abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2007 @ 23:43:00 #1
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48401389
Beste fokkers,

Ik sta op het punt om een andere motor in m'n Jetta van 81 te plaatsen. De huidige 1600 diesel (motorcode CR) is waarschijnlijk gescheurt. 2 maanden geleden is de kop geperst en gevlakt, maar nog steeds komt er olie bij de KVS.
Kortom, tijd voor vernieuwing

Nu ben ik bezig om een motor van een Golf 2 GTD over te nemen (er is dus nog niks gekocht ).
Ik heb nu een:
Motorcode: CR (1,6 D)
Bakcode: 4S (Golf 2 5-bak)
Pk's: 55 (40kW)
Koppel: 100nM
Overige: scheur

Motorcode: SB (1,6 TD met IC)
Bakcode: 4T
Pk's: 80
Koppel: 155nM
Overige; Intercooler

Even ter vergelijking;
Een Golf 2 GTI 1,8 8v;
Pk's: 115
Koppel: 154nM

Gewicht van een Jetta GLD is 870Kg
Gewicht van een Golf GTI is 930Kg

Topsnelheid/pk's boeien me niet zo, koppel wel

Heb alles al uitgezocht en het geheel is redelijk plug & play Het enige waar ik mee zit is de uitlaat. Nu vroeg ik me af of deze een beetje zelf te maken is. Het maken van bochten zal namelijk nogal wat lastig zijn (zat te denken aan een diameter van 63mm ongeveer en een TDI einddemper).

Wil proberen om de turbo druk en brandstofpomp nog wat aan te passen zodat er tegen de 100pk uitkomt maar in eerste instantie wil ik het draaiend maken

Betreft deze auto


Momenteel inclusief imperial en gele mistlampen


Ik weet het, hij ziet er niet uit (and i'm prout of it ) maar dat was ook juist de bedoeling.

Zijn er nog meer fokkers die (oude) diesel laten laagvliegen
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  maandag 16 april 2007 @ 23:45:14 #2
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_48401461
Gaaf,

Ik heb zelf nog een VW bus met een CS (1.6 Diesel) blok,
Hier heb ik al enige tijd een AAZ (1.9 TD) blok liggen,
Welke ik nog passend moet maken, vanwege de uitlaat & motorsteunen,

Uitlaat kun je wel zelf bouwen, maar ik zou eens op Ebay gaan zoeken als ik jou was,
zoeken op motorcode, type of merk/type auto.

Groeten!
  dinsdag 17 april 2007 @ 09:22:31 #3
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_48407612
Hele topic niet gelezen, slaap nog half. Maar ben je van plan die Jetta te restaureren? Anders zou ik hem gewoon wegdoen iets anders kopen dat wel al opgelapt uitziet ipv. een nieuwe motor in die Jetta te steken.
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:46:59 #4
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48410052
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 09:22 schreef osmo het volgende:
Hele topic niet gelezen, slaap nog half. Maar ben je van plan die Jetta te restaureren? Anders zou ik hem gewoon wegdoen iets anders kopen dat wel al opgelapt uitziet ipv. een nieuwe motor in die Jetta te steken.
Auto is vorig jaar helemaal opnieuw gelast; achterwielophanging, wielkasten, wielkastranden etc.
Hij ziet er nu al opgelapt uit, dus zou niet weten waarom ik deze weg moet doen. Dan d'r bij kom je een 4 deurs Jetta diesel niet elke dag tegen. Wil er nu gewoon een rat-look auto van maken die goed van z'n plaats komt.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48410149
Wat een gore Jetta!
pi_48416219
63mm op een tdi is veel te groot volgens mij

Voor meer tech info :

www.tdiclub.nl
www.vwforum.nl
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:03:20 #7
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48417144
Geinig dit...

Mag dat wel... Vlot blokkie in een afgeragde auto...

Maar als je toch bezig bent; waarom dan niet een wat nieuwer blokkie?
Of wordt dat lastiger kwa ombouw?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48430580
Is de uitlaat van een golf1/jetta 1 TD niet ongeveer gelijk aan die van de golf 2

Maar wel leuk zo'n blok, eigenlijk veel leuker dan die 1900 TD met maar 75 pk

suc6 verder met ombouwen

edit:
Net even Hbase er bij gepakt en de aansluiting is hetzelfde van bijde types uitlaat dus dat zou eventueel wel redelijk moeten gaan passen
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:26:24 #9
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48433669
Klopt, heb zelf ook al gekeken en de (G)TD is ook in de Golf 1 geleverd. Weet alleen niet de diameter van een TD uitlaat. Zou iemand dit hier weten?

Heb m'n eigen ook verdiept om een 1900TD AAZ te monteren, maar die motoren zijn niet zo sterk als de oude 1600tjes, en de bedoeling blijft toch wel dat ie km'ers gaat maken Cilinderwand is dunner, evenals de cilinderkop. Ook is een veel voorkomende kwaal dat de krukasmoer ofzo eraf loopt en dat de hele bende aan soep gedraait wordt.

Een TDI uit een IV is ook leuk, maar erg veel werk.
Ga vrijdag kijken voor de desbetrekkende motor (SB)
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48434215
Ratlook Jetta is geweldig.

Succes met het maken van je keuze, komt zeker goed.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:16:45 #11
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_48435661
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:46 schreef Go0s het volgende:

[..]

Auto is vorig jaar helemaal opnieuw gelast; achterwielophanging, wielkasten, wielkastranden etc.
Hij ziet er nu al opgelapt uit, dus zou niet weten waarom ik deze weg moet doen. Dan d'r bij kom je een 4 deurs Jetta diesel niet elke dag tegen. Wil er nu gewoon een rat-look auto van maken die goed van z'n plaats komt.
Vroeg het gewoon, wist niet dat je specifiek voor de "rat look" ging
Veel geluk met je Jetta!
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:33:05 #12
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48436436
Ging er ook niet specifiek voor, maar de auto bleek erg rot en zodoende heb ik moeten lassen.

Geluk heb ik nog niet echt gehad met dit kreng Hoop dat er nu verandering in komt
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  woensdag 18 april 2007 @ 10:39:16 #13
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48451452
Een vriend van mij heeft ook zo'n oude Jetta inclusief imperial alleen hij heeft ook een conversie gedaan en nu zit er een 1.8 liter blok in. Zal hem binnenkort eens ff vragen hoe het met zn auto is en of die nog meer plannen heeft.
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 19 april 2007 @ 23:24:13 #14
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48522891
Woohoo, morgenavond de motor ophalen (als het iets is )
Zaterdag vroeg beginnen. Zaterdag middag moet ie erin hangen (waarschijnlijk nog even zonder uitlaat, ic en allerlei andere "kleine" dingen ).
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  vrijdag 20 april 2007 @ 08:59:04 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_48528880
die 1.6 diesel blokkies zijn idd goede blokken (lag ook in mijn Golf II) Nooit problemen mee gehad, ook niet na 430.000 km zonder revisie! (ok hij maakte wel wat meer lawaai)

Maar de rest van de auto was op, dus hup naar de sloop en een Golf III 1.9 D weergekocht )

Suc6 met je ombouw!
pi_48537598
uitlaat zelf maken is redelijk simpel, als je gezond verstand en een buizenbuiger tot je beschikking hebt..
  zondag 22 april 2007 @ 10:58:13 #17
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48591521
Kleine update:
Vrijdagavond de motor opgehaald en gisteren (zaterdag) om 10:30 begonnen met het uitbouwen van de oude motor. Om 12:00 was dat klaar en kon het inbouwen van de nieuwe motor beginnen

Koppeling van het 1600D blok overgezet, deze was 500km oud.

Er zijn een paar dingen die ik moet doen;
- Plaats voor IC maken
- Uitlaat waarschijnlijk inkorten
- KVS systeem schoonmaken en monteren

Foto's

De oude motor met 4S (5-bak)


De oude motor nog


Het nieuwe blok;


Het resevoir voor de ruitenwisservloeistof heeft ruimte moeten maken voor de luchtfilter;


Hoe de IC komt weet ik nog niet helemaal... misschien dat ik er eentje moet kopen van een MB Sprinter en die voor de radiateur moet plaatsen..


Voor de brandstoffilter moet ik ook nog iets verzinnen


En het blijft nog net allemaal onder de rand


Het grootse/meeste werk zit erop, alhoewel al die detail dingen ook veel tijd in beslag nemen

De versnellingsbak is nu een 4T bak (zelfde verhoudingen als de 4S). Hopelijk komt het een beetje van z'n plaats
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  zondag 22 april 2007 @ 12:19:58 #18
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_48593464
Je moet hem wel RDW laten keuren. Doe je dat niet en de Politie gaat ooit nog eens kijken dan heb je teveel KW erin en mag je je auto afstaan aan de technische recherche.
  zondag 22 april 2007 @ 12:25:44 #19
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48593624
Je mag 40% meer vermogen hebben zonder hem te laten keuren Ik zit er net boven (44%). Zal er toch niet dagelijks mee gaan rijden, maar als de auto goed is laat ik hem misschien wel keuren voor de goede orde
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  zondag 29 april 2007 @ 23:31:15 #20
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48853649
Het liep als een treintje

Vandaag jammergenoeg de keerring uit de bak gereden. Gevolg; een vloeistofkoppeling...
Waarschijnlijk kan ik de koppelingsplaten weg mikken, maargoed.. ze waren ook alweer 500km oud
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48853875
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:25 schreef Go0s het volgende:
Je mag 40% meer vermogen hebben zonder hem te laten keuren Ik zit er net boven (44%). Zal er toch niet dagelijks mee gaan rijden, maar als de auto goed is laat ik hem misschien wel keuren voor de goede orde
Die 40% regeling gaat ergens anders om. Als je motorcode veranderd moet je ten alle tijde een RDW keuring ondergaan.

Als er tijdens die keuring blijkt dat het vermogen met meer dan 40% is toegenomen moet je een aanvullende weggedragstest doen.

Dus in jouw geval moet hij sowieso gekeurt worden. Ik heb zelf een turbo variant van mijn motor in m'n auto zitten. Die heeft exact dezelfde motorcode en hoefde dus niet rdw gekeurd te worden. Ik heb daar zelf contact over gehad met de technische dienst van het RDW.

Ik adviseer je om de auto wel een keuring te laten ondergaan bij het RDW aangezien het vermogen gering is toegenomen volstaat enkel een wijziging van het kenteken. Dat hoeft niet in de papieren te lopen!
  zondag 29 april 2007 @ 23:45:07 #22
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48854065
Ben ik ook van plan hoor Eerst de auto maar weer laten rijden.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48858395
Waar heb je de intercooler nu weg gestopt?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:45:49 #24
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48899657
Nog nergens. Ga er waarschijnlijk eentje van een MB Sprinter opzetten.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48911011
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef Go0s het volgende:
Nog nergens. Ga er waarschijnlijk eentje van een MB Sprinter opzetten.
Waar wil je die gaan proppen dan? in de voorbumper net onder het nummerbord?
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:24:21 #26
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48939341
Voor de radiator. Daar is nog een cm of 6/7 ruimte
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:18:04 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48969698
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:43 schreef Go0s het volgende:


Ik weet het, hij ziet er niet uit (and i'm prout of it ) maar dat was ook juist de bedoeling.

Zijn er nog meer fokkers die (oude) diesel laten laagvliegen
heb geen diesel maar well een RAT en ook prout of it

  donderdag 3 mei 2007 @ 16:20:53 #28
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48969818
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 08:59 schreef gateway het volgende:
die 1.6 diesel blokkies zijn idd goede blokken (lag ook in mijn Golf II) Nooit problemen mee gehad, ook niet na 430.000 km zonder revisie! (ok hij maakte wel wat meer lawaai)

Maar de rest van de auto was op, dus hup naar de sloop en een Golf III 1.9 D weergekocht )

Suc6 met je ombouw!
in de auto week van tijdje geleden stond een golf 1 diesel met ruim 8ton op de teller en nog lopen als een zonnetje. eigenaar ging proberen de miljoen te halen dan ging hij iets anders kopen
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:11:40 #29
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48985434
Klopt ja... 8 ton OMG
Heb je kever wel eens bekeken op het Keverfestijn in Rosmalen Cool ding! Je had er toen toch een kerstboom op liggen?
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  vrijdag 4 mei 2007 @ 08:29:24 #30
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48992606
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:11 schreef Go0s het volgende:
Klopt ja... 8 ton OMG
Heb je kever wel eens bekeken op het Keverfestijn in Rosmalen Cool ding! Je had er toen toch een kerstboom op liggen?

met lichtjes
  zondag 6 mei 2007 @ 10:50:40 #31
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49056571
Sweet deden de lichtjes in de kerstboom het ook?
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49057746
Vergeet niet je auto te keuren bij de RDW anders nemen ze hem in beslag...
Nad Tatrou sa blżska hromy divo bijś.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slovįci oøijś.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:08:46 #33
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49080580
Oh ja... dan zal ik toch eerst bij een misdrijf betrokken moeten zijn en mijn schuld en ze moeten het aan kunnen tonen dat het aan het vermogen lag..
Goed, zoals hierboven staat ga ik dat ook wel doen maar dan moet ie eerst goed en in orde zijn

Vind het gek dat er zoveel mensen hier "zorgen" om maken.. D'r lopen hier toch meer "projecten" die qua vermogen velen malen gekker zijn... Niet dat ik dat erg vind (in tegendeel zelfs ) maar het valt me gewoon op.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49082527
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:08 schreef Go0s het volgende:
Oh ja... dan zal ik toch eerst bij een misdrijf betrokken moeten zijn en mijn schuld en ze moeten het aan kunnen tonen dat het aan het vermogen lag..
Goed, zoals hierboven staat ga ik dat ook wel doen maar dan moet ie eerst goed en in orde zijn

Vind het gek dat er zoveel mensen hier "zorgen" om maken.. D'r lopen hier toch meer "projecten" die qua vermogen velen malen gekker zijn... Niet dat ik dat erg vind (in tegendeel zelfs ) maar het valt me gewoon op.
Het is ook deels belastingontduiking. Je auto wordt zeer waarschijnlijk zwaarder en dus zou je ook meer belasting moeten betalen.
Nad Tatrou sa blżska hromy divo bijś.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slovįci oøijś.
  zondag 6 mei 2007 @ 23:06:36 #35
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49083180
Haha, grappig met een 26 jarige auto
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49084413
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:06 schreef Go0s het volgende:
Haha, grappig met een 26 jarige auto
Dan maakt het niet zoveel uit
Maar ik zou desonanks toch maar oppassen
Nad Tatrou sa blżska hromy divo bijś.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slovįci oøijś.
  zondag 6 mei 2007 @ 23:43:20 #37
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49084628
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Het is ook deels belastingontduiking. Je auto wordt zeer waarschijnlijk zwaarder en dus zou je ook meer belasting moeten betalen.
Man, waarschijnlijk scheelt het geen zak... Ja, de turbo en de IC... Als het 50 kilo is, is het veel...

Dr zit nogsteeds geen drol vermogen in dit ding, dus ik zou me er ook niet te druk over maken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49085800
Nee idd, de kans dat je gepakt wordt zal verwaarloosbaar zijn. Als je er nu echt een serieuse motor in had gehangen had het anders geweest. Maar zoals ik al eerder zei het is enkel een wijziging die op papier zal worden doorgevoerd en dat hoeft niet veel knaken te kosten.
  maandag 7 mei 2007 @ 23:03:40 #39
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49123527
Uhm, nee. Dit blok is toch wel een stuk zwaarder hoor. De oude was een van de eerste diesels van VW, dus zat erg weinig op.
Op het nieuwe blok zit ook oliekoeling, zwaardere brandstofpomp en een hoop kleine dingen extra. De auto ligt nu ook niet voor niks 2cm lager bij mother earth

Dat er nog steeds niet veel vermogen in zit klopt. Vergeleken een nieuwe Golf met 105pk (TDI heb ik het dan over) is het peanuts. Maar een Golf TDI weegt ook een kleine 1300kg. Dat is een verschil van 400kg..
Het was niet de bedoeling dat het een muscle car ging worden want dan had ik een andere motor/auto moeten kopen. Nu kan ik lekker met het verkeer mee en heb nog wat gas over En wat ook wel grappig is aan het stoplicht is dat je een GTI bijhoudt (tot op zekere hoogte)
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49127123
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:03 schreef Go0s het volgende:
Uhm, nee. Dit blok is toch wel een stuk zwaarder hoor. De oude was een van de eerste diesels van VW, dus zat erg weinig op.
Op het nieuwe blok zit ook oliekoeling, zwaardere brandstofpomp en een hoop kleine dingen extra. De auto ligt nu ook niet voor niks 2cm lager bij mother earth

Dat er nog steeds niet veel vermogen in zit klopt. Vergeleken een nieuwe Golf met 105pk (TDI heb ik het dan over) is het peanuts. Maar een Golf TDI weegt ook een kleine 1300kg. Dat is een verschil van 400kg..
Het was niet de bedoeling dat het een muscle car ging worden want dan had ik een andere motor/auto moeten kopen. Nu kan ik lekker met het verkeer mee en heb nog wat gas over En wat ook wel grappig is aan het stoplicht is dat je een GTI bijhoudt (tot op zekere hoogte)
Wat voor GTi had je in gedachten dan?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:29:33 #41
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49127741
Ben ik toch benieuwd wat dat ding nu weegt...

Ik denk dat het hooguit 50 kilo extra is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49130995
Je kunt nu ook al extra vermogen krijgen (+ 10pk) door de Governermod uit te voeren op de brandstofpomp. Is goed te doen en je hebt meteen al extra power.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 08:38:06 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49131355
Hij smeekt om een flink blink legergroene verf.
Vampire Romance O+
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:19:09 #44
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49142935
Een boom-boom-petjes Golf GTI 8V (115pk)

@ Konijn, wat moet ik daar voor doen? Heb me daar namelijk nog niet in verdiept

@ Mouseover; over legengroen heb ik ook zitten denken. Mat en niet te donker, beetje vieze kleur. Maar blijf nu toch nog ff zo een tijdje rondrijden
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:38:09 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49146236
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:19 schreef Go0s het volgende:
Een boom-boom-petjes Golf GTI 8V (115pk)

@ Konijn, wat moet ik daar voor doen? Heb me daar namelijk nog niet in verdiept

@ Mouseover; over legengroen heb ik ook zitten denken. Mat en niet te donker, beetje vieze kleur. Maar blijf nu toch nog ff zo een tijdje rondrijden
Schoolbordverf is ook leuk, en dan strafregels erop krijten
Vampire Romance O+
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:27:19 #46
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49204864
Had de motorkap van m'n oude Golfje 2 al met schoolbordverf voorzien Erg vel hoe mensen opkijken
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  zondag 20 mei 2007 @ 21:12:25 #47
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49585107
Whoei, vandaag 70 probleemloze kilometers afgelegd
Wel begin ik te merken dat de schokbrekers aardige fietspompen beginnen te worden.. Tijd voor een verlagingssetje
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49588141
Hoe heb je ht met de IC opgelost? Heb je die nog boven de motor liggen, of heb je er al iets voor gevonden om er wel lucht lang te laten gaan?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 21 mei 2007 @ 20:13:45 #49
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49619964
De IC heb ik nog niet gemonteerd gehad. Wil een intercooler van een Sprinter gaan kopen. Deze komt dan voor de radiateur te liggen. Het loopt nu al aardig, maar ergens trekt ie nog valse lucht. Een koude start duurt dus ff omdat er dus lucht in de leidingen komt.

Eind van de week ga ik een verlagingsset ophalen. Auto gaat dan iets van 45mm omlaag. Huidige schokbrekers zijn aardig op
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49621474
Die Jetta met dat rekje op het dak, geweldig retro!

Hier staat een '81 Jetta te koop voor ¤3500,-. Verlaagd, dikke velgen en eventueel met dakrekje erbij. "Holländer sind auch Seekrank" sticker op de achterruit maakt het geheel af. Nu nog een surfplank erbij en op naar het strand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')