Welke plaatjes zijn dat dan? Ik dacht Nederlanders niet zoveel klieken en dus voornamelijk Engels praten in het openbaar.quote:Op woensdag 16 september 2009 02:30 schreef Feestkabouter het volgende:
er zijn in de VS wat plaatsjes waar voornamelijk Nederlands wordt gesproken.
Er zijn in de VS (Michigan en van nog eerder New York staat) wat plaatsjes waar oorspronkelijk veel NL immigranten woonden, maar die integreren, assimileren, mixen en mengen zo snel dat ze daar echt geen Nederlands spreken hoor. 1x per jaar een Holland Festival en hier en daar een Nederlands Hervormde kerk, en dan heb je het wel gehad.quote:Op woensdag 16 september 2009 02:30 schreef Feestkabouter het volgende:
er zijn in de VS wat plaatsjes waar voornamelijk Nederlands wordt gesproken.
My worst nightmare.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef alors het volgende:
Niet helemaal wat je bedoeld, maar dit is Orange County in Turkije, een vakantieresort.
[ afbeelding ]
Inclusief Nederlandse hapjes en Frans Bauermuziek
Zou het personeel dan ook tweetalig zijn? Lijkt me toch wel ingewikkeld als die mensen dan dement worden en alleen nog maar Nederlands gaan spreken enzo...quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Canada heb je overigens een aantal(misschien zelfs wel veel) bejaardenhuizen waar vooral Nederlandse ouderen wonen
Kansloosquote:Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef alors het volgende:
Niet helemaal wat je bedoeld, maar dit is Orange County in Turkije, een vakantieresort.
[ afbeelding ]
Als ik de verhalen daarover mag geloven is Russisch de voertaal in dat resort.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef alors het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlands aandoende bebouwing en dan een enorme berg op de achtergrond.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef alors het volgende:
[ afbeelding ]
Holland, Michigan en de omstreken. Veel plaatsjes met Nederlandse namen.quote:Op woensdag 16 september 2009 02:25 schreef LinkseVriend het volgende:
Ik vraag me af als er in het buitenland ook iets zoals Nederlandse wijken zijn waar het meest/voornamelijk Nederlanders wonen. In NY heb je zoiets als de Chinese buurt, Griekse buurt of Arab Town..ect...ect..
Bestaan er ook Nederlandse wijken in het buitenland of verspreiden Nederlanders zich?
Nee. De "Pennsylvania Dutch", zoals een bepaalde Amish community ook wel wordt genoemd, is eigenlijk verbasterd van Pennsylvania Deutsch. Het zijn voornamelijk protestante noord-Duitsers.quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:00 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk zijn sommige Amish de Nederlanders..
hier wonen igg geval nog veel mensen van Nederlandse afkomst, Holambra is daardoor ook nog een belangrijk gebied voor de tuinbouw, er worden bijv. nog veel gladiolen geteeld in opdracht van Nederlandse kwekers.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:59 schreef vaginabeheerder het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Holambra
weet niet of er nog veel hollanders wonen
Dat kan inderdaad een van de redenen zijn. Het kan ook dat je dat helemaal niet boeit natuurlijk. Ik woon in Spanje in een super internationaal gebied waar ook ontzettend veel Nederlanders. Als ik een trektocht door de Amazone ga houden hoef ik geen groep Nederlandse tokkies tegen te komen, maar waar ik woon vind ik het juist prettig.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:53 schreef thomaster het volgende:
Ik weet dat je in Beijing ook zo'n ommuurde community hebt waar veel Nederlanders wonen.
Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen in het buitenland dan weer met allemaal Nederlanders te gaan zitten. Een van de redenen om naar het buitenland te gaan is toch om de lokale bevolking te leren kennen?
Oh zelfs dààr??quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:53 schreef thomaster het volgende:
Ik weet dat je in Beijing ook zo'n ommuurde community hebt waar veel Nederlanders wonen.
Zelf zoek ik het ook niet op, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen:quote:Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen in het buitenland dan weer met allemaal Nederlanders te gaan zitten. Een van de redenen om naar het buitenland te gaan is toch om de lokale bevolking te leren kennen?
Plus dat er in veel landen echt in familiesfeer geleefd wordt. In Spanje wordt bijvoorbeeld alles gedaan in groepjes mensen die familie van elkaar zijn: broers, zussen, neven, aangetrouwde familie, etc. Het is erg moeilijk om daartussen te komen.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:20 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh zelfs dààr??
[..]
Zelf zoek ik het ook niet op, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen:
als je voor langere tijd in het buitenland woont, is het best wel prettig om je ook te omringen met dat wat oud en vertrouwd voor je is. Waarschijnlijk helemaal in landen waar de cultuur nogal van de Nederlandse verschilt. Je gaat toch op een gegeven moment bepaalde dingen missen.
En in het begin is het misschien geruststellend om wat houvast te hebben in een totaal vreemde omgeving...
Daarbij zijn er natuurlijk ook mensen die zich de lokale taal niet of maar moeizaam eigen weten te maken, en dan is het met name op de langere termijn best frustrerend om je niet voor 100% uit te kunnen drukken.
zou er ook nederlands gesproken worden of alleen maar portugees??quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hier wonen igg geval nog veel mensen van Nederlandse afkomst, Holambra is daardoor ook nog een belangrijk gebied voor de tuinbouw, er worden bijv. nog veel gladiolen geteeld in opdracht van Nederlandse kwekers.
Waarom ga je dan naar Turkije?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef alors het volgende:
[ afbeelding ]
Tis niet mijn locatie maar vraag je je echt af waarom? Misschien voor het weer, en omdat je de woonwagen niet voor 2 weken mee kan nemen naar Turkije.quote:
Waarom decoreren veel Turken hun huizen vanbinnen alsof ze in Turkije zijn?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom ga je dan naar Turkije?![]()
![]()
Of is het voor Turken en anderen?
Tuurlijk is het ook wel prettig als ze in de buurt wonen, maar moet dat nou allemaal op een kluitje met een grote muur er omheenquote:Op woensdag 30 september 2009 09:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad een van de redenen zijn. Het kan ook dat je dat helemaal niet boeit natuurlijk. Ik woon in Spanje in een super internationaal gebied waar ook ontzettend veel Nederlanders. Als ik een trektocht door de Amazone ga houden hoef ik geen groep Nederlandse tokkies tegen te komen, maar waar ik woon vind ik het juist prettig.
Tuurlijk niet met een muur er omheen, dat is ook meer uitzondering als regel. In sommige gebieden is het nodig (Saudi Arabie, Qatar, etc), en soms kan je ook niet anders wanneer je bijvoorbeeld maar voor een aantal weken uitgezonden wordt en je je woonruimte niet voor het kiezen hebt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:13 schreef thomaster het volgende:
[..]
Tuurlijk is het ook wel prettig als ze in de buurt wonen, maar moet dat nou allemaal op een kluitje met een grote muur er omheen![]()
Het is net als hier op Curacao, waar ik onlangs op zoek was naar nieuwe woonruimte dat de makelaar tegen me zegt over een bepaald appartement dat het "in zo'n volksbuurtje" staat. Was het dezelfde buurt waar ik al woonde
Maar omdat het een wijk is met veel Antillianen is het meteen een volksbuurt, omdat het geen groot ommuurd resort is waar alle rijke blanken wonen... Nu woon ik ten minste achter een Chinees zodat ik 24 uur per dag bier, sigaretten en beltegoed kan kopen
Mwah, Saudi Arabie wel, maar in Qatar hoef je als buitenlander echt niet per se in een ommuurde compound te wonen hoor. Het is daar totaal niet te vergelijken met SA. Verder helemaal eens.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Tuurlijk niet met een muur er omheen, dat is ook meer uitzondering als regel. In sommige gebieden is het nodig (Saudi Arabie, Qatar, etc), en soms kan je ook niet anders wanneer je bijvoorbeeld maar voor een aantal weken uitgezonden wordt en je je woonruimte niet voor het kiezen hebt.
Oeps. Moet ik mijn echte antieke "eigen huis is goud waard" en "oost west thuis best" koperen ingelijste borden van de muur halen? En mijn klompen, mijn Friesche doorlopers, mijn delfsblauw, mijn antiek Nederlands dienblad, mijn antieke Nederlandse blaasbalg voor de open haard, en mijn hypermodern PC-tje speciaal voor Nederlandse TV op mijn 40" HDTV dan maar opbergen omdat ik in Amerika woon?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:28 schreef wikwakka2 het volgende:
Waarom decoreren veel Turken hun huizen vanbinnen alsof ze in Turkije zijn?![]()
Waarom zijn ze dan in Nederland?
De beweegreden om te gaan emigreren is meestal niet om "de lokale bevolking te leren kennen". De meeste immigranten van voor 1980, zo'n 90% gok ik zo even uit de losse vinger, deed dit om economische redenen. Of dit nu naar de kolonien was in de 19e eeuw, of de migratie naar vooral Australie, de VS en Canada in de jaren 50 en 60.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:53 schreef thomaster het volgende:Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen in het buitenland dan weer met allemaal Nederlanders te gaan zitten. Een van de redenen om naar het buitenland te gaan is toch om de lokale bevolking te leren kennen?
Ik zat IHVK alleen maar aan het jennenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Oeps. Moet ik mijn echte antieke "eigen huis is goud waard" en "oost west thuis best" koperen ingelijste borden van de muur halen? En mijn klompen, mijn Friesche doorlopers, mijn delfsblauw, mijn antiek Nederlands dienblad, mijn antieke Nederlandse blaasbalg voor de open haard, en mijn hypermodern PC-tje speciaal voor Nederlandse TV op mijn 40" HDTV dan maar opbergen omdat ik in Amerika woon?
En dan heb ik ook nog een oud-Hollandsche pannenkoekenpan, en staat er - jawel - Koopmans pannenkoekenmeel en Gilse schenkstroop in de kast. Uiteraard nooit compleet met dikke plakken Nederlandse kaas erop.
En die stapel Nederlandse boeken, Marco Borsato CD's en die Nederlandse tijdschriften die op de WC liggen.... dat kan ook vast niet meer om echt te integreren.
Wat iemand in zijn eigen huis doet, lijkt me toch dat iemand dat zelf mag weten?
Mensen die denken dat als je je huis inricht zoals je dat in je geboorteland doet..... dat dat "niet hoort".
quote:Maar even zereneus
Hij maakte dus een pretpark, geen woonwijk volgens mijquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Weet niet of het ergens al genoemd was maar ik las laatst ook een stukje over een Chinees-Nederlandse zakenman die voornemens was om Nederland na te bouwen in China. Of althans, een deel ervan. Soort Madurodam maar dan op normale schaal en met Nederlandse woonwijken en dergelijke. Halverwege werd hij echter opgepakt en in de gevangenis geslingerd, onder redelijk dubieuze omstandigheden. Nu is het daar een soort spookstad.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yang_Bin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit is een Holland Village in Shanghai, blijkbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijkbaar staat alles redelijk leeg, ook in Shanghai (suburbs). Dus mochten er mensen willen wonen...vast niet duur.
Ah ok. Maar toch apart dat hij opeens de cel in is gesmeten nadat hij iets voor Noord Korea heeft moeten doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
De wiki is een beetje beknopt. In het andere verhaal stond dat er ook gewone bedrijven moesten komen daar. Dus eigenlijk een soort woon-werk omgeving plus pretpark.
quote:In 2002 koos Noord-Korea hem tot gouverneur van de provincie Sinuiju voor het uitvoeren van een kapitalistisch experiment in de vorm van een vrijhandelszone. Mede vanwege het feit dat dit experiment plaats zou vinden in een aan China grenzende provincie waren de Chinezen erg gekant tegen dit plan.
Kort na zijn officiële aanstelling werd hij op 4 oktober 2002 door de Chinese autoriteiten gearresteerd en op grond van drie aanklachten veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf. Na de arrestatie van Yang Bin werd op 29 april 2003 het faillissement uitgesproken van zijn Nederlandse vennootschappen, werden alle in Nederland werkzame medewerkers ontslagen en kwamen alle activiteiten stil te liggen.
Jij gaat niet naar het buitenland om de buitenlandse cultuur te proeven?, jammer .. .quote:Op woensdag 16 september 2009 02:25 schreef LinkseVriend het volgende:
Ik vraag me af als er in het buitenland ook iets zoals Nederlandse wijken zijn waar het meest/voornamelijk Nederlanders wonen. In NY heb je zoiets als de Chinese buurt, Griekse buurt of Arab Town..ect...ect..
Bestaan er ook Nederlandse wijken in het buitenland of verspreiden Nederlanders zich?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |