Go0s | dinsdag 15 september 2009 @ 21:36 |
Ik ben al enige tijd niet echt actief meer hier op Fok forum, maar bij deze zal ik maar weer eens wat posten ![]() De '81er Jetta TD met IC, deze is vorig jaar april verkocht. Jetta ' 81 met TD met IC M'n '63er Kever staat nog steeds stil. Dit ga ik binnenkort weer oppakken; Kever 1200 1963 meerjarenproject Wel nu. Deze 1300 Kever van 1973 had ik van een vriend overgenomen. Deze was welliswaar erg slecht, en achteraf nog slechter als ik dacht ![]() Voor de carrosserie had ik al een andere gevonden. Eentje van een 81'er Mexico kever (dunner plaatwerk, en dus lichter ![]() Het chassis bleek dus slecht als verwacht. Hier heb ik een nieuwe chassis-kop op gelast, nieuwe bodemplaten én er is een nieuwe, verstelbare, vooras onder gekomen. Al met al heb ik de hele auto in onderdelen bij elkaar gezocht. De auto moest een beetje rauw worden, maar mét originele accenten. ![]() Hier wat foto's; Kever bij aanschaf, toen nog van een vriend (aug 2005); Na het nodige werk door hem (juni 2006); Toen is ie in mijn handen gevallen (jan 2008) met nieuwe carrosserie; Motor overgenomen (1300 AB dubbelpoorts, snelste 1300 motor met 44PK ![]() Nadat ik m'n eigen ff goed kwaad gemaakt had ![]() Uiteindelijk was ie op 19dec 2008 APK gekeurt en kon er gereden worden; Al snel vond ik de trommel remmen rondom niet super rijden. Dus heb ik besloten om de vooras te voorzien van nieuwe schijfremmen. Zo gezegt, zo gedaan. Gelijk de schijven en trommels omgeboord naar een Porsche steek (5x130 ipv 4x130). Hier nog niet helemaal af; En uiteindelijk Porsche ATS Cookie Cutters gemonteerd (geleverd onder o.a. de 911); Budel 2009 kwam in zicht. Ik wilde mee gaan doen aan het sprinten in de standaard klasse. Gewoon omdat het kan ![]() Zo gezegt, zo gedaan en een setje sprint wielen in orde gemaakt. Uiteraard ook Porsche, maar nu 16inch Cup1 velgen met op de vooras 6inch breed en op de achteras 8inch breed (origineel 4,5inch ![]() Achtervelgen 8 inch met Toyo r888 225/45/16 banden; Voorbanden zijn Yokohama A539 175/50/16; Uiteindelijk dacht ik ze eronder te hebben, maar bij het accelereren bleken ze nog net aan te lopen. Uiteindelijk heb ik ze niet gebruikt voor het sprinten.. Op Budel heb ik dus gesprint met de straatbanden. Gek genoeg had ik de eerste prijs in de standaard klasse (klasse 1); En zoals écht goede race auto's; die gaan na het finishen kapot. ![]() Na het monteren van nieuwe contact puntjes deed ie het weer (waren verbrand ![]() Huidige plannen zijn; - Sprint wielen passend maken. - Dikkere stabilisator op de vooras met polyuretaan bussen. - Kachelpot vervangen voor iets meer vermogen. - Recare stoelen erin, bank eruit. - Controle metertjes maken (oliedruk, olietemp etc) - Misschien een zwaardere motor, als het budget dat toelaat ![]() Sorry dat de grote van foto's zo erg varieert ![]() Groeten, Gijs | |
densmee | dinsdag 15 september 2009 @ 22:18 |
gaaf project en toen ik in de at goos zag staan wist ik het weer direct | |
kevin20vt | dinsdag 15 september 2009 @ 23:05 |
Heej g00s, hoe is het nog? Lang niet meer gesproken, gefeli met je eerste plaat/prijs met sprinten ![]() | |
error_404 | woensdag 16 september 2009 @ 16:01 |
cool project! tvptje dus ![]() | |
Go0s | woensdag 16 september 2009 @ 17:54 |
Hee Kevin, bedankt! Alles z'n gangetje hier, veel werken en weinig verdienen he ![]() Hoe staat het met je Cabby 20vt? | |
x3ro | woensdag 16 september 2009 @ 18:56 |
TofVolkswagenProject ![]() | |
T42 | donderdag 17 september 2009 @ 00:10 |
meerdere jaren kever project hmm komt bekent voor haha oplap project T42's Kevert ik heb jou gezien op budel ![]() | |
osmo | donderdag 17 september 2009 @ 08:59 |
Onverkapte terugvindkever ![]() Leuk project, succes ermee! | |
#ANONIEM | donderdag 17 september 2009 @ 09:30 |
Volkswagen, dus TVP. ![]() | |
Go0s | vrijdag 18 september 2009 @ 23:32 |
Hehe, thnx heren! ![]() Afgelopen donderdag heb ik weer wat pret spul opgehaald. - Wieladapters (4x130 > 5x130, 25mm dik) om de 8J velgen op de achteras te krijgen. - Dikkere stabilisator stang voor verlaagde voorassen, incl polyuretaan bussen. - RVS kachelpot vervangen + uitlaatpijpjes zonder demping (= meer geluid! ![]() Ik hoop morgen wat te kunnen gaan schroeven, eerst de garage even her-indelen ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 19 september 2009 @ 00:32 |
tvp ![]() | |
T42 | zaterdag 19 september 2009 @ 01:07 |
quote:ik had er nooit uitlaat pijpjes inzitten, en had me uitlaat vanbinne helemaal leeggehaald zo kwam er bij afremmen in de versnelling een leuke vlam uit ![]() owjah veel meer herrie en bij controle is het de orginele uitlaat ![]() van die ab motor kun je ook een 1600 maken trouwens | |
MaartenGrendel | zondag 20 september 2009 @ 19:37 |
Toffe bug! Voor 't eerst dat ik een volledig witte kever zie, maar 't staat 'm goed. | |
Go0s | zondag 11 oktober 2009 @ 14:26 |
Ik heb net eventjes foto's gemaakt, hoe die er nu bijstaat.. Aan de achterkant is het precies naar m'n zin, maar voor niet. Het wordt toch maar tijd voor dropped spindels zodat het voorwiel netjes in de wielkast staat ![]() ![]() Op zoek naar twee gelijke spatborden dus ![]() | |
Colnago | zondag 11 oktober 2009 @ 14:34 |
Kan er een motor van zo'n VW bus in eigenlijk? | |
Go0s | zondag 11 oktober 2009 @ 19:50 |
Is mogelijk ja. Overigens, qua motor staat er ook iets anders op de planning. Voor de pk-geilende-fokkers onder onders; het zal iets tussen de 100 en 110pk liggen ![]() | |
Colnago | zondag 11 oktober 2009 @ 19:54 |
quote:Je hebt toch ook 2 liter VW bussen? Is dat wat voor je kever of heb je er al 1 (100/110 pk)? | |
Go0s | zondag 11 oktober 2009 @ 21:59 |
Fabriek af zijn er, bij mijne weten, geen 2L bussen geleverd (geen luchtgekoelde iig, wel waterboxers). Het draaiende gedeelte bij een bus is hetzelfde (carter, krukas etc). 2L cilinders kun je gewoon kopen en op je kever motor zetten, alleen dien je de rest ook wel aan te passen zoals een zwaardere krukas, cilinderkoppen, carburateurs, uitlaat en ga maar door ![]() | |
Colnago | maandag 12 oktober 2009 @ 00:11 |
quote:Dan kun je misschien beter voor zo'n motor gaan uit een bus en je hebt gelijk, dat was dan 1600 cc. Maar je had al iets zei je dus dat komt helemaal goed. | |
Go0s | maandag 12 oktober 2009 @ 23:40 |
Ik heb nog niks gekocht, maar het motorblok dat ik op het oog heb is compleet nieuw; carter, koppen, cilinders, carburateurs, uitlaat, etc. En helemaal compleet. ![]() | |
Tassiepassie | maandag 12 oktober 2009 @ 23:42 |
![]() Mooi opgeknapt hoor ![]() ![]() | |
Intelligence | vrijdag 16 oktober 2009 @ 03:03 |
Nette kever! Hier in de buurt rijdt ook een kevertje rond met een 2 liter erin uit een bus ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 16 oktober 2009 @ 03:17 |
Dikke bak TS! Ook al eentje op mijn lijst van nog-te-bezitten-en-te-verbouwen auto's. Het wordt tijd dat ik met pensioen ga ![]() | |
Koepert | vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:24 |
quote: ![]() ![]() ![]() Mooie kar hoor ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:18 |
Doe je meneer Pijnappels de groeten? ![]() | |
T42 | maandag 19 oktober 2009 @ 00:00 |
quote:heey ik heb een 2.0 luchtgekoelde t3 bus ![]() dus die bestaan ookal ben ik nu 3 maanden naar een kop aan zoekken haha cillinders van een bus kun je NIET op een kever motor zetten!!! bus motor type 4 is helemaal anders van binnen. wel kun je 1.8 of 2.0 cillinders bestellen voor een type1 kever motor [ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 19-10-2009 00:05:51 ] | |
T42 | maandag 19 oktober 2009 @ 00:01 |
quote:2.0 geeft orgineel 70pk de 1.7/1.8 geeft 80pk ![]() (bus motoren type 4) http://www.buggyboys.be/nl/motoren_type4.htm waterkoker 2.0 heeft wel 100pk of je pakt een golf gti of subaru motor die hebben ruim 100pk ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door T42 op 19-10-2009 00:07:04 ] | |
T42 | maandag 19 oktober 2009 @ 00:04 |
quote:met wat slijpen wel motor is stukje breeder andersom gaat niet ![]() kever motor in een bus | |
Go0s | maandag 2 november 2009 @ 21:58 |
De 1300 AB motor is verkocht en wordt deze week opgehaald. Weer een stapje dichter bij de 1835 ![]() | |
Googolplexian | maandag 2 november 2009 @ 22:01 |
Heel mooi ![]() | |
Go0s | maandag 2 november 2009 @ 22:04 |
Dat zijn ook Porsche velgen (zogeheten Cookie Cutters), alleen van een jaren '70/'80 911. Die andere (Cup1) komen van een jaren 90/00 porsche ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 2 november 2009 @ 22:37 |
![]() ![]() Ik kon geen betere pics van de velgen vinden, maar deze velgen vind ik pas uber ![]() Zo'n soort, maar dan een stuk kleiner: ![]() | |
j0rrit | woensdag 4 november 2009 @ 18:39 |
quote:Hier moet je zijn: Stratenmakers Ferrari's #21; Live From Turkey! Tofas Powerr | |
x3ro | woensdag 4 november 2009 @ 18:56 |
quote:Ik vind die gechopte Kever dus alles behalve lelijk ![]() | |
Go0s | maandag 23 november 2009 @ 23:38 |
Nadat ik de oude 1300AB motor verkocht had, heb ik donderdag de 19e november op de terugweg van 3 dagen cursus in Zwolle, in Deventer een 1300 AB motorblok gekocht welke gelijnboort moet worden. Bij de verkoop van het oude blok heb ik een kapotte AB ingerolen. Van deze 2 motoren wordt weer een origineel blok gebouwd, op langer termijn. Zaterdag de 21ste heb ik in Tilburg een complete 1835 motor gekocht, goed voor een 100pk en iets van 3000km gedraait. - Nieuw carter - 1835cc cilinders - Koppen met grotere diameter kleppen - Stage1 versterkte koppeling - w110 nokkenassen - Porsche koelkap met fan/dynamo - Dubbele 40mm carburateurs - Spagetti uitlaat met RVS CSP dempers (komen in originele uitlaat uitsparingen uit) - Type4 oliekoeler, komt onder de voorbumper - Toerentellen en olietemperatuurmeters Het enige dat ik nog moet aanschaffen is een electrische ontsteking, zodat ik van die contactpuntjes af ben ![]() Alles ga ik op m'n gemak inbouwen. Electra wil ik nog gaan aanpassen, Porsche 924 stoelen inbouwen, deels een kooi gaan inbouwen voor wat extra veiligheid... Genoeg te doen dus ![]() | |
rollator_GSI | dinsdag 24 november 2009 @ 21:04 |
Go0s | donderdag 28 januari 2010 @ 17:34 |
De nieuwe g00dies; 1835cc met +/- 100Pk De dubbele 40mm Webers; RVS uitlaat; Oliekoeler; Themostaat en oliefilter; Oliedruk sensor en meter; Deze staan ook al een tijdje; de 924 stoelen. De bestuurdersstoel staat er al in. En binnenkort hier te bezichtigen; Nu al een maandje niks meer aan de auto gedaan. Motorblok hangt erin, uitlaat zit eronder. Verlaagde spindels voor de vooras heb ik ook klaar liggen. ![]() | |
T42 | vrijdag 29 januari 2010 @ 15:11 |
quote:dan zie je mij daar misschien ook ![]() misschien met een andere kever, camper of passat moet nog kiezen | |
El_Liberaliste | vrijdag 29 januari 2010 @ 16:39 |
TVT, nette wagen. | |
Go0s | zondag 7 maart 2010 @ 17:58 |
Vorig weekend met de kever naar Airtime in Tilburg gebracht. Erg leuke meeting! ![]() En voor de oplettende man/vrouw; de oliekoeler heeft z'n plek gekregen. Is nog niet af, want ik wil de kentekenplaat er deels voor hangen zodat ie minder opvalt ![]() | |
Repeat | zondag 7 maart 2010 @ 23:05 |
Als oplettende man mis ik iets op je foto's ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 7 maart 2010 @ 23:12 |
quote:Een kniesoor die daar op let. | |
TheSwooshdockSaints | zondag 7 maart 2010 @ 23:12 |
quote:Ik ook ![]() | |
Go0s | maandag 8 maart 2010 @ 19:30 |
Oliekoeler onder de voorbumper..!? En op wie doel je met kniesoor? | |
T42 | donderdag 11 maart 2010 @ 12:00 |
quote:ik hebm het niet gehaald geen passend vervoer gevonden | |
i10TD | donderdag 18 maart 2010 @ 00:16 |
zag tijdens zandvoort een mooie voorbij sjeezen:![]() | |
T42 | donderdag 18 maart 2010 @ 09:34 |
quote: ![]() ![]() ![]() http://sanderliset.hyves.nl/ | |
i10TD | donderdag 18 maart 2010 @ 11:26 |
quote:ding ging best hard of niet ![]() | |
T42 | donderdag 18 maart 2010 @ 11:28 |
quote:voor type motor wat hij heeft gaat hij heel hard. | |
mighty_myte | donderdag 18 maart 2010 @ 12:17 |
lekker blondje! heb je die 2e foto ook groter? ![]() | |
T42 | donderdag 18 maart 2010 @ 12:36 |
quote:komen van hyves dus neej | |
Go0s | donderdag 13 mei 2010 @ 21:17 |
Oliekoeler gemonteerd; Verlaagde spindels gemonteerd en onderste fusee's vernieuwd; Wiel valt nu netjes in de wielkast; Olieleidingen bij het schutbord; En onder de achterbank; Motor aan het opbouwen; Nog wat materiaal wat erin gaat komen (benzinepomp, drukregelaar, VDO meters etc.); Porsche 924 stoel erin. Er komen nog andere stoelframes (custom made), gezien deze te hoog zitten; | |
invine | donderdag 13 mei 2010 @ 23:09 |
tvp, mooi project ![]() | |
T42 | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:35 |
hoppa porsche koelling | |
Turquaz52 | vrijdag 14 mei 2010 @ 00:52 |
vet ![]() | |
VjenneKloetn | vrijdag 14 mei 2010 @ 14:50 |
Wat snel gaat die nu dan naar de 100kmph? Geen idee wat een kever weegt, en zag dat der een 100hp blok in ligt. | |
T42 | vrijdag 14 mei 2010 @ 19:03 |
quote:ruim 700kg orgineel 34pk duurt het een 25sec dus nu handig onder de 10 ![]() | |
Go0s | vrijdag 14 mei 2010 @ 23:18 |
Op de kentekenpapieren staat 830kg, maar dat zal die nu niet meer wegen. Mijn oude 1300AB (dubbelpoorts) 44pk motor gaat ruim 100km/h (150km/h met afwijkende bandenmaat), volgens de oude eigenaar is de 200km/h haalbaar. Maar daar is het mij niet om te doen, ik denk ook niet dat ik het ooit ga proberen.. | |
mighty_myte | zaterdag 15 mei 2010 @ 03:22 |
Hard rijden is fijn als je een zware stabiele wagen hebt vind ik. Wel heerlijk al die nieuwe onderdelen bij elkaar. Volgens mij waan je je regelmatig als kind met sinterklaas, of niet? ![]() | |
T42 | zaterdag 15 mei 2010 @ 12:48 |
quote:in een kever is 80kmh voor het gevoel al 180kmh ![]() | |
Go0s | zaterdag 15 mei 2010 @ 14:08 |
quote:Tot op zekere hoogte wel, alleen moet ik nu ook zelf betalen ![]() | |
Go0s | donderdag 20 mei 2010 @ 14:18 |
Kleine aanwinst tussendoor, een VW Transporter T3 Pick up 1600 diesel uit 1981. ![]() Krachtbron van 50Pk; Verder een heel eind opgeschoten met de Kever. Al erg veel aangesloten en ik wil eigenlijk dit weekend een poging doen om te starten. Word vervolgd dus. ![]() | |
T42 | donderdag 20 mei 2010 @ 15:51 |
quote:nice die doet 1:18/1:20 ![]() skonne bus ben jaloers ![]() ![]() | |
Go0s | donderdag 20 mei 2010 @ 23:43 |
Deed ie dat maar 1:18. Dat zal die nooit halen door de airodynamica van een baksteen en het gewicht van ruim 1600kg ![]() Enne, neuh geen interesse tenzij die van jou belastingvrij is ![]() | |
T42 | donderdag 20 mei 2010 @ 23:58 |
quote:ook een 81er ik had ooit een dichte versie van 75 euro (2003) die haalde normaal 1:18 en op de snelwel 1:20. en liep op afgewerkte frituurlolie ![]() [TK] VW camper uit 1981 | |
Go0s | zaterdag 22 mei 2010 @ 22:39 |
Vanavond de motor aan de praat gekregen. Gaaf geluid en gasreactie man ![]() |