Beste fokkers,
Ik sta op het punt om een andere motor in m'n Jetta van 81 te plaatsen. De huidige 1600 diesel (motorcode CR) is waarschijnlijk gescheurt. 2 maanden geleden is de kop geperst en gevlakt, maar nog steeds komt er olie bij de KVS.
Kortom, tijd voor vernieuwing
Nu ben ik bezig om een motor van een Golf 2 GTD over te nemen (er is dus nog niks gekocht
).
Ik heb nu een:
Motorcode: CR (1,6 D)
Bakcode: 4S (Golf 2 5-bak)
Pk's: 55 (40kW)
Koppel: 100nM
Overige: scheur
Motorcode: SB (1,6 TD met IC)
Bakcode: 4T
Pk's: 80
Koppel: 155nM
Overige; Intercooler
Even ter vergelijking;
Een Golf 2 GTI 1,8 8v;
Pk's: 115
Koppel: 154nM
Gewicht van een Jetta GLD is 870Kg
Gewicht van een Golf GTI is 930Kg
Topsnelheid/pk's boeien me niet zo, koppel wel
Heb alles al uitgezocht en het geheel is redelijk plug & play
Het enige waar ik mee zit is de uitlaat. Nu vroeg ik me af of deze een beetje zelf te maken is. Het maken van bochten zal namelijk nogal wat lastig zijn
(zat te denken aan een diameter van 63mm ongeveer en een TDI einddemper).
Wil proberen om de turbo druk en brandstofpomp nog wat aan te passen zodat er tegen de 100pk uitkomt
maar in eerste instantie wil ik het draaiend maken
Betreft deze auto
Momenteel inclusief imperial en gele mistlampen
Ik weet het, hij ziet er niet uit (and i'm prout of it
) maar dat was ook juist de bedoeling.
Zijn er nog meer fokkers die (oude) diesel laten laagvliegen
Website'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI