk daarna ook nog tegels op moet leggen...
Ons huisje is volgend jaar 120 jr oud en beton beneden zo'n 40 jaar terug was al een kleine ramp.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:51 schreef Oblivion het volgende:
Nou, ik kan je vertellen, wij wonen ook in 100 jaar oude woning, ga alsjeblieft geen beton storten boven...![]()
Dat wordt een drama!
Hier wilde we de badkamer naar boven hebben en wat moet er dan gebeuren?
Alles moet worden verstevigd "beneden".... geen goed idee dus.
En dan hebben wij nog lage plafonds.
Tjsa zonder tussenvloer wordt het lastig, toch is het ook zonde om die mooie plankenvloer onder beton te verstoppen. Kan zo'n vloer dat constructietechnisch wel aan, dat extra gewicht? Verder moeten dan ook alle deuren natuurlijk aangepast.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:04 schreef Pfft het volgende:
[..]
Bij een huis van 100 jaar heb je geen tussenvloer. Het storten van beton is goedkoper dan een badkamer of keuken. Beton is ook na een dag of minder al droog, dus ik denk dat als je iemand inschakelt om het te doen, het niet langer duurt dan paar dagen, maar je hebt er jaren plezier mee.
Slim dat je er over begint. Die heb ik dus nog niet, maar die kan ik ook pas plaatsen als het kadastraal gesplitst is, en dat kan pas nadat ik bij wijze van spreken het "geraamte" gesplitst heb. Ze kunnen nu nog geen meters plaatsen, omdat het huis nog geen huis is. Dat was trouwens wel een hele rompslomp om te regelen, niemand kon me goed informeren.quote:[b]
Denk niet alleen hoe het eruit gaat ziet, maar ook aan de bouwtechnische kant, maw goede isolatie. Ander iets: je hebt wel je eigen watermeter? Koperen waterleidingen? eigen meterkast met aardlekschakelaar? Regel deze dingen eerst voordat je gaat beginnen met luxe dingen.
In ieder geval succes!
Ah, nog niet gesplitst? Hoe hebben jullie het huis dan gekocht? Heb je een berging boven? Zorg ervoor dat die ook kadastraal wordt gesplitst. Ook moeten jullie een VvE oprichten. Ik heb hier inderdaad ervaring mee. Ik heb hierdoor voor mezelf al besloten dat mijn volgend huis een nieuwbouwwoning gaat worden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:18 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Slim dat je er over begint. Die heb ik dus nog niet, maar die kan ik ook pas plaatsen als het kadastraal gesplitst is, en dat kan pas nadat ik bij wijze van spreken het "geraamte" gesplitst heb. Ze kunnen nu nog geen meters plaatsen, omdat het huis nog geen huis is. Dat was trouwens wel een hele rompslomp om te regelen, niemand kon me goed informeren.
Alle meters lopen nu vanaf de bovenste verdieping. Heb jij er ervaring mee? Er is een optie om daar een soort van splitsing op te maken, maar het leek mij handiger (en voordeliger in de toekomst) om gewoon echt puur en alleen mijn eigen meters te hebben.
Uiteraard worden de leidingen etc eerst vervangen voordat er uberhaubt naar de vloer, nieuwe keuken en nieuwe badkamer gekeken word.
Ik denk sowieso niet dat ik aan beton storten in de kamers ga beginnen, alleen bij de badkamer dan. (als dit nodig is) teveel moeite, en teveel risico's. Dan maar wat meer lawaai.
Daar heb je een hypotheek adviseur voor!!quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:45 schreef Csbs het volgende:
Stel zo'n huis kost 90.000, hoe bepaal je je hypotheek dan en wat doe je als je over de begrote kosten heen gaat?
Heemraadsingel?quote:Op woensdag 23 september 2009 16:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Als je als spartaan zijnde ook nog in Rotterdam woont, moet je toch wel weten waar dit is
... wat trouwens ook reuze meevalt.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
maar dat was niet veilig als ik daar alleen zou gaan wonen met alle sexclubs, drugshuizen, en opvanghuizen in de straat.
Als je een gezinnetje start zou je ook kunnen proberen om een naastgelegen pand er bij te trekken.quote:Ik heb van verschillende mensen gehoord dat het een goede investering is, en mocht ik ooit een gezinnetje starten, ga ik natuurlijk verhuizen, en hoop dan een mooie opbrengt mee te nemen!!
Buiten de huiskamer om, neequote:Op donderdag 24 september 2009 21:47 schreef R2R het volgende:
Je kan daar ook bowlen toch?
Als ik het goed heb ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |