abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72791571
Ik vraag me af als er in het buitenland ook iets zoals Nederlandse wijken zijn waar het meest/voornamelijk Nederlanders wonen. In NY heb je zoiets als de Chinese buurt, Griekse buurt of Arab Town..ect...ect..
Bestaan er ook Nederlandse wijken in het buitenland of verspreiden Nederlanders zich?
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2009 @ 02:30:11 #2
21636 Feestkabouter
pi_72791588
er zijn in de VS wat plaatsjes waar voornamelijk Nederlands wordt gesproken.
  woensdag 16 september 2009 @ 02:30:30 #3
263811 frastanz
verdammt weit weg.
pi_72791589
We verspreiden.
pi_72791612
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Welke plaatjes zijn dat dan? Ik dacht Nederlanders niet zoveel klieken en dus voornamelijk Engels praten in het openbaar.
  woensdag 16 september 2009 @ 02:36:10 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_72791617
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Er zijn in de VS (Michigan en van nog eerder New York staat) wat plaatsjes waar oorspronkelijk veel NL immigranten woonden, maar die integreren, assimileren, mixen en mengen zo snel dat ze daar echt geen Nederlands spreken hoor. 1x per jaar een Holland Festival en hier en daar een Nederlands Hervormde kerk, en dan heb je het wel gehad.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_72791643
Benidorm, Spanje
Kranenburg, Duitsland
Brasschaat, Belgie

Daar wonen veel Nederlanders maar helemaal Nederlands is het niet hoor.
pi_72791928
Het probleem is meestal dat er niet genoeg nederlanders zijn om echt samen te klitten.... Je ziet wel vaak dat in "niet westerse" landen wijken met westerlingen zijn, waar alle nederlanders dan ook naartoe gaan. Dan praat ik over landen als Saudi Arabië maar ook India en Pakistan.
pi_72794123
Niet helemaal wat je bedoeld, maar dit is Orange County in Turkije, een vakantieresort.

Inclusief Nederlandse hapjes en Frans Bauermuziek
know'm sayin?
word? word.
pi_72799011
Costa Blanca Spanje, spreken meer mensen Noors, Nederlands of Engels dan Spaans. Ben zelf wel benieuwd of er in Venezuela een internationaal gebied is waar veel expats en Europese emigranten wonen.
pi_72824000
Nagasaki:

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_72833585
in een amerikaanse staat , weet niet meer welke, heb je ook een nederlands dorp. Klein dorpje waar ze nederlands spreken , nederlandse huisjes hebben en zelfs de straat namen zijn nederlands
pi_72838780
Oh, toch wel meer dan ik dacht!!
 FR
  donderdag 17 september 2009 @ 20:02:27 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72851184
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef alors het volgende:
Niet helemaal wat je bedoeld, maar dit is Orange County in Turkije, een vakantieresort.

[ afbeelding ]

My worst nightmare.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_73008611
Tres Arroyos in het bejaardenhuis
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73008794
De gevangenissen in Peru en de Dominicaanse Republiek hebben een grote en bloeiende Nederlandse gemeenschap
pi_73008828
In Canada heb je overigens een aantal(misschien zelfs wel veel) bejaardenhuizen waar vooral Nederlandse ouderen wonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73026192
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Canada heb je overigens een aantal(misschien zelfs wel veel) bejaardenhuizen waar vooral Nederlandse ouderen wonen
Zou het personeel dan ook tweetalig zijn? Lijkt me toch wel ingewikkeld als die mensen dan dement worden en alleen nog maar Nederlands gaan spreken enzo...
 FR
pi_73026541
quote:

[ afbeelding ]

Kansloos
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 23 september 2009 @ 19:47:27 #19
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_73047637

Holländisches Viertel in Potsdam? . Hier wordt ieder jaar ook Sinterklaas gevierd met kraampjes met haring en drop. Of er nog veel Nederlanders wonen weet ik eigenlijk niet...
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 26 september 2009 @ 11:28:32 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73121123
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:30 schreef frastanz het volgende:
We verspreiden.
pi_73121237
quote:

[ afbeelding ]

Als ik de verhalen daarover mag geloven is Russisch de voertaal in dat resort.
pi_73121955
quote:

[ afbeelding ]

Nederlands aandoende bebouwing en dan een enorme berg op de achtergrond.
pi_73135580
http://nl.wikipedia.org/wiki/Holambra

weet niet of er nog veel hollanders wonen
pi_73135610
Eigenlijk zijn sommige Amish de Nederlanders..
  zondag 27 september 2009 @ 00:13:32 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73138674
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:25 schreef LinkseVriend het volgende:
Ik vraag me af als er in het buitenland ook iets zoals Nederlandse wijken zijn waar het meest/voornamelijk Nederlanders wonen. In NY heb je zoiets als de Chinese buurt, Griekse buurt of Arab Town..ect...ect..
Bestaan er ook Nederlandse wijken in het buitenland of verspreiden Nederlanders zich?
Holland, Michigan en de omstreken. Veel plaatsjes met Nederlandse namen.

Zie ook deze kaart:

Nederland is natuurlijk een relatief klein land, en heeft altijd een relatief stabiele economie gehad..... anders dan bijvoorbeeld de Ierse en Griekse economien lagen diverse malen op hun gat, waardoor letterlijk een kwart van de bevolking vertrok......

Maar in Michigan en Iowa zijn er genoeg plaatsen waar je een telefoonboek kunt openslaan, en kun je talloze Nederlandse namen vinden. Dit zijn voornamelijk migranten uit de 19e eeuw, dus de taal is zo goed als verloren, maar hier en daar kun je het nog terugvinden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 27 september 2009 @ 00:15:04 #26
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73138711
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 22:00 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk zijn sommige Amish de Nederlanders..
Nee. De "Pennsylvania Dutch", zoals een bepaalde Amish community ook wel wordt genoemd, is eigenlijk verbasterd van Pennsylvania Deutsch. Het zijn voornamelijk protestante noord-Duitsers.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_73164595
Curacao (oke, niet helemaal buitenland) heeft ook wel wat wijken waar voornamelijk nederlanders wonen, Sommige ervan zijn ook ommuurd en bewaakt.
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:12:02 #28
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_73225034
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:59 schreef vaginabeheerder het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Holambra

weet niet of er nog veel hollanders wonen
hier wonen igg geval nog veel mensen van Nederlandse afkomst, Holambra is daardoor ook nog een belangrijk gebied voor de tuinbouw, er worden bijv. nog veel gladiolen geteeld in opdracht van Nederlandse kwekers.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_73227171
Ik weet dat je in Beijing ook zo'n ommuurde community hebt waar veel Nederlanders wonen.

Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen in het buitenland dan weer met allemaal Nederlanders te gaan zitten. Een van de redenen om naar het buitenland te gaan is toch om de lokale bevolking te leren kennen?
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_73233757
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:53 schreef thomaster het volgende:
Ik weet dat je in Beijing ook zo'n ommuurde community hebt waar veel Nederlanders wonen.

Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen in het buitenland dan weer met allemaal Nederlanders te gaan zitten. Een van de redenen om naar het buitenland te gaan is toch om de lokale bevolking te leren kennen?
Dat kan inderdaad een van de redenen zijn. Het kan ook dat je dat helemaal niet boeit natuurlijk. Ik woon in Spanje in een super internationaal gebied waar ook ontzettend veel Nederlanders. Als ik een trektocht door de Amazone ga houden hoef ik geen groep Nederlandse tokkies tegen te komen, maar waar ik woon vind ik het juist prettig.
pi_73238252
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:53 schreef thomaster het volgende:
Oh zelfs dààr??
quote:
Zelf zoek ik het ook niet op, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen:
als je voor langere tijd in het buitenland woont, is het best wel prettig om je ook te omringen met dat wat oud en vertrouwd voor je is. Waarschijnlijk helemaal in landen waar de cultuur nogal van de Nederlandse verschilt. Je gaat toch op een gegeven moment bepaalde dingen missen.

En in het begin is het misschien geruststellend om wat houvast te hebben in een totaal vreemde omgeving...

Daarbij zijn er natuurlijk ook mensen die zich de lokale taal niet of maar moeizaam eigen weten te maken, en dan is het met name op de langere termijn best frustrerend om je niet voor 100% uit te kunnen drukken.
 FR
pi_73268930
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:20 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oh zelfs dààr??
[..]

Zelf zoek ik het ook niet op, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen:
als je voor langere tijd in het buitenland woont, is het best wel prettig om je ook te omringen met dat wat oud en vertrouwd voor je is. Waarschijnlijk helemaal in landen waar de cultuur nogal van de Nederlandse verschilt. Je gaat toch op een gegeven moment bepaalde dingen missen.

En in het begin is het misschien geruststellend om wat houvast te hebben in een totaal vreemde omgeving...

Daarbij zijn er natuurlijk ook mensen die zich de lokale taal niet of maar moeizaam eigen weten te maken, en dan is het met name op de langere termijn best frustrerend om je niet voor 100% uit te kunnen drukken.
Plus dat er in veel landen echt in familiesfeer geleefd wordt. In Spanje wordt bijvoorbeeld alles gedaan in groepjes mensen die familie van elkaar zijn: broers, zussen, neven, aangetrouwde familie, etc. Het is erg moeilijk om daartussen te komen.

Tenzij je een Spaanse echtgenote of iets dergelijks hebt, zul je dus niet zo snel uitgenodigd worden voor de gebruikelijke urenlange lunch/diner op zondag, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_73294252
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hier wonen igg geval nog veel mensen van Nederlandse afkomst, Holambra is daardoor ook nog een belangrijk gebied voor de tuinbouw, er worden bijv. nog veel gladiolen geteeld in opdracht van Nederlandse kwekers.
zou er ook nederlands gesproken worden of alleen maar portugees??
pi_73294274
quote:

[ afbeelding ]

Waarom ga je dan naar Turkije?

Of is het voor Turken en anderen?
pi_73297755
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:34 schreef IHVK het volgende:
Tis niet mijn locatie maar vraag je je echt af waarom? Misschien voor het weer, en omdat je de woonwagen niet voor 2 weken mee kan nemen naar Turkije.
pi_73313505
Veel multinationals huren hele wijken om hun werknemers te huisvesten, ik woonde vroeger ook in een straat waar meer dan de helft Nederlands was. Maar een jaar of vijf geleden werd dat steeds minder.
Cool story, Hansel.
pi_73313553
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:34 schreef IHVK het volgende:

[..]

Of is het voor Turken en anderen?
Waarom decoreren veel Turken hun huizen vanbinnen alsof ze in Turkije zijn?

Waarom zijn ze dan in Nederland?

Maar even zereneus, ik denk dat dit soort grachtenpandjes in combinatie met de Turkse zon en bergen een hoop tokkies blijk maken .
Cool story, Hansel.
pi_73367194
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:41 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad een van de redenen zijn. Het kan ook dat je dat helemaal niet boeit natuurlijk. Ik woon in Spanje in een super internationaal gebied waar ook ontzettend veel Nederlanders. Als ik een trektocht door de Amazone ga houden hoef ik geen groep Nederlandse tokkies tegen te komen, maar waar ik woon vind ik het juist prettig.
Tuurlijk is het ook wel prettig als ze in de buurt wonen, maar moet dat nou allemaal op een kluitje met een grote muur er omheen

Het is net als hier op Curacao, waar ik onlangs op zoek was naar nieuwe woonruimte dat de makelaar tegen me zegt over een bepaald appartement dat het "in zo'n volksbuurtje" staat. Was het dezelfde buurt waar ik al woonde

Maar omdat het een wijk is met veel Antillianen is het meteen een volksbuurt, omdat het geen groot ommuurd resort is waar alle rijke blanken wonen... Nu woon ik ten minste achter een Chinees zodat ik 24 uur per dag bier, sigaretten en beltegoed kan kopen
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_73386665
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:13 schreef thomaster het volgende:

[..]

Tuurlijk is het ook wel prettig als ze in de buurt wonen, maar moet dat nou allemaal op een kluitje met een grote muur er omheen

Het is net als hier op Curacao, waar ik onlangs op zoek was naar nieuwe woonruimte dat de makelaar tegen me zegt over een bepaald appartement dat het "in zo'n volksbuurtje" staat. Was het dezelfde buurt waar ik al woonde

Maar omdat het een wijk is met veel Antillianen is het meteen een volksbuurt, omdat het geen groot ommuurd resort is waar alle rijke blanken wonen... Nu woon ik ten minste achter een Chinees zodat ik 24 uur per dag bier, sigaretten en beltegoed kan kopen
Tuurlijk niet met een muur er omheen, dat is ook meer uitzondering als regel. In sommige gebieden is het nodig (Saudi Arabie, Qatar, etc), en soms kan je ook niet anders wanneer je bijvoorbeeld maar voor een aantal weken uitgezonden wordt en je je woonruimte niet voor het kiezen hebt.

Echter, over het algemeen, vind ik - en een hoop Nederlanders in het buitenland met mij - het toch prettiger om ergens te wonen waar je ook nog wel medelanders tegenkomt. Ik vind het hier prachtig qua leefritme, gewoontes en dergelijke, en heb dagelijks zat contact met de "lokale bevolking" (waaronder ik mezelf ook reken) maar toch is mijn vaste kroeg een Nederlandse, en is het merendeel van mijn vrienden dat ook.

Denk dat veel mensen er wel zo over denken. Overigens heb je hier geen ommuurde compounds en ook geen puur Nederlandse of puur Engelse buurten, maar is het wel zo dat het merendeel van de bewoners van villawijken buitenlanders zijn, of Madrilenen.
pi_73392973
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Tuurlijk niet met een muur er omheen, dat is ook meer uitzondering als regel. In sommige gebieden is het nodig (Saudi Arabie, Qatar, etc), en soms kan je ook niet anders wanneer je bijvoorbeeld maar voor een aantal weken uitgezonden wordt en je je woonruimte niet voor het kiezen hebt.
Mwah, Saudi Arabie wel, maar in Qatar hoef je als buitenlander echt niet per se in een ommuurde compound te wonen hoor. Het is daar totaal niet te vergelijken met SA. Verder helemaal eens.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:21:07 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73414819
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:28 schreef wikwakka2 het volgende:
Waarom decoreren veel Turken hun huizen vanbinnen alsof ze in Turkije zijn?

Waarom zijn ze dan in Nederland?
Oeps. Moet ik mijn echte antieke "eigen huis is goud waard" en "oost west thuis best" koperen ingelijste borden van de muur halen? En mijn klompen, mijn Friesche doorlopers, mijn delfsblauw, mijn antiek Nederlands dienblad, mijn antieke Nederlandse blaasbalg voor de open haard, en mijn hypermodern PC-tje speciaal voor Nederlandse TV op mijn 40" HDTV dan maar opbergen omdat ik in Amerika woon?

En dan heb ik ook nog een oud-Hollandsche pannenkoekenpan, en staat er - jawel - Koopmans pannenkoekenmeel en Gilse schenkstroop in de kast. Uiteraard nooit compleet met dikke plakken Nederlandse kaas erop.

En die stapel Nederlandse boeken, Marco Borsato CD's en die Nederlandse tijdschriften die op de WC liggen.... dat kan ook vast niet meer om echt te integreren.

Wat iemand in zijn eigen huis doet, lijkt me toch dat iemand dat zelf mag weten?

Mensen die denken dat als je je huis inricht zoals je dat in je geboorteland doet..... dat dat "niet hoort".
-
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:31:09 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73414875
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:53 schreef thomaster het volgende:Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen in het buitenland dan weer met allemaal Nederlanders te gaan zitten. Een van de redenen om naar het buitenland te gaan is toch om de lokale bevolking te leren kennen?
De beweegreden om te gaan emigreren is meestal niet om "de lokale bevolking te leren kennen". De meeste immigranten van voor 1980, zo'n 90% gok ik zo even uit de losse vinger, deed dit om economische redenen. Of dit nu naar de kolonien was in de 19e eeuw, of de migratie naar vooral Australie, de VS en Canada in de jaren 50 en 60.

Eigenlijk pas sinds de uitvinding van het straalvliegtuig, veranderden de oude "kolonisten" langzaam in "expats", die voor Shell en Philips werden uitgezonden. Pas in de laatste 25 jaar zijn er veel meer liefdes-migraties gekomen. Men gaat meer en verder op vakantie en ontmoet iemand, en het is ook veel makkelijker contact houden doordat eerst de telefoon naar het buitenland eindelijk betaalbaar werd, en daarna de komst van het Internet dingen veel eenvoudiger maakte.

Maar om te stellen dat men uit Nederland vertrekt om "op te gaan in de lokale bevolking", of om je Nederlandse cultuur en roots te laten vallen..... nee, dat heb je goed mis.

Net zoals Turken en Marokkanen die naar Nederland komen en hun taal, cultuur en gewoonten meenemen, neemt ook de Nederlander zijn cultuur, gewoonten en taal mee naar het buitenland.
-
pi_73415838
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 07:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Oeps. Moet ik mijn echte antieke "eigen huis is goud waard" en "oost west thuis best" koperen ingelijste borden van de muur halen? En mijn klompen, mijn Friesche doorlopers, mijn delfsblauw, mijn antiek Nederlands dienblad, mijn antieke Nederlandse blaasbalg voor de open haard, en mijn hypermodern PC-tje speciaal voor Nederlandse TV op mijn 40" HDTV dan maar opbergen omdat ik in Amerika woon?

En dan heb ik ook nog een oud-Hollandsche pannenkoekenpan, en staat er - jawel - Koopmans pannenkoekenmeel en Gilse schenkstroop in de kast. Uiteraard nooit compleet met dikke plakken Nederlandse kaas erop.

En die stapel Nederlandse boeken, Marco Borsato CD's en die Nederlandse tijdschriften die op de WC liggen.... dat kan ook vast niet meer om echt te integreren.

Wat iemand in zijn eigen huis doet, lijkt me toch dat iemand dat zelf mag weten?

Mensen die denken dat als je je huis inricht zoals je dat in je geboorteland doet..... dat dat "niet hoort".
Ik zat IHVK alleen maar aan het jennen , ik begrijp het best. Let op dit stukje dat je zo handig weg hebt ge-edit:
quote:
Maar even zereneus
Cool story, Hansel.
pi_73467763
Weet niet of het ergens al genoemd was maar ik las laatst ook een stukje over een Chinees-Nederlandse zakenman die voornemens was om Nederland na te bouwen in China. Of althans, een deel ervan. Soort Madurodam maar dan op normale schaal en met Nederlandse woonwijken en dergelijke. Halverwege werd hij echter opgepakt en in de gevangenis geslingerd, onder redelijk dubieuze omstandigheden. Nu is het daar een soort spookstad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Yang_Bin

En dit is een Holland Village in Shanghai, blijkbaar:

Blijkbaar staat alles redelijk leeg, ook in Shanghai (suburbs). Dus mochten er mensen willen wonen...vast niet duur.
pi_73467980
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Weet niet of het ergens al genoemd was maar ik las laatst ook een stukje over een Chinees-Nederlandse zakenman die voornemens was om Nederland na te bouwen in China. Of althans, een deel ervan. Soort Madurodam maar dan op normale schaal en met Nederlandse woonwijken en dergelijke. Halverwege werd hij echter opgepakt en in de gevangenis geslingerd, onder redelijk dubieuze omstandigheden. Nu is het daar een soort spookstad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Yang_Bin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En dit is een Holland Village in Shanghai, blijkbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Blijkbaar staat alles redelijk leeg, ook in Shanghai (suburbs). Dus mochten er mensen willen wonen...vast niet duur.
Hij maakte dus een pretpark, geen woonwijk volgens mij .
Cool story, Hansel.
pi_73468054
De wiki is een beetje beknopt. In het andere verhaal stond dat er ook gewone bedrijven moesten komen daar. Dus eigenlijk een soort woon-werk omgeving plus pretpark.
pi_73468132
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
De wiki is een beetje beknopt. In het andere verhaal stond dat er ook gewone bedrijven moesten komen daar. Dus eigenlijk een soort woon-werk omgeving plus pretpark.
Ah ok. Maar toch apart dat hij opeens de cel in is gesmeten nadat hij iets voor Noord Korea heeft moeten doen.
quote:
In 2002 koos Noord-Korea hem tot gouverneur van de provincie Sinuiju voor het uitvoeren van een kapitalistisch experiment in de vorm van een vrijhandelszone. Mede vanwege het feit dat dit experiment plaats zou vinden in een aan China grenzende provincie waren de Chinezen erg gekant tegen dit plan.

Kort na zijn officiële aanstelling werd hij op 4 oktober 2002 door de Chinese autoriteiten gearresteerd en op grond van drie aanklachten veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf. Na de arrestatie van Yang Bin werd op 29 april 2003 het faillissement uitgesproken van zijn Nederlandse vennootschappen, werden alle in Nederland werkzame medewerkers ontslagen en kwamen alle activiteiten stil te liggen.
Cool story, Hansel.
pi_73468219
In de Belgische gemeente Poppel wonen meer Nederlanders dan Belgen, en dan vooral in de villawijk.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:18:14 #50
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_73836794
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:25 schreef LinkseVriend het volgende:
Jij gaat niet naar het buitenland om de buitenlandse cultuur te proeven?, jammer .. .
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')