Auto is vorig jaar helemaal opnieuw gelast; achterwielophanging, wielkasten, wielkastranden etc.quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:22 schreef osmo het volgende:
Hele topic niet gelezen, slaap nog half. Maar ben je van plan die Jetta te restaureren? Anders zou ik hem gewoon wegdoen iets anders kopen dat wel al opgelapt uitziet ipv. een nieuwe motor in die Jetta te steken.
Vroeg het gewoon, wist niet dat je specifiek voor de "rat look" gingquote:Op dinsdag 17 april 2007 10:46 schreef Go0s het volgende:
[..]
Auto is vorig jaar helemaal opnieuw gelast; achterwielophanging, wielkasten, wielkastranden etc.
Hij ziet er nu al opgelapt uit, dus zou niet weten waarom ik deze weg moet doen. Dan d'r bij kom je een 4 deurs Jetta diesel niet elke dag tegen. Wil er nu gewoon een rat-look auto van maken die goed van z'n plaats komt.
Die 40% regeling gaat ergens anders om. Als je motorcode veranderd moet je ten alle tijde een RDW keuring ondergaan.quote:Op zondag 22 april 2007 12:25 schreef Go0s het volgende:
Je mag 40% meer vermogen hebben zonder hem te laten keurenIk zit er net boven (44%). Zal er toch niet dagelijks mee gaan rijden, maar als de auto goed is laat ik hem misschien wel keuren voor de goede orde
Waar wil je die gaan proppen dan? in de voorbumper net onder het nummerbord?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef Go0s het volgende:
Nog nergens. Ga er waarschijnlijk eentje van een MB Sprinter opzetten.
heb geen diesel maar well een RATquote:Op maandag 16 april 2007 23:43 schreef Go0s het volgende:
Ik weet het, hij ziet er niet uit (and i'm prout of it) maar dat was ook juist de bedoeling.
Zijn er nog meer fokkers die (oude) diesel laten laagvliegen![]()
in de auto week van tijdje geleden stond een golf 1 diesel met ruim 8ton op de tellerquote:Op vrijdag 20 april 2007 08:59 schreef gateway het volgende:
die 1.6 diesel blokkies zijn idd goede blokken (lag ook in mijn Golf II) Nooit problemen mee gehad, ook niet na 430.000 km zonder revisie! (ok hij maakte wel wat meer lawaai)
Maar de rest van de auto was op, dus hup naar de sloop en een Golf III 1.9 D weergekocht )
Suc6 met je ombouw!
quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:11 schreef Go0s het volgende:
Klopt ja... 8 ton OMG
Heb je kever wel eens bekeken op het Keverfestijn in RosmalenCool ding! Je had er toen toch een kerstboom op liggen?
Het is ook deels belastingontduiking. Je auto wordt zeer waarschijnlijk zwaarder en dus zou je ook meer belasting moeten betalen.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:08 schreef Go0s het volgende:
Oh ja... dan zal ik toch eerst bij een misdrijf betrokken moeten zijn en mijn schuld en ze moeten het aan kunnen tonen dat het aan het vermogen lag..
Goed, zoals hierboven staat ga ik dat ook wel doen maar dan moet ie eerst goed en in orde zijn
Vind het gek dat er zoveel mensen hier "zorgen" om maken.. D'r lopen hier toch meer "projecten" die qua vermogen velen malen gekker zijn...Niet dat ik dat erg vind (in tegendeel zelfs
) maar het valt me gewoon op.
Dan maakt het niet zoveel uitquote:
Man, waarschijnlijk scheelt het geen zak... Ja, de turbo en de IC... Als het 50 kilo is, is het veel...quote:Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Het is ook deels belastingontduiking. Je auto wordt zeer waarschijnlijk zwaarder en dus zou je ook meer belasting moeten betalen.
Wat voor GTi had je in gedachten dan?quote:Op maandag 7 mei 2007 23:03 schreef Go0s het volgende:
Uhm, nee. Dit blok is toch wel een stuk zwaarder hoor. De oude was een van de eerste diesels van VW, dus zat erg weinig op.
Op het nieuwe blok zit ook oliekoeling, zwaardere brandstofpomp en een hoop kleine dingen extra. De auto ligt nu ook niet voor niks 2cm lager bij mother earth
Dat er nog steeds niet veel vermogen in zit klopt. Vergeleken een nieuwe Golf met 105pk (TDI heb ik het dan over) is het peanuts. Maar een Golf TDI weegt ook een kleine 1300kg. Dat is een verschil van 400kg..
Het was niet de bedoeling dat het een muscle car ging worden want dan had ik een andere motor/auto moeten kopen. Nu kan ik lekker met het verkeer mee en heb nog wat gas overEn wat ook wel grappig is aan het stoplicht is dat je een GTI bijhoudt (tot op zekere hoogte)
Schoolbordverf is ook leuk, en dan strafregels erop krijtenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:19 schreef Go0s het volgende:
Een boom-boom-petjes Golf GTI 8V (115pk)
@ Konijn, wat moet ik daar voor doen?Heb me daar namelijk nog niet in verdiept
@ Mouseover; over legengroen heb ik ook zitten denken. Mat en niet te donker, beetje vieze kleur. Maar blijf nu toch nog ff zo een tijdje rondrijden
Kevin..?quote:
Linnie he, anders stond er niet Linnie in de naam *duhh*quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:27 schreef Go0s het volgende:
[..]
Kevin..?Of linnie.. (vriendin van Kevin...?)?
In ieder geval; 20v Golf 4 airrideWist niet dat jij hier ook rondhing
Lekker boeiendquote:Op zondag 29 april 2007 23:39 schreef 1299 het volgende:
[..]
Die 40% regeling gaat ergens anders om. Als je motorcode veranderd moet je ten alle tijde een RDW keuring ondergaan.
Als er tijdens die keuring blijkt dat het vermogen met meer dan 40% is toegenomen moet je een aanvullende weggedragstest doen.
Dus in jouw geval moet hij sowieso gekeurt worden. Ik heb zelf een turbo variant van mijn motor in m'n auto zitten. Die heeft exact dezelfde motorcode en hoefde dus niet rdw gekeurd te worden. Ik heb daar zelf contact over gehad met de technische dienst van het RDW.
Ik adviseer je om de auto wel een keuring te laten ondergaan bij het RDW aangezien het vermogen gering is toegenomen volstaat enkel een wijziging van het kenteken. Dat hoeft niet in de papieren te lopen!
Ja, lekker handig. Een Honda is van z'n eigen al snelquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:05 schreef Pumatje het volgende:
[..]
TS succes, een VW snel maken is een uitdagingik vind rat look tof.
Tot je een ongeluk krijgt en ze je auto gaan nakijkenquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:05 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Lekker boeiend
als je eens een idee had hoeveel auto's blokswaps doenzou je vast wakker liggen.
Ik zelf rijdt al 3 jaar probleemloos rond met een blok met veel meer vermogen zonder enige aangifte dan ook, al genoeg APK's gehad. En zo'n 450 andere forumgenoten ook.. pleur toch op met je rdw![]()
Ja ik ga er niet eens op in. duidelijk een ontwetend jongetje die de gevolgen niet goed in kan/wil schattenquote:Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef MewBie het volgende:
[..]
Tot je een ongeluk krijgt en ze je auto gaan nakijken![]()
Dan zou je willen dat je hem had laten keuren...
ik heb er al een ongeluk mee gekregen , ik had niet eens APK toen dat ongeluk gebeurde..quote:Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef MewBie het volgende:
[..]
Tot je een ongeluk krijgt en ze je auto gaan nakijken![]()
Dan zou je willen dat je hem had laten keuren...
Hier is inderdaad erg weinig ruimte voor. Misschien dat van een G60 past, net boven de dynamo, maar deze zijn een stuk kleiner dan een Sprintercoolerquote:Op maandag 25 juni 2007 02:00 schreef yup het volgende:
Voor de intercooler, is een side mounted intercooler geen idee zoals ze bij de meeste VW's zitten? Dus aan de linker of rechtervoorkant van de auto, waar hij dus niks in de weg zit? Of is de ruimte te klein ervoor?
ik moet echt die vriend van mij vragen of die foto's heeft van zijn jetta.. hij heeft ook een schoolbord motorkap en achterklep en dat zorgt altijd weer voor het nodige vertierquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:56 schreef Go0s het volgende:
Dak en motorkap zijn voorzien van schoolbordverf in dezelfde kleur. Niet echt een succes geworden zoals je kunt zien. Wordt nog wel een keer wat aan gedaan. Waarschijnlijk gewoon dezelfde lak als de rest
Er zit momenteel een intercooler van een BMW 3 serie in, alleen dient deze nog aangesloten te worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef renkie het volgende:
Ik heb eventueel nog wel een intercooler te koop van een Passat B4 TDI
Deze is gemaakt om aan de zijgekant geplaatst te worden
Als je wilt kan ik wel wat foto's maken en afmetingen checken
Er komt 1 slang van boven op en er gaat 1 slang van onder in een bocht weer weg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |