abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72791571
Ik vraag me af als er in het buitenland ook iets zoals Nederlandse wijken zijn waar het meest/voornamelijk Nederlanders wonen. In NY heb je zoiets als de Chinese buurt, Griekse buurt of Arab Town..ect...ect..
Bestaan er ook Nederlandse wijken in het buitenland of verspreiden Nederlanders zich?
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2009 @ 02:30:11 #2
21636 Feestkabouter
pi_72791588
er zijn in de VS wat plaatsjes waar voornamelijk Nederlands wordt gesproken.
  woensdag 16 september 2009 @ 02:30:30 #3
263811 frastanz
verdammt weit weg.
pi_72791589
We verspreiden.
pi_72791612
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Welke plaatjes zijn dat dan? Ik dacht Nederlanders niet zoveel klieken en dus voornamelijk Engels praten in het openbaar.
  woensdag 16 september 2009 @ 02:36:10 #5
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_72791617
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Er zijn in de VS (Michigan en van nog eerder New York staat) wat plaatsjes waar oorspronkelijk veel NL immigranten woonden, maar die integreren, assimileren, mixen en mengen zo snel dat ze daar echt geen Nederlands spreken hoor. 1x per jaar een Holland Festival en hier en daar een Nederlands Hervormde kerk, en dan heb je het wel gehad.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_72791643
Benidorm, Spanje
Kranenburg, Duitsland
Brasschaat, Belgie

Daar wonen veel Nederlanders maar helemaal Nederlands is het niet hoor.
pi_72791928
Het probleem is meestal dat er niet genoeg nederlanders zijn om echt samen te klitten.... Je ziet wel vaak dat in "niet westerse" landen wijken met westerlingen zijn, waar alle nederlanders dan ook naartoe gaan. Dan praat ik over landen als Saudi Arabië maar ook India en Pakistan.
pi_72794123
Niet helemaal wat je bedoeld, maar dit is Orange County in Turkije, een vakantieresort.

Inclusief Nederlandse hapjes en Frans Bauermuziek
know'm sayin?
word? word.
pi_72799011
Costa Blanca Spanje, spreken meer mensen Noors, Nederlands of Engels dan Spaans. Ben zelf wel benieuwd of er in Venezuela een internationaal gebied is waar veel expats en Europese emigranten wonen.
pi_72824000
Nagasaki:

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_72833585
in een amerikaanse staat , weet niet meer welke, heb je ook een nederlands dorp. Klein dorpje waar ze nederlands spreken , nederlandse huisjes hebben en zelfs de straat namen zijn nederlands
pi_72838780
Oh, toch wel meer dan ik dacht!!
 FR
  donderdag 17 september 2009 @ 20:02:27 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_72851184
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:02 schreef alors het volgende:
Niet helemaal wat je bedoeld, maar dit is Orange County in Turkije, een vakantieresort.

[ afbeelding ]

My worst nightmare.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_73008611
Tres Arroyos in het bejaardenhuis
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73008794
De gevangenissen in Peru en de Dominicaanse Republiek hebben een grote en bloeiende Nederlandse gemeenschap
pi_73008828
In Canada heb je overigens een aantal(misschien zelfs wel veel) bejaardenhuizen waar vooral Nederlandse ouderen wonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73026192
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Canada heb je overigens een aantal(misschien zelfs wel veel) bejaardenhuizen waar vooral Nederlandse ouderen wonen
Zou het personeel dan ook tweetalig zijn? Lijkt me toch wel ingewikkeld als die mensen dan dement worden en alleen nog maar Nederlands gaan spreken enzo...
 FR
pi_73026541
quote:

[ afbeelding ]

Kansloos
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  woensdag 23 september 2009 @ 19:47:27 #19
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_73047637

Holländisches Viertel in Potsdam? . Hier wordt ieder jaar ook Sinterklaas gevierd met kraampjes met haring en drop. Of er nog veel Nederlanders wonen weet ik eigenlijk niet...
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zaterdag 26 september 2009 @ 11:28:32 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73121123
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:30 schreef frastanz het volgende:
We verspreiden.
pi_73121237
quote:

[ afbeelding ]

Als ik de verhalen daarover mag geloven is Russisch de voertaal in dat resort.
pi_73121955
quote:

[ afbeelding ]

Nederlands aandoende bebouwing en dan een enorme berg op de achtergrond.
pi_73135580
http://nl.wikipedia.org/wiki/Holambra

weet niet of er nog veel hollanders wonen
pi_73135610
Eigenlijk zijn sommige Amish de Nederlanders..
  zondag 27 september 2009 @ 00:13:32 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73138674
quote:
Op woensdag 16 september 2009 02:25 schreef LinkseVriend het volgende:
Ik vraag me af als er in het buitenland ook iets zoals Nederlandse wijken zijn waar het meest/voornamelijk Nederlanders wonen. In NY heb je zoiets als de Chinese buurt, Griekse buurt of Arab Town..ect...ect..
Bestaan er ook Nederlandse wijken in het buitenland of verspreiden Nederlanders zich?
Holland, Michigan en de omstreken. Veel plaatsjes met Nederlandse namen.

Zie ook deze kaart:

Nederland is natuurlijk een relatief klein land, en heeft altijd een relatief stabiele economie gehad..... anders dan bijvoorbeeld de Ierse en Griekse economien lagen diverse malen op hun gat, waardoor letterlijk een kwart van de bevolking vertrok......

Maar in Michigan en Iowa zijn er genoeg plaatsen waar je een telefoonboek kunt openslaan, en kun je talloze Nederlandse namen vinden. Dit zijn voornamelijk migranten uit de 19e eeuw, dus de taal is zo goed als verloren, maar hier en daar kun je het nog terugvinden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')