Dat is geen goed idee. Wilders wil miljoenen moslims deporteren en dat kan echt niet.quote:Vreemdelingen en Integratie:
PVV, tijd voor een wat harder beleid. Aanpassen of wegwezen
En wat post deze knuppel op een nieuws artikel op een onderwerp wat geen eens met Wilders te maken heeft: "wisten jullie dat Wilders voor dat land opkomt puur om Indonesië te jennen omdat Indonesië Wilders' kolonistengrootouders het land hebben uitgetrapt? Ja, ik ben serieus!"quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:26 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Dat is geen goed idee. Wilders wil miljoenen moslims deporteren en dat kan echt niet.
Doet me denken aan de jaren 30/40
Volgens mij verglijkt Wilders ook mensen met figuren uit die tijd, dus zo gek is dat nog niet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:41 schreef Devion het volgende:
Straks ga je Wilders nog vergelijken met Hitler.
Eigenlijk zou dat wel een goed idee zijn, dat wij allochtonen gewoon even opkrassen uit Nederland. De economieën landen waar de meeste allochtonen vandaan komen (Suriname, Marokko, Turkije), zijn al een tijdje aan het groeien (waar vooral Suriname en Turkije hard groeien).quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:26 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Dat is geen goed idee. Wilders wil miljoenen moslims deporteren en dat kan echt niet.
En zo'n vergelijking is raar, omdat?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:41 schreef Devion het volgende:
[..]
Straks ga je Wilders nog vergelijken met Hitler.![]()
Zo'n vergelijking is inderdaad niet raar. Als je in bepaalde uitspraken van Wilders de woorden moslim en islam verandert naar jood en jodendom kom je al aardig in de buurt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:44 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
En zo'n vergelijking is raar, omdat?
Maar welke partij wil je dan WEL op Vreemdelingen en Integratie?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:26 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zo'n vergelijking is inderdaad niet raar. Als je in bepaalde uitspraken van Wilders de woorden moslim en islam verandert naar jood en jodendom kom je al aardig in de buurt.
Zolang het maar geen extreemrechtse partij als PVV is ben ik tevreden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:47 schreef Resistor het volgende:
[..]
Maar welke partij wil je dan WEL op Vreemdelingen en Integratie?
Je mag gerust een andere mening hebben, maar je moet niet gaan piepen dat er iets niet goed is, maar aangeven hoe je het wel wil hebben.
Is dat van Peter Breedveld?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:47 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Wilders is Hitler
Om een volk zover te krijgen zes miljoen joden voor jou de oven in te schuiven, moet je het eerst overtuigen van de perfide slechtheid van die joden, van het gevaar dat ze vormen en van de noodzaak de samenleving van alle joden te zuiveren. Kortom: beetje stemmingmaken. Het valt toch moeilijk te ontkennen dat Wilders op het moment als een bezetene aan het proberen is ons ervan te overtuigen dat moslims per definitie slechte, gevaarlijke mensen zijn en dat de westerse samenleving van moslims gezuiverd moet worden. Hij zou graag tientallen miljoenen moslims uit Europa gedeporteerd zien.
Wilders geeft moslims de schuld van het overgrote deel van alle misdrijven in Europa. Op zijn website staat zelfs te lezen dat geweld tegen homo’s en antisemitisme tot voor kort niet in Nederland voorkwamen, maar Marokkaanse importprodukten zijn. Hij leurt de hele wereld af met een filmpje vol beelden van moslimextremistisch geweld die moeten suggereren dat alle moslims terroristen zijn.
‘Ooo! Da’s vals!’ roepen de Wildersgroupies, ‘Je verdraait Wilders’ woorden! Hij zei immers dat moslims die zich netjes gedragen en zich aanpassen, van hem mogen blijven!’
En dat moet ons geruststellen? Ten eerste best??n er volgens Wilders helemaal geen moslims die zich netjes gedragen. Met instemming citeert hij, wat dat betreft, hier Oriana Fallaci:
‘Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet, omdat er geen onderscheid is tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam, en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran. En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen – niet-moslims – ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens.’
Ten tweede valt het te betwijfelen dat Wilders met ‘netjes gedragen’ en ‘aanpassen’ slechts bedoelt ‘je aan de wet houden’ en ‘de grondbeginselen van een open democratie respecteren’. Hij wil moslims immers al deporteren als ze verkeerde gedachten hebben.
http://www.frontaalnaakt.(...)nog-geen-hitler.html
Ik vind dit echt afschuwelijk ver gaan! Ik ben dan zelf geen Wilders fan en zal ook zeker niet op hem stemmen. Ik snap wel waarom veel mensen op hem stemmen. Maar hem op deze manier vergelijken vind ik echt veel te ver gaanquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:47 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
Wilders is Hitler
Om een volk zover te krijgen zes miljoen joden voor jou de oven in te schuiven, moet je het eerst overtuigen van de perfide slechtheid van die joden, van het gevaar dat ze vormen en van de noodzaak de samenleving van alle joden te zuiveren. Kortom: beetje stemmingmaken. Het valt toch moeilijk te ontkennen dat Wilders op het moment als een bezetene aan het proberen is ons ervan te overtuigen dat moslims per definitie slechte, gevaarlijke mensen zijn en dat de westerse samenleving van moslims gezuiverd moet worden. Hij zou graag tientallen miljoenen moslims uit Europa gedeporteerd zien.
Wilders geeft moslims de schuld van het overgrote deel van alle misdrijven in Europa. Op zijn website staat zelfs te lezen dat geweld tegen homo’s en antisemitisme tot voor kort niet in Nederland voorkwamen, maar Marokkaanse importprodukten zijn. Hij leurt de hele wereld af met een filmpje vol beelden van moslimextremistisch geweld die moeten suggereren dat alle moslims terroristen zijn.
‘Ooo! Da’s vals!’ roepen de Wildersgroupies, ‘Je verdraait Wilders’ woorden! Hij zei immers dat moslims die zich netjes gedragen en zich aanpassen, van hem mogen blijven!’
En dat moet ons geruststellen? Ten eerste best??n er volgens Wilders helemaal geen moslims die zich netjes gedragen. Met instemming citeert hij, wat dat betreft, hier Oriana Fallaci:
‘Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet, omdat er geen onderscheid is tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam, en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran. En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen – niet-moslims – ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens.’
Ten tweede valt het te betwijfelen dat Wilders met ‘netjes gedragen’ en ‘aanpassen’ slechts bedoelt ‘je aan de wet houden’ en ‘de grondbeginselen van een open democratie respecteren’. Hij wil moslims immers al deporteren als ze verkeerde gedachten hebben.
http://www.frontaalnaakt.(...)nog-geen-hitler.html
Wilders vergelijkt de Koran toch ook met Mein Kampf.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:53 schreef Tobey het volgende:
[..]
Ik vind dit echt afschuwelijk ver gaan! Ik ben dan zelf geen Wilders fan en zal ook zeker niet op hem stemmen. Ik snap wel waarom veel mensen op hem stemmen. Maar hem op deze manier vergelijken vind ik echt veel te ver gaan
Breedveld was een paar jaar geleden een zelfbenoemde linkse luis in de pels à la men moest maar eens van dik hout zaagt men planken problemen benoemen en ophouden met dat multikul gewauwel. Heb hem al jaren niet meer gevolgd, maar blijkbaar scheiden ook voor hem zich de geesten bij het fenomeen Wilders. Grappig om te lezen. Zal wel wat ophef veroorzaken bij zijn politiek-incorrecte internetgroupies.quote:
