En jij denkt dat Alonso dat toe zal staan, dat zijn team eruit stapt?quote:Op maandag 21 september 2009 18:14 schreef vosss het volgende:
Ik las op internet dat Renault later met een uitgebreidere reactie nog komt.
Ik ga er persoonlijk van uit dat ze de eer aan zichzelf houden en alsnog zeggen dat ze opstappen nu.
Dat is goed voor je naam, goed voor het geld in tijden van crisis en over een jaar of 3 of 4 kunnen ze gewoon weer instappen en dan herrinnerd iedereen zich Renault als een team wat helaas een paar smeerlappen aan het roer heeft gehad, maar die zelf correct en kordaat gehandeld hebben door ze per direct eruit te flikkeren.
Bonus pluspunt, over 3 of 4 jaar zullen die budgetlimieten er al lang en breed doorzijn en kost het per jaar ook nog eens veel minder.
Als ze er nu niet uit stappen, blijft iedereen met een nare nasmaak zitten. Sure, ze hebben voorwaardelijk, maar feitelijk stelt dat geen ruk voor en al helemaal niet als die termijn slechts 2 jaar is. Dat is gewoon een lachertje. Men zal als het over Renault gaat praten over dat team wat in 2009 ontzettende mazzel gehad heeft en wat smerige spelletjes gespeeld heeft en wat eigenlijk de eer aan zichzelf had moeten houden.
Just my 2 cents. We zien later deze week wel
Ik denk echt dat ze gewoon de stekker eruit trekken en desnoods Alonso de rest van zn salaris waar hij nog recht op heeft meegeven en dat zou ik persoonlijk ook doen.quote:Statement Renault na uitspraak WMSC
President Bernard Rey van Renault F1 heeft na de uitspraak van de World Motor Sport Council in Parijs de volgende verklaring gegeven
Bedroefd
"We zijn bedroefd dat we ons vandaag (maandag, red.) moeten verantwoorden voor de World Motor Sport Council. Na intern onderzoek hebben we de FIA vorige week ingelicht dat we de aanklacht accepteren en we onze verantwoordelijkheid nemen in relatie tot het incident in Singapore. We hebben meteen binnen het team de noodzakelijke maatregelen ondernomen."
Excuses
"We accepteren het besluit van de council. We bieden onze excuses aan aan de Formule 1-gemeenschap vanwege ons onacceptabele gedrag. We hopen oprecht dat we deze zaak zo snel mogelijk achter ons kunnen laten en ons constructief op de toekomst kunnen richten. Verdere informatie zullen we de komende dagen naar buiten brengen".
Toch wel wat verbaasd over de uitspraak en wel heel milde straf voor Renault, de economie is wel wat minder dan tijdens het McLaren incident maar dit vergrijp was toch wel een US$50 miljoen boete waard is mijn mening.quote:Op maandag 21 september 2009 18:18 schreef Sally het volgende:
[..]
En jij denkt dat Alonso dat toe zal staan, dat zijn team eruit stapt?
Ik denk dat Renault in z'n handjes knijpt nu met die milde straf.
Ik heb de indruk dat het juist andersom is gegaan "als jullie willen dat we in F1 blijven geen boete", maar goed dit zullen we inderdaad af moeten wachten.quote:Op maandag 21 september 2009 18:27 schreef vosss het volgende:
Ik vind de straf ook veel te laag, maar wie weet is er in achterkamertjes gewoon besproken van jongens, jullie komen weg met een voorwaardelijke straf als jullie zelf de stekker eruit trekken en anders moeten jullie heel diep in de buidel gaan tasten.
Ik denk in ieder geval dat het laatste er nog niet over gezegd is en ben benieuwd of Renault aan blijft of niet
quote:Engines - who has how many left?
Each driver may use a maximum of eight engines this season. Anything beyond that and they get a ten-place grid penalty per additional engine. With just four races remaining, most drivers are getting near the end of their allocation, meaning reliability will play an increasingly important role as the 2009 campaign approaches its finale.
Below is a list of how many new engines each driver has used thus far. If you drive a Renault, or have a Ferrari V8 behind you, then things are looking pretty rosy. If your name is Vettel, however, then you are probably slightly worried. The one unknown, of course, is how many of each driver’s used engines is still useable - and how much life each has left in it…
McLaren-Mercedes
Lewis Hamilton - 7
Heikki Kovalainen - 7
Ferrari
Giancarlo Fisichella - 6
Kimi Raikkonen - 6
BMW Sauber
Robert Kubica - 7
Nick Heidfeld - 7
Renault (boooo)
Fernando Alonso - 6
Romain Grosjean - 6
Toyota
Jarno Trulli - 7
Timo Glock - 7
STR-Ferrari
Jaime Alguersuari - 6
Sebastien Buemi - 6
RBR-Renault
Mark Webber - 7
Sebastian Vettel - 8
Williams-Toyota
Nico Rosberg - 7
Kazuki Nakajima - 7
Force India-Mercedes
Adrian Sutil - 7
Vitantonio Liuzzi - 7
Brawn-Mercedes
Jenson Button - 7
Rubens Barrichello - 7
helemaal mee eens, echt een véél te lage straf....quote:Op maandag 21 september 2009 18:27 schreef vosss het volgende:
Ik vind de straf ook veel te laag, maar wie weet is er in achterkamertjes gewoon besproken van jongens, jullie komen weg met een voorwaardelijke straf als jullie zelf de stekker eruit trekken en anders moeten jullie heel diep in de buidel gaan tasten.
Ik denk in ieder geval dat het laatste er nog niet over gezegd is en ben benieuwd of Renault aan blijft of niet
quote:Nelson Piquet Jr says Flavio Briatore drove him to his lowest ebb
September 21, 2009
Nelson Piquet Jr launched a scathing attack on former Renault boss Flavio Briatore and expressed bitter regret for his own role in Formula One’s race-fixing controversy today.
After Renault were handed a suspended two-year ban by the FIA, the sport's governing body, for ordering Piquet to crash in Singapore last year, the Brazilian driver said he hoped another team would give him the chance to "start from zero".
Piquet, who went to the FIA to expose what had happened after he had been dropped by the team in August, said in an emotional statement that his time at Renault under Briatore had been a nightmare.
“Having dreamed of being a Formula One driver and having worked so hard to get there, I found myself at the mercy of Mr Briatore,” he said.
“His true character, which had previously only been known to those he had treated like this in the past, is now known.
“Mr Briatore was my manager as well as the team boss, he had my future in his hands but he cared nothing for it. By the time of the Singapore GP he had isolated me and driven me to the lowest point I had ever reached in my life,” he added.
The FIA banned Briatore, who manages four other F1 drivers apart from Piquet, from the sport for life. Briatore and engineering head Pat Symonds had already left the Renault team.
“I am relieved that the FIA investigation has now been concluded,” Piquet added, apologising to fans and the FIA.
“Those now running the Renault F1 team took the decision, as I did, that it is better that the truth be known and accept the consequences.
“The most positive thing to come from bringing this to the attention of the FIA is that nothing like it will ever happen again.
“I bitterly regret my actions to follow the orders I was given. I wish every day that I had not done it,” he said.
Piquet, whose father and namesake was a triple world champion, said he could not now believe he agreed to the plan presented to him on the morning of the race by Briatore and Symonds.
“Listening now to Mr Briatore’s reaction to my crash and hearing the comments he has made to the press over the last two weeks it is clear to me that I was simply being used by him then to be discarded and left to ridicule,” he said.
Piquet, who was handed immunity from prosecution by the FIA in return for telling the truth, said he would have to start his career from scratch and did not expect to be forgiven or forgotten.
“I can only hope that a team will recognise how badly I was stifled at Renault and give me an opportunity to show what I promised in my career in F3 and GP2,” he said.
“What can be assured is that there will be no driver in Formula One as determined as me to prove myself.”
