abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2007 @ 23:43:00 #1
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48401389
Beste fokkers,

Ik sta op het punt om een andere motor in m'n Jetta van 81 te plaatsen. De huidige 1600 diesel (motorcode CR) is waarschijnlijk gescheurt. 2 maanden geleden is de kop geperst en gevlakt, maar nog steeds komt er olie bij de KVS.
Kortom, tijd voor vernieuwing

Nu ben ik bezig om een motor van een Golf 2 GTD over te nemen (er is dus nog niks gekocht ).
Ik heb nu een:
Motorcode: CR (1,6 D)
Bakcode: 4S (Golf 2 5-bak)
Pk's: 55 (40kW)
Koppel: 100nM
Overige: scheur

Motorcode: SB (1,6 TD met IC)
Bakcode: 4T
Pk's: 80
Koppel: 155nM
Overige; Intercooler

Even ter vergelijking;
Een Golf 2 GTI 1,8 8v;
Pk's: 115
Koppel: 154nM

Gewicht van een Jetta GLD is 870Kg
Gewicht van een Golf GTI is 930Kg

Topsnelheid/pk's boeien me niet zo, koppel wel

Heb alles al uitgezocht en het geheel is redelijk plug & play Het enige waar ik mee zit is de uitlaat. Nu vroeg ik me af of deze een beetje zelf te maken is. Het maken van bochten zal namelijk nogal wat lastig zijn (zat te denken aan een diameter van 63mm ongeveer en een TDI einddemper).

Wil proberen om de turbo druk en brandstofpomp nog wat aan te passen zodat er tegen de 100pk uitkomt maar in eerste instantie wil ik het draaiend maken

Betreft deze auto


Momenteel inclusief imperial en gele mistlampen


Ik weet het, hij ziet er niet uit (and i'm prout of it ) maar dat was ook juist de bedoeling.

Zijn er nog meer fokkers die (oude) diesel laten laagvliegen
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  maandag 16 april 2007 @ 23:45:14 #2
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_48401461
Gaaf,

Ik heb zelf nog een VW bus met een CS (1.6 Diesel) blok,
Hier heb ik al enige tijd een AAZ (1.9 TD) blok liggen,
Welke ik nog passend moet maken, vanwege de uitlaat & motorsteunen,

Uitlaat kun je wel zelf bouwen, maar ik zou eens op Ebay gaan zoeken als ik jou was,
zoeken op motorcode, type of merk/type auto.

Groeten!
  dinsdag 17 april 2007 @ 09:22:31 #3
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_48407612
Hele topic niet gelezen, slaap nog half. Maar ben je van plan die Jetta te restaureren? Anders zou ik hem gewoon wegdoen iets anders kopen dat wel al opgelapt uitziet ipv. een nieuwe motor in die Jetta te steken.
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:46:59 #4
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48410052
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 09:22 schreef osmo het volgende:
Hele topic niet gelezen, slaap nog half. Maar ben je van plan die Jetta te restaureren? Anders zou ik hem gewoon wegdoen iets anders kopen dat wel al opgelapt uitziet ipv. een nieuwe motor in die Jetta te steken.
Auto is vorig jaar helemaal opnieuw gelast; achterwielophanging, wielkasten, wielkastranden etc.
Hij ziet er nu al opgelapt uit, dus zou niet weten waarom ik deze weg moet doen. Dan d'r bij kom je een 4 deurs Jetta diesel niet elke dag tegen. Wil er nu gewoon een rat-look auto van maken die goed van z'n plaats komt.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48410149
Wat een gore Jetta!
pi_48416219
63mm op een tdi is veel te groot volgens mij

Voor meer tech info :

www.tdiclub.nl
www.vwforum.nl
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:03:20 #7
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48417144
Geinig dit...

Mag dat wel... Vlot blokkie in een afgeragde auto...

Maar als je toch bezig bent; waarom dan niet een wat nieuwer blokkie?
Of wordt dat lastiger kwa ombouw?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48430580
Is de uitlaat van een golf1/jetta 1 TD niet ongeveer gelijk aan die van de golf 2

Maar wel leuk zo'n blok, eigenlijk veel leuker dan die 1900 TD met maar 75 pk

suc6 verder met ombouwen

edit:
Net even Hbase er bij gepakt en de aansluiting is hetzelfde van bijde types uitlaat dus dat zou eventueel wel redelijk moeten gaan passen
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:26:24 #9
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48433669
Klopt, heb zelf ook al gekeken en de (G)TD is ook in de Golf 1 geleverd. Weet alleen niet de diameter van een TD uitlaat. Zou iemand dit hier weten?

Heb m'n eigen ook verdiept om een 1900TD AAZ te monteren, maar die motoren zijn niet zo sterk als de oude 1600tjes, en de bedoeling blijft toch wel dat ie km'ers gaat maken Cilinderwand is dunner, evenals de cilinderkop. Ook is een veel voorkomende kwaal dat de krukasmoer ofzo eraf loopt en dat de hele bende aan soep gedraait wordt.

Een TDI uit een IV is ook leuk, maar erg veel werk.
Ga vrijdag kijken voor de desbetrekkende motor (SB)
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48434215
Ratlook Jetta is geweldig.

Succes met het maken van je keuze, komt zeker goed.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:16:45 #11
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_48435661
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:46 schreef Go0s het volgende:

[..]

Auto is vorig jaar helemaal opnieuw gelast; achterwielophanging, wielkasten, wielkastranden etc.
Hij ziet er nu al opgelapt uit, dus zou niet weten waarom ik deze weg moet doen. Dan d'r bij kom je een 4 deurs Jetta diesel niet elke dag tegen. Wil er nu gewoon een rat-look auto van maken die goed van z'n plaats komt.
Vroeg het gewoon, wist niet dat je specifiek voor de "rat look" ging
Veel geluk met je Jetta!
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:33:05 #12
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48436436
Ging er ook niet specifiek voor, maar de auto bleek erg rot en zodoende heb ik moeten lassen.

Geluk heb ik nog niet echt gehad met dit kreng Hoop dat er nu verandering in komt
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  woensdag 18 april 2007 @ 10:39:16 #13
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_48451452
Een vriend van mij heeft ook zo'n oude Jetta inclusief imperial alleen hij heeft ook een conversie gedaan en nu zit er een 1.8 liter blok in. Zal hem binnenkort eens ff vragen hoe het met zn auto is en of die nog meer plannen heeft.
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 19 april 2007 @ 23:24:13 #14
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48522891
Woohoo, morgenavond de motor ophalen (als het iets is )
Zaterdag vroeg beginnen. Zaterdag middag moet ie erin hangen (waarschijnlijk nog even zonder uitlaat, ic en allerlei andere "kleine" dingen ).
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  vrijdag 20 april 2007 @ 08:59:04 #15
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_48528880
die 1.6 diesel blokkies zijn idd goede blokken (lag ook in mijn Golf II) Nooit problemen mee gehad, ook niet na 430.000 km zonder revisie! (ok hij maakte wel wat meer lawaai)

Maar de rest van de auto was op, dus hup naar de sloop en een Golf III 1.9 D weergekocht )

Suc6 met je ombouw!
pi_48537598
uitlaat zelf maken is redelijk simpel, als je gezond verstand en een buizenbuiger tot je beschikking hebt..
  zondag 22 april 2007 @ 10:58:13 #17
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48591521
Kleine update:
Vrijdagavond de motor opgehaald en gisteren (zaterdag) om 10:30 begonnen met het uitbouwen van de oude motor. Om 12:00 was dat klaar en kon het inbouwen van de nieuwe motor beginnen

Koppeling van het 1600D blok overgezet, deze was 500km oud.

Er zijn een paar dingen die ik moet doen;
- Plaats voor IC maken
- Uitlaat waarschijnlijk inkorten
- KVS systeem schoonmaken en monteren

Foto's

De oude motor met 4S (5-bak)


De oude motor nog


Het nieuwe blok;


Het resevoir voor de ruitenwisservloeistof heeft ruimte moeten maken voor de luchtfilter;


Hoe de IC komt weet ik nog niet helemaal... misschien dat ik er eentje moet kopen van een MB Sprinter en die voor de radiateur moet plaatsen..


Voor de brandstoffilter moet ik ook nog iets verzinnen


En het blijft nog net allemaal onder de rand


Het grootse/meeste werk zit erop, alhoewel al die detail dingen ook veel tijd in beslag nemen

De versnellingsbak is nu een 4T bak (zelfde verhoudingen als de 4S). Hopelijk komt het een beetje van z'n plaats
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  zondag 22 april 2007 @ 12:19:58 #18
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_48593464
Je moet hem wel RDW laten keuren. Doe je dat niet en de Politie gaat ooit nog eens kijken dan heb je teveel KW erin en mag je je auto afstaan aan de technische recherche.
  zondag 22 april 2007 @ 12:25:44 #19
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48593624
Je mag 40% meer vermogen hebben zonder hem te laten keuren Ik zit er net boven (44%). Zal er toch niet dagelijks mee gaan rijden, maar als de auto goed is laat ik hem misschien wel keuren voor de goede orde
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  zondag 29 april 2007 @ 23:31:15 #20
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48853649
Het liep als een treintje

Vandaag jammergenoeg de keerring uit de bak gereden. Gevolg; een vloeistofkoppeling...
Waarschijnlijk kan ik de koppelingsplaten weg mikken, maargoed.. ze waren ook alweer 500km oud
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48853875
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:25 schreef Go0s het volgende:
Je mag 40% meer vermogen hebben zonder hem te laten keuren Ik zit er net boven (44%). Zal er toch niet dagelijks mee gaan rijden, maar als de auto goed is laat ik hem misschien wel keuren voor de goede orde
Die 40% regeling gaat ergens anders om. Als je motorcode veranderd moet je ten alle tijde een RDW keuring ondergaan.

Als er tijdens die keuring blijkt dat het vermogen met meer dan 40% is toegenomen moet je een aanvullende weggedragstest doen.

Dus in jouw geval moet hij sowieso gekeurt worden. Ik heb zelf een turbo variant van mijn motor in m'n auto zitten. Die heeft exact dezelfde motorcode en hoefde dus niet rdw gekeurd te worden. Ik heb daar zelf contact over gehad met de technische dienst van het RDW.

Ik adviseer je om de auto wel een keuring te laten ondergaan bij het RDW aangezien het vermogen gering is toegenomen volstaat enkel een wijziging van het kenteken. Dat hoeft niet in de papieren te lopen!
  zondag 29 april 2007 @ 23:45:07 #22
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48854065
Ben ik ook van plan hoor Eerst de auto maar weer laten rijden.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48858395
Waar heb je de intercooler nu weg gestopt?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:45:49 #24
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48899657
Nog nergens. Ga er waarschijnlijk eentje van een MB Sprinter opzetten.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_48911011
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef Go0s het volgende:
Nog nergens. Ga er waarschijnlijk eentje van een MB Sprinter opzetten.
Waar wil je die gaan proppen dan? in de voorbumper net onder het nummerbord?
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:24:21 #26
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48939341
Voor de radiator. Daar is nog een cm of 6/7 ruimte
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:18:04 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48969698
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:43 schreef Go0s het volgende:


Ik weet het, hij ziet er niet uit (and i'm prout of it ) maar dat was ook juist de bedoeling.

Zijn er nog meer fokkers die (oude) diesel laten laagvliegen
heb geen diesel maar well een RAT en ook prout of it

  donderdag 3 mei 2007 @ 16:20:53 #28
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48969818
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 08:59 schreef gateway het volgende:
die 1.6 diesel blokkies zijn idd goede blokken (lag ook in mijn Golf II) Nooit problemen mee gehad, ook niet na 430.000 km zonder revisie! (ok hij maakte wel wat meer lawaai)

Maar de rest van de auto was op, dus hup naar de sloop en een Golf III 1.9 D weergekocht )

Suc6 met je ombouw!
in de auto week van tijdje geleden stond een golf 1 diesel met ruim 8ton op de teller en nog lopen als een zonnetje. eigenaar ging proberen de miljoen te halen dan ging hij iets anders kopen
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:11:40 #29
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_48985434
Klopt ja... 8 ton OMG
Heb je kever wel eens bekeken op het Keverfestijn in Rosmalen Cool ding! Je had er toen toch een kerstboom op liggen?
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  vrijdag 4 mei 2007 @ 08:29:24 #30
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48992606
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:11 schreef Go0s het volgende:
Klopt ja... 8 ton OMG
Heb je kever wel eens bekeken op het Keverfestijn in Rosmalen Cool ding! Je had er toen toch een kerstboom op liggen?

met lichtjes
  zondag 6 mei 2007 @ 10:50:40 #31
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49056571
Sweet deden de lichtjes in de kerstboom het ook?
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49057746
Vergeet niet je auto te keuren bij de RDW anders nemen ze hem in beslag...
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:08:46 #33
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49080580
Oh ja... dan zal ik toch eerst bij een misdrijf betrokken moeten zijn en mijn schuld en ze moeten het aan kunnen tonen dat het aan het vermogen lag..
Goed, zoals hierboven staat ga ik dat ook wel doen maar dan moet ie eerst goed en in orde zijn

Vind het gek dat er zoveel mensen hier "zorgen" om maken.. D'r lopen hier toch meer "projecten" die qua vermogen velen malen gekker zijn... Niet dat ik dat erg vind (in tegendeel zelfs ) maar het valt me gewoon op.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49082527
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:08 schreef Go0s het volgende:
Oh ja... dan zal ik toch eerst bij een misdrijf betrokken moeten zijn en mijn schuld en ze moeten het aan kunnen tonen dat het aan het vermogen lag..
Goed, zoals hierboven staat ga ik dat ook wel doen maar dan moet ie eerst goed en in orde zijn

Vind het gek dat er zoveel mensen hier "zorgen" om maken.. D'r lopen hier toch meer "projecten" die qua vermogen velen malen gekker zijn... Niet dat ik dat erg vind (in tegendeel zelfs ) maar het valt me gewoon op.
Het is ook deels belastingontduiking. Je auto wordt zeer waarschijnlijk zwaarder en dus zou je ook meer belasting moeten betalen.
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
  zondag 6 mei 2007 @ 23:06:36 #35
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49083180
Haha, grappig met een 26 jarige auto
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49084413
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:06 schreef Go0s het volgende:
Haha, grappig met een 26 jarige auto
Dan maakt het niet zoveel uit
Maar ik zou desonanks toch maar oppassen
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
  zondag 6 mei 2007 @ 23:43:20 #37
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49084628
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Het is ook deels belastingontduiking. Je auto wordt zeer waarschijnlijk zwaarder en dus zou je ook meer belasting moeten betalen.
Man, waarschijnlijk scheelt het geen zak... Ja, de turbo en de IC... Als het 50 kilo is, is het veel...

Dr zit nogsteeds geen drol vermogen in dit ding, dus ik zou me er ook niet te druk over maken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49085800
Nee idd, de kans dat je gepakt wordt zal verwaarloosbaar zijn. Als je er nu echt een serieuse motor in had gehangen had het anders geweest. Maar zoals ik al eerder zei het is enkel een wijziging die op papier zal worden doorgevoerd en dat hoeft niet veel knaken te kosten.
  maandag 7 mei 2007 @ 23:03:40 #39
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49123527
Uhm, nee. Dit blok is toch wel een stuk zwaarder hoor. De oude was een van de eerste diesels van VW, dus zat erg weinig op.
Op het nieuwe blok zit ook oliekoeling, zwaardere brandstofpomp en een hoop kleine dingen extra. De auto ligt nu ook niet voor niks 2cm lager bij mother earth

Dat er nog steeds niet veel vermogen in zit klopt. Vergeleken een nieuwe Golf met 105pk (TDI heb ik het dan over) is het peanuts. Maar een Golf TDI weegt ook een kleine 1300kg. Dat is een verschil van 400kg..
Het was niet de bedoeling dat het een muscle car ging worden want dan had ik een andere motor/auto moeten kopen. Nu kan ik lekker met het verkeer mee en heb nog wat gas over En wat ook wel grappig is aan het stoplicht is dat je een GTI bijhoudt (tot op zekere hoogte)
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49127123
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:03 schreef Go0s het volgende:
Uhm, nee. Dit blok is toch wel een stuk zwaarder hoor. De oude was een van de eerste diesels van VW, dus zat erg weinig op.
Op het nieuwe blok zit ook oliekoeling, zwaardere brandstofpomp en een hoop kleine dingen extra. De auto ligt nu ook niet voor niks 2cm lager bij mother earth

Dat er nog steeds niet veel vermogen in zit klopt. Vergeleken een nieuwe Golf met 105pk (TDI heb ik het dan over) is het peanuts. Maar een Golf TDI weegt ook een kleine 1300kg. Dat is een verschil van 400kg..
Het was niet de bedoeling dat het een muscle car ging worden want dan had ik een andere motor/auto moeten kopen. Nu kan ik lekker met het verkeer mee en heb nog wat gas over En wat ook wel grappig is aan het stoplicht is dat je een GTI bijhoudt (tot op zekere hoogte)
Wat voor GTi had je in gedachten dan?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 00:29:33 #41
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49127741
Ben ik toch benieuwd wat dat ding nu weegt...

Ik denk dat het hooguit 50 kilo extra is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49130995
Je kunt nu ook al extra vermogen krijgen (+ 10pk) door de Governermod uit te voeren op de brandstofpomp. Is goed te doen en je hebt meteen al extra power.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 08:38:06 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49131355
Hij smeekt om een flink blink legergroene verf.
Vampire Romance O+
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:19:09 #44
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49142935
Een boom-boom-petjes Golf GTI 8V (115pk)

@ Konijn, wat moet ik daar voor doen? Heb me daar namelijk nog niet in verdiept

@ Mouseover; over legengroen heb ik ook zitten denken. Mat en niet te donker, beetje vieze kleur. Maar blijf nu toch nog ff zo een tijdje rondrijden
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:38:09 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49146236
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:19 schreef Go0s het volgende:
Een boom-boom-petjes Golf GTI 8V (115pk)

@ Konijn, wat moet ik daar voor doen? Heb me daar namelijk nog niet in verdiept

@ Mouseover; over legengroen heb ik ook zitten denken. Mat en niet te donker, beetje vieze kleur. Maar blijf nu toch nog ff zo een tijdje rondrijden
Schoolbordverf is ook leuk, en dan strafregels erop krijten
Vampire Romance O+
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:27:19 #46
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49204864
Had de motorkap van m'n oude Golfje 2 al met schoolbordverf voorzien Erg vel hoe mensen opkijken
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  zondag 20 mei 2007 @ 21:12:25 #47
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49585107
Whoei, vandaag 70 probleemloze kilometers afgelegd
Wel begin ik te merken dat de schokbrekers aardige fietspompen beginnen te worden.. Tijd voor een verlagingssetje
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49588141
Hoe heb je ht met de IC opgelost? Heb je die nog boven de motor liggen, of heb je er al iets voor gevonden om er wel lucht lang te laten gaan?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 21 mei 2007 @ 20:13:45 #49
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49619964
De IC heb ik nog niet gemonteerd gehad. Wil een intercooler van een Sprinter gaan kopen. Deze komt dan voor de radiateur te liggen. Het loopt nu al aardig, maar ergens trekt ie nog valse lucht. Een koude start duurt dus ff omdat er dus lucht in de leidingen komt.

Eind van de week ga ik een verlagingsset ophalen. Auto gaat dan iets van 45mm omlaag. Huidige schokbrekers zijn aardig op
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_49621474
Die Jetta met dat rekje op het dak, geweldig retro!

Hier staat een '81 Jetta te koop voor ¤3500,-. Verlaagd, dikke velgen en eventueel met dakrekje erbij. "Holländer sind auch Seekrank" sticker op de achterruit maakt het geheel af. Nu nog een surfplank erbij en op naar het strand.
  maandag 21 mei 2007 @ 21:30:46 #51
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_49623554
Hmm, leuk ding idd
Ben alleen niet zo'n fan van de 2-deurs uitvoering maar dat ter zijde Auto ziet er wel beter uit dan de mijne

Die achterlichten vind ik trouwens wel cool
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:05:57 #52
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50407316
Voor omlaag;
`

Terug de garage in;


Achter ook omlaag;




Moet alleen twee nieuwe toplagers vinden voor de voorste schokbrekers, want deze waren kapot. Ook moet ik nog op zoek naar een intercooler
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:57:58 #53
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50409266
Die MB velgen van die coupé moeten er ook héél snel onder vandaan...

Ook nieuwe schokkers trouwens?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:00:05 #54
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50409340
Jep, Sachs dempers en -40 veren (merk weet ik zo niet.. )
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_50411255
Subtiel imperiaaltje.
pi_50460570
Heej Go0s

stoere Jetta hoor


pi_50466178


Jetta!
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:27:13 #58
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50467756
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:17 schreef Linnie20v het volgende:
Heej Go0s

stoere Jetta hoor
Kevin..? Of linnie.. (vriendin van Kevin...?)?

In ieder geval; 20v Golf 4 airride Wist niet dat jij hier ook rondhing
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:43:11 #59
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50470903
Kan dat ding eigenlijk nog gechipt worden?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 15 juni 2007 @ 01:11:55 #60
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50473173
Neuh, zit geen chips in volgens mij. Boodschappen haal ik er altijd uit
Brandstofpomp, turbo en nog wat dingen kunnen nog wel opgeschroeft worden. Heb een keer een GTD gezien met 120PK (zelfde motor). Volgens mij was de turbo druk 2bar ofzo. Standaard 0,7/0,8 Maargoed, zover wil ik nu nog niet gaan. Er moeten nog 2 nieuwe toplagers op de schokbrekers, IC erop, uitlijnen, koppeling (alweer) vervangen, bakolie dan ook maar verversen etc. Het probleem is dat ik er ff geen zin in heb en aan m'n Kever wil werken

Alles op z'n tijd
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_50480082
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:27 schreef Go0s het volgende:

[..]

Kevin..? Of linnie.. (vriendin van Kevin...?)?

In ieder geval; 20v Golf 4 airride Wist niet dat jij hier ook rondhing
Linnie he, anders stond er niet Linnie in de naam *duhh* Kevin heeft ook nog een gebruikersnaam geloof ik..
Ik zag bij PTA ineens ergens Go0s staan....ik dacht, die ken ik
  maandag 18 juni 2007 @ 11:27:24 #62
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50571130
Haha grappig, zo kom je elkaar weer tegen
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_50571811
Gister ook op Budel te vinden ? Kev zag je Jetta staan
  maandag 18 juni 2007 @ 12:50:51 #64
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50573802
Was zaterdag en zondag op Budel idd, maar was met de Passat;



Verveelde me tijdens de pauze bij de sprints, dus toen maar ff foto's geschoten
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_50584775
Hmmz, ja kan ook zijn dat Kevin dat zei....haha
Hij wees, ik riep gewoon, oke Of het nu Passat of Jetta was

  maandag 18 juni 2007 @ 22:35:32 #66
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50595884
Haha, begrijpelijk Is ook niet echt iets waar je op dat moment voor komt met al die coole kevers om je heen
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  woensdag 20 juni 2007 @ 01:05:32 #67
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50638482
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:39 schreef 1299 het volgende:

[..]

Die 40% regeling gaat ergens anders om. Als je motorcode veranderd moet je ten alle tijde een RDW keuring ondergaan.

Als er tijdens die keuring blijkt dat het vermogen met meer dan 40% is toegenomen moet je een aanvullende weggedragstest doen.

Dus in jouw geval moet hij sowieso gekeurt worden. Ik heb zelf een turbo variant van mijn motor in m'n auto zitten. Die heeft exact dezelfde motorcode en hoefde dus niet rdw gekeurd te worden. Ik heb daar zelf contact over gehad met de technische dienst van het RDW.

Ik adviseer je om de auto wel een keuring te laten ondergaan bij het RDW aangezien het vermogen gering is toegenomen volstaat enkel een wijziging van het kenteken. Dat hoeft niet in de papieren te lopen!
Lekker boeiend


als je eens een idee had hoeveel auto's blokswaps doen zou je vast wakker liggen.

Ik zelf rijdt al 3 jaar probleemloos rond met een blok met veel meer vermogen zonder enige aangifte dan ook, al genoeg APK's gehad. En zo'n 450 andere forumgenoten ook.. pleur toch op met je rdw


TS succes, een VW snel maken is een uitdaging ik vind rat look tof.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 24 juni 2007 @ 22:52:47 #68
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50802697
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 01:05 schreef Pumatje het volgende:

[..]
TS succes, een VW snel maken is een uitdaging ik vind rat look tof.
Ja, lekker handig. Een Honda is van z'n eigen al snel

Intercooler is gekocht en wordt woensdag opgehaald Afkomstig van een MB Sprinter/ VW LT.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  zondag 24 juni 2007 @ 23:41:26 #69
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_50804405
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 01:05 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Lekker boeiend


als je eens een idee had hoeveel auto's blokswaps doen zou je vast wakker liggen.

Ik zelf rijdt al 3 jaar probleemloos rond met een blok met veel meer vermogen zonder enige aangifte dan ook, al genoeg APK's gehad. En zo'n 450 andere forumgenoten ook.. pleur toch op met je rdw
Tot je een ongeluk krijgt en ze je auto gaan nakijken
Dan zou je willen dat je hem had laten keuren...
pi_50804736
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef MewBie het volgende:

[..]

Tot je een ongeluk krijgt en ze je auto gaan nakijken
Dan zou je willen dat je hem had laten keuren...
Ja ik ga er niet eens op in. duidelijk een ontwetend jongetje die de gevolgen niet goed in kan/wil schatten
pi_50808089
Voor de intercooler, is een side mounted intercooler geen idee zoals ze bij de meeste VW's zitten? Dus aan de linker of rechtervoorkant van de auto, waar hij dus niks in de weg zit? Of is de ruimte te klein ervoor?
  maandag 25 juni 2007 @ 12:11:38 #72
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_50815838
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef MewBie het volgende:

[..]

Tot je een ongeluk krijgt en ze je auto gaan nakijken
Dan zou je willen dat je hem had laten keuren...
ik heb er al een ongeluk mee gekregen , ik had niet eens APK toen dat ongeluk gebeurde..

en nee, gewoon op de weg , bij een rotonde.. Het was zelfs mijn fout

RDW keuring...

werkt je papa bij de politie ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 25 juni 2007 @ 17:08:30 #73
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50826252
quote:
Op maandag 25 juni 2007 02:00 schreef yup het volgende:
Voor de intercooler, is een side mounted intercooler geen idee zoals ze bij de meeste VW's zitten? Dus aan de linker of rechtervoorkant van de auto, waar hij dus niks in de weg zit? Of is de ruimte te klein ervoor?
Hier is inderdaad erg weinig ruimte voor. Misschien dat van een G60 past, net boven de dynamo, maar deze zijn een stuk kleiner dan een Sprintercooler

IC die op deze foto te zien is komt van een Golf 2 GTD af.


Ook moeilijk te plaatsen zoals je kunt zien.
Intercooler van een Sprinter en/of LT komt voor de radiateur te liggen. Hier is nog zo'n 6cm ruimte, en de desbetreffende IC is rond de 3cm dik
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:55:23 #74
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50948382
Okay, ik heb een Intercooler en tegelijkertijd ook een probleem;










Er zijn 100en Golfjes gemaakt met een intercooler van een sprinter, maar bij mij past het niet

De in en uitlaat van de ic moeten precies andersom zitten; links moet boven en rechts moet onder...
Kijken hoe we dit weer gaan oplossen... IC is van aluminium dus niet te lassen (door mij..)

Iemand een ander alternatief qua intercooler?
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:31:35 #75
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50953682
Van een engelse proberen te bemachtigen? Ondersteboven proberen?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:18:06 #76
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_50955400
Engelse zal niet anders zijn en als ik hem omdraai is ie hetzelfde
Morgen even op de sloop gaan zoeken naar een anders..
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:00:38 #77
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_52004032
Auto is nu zijdeglans koningsblauw gerold (Wyzonol kleur)
Ook zijn er nu chrome sierstrips gemonteerd op de zijkanten







To do's;
Lijsten en bumpers netjes zwart maken.
Wiellijsten monteren.
Deurpanelen monteren.
Antenne fatsoeneren.
Mistlampen aansluiten.
Intercooler aansluiten.
280mm G60 remschijven monteren.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:09:22 #78
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_52004344
oldschool jetta's zijn cool
Love will tear us apart (Joy Division)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:44:11 #79
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_52005541
Ziet er best strak uit... Alleen de motorkap niet echt gelukt ofzo?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:56:40 #80
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_52005912
Dak en motorkap zijn voorzien van schoolbordverf in dezelfde kleur. Niet echt een succes geworden zoals je kunt zien. Wordt nog wel een keer wat aan gedaan. Waarschijnlijk gewoon dezelfde lak als de rest
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_52012502
Ik heb eventueel nog wel een intercooler te koop van een Passat B4 TDI
Deze is gemaakt om aan de zijgekant geplaatst te worden

Als je wilt kan ik wel wat foto's maken en afmetingen checken

Er komt 1 slang van boven op en er gaat 1 slang van onder in een bocht weer weg

[ Bericht 18% gewijzigd door renkie op 01-08-2007 11:15:38 ]
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:38:34 #82
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_52022520
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 23:56 schreef Go0s het volgende:
Dak en motorkap zijn voorzien van schoolbordverf in dezelfde kleur. Niet echt een succes geworden zoals je kunt zien. Wordt nog wel een keer wat aan gedaan. Waarschijnlijk gewoon dezelfde lak als de rest
ik moet echt die vriend van mij vragen of die foto's heeft van zijn jetta.. hij heeft ook een schoolbord motorkap en achterklep en dat zorgt altijd weer voor het nodige vertier
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:57:06 #83
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_52143547
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef renkie het volgende:
Ik heb eventueel nog wel een intercooler te koop van een Passat B4 TDI
Deze is gemaakt om aan de zijgekant geplaatst te worden

Als je wilt kan ik wel wat foto's maken en afmetingen checken

Er komt 1 slang van boven op en er gaat 1 slang van onder in een bocht weer weg
Er zit momenteel een intercooler van een BMW 3 serie in, alleen dient deze nog aangesloten te worden.
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
  zondag 19 augustus 2007 @ 23:51:55 #84
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_52516125
Wielranden en spatlappen gemonteerd









Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_52574588
Vind het wel wat hebben.. al zou ik de achterlicht units vervangen door rode exemplaren!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55208114
Zo'n Jetta is bij ons eens spontaan in de fik gevlogen
  woensdag 12 december 2007 @ 09:34:46 #87
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55210140
Heb je gezien van wanneer dit topic is
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55211556
Ja en?
  woensdag 12 december 2007 @ 20:09:43 #89
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  zaterdag 22 december 2007 @ 11:41:45 #90
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_55460037
Topic is misschien al wat ouder maar de auto is er nog steeds hoor
HIj doet het goed. Met deze kou (-5) moet ik wel 2 a 3x voorgloeien, maar dan is het ook goed.

Intussen de brandstoffilter en wat slanger vervangen omdat er lucht in het brandstof circuit kwam en de filter vol en ranzig was.

Intercooler moet nog steeds aangesloten worden, maar zit niet zo'n haast bij. Ik wil eerst de auto een tijdje rijden en afwachten hoe die het gaat/blijft doen

/edit;
Er zit trouwens sinds noverber weer een jaar APK op. Hiervoor moesten wel 2 wiellagers en de achterremmen opnieuw afgesteld worden. Ik heb maar gelijk alle wiellagers en de complete achterremmen vervangen.





Van het erin persen van die voorwiellages is de lijmtang niet echt vrolijk geworden


En de nieuwe zomervelgen;


Origineel VW Corrado G60 15 inch stalen velgen met 165/50/15 Bridgestone Potenza's

Maar momenteel op origineel 13 inch staal

[ Bericht 46% gewijzigd door Go0s op 22-12-2007 11:49:14 ]
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')