abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72974087
Ik las op internet dat Renault later met een uitgebreidere reactie nog komt.

Ik ga er persoonlijk van uit dat ze de eer aan zichzelf houden en alsnog zeggen dat ze opstappen nu.

Dat is goed voor je naam, goed voor het geld in tijden van crisis en over een jaar of 3 of 4 kunnen ze gewoon weer instappen en dan herrinnerd iedereen zich Renault als een team wat helaas een paar smeerlappen aan het roer heeft gehad, maar die zelf correct en kordaat gehandeld hebben door ze per direct eruit te flikkeren.

Bonus pluspunt, over 3 of 4 jaar zullen die budgetlimieten er al lang en breed doorzijn en kost het per jaar ook nog eens veel minder.

Als ze er nu niet uit stappen, blijft iedereen met een nare nasmaak zitten. Sure, ze hebben voorwaardelijk, maar feitelijk stelt dat geen ruk voor en al helemaal niet als die termijn slechts 2 jaar is. Dat is gewoon een lachertje. Men zal als het over Renault gaat praten over dat team wat in 2009 ontzettende mazzel gehad heeft en wat smerige spelletjes gespeeld heeft en wat eigenlijk de eer aan zichzelf had moeten houden.

Just my 2 cents. We zien later deze week wel
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72974212
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:14 schreef vosss het volgende:
Ik las op internet dat Renault later met een uitgebreidere reactie nog komt.

Ik ga er persoonlijk van uit dat ze de eer aan zichzelf houden en alsnog zeggen dat ze opstappen nu.

Dat is goed voor je naam, goed voor het geld in tijden van crisis en over een jaar of 3 of 4 kunnen ze gewoon weer instappen en dan herrinnerd iedereen zich Renault als een team wat helaas een paar smeerlappen aan het roer heeft gehad, maar die zelf correct en kordaat gehandeld hebben door ze per direct eruit te flikkeren.

Bonus pluspunt, over 3 of 4 jaar zullen die budgetlimieten er al lang en breed doorzijn en kost het per jaar ook nog eens veel minder.

Als ze er nu niet uit stappen, blijft iedereen met een nare nasmaak zitten. Sure, ze hebben voorwaardelijk, maar feitelijk stelt dat geen ruk voor en al helemaal niet als die termijn slechts 2 jaar is. Dat is gewoon een lachertje. Men zal als het over Renault gaat praten over dat team wat in 2009 ontzettende mazzel gehad heeft en wat smerige spelletjes gespeeld heeft en wat eigenlijk de eer aan zichzelf had moeten houden.

Just my 2 cents. We zien later deze week wel
En jij denkt dat Alonso dat toe zal staan, dat zijn team eruit stapt?

Ik denk dat Renault in z'n handjes knijpt nu met die milde straf.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_72974324
quote:
Statement Renault na uitspraak WMSC

President Bernard Rey van Renault F1 heeft na de uitspraak van de World Motor Sport Council in Parijs de volgende verklaring gegeven

Bedroefd
"We zijn bedroefd dat we ons vandaag (maandag, red.) moeten verantwoorden voor de World Motor Sport Council. Na intern onderzoek hebben we de FIA vorige week ingelicht dat we de aanklacht accepteren en we onze verantwoordelijkheid nemen in relatie tot het incident in Singapore. We hebben meteen binnen het team de noodzakelijke maatregelen ondernomen."


Excuses
"We accepteren het besluit van de council. We bieden onze excuses aan aan de Formule 1-gemeenschap vanwege ons onacceptabele gedrag. We hopen oprecht dat we deze zaak zo snel mogelijk achter ons kunnen laten en ons constructief op de toekomst kunnen richten. Verdere informatie zullen we de komende dagen naar buiten brengen".
Ik denk echt dat ze gewoon de stekker eruit trekken en desnoods Alonso de rest van zn salaris waar hij nog recht op heeft meegeven en dat zou ik persoonlijk ook doen.

Komop zeg, iedereen weet dat het Flavio en Pat en Nelsinho waren die erachter zaten, maar iedereen heeft het over Renault die vals gespeeld hebben en dat is ook zo.

Renault is in deze eindverantwoordelijk en in mijn ogen kunnen ze haast niet anders dan de stekker eruit te trekken om zo min mogelijk gezichtsverlies te lijden.

Maargoed, we zullen wel zien
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 21 september 2009 @ 18:23:48 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72974376
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:18 schreef Sally het volgende:

[..]

En jij denkt dat Alonso dat toe zal staan, dat zijn team eruit stapt?

Ik denk dat Renault in z'n handjes knijpt nu met die milde straf.
Toch wel wat verbaasd over de uitspraak en wel heel milde straf voor Renault, de economie is wel wat minder dan tijdens het McLaren incident maar dit vergrijp was toch wel een US$50 miljoen boete waard is mijn mening.
pi_72974484
Ik vind de straf ook veel te laag, maar wie weet is er in achterkamertjes gewoon besproken van jongens, jullie komen weg met een voorwaardelijke straf als jullie zelf de stekker eruit trekken en anders moeten jullie heel diep in de buidel gaan tasten.

Ik denk in ieder geval dat het laatste er nog niet over gezegd is en ben benieuwd of Renault aan blijft of niet
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 21 september 2009 @ 18:30:32 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72974574
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:27 schreef vosss het volgende:
Ik vind de straf ook veel te laag, maar wie weet is er in achterkamertjes gewoon besproken van jongens, jullie komen weg met een voorwaardelijke straf als jullie zelf de stekker eruit trekken en anders moeten jullie heel diep in de buidel gaan tasten.

Ik denk in ieder geval dat het laatste er nog niet over gezegd is en ben benieuwd of Renault aan blijft of niet
Ik heb de indruk dat het juist andersom is gegaan "als jullie willen dat we in F1 blijven geen boete", maar goed dit zullen we inderdaad af moeten wachten.
pi_72974665
quote:
Engines - who has how many left?

Each driver may use a maximum of eight engines this season. Anything beyond that and they get a ten-place grid penalty per additional engine. With just four races remaining, most drivers are getting near the end of their allocation, meaning reliability will play an increasingly important role as the 2009 campaign approaches its finale.

Below is a list of how many new engines each driver has used thus far. If you drive a Renault, or have a Ferrari V8 behind you, then things are looking pretty rosy. If your name is Vettel, however, then you are probably slightly worried. The one unknown, of course, is how many of each driver’s used engines is still useable - and how much life each has left in it…

McLaren-Mercedes
Lewis Hamilton - 7
Heikki Kovalainen - 7

Ferrari
Giancarlo Fisichella - 6
Kimi Raikkonen - 6

BMW Sauber
Robert Kubica - 7
Nick Heidfeld - 7

Renault (boooo)
Fernando Alonso - 6
Romain Grosjean - 6

Toyota
Jarno Trulli - 7
Timo Glock - 7

STR-Ferrari
Jaime Alguersuari - 6
Sebastien Buemi - 6

RBR-Renault
Mark Webber - 7
Sebastian Vettel - 8

Williams-Toyota
Nico Rosberg - 7
Kazuki Nakajima - 7

Force India-Mercedes
Adrian Sutil - 7
Vitantonio Liuzzi - 7

Brawn-Mercedes
Jenson Button - 7
Rubens Barrichello - 7
Calm down, please!
pi_72974827
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:27 schreef vosss het volgende:
Ik vind de straf ook veel te laag, maar wie weet is er in achterkamertjes gewoon besproken van jongens, jullie komen weg met een voorwaardelijke straf als jullie zelf de stekker eruit trekken en anders moeten jullie heel diep in de buidel gaan tasten.

Ik denk in ieder geval dat het laatste er nog niet over gezegd is en ben benieuwd of Renault aan blijft of niet
helemaal mee eens, echt een véél te lage straf....
die 2 jaar voorwaardelijk hadden twee jaar schorsing moeten zijn.
zelfs niet eens een geldboete (of lees ik ergens overheen )
wat zullen ze bij mclaren nou denken vraag ik me af, die hebben dan in mijn ogen een véél te hoge straf gekregen
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 21 september 2009 @ 18:44:42 #159
67174 Dos37
Come on Twente
pi_72975013
Flavio
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_72975386
quote:
Nelson Piquet Jr says Flavio Briatore drove him to his lowest ebb
September 21, 2009

Nelson Piquet Jr launched a scathing attack on former Renault boss Flavio Briatore and expressed bitter regret for his own role in Formula One’s race-fixing controversy today.

After Renault were handed a suspended two-year ban by the FIA, the sport's governing body, for ordering Piquet to crash in Singapore last year, the Brazilian driver said he hoped another team would give him the chance to "start from zero".

Piquet, who went to the FIA to expose what had happened after he had been dropped by the team in August, said in an emotional statement that his time at Renault under Briatore had been a nightmare.

“Having dreamed of being a Formula One driver and having worked so hard to get there, I found myself at the mercy of Mr Briatore,” he said.

“His true character, which had previously only been known to those he had treated like this in the past, is now known.

“Mr Briatore was my manager as well as the team boss, he had my future in his hands but he cared nothing for it. By the time of the Singapore GP he had isolated me and driven me to the lowest point I had ever reached in my life,” he added.

The FIA banned Briatore, who manages four other F1 drivers apart from Piquet, from the sport for life. Briatore and engineering head Pat Symonds had already left the Renault team.

“I am relieved that the FIA investigation has now been concluded,” Piquet added, apologising to fans and the FIA.

“Those now running the Renault F1 team took the decision, as I did, that it is better that the truth be known and accept the consequences.

“The most positive thing to come from bringing this to the attention of the FIA is that nothing like it will ever happen again.

“I bitterly regret my actions to follow the orders I was given. I wish every day that I had not done it,” he said.

Piquet, whose father and namesake was a triple world champion, said he could not now believe he agreed to the plan presented to him on the morning of the race by Briatore and Symonds.

“Listening now to Mr Briatore’s reaction to my crash and hearing the comments he has made to the press over the last two weeks it is clear to me that I was simply being used by him then to be discarded and left to ridicule,” he said.

Piquet, who was handed immunity from prosecution by the FIA in return for telling the truth, said he would have to start his career from scratch and did not expect to be forgiven or forgotten.

“I can only hope that a team will recognise how badly I was stifled at Renault and give me an opportunity to show what I promised in my career in F3 and GP2,” he said.

“What can be assured is that there will be no driver in Formula One as determined as me to prove myself.”

Briatore dismissed all allegations against him at the Italian Grand Prix earlier this month.
Calm down, please!
pi_72975508
quote:
Prost close to Renault-deal

After earlier reporting that former Formula One World Champion Alain Prost is the possible successor of former Renault F1 Team boss Flavio Briatore, the signs that this news is correct are growing stronger.

Prost declared to the French newspaper 'Sud-Ouest': "It remains to be seen how Renault is staying in F1 and with what strategy.

"It depends completely on the project. At the moment it's difficult to talk about it. The situation is very complicated. Let's wait and see."

Today, the World Motor Sport Council decided to suspend Renault F1’s disqualification until the end of the 2011 season. The World Motor Sport Council will only activate this disqualification if Renault F1 is found guilty of a comparable breach during that time.
Calm down, please!
pi_72975528
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:44 schreef Dos37 het volgende:
Flavio
En vergeet Symonds niet... Ik dacht dat hij ook immuniteit had gekregen, maar hij is 5 jaar verbannen van FIA-events!?
pi_72975551
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:00 schreef LeXX het volgende:

[..]

En vergeet Symonds niet... Ik dacht dat hij ook immuniteit had gekregen, maar hij is 5 jaar verbannen van FIA-events!?
Symmonds had die immuniteit toch geweigerd, dacht ik?
Calm down, please!
pi_72976006
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Als dit waar is dan lijkt het me weer niet dat Renault van plan is zich terug te trekken..
pi_72978216
Renault blijft nu echt wel lekker racen. Die gaan niet meer kas.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  maandag 21 september 2009 @ 21:14:02 #166
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_72981197
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat het juist andersom is gegaan "als jullie willen dat we in F1 blijven geen boete", maar goed dit zullen we inderdaad af moeten wachten.
dat denk ik ook, maar we zullen zien.

ze hebben inderdaad mazzel met die straf - of eigenlijk, geen straf. Hoewel Renault wel verantwoordelijk is natuurlijk, denk ik dat dit een eenmansactie is geweest binnen het team (maar dan door 3 personen _)
Zal me niks verbazen als de rest van het team er helemaal geen fuck vanaf wist. En daarom wordt het Renault zelf ook niet zo zwaar aangerekend.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_72981336
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:14 schreef bodylotion het volgende:

[..]

dat denk ik ook, maar we zullen zien.

ze hebben inderdaad mazzel met die straf - of eigenlijk, geen straf. Hoewel Renault wel verantwoordelijk is natuurlijk, denk ik dat dit een eenmansactie is geweest binnen het team (maar dan door 3 personen _)
Zal me niks verbazen als de rest van het team er helemaal geen fuck vanaf wist. En daarom wordt het Renault zelf ook niet zo zwaar aangerekend.
Dus jij gelooft dat Renault ECHT een intern eigen onderzoek heeft gedaan en zodoende binnen een paar dagen met de pootjes omhoog op de rug is gaan liggen?

Ikzelf denk dat Renault hiervan af wist en op het moment dat het in 't open kwam van Flavio en Symmonds een pispaal gemaakt.
Calm down, please!
  maandag 21 september 2009 @ 22:37:02 #168
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_72984948
Idd een vreemde/milde straf voor Renault. Al denk ik dat ie wel te begrijpen is na wat Renault vroegah voor de sport heeft betekent. In tegenstelling tot bv Toyota is Renault een constructeur die een geschiedenis heeft, en daadwerkelijk in de sport thuis hoort. En ik denk dat de WMSC dat ook in het achterhoofdje erbij heeft gehad.

Kan me wel vinden in de straf voor Flavio
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:11:05 #169
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_72988481
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus jij gelooft dat Renault ECHT een intern eigen onderzoek heeft gedaan en zodoende binnen een paar dagen met de pootjes omhoog op de rug is gaan liggen?

Ikzelf denk dat Renault hiervan af wist en op het moment dat het in 't open kwam van Flavio en Symmonds een pispaal gemaakt.
ja. alsof flavio het aan de grote klok gaat hangen binnen het team.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_72990559
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:11 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ja. alsof flavio het aan de grote klok gaat hangen binnen het team.
Kennelijk was het zo geheim dat Renault er binnen een dag met een eigen onderzoekje achter kwam.
Nee ... DA'S discreet. Vergeet niet dat sommige mensen roepen dat dit vorig jaar al bekend was bij -in ieder geval- de FIA.
Calm down, please!
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:02:43 #171
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_72998144
even iets heel anders:
quote:
Williams wil volgend jaar met KERS rijden
22 september 2009

Het team van Williams werkt achter de schermen nog altijd aan de ontwikkeling van een Kinetic Energy Recovery System. Zo heeft technisch directeur Sam Michael laten weten. De Britse renstal hoopt volgend jaar voor het eerst met KERS te kunnen rijden.

"KERS is nog altijd opgenomen in de regels voor volgend jaar. We blijven daarom verder werken aan de ontwikkeling van ons systeem. Ons plan is om het systeem volgend jaar te introduceren op de FW32-auto", zei Sam Michael. "We staan volledig achter het idee van KERS. KERS is erg positief voor de sport, aangezien de Formule 1 steeds meer zal draaien om duurzaamheid en milieuvriendelijkheid."

Williams werkt aan een vliegwielsysteem om de energie die vrijkomt bij het remmen op te slaan. Andere KERS-systemen maken hiervoor gebruik van een batterij.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_73001940
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:02 schreef bodylotion het volgende:
even iets heel anders:
[..]


Is volgens mij al een tijdje bekend omdat zij als enigen tegen een verbod op KERS hebben gestemd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:09:01 #173
19840 Libris
Live from Singapore
pi_73002298
Even tussendoor, de voorbereidingen voor Singapore GP zijn in volle gang. Deze foto's zijn afgelopen zondag gemaakt.







En nog een paar uit het reuzenrad

De safety car is gearriveerd


De start/finish


Het materiaal is gearriveerd, Ferrari en McLaren


Overzicht van de eerste bochten




Rest van het circuit

[ Bericht 10% gewijzigd door Libris op 22-09-2009 17:10:57 ]
  dinsdag 22 september 2009 @ 20:31:13 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_73017364
@Libris, kan nu de foto's zien; top

Verder nog onderstaand de links naar de press releases van de FIA:
quote:
Following the meeting of the World Motor Sport Council held in Paris on 21 September 2009, the FIA has published the complete dossier of evidence, the official decision, and a recording of the proceedings.

http://fialive.fiacommuni(...)c_dossier_210909.pdf

http://fialive.fiacommuni(...)ts/wmsc_decision.pdf
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:39:59 #175
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_73025333
Nice Libris! Wordt een weekendje doorzakken voor jou dus
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')