Briatore dismissed all allegations against him at the Italian Grand Prix earlier this month.
quote:Prost close to Renault-deal
After earlier reporting that former Formula One World Champion Alain Prost is the possible successor of former Renault F1 Team boss Flavio Briatore, the signs that this news is correct are growing stronger.
Prost declared to the French newspaper 'Sud-Ouest': "It remains to be seen how Renault is staying in F1 and with what strategy.
"It depends completely on the project. At the moment it's difficult to talk about it. The situation is very complicated. Let's wait and see."
Today, the World Motor Sport Council decided to suspend Renault F1’s disqualification until the end of the 2011 season. The World Motor Sport Council will only activate this disqualification if Renault F1 is found guilty of a comparable breach during that time.
En vergeet Symonds niet... Ik dacht dat hij ook immuniteit had gekregen, maar hij is 5 jaar verbannen van FIA-events!?quote:
Symmonds had die immuniteit toch geweigerd, dacht ik?quote:Op maandag 21 september 2009 19:00 schreef LeXX het volgende:
[..]
En vergeet Symonds niet... Ik dacht dat hij ook immuniteit had gekregen, maar hij is 5 jaar verbannen van FIA-events!?
dat denk ik ook, maar we zullen zien.quote:Op maandag 21 september 2009 18:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat het juist andersom is gegaan "als jullie willen dat we in F1 blijven geen boete", maar goed dit zullen we inderdaad af moeten wachten.
Dus jij gelooft dat Renault ECHT een intern eigen onderzoek heeft gedaan en zodoende binnen een paar dagen met de pootjes omhoog op de rug is gaan liggen?quote:Op maandag 21 september 2009 21:14 schreef bodylotion het volgende:
[..]
dat denk ik ook, maar we zullen zien.
ze hebben inderdaad mazzel met die straf - of eigenlijk, geen straf. Hoewel Renault wel verantwoordelijk is natuurlijk, denk ik dat dit een eenmansactie is geweest binnen het team (maar dan door 3 personen_)
Zal me niks verbazen als de rest van het team er helemaal geen fuck vanaf wist. En daarom wordt het Renault zelf ook niet zo zwaar aangerekend.
ja. alsof flavio het aan de grote klok gaat hangen binnen het team.quote:Op maandag 21 september 2009 21:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus jij gelooft dat Renault ECHT een intern eigen onderzoek heeft gedaan en zodoende binnen een paar dagen met de pootjes omhoog op de rug is gaan liggen?
Ikzelf denk dat Renault hiervan af wist en op het moment dat het in 't open kwam van Flavio en Symmonds een pispaal gemaakt.
Kennelijk was het zo geheim dat Renault er binnen een dag met een eigen onderzoekje achter kwam.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:11 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ja. alsof flavio het aan de grote klok gaat hangen binnen het team.
quote:Williams wil volgend jaar met KERS rijden
22 september 2009
Het team van Williams werkt achter de schermen nog altijd aan de ontwikkeling van een Kinetic Energy Recovery System. Zo heeft technisch directeur Sam Michael laten weten. De Britse renstal hoopt volgend jaar voor het eerst met KERS te kunnen rijden.
"KERS is nog altijd opgenomen in de regels voor volgend jaar. We blijven daarom verder werken aan de ontwikkeling van ons systeem. Ons plan is om het systeem volgend jaar te introduceren op de FW32-auto", zei Sam Michael. "We staan volledig achter het idee van KERS. KERS is erg positief voor de sport, aangezien de Formule 1 steeds meer zal draaien om duurzaamheid en milieuvriendelijkheid."
Williams werkt aan een vliegwielsysteem om de energie die vrijkomt bij het remmen op te slaan. Andere KERS-systemen maken hiervoor gebruik van een batterij.
Is volgens mij al een tijdje bekend omdat zij als enigen tegen een verbod op KERS hebben gestemd.quote:
quote:Following the meeting of the World Motor Sport Council held in Paris on 21 September 2009, the FIA has published the complete dossier of evidence, the official decision, and a recording of the proceedings.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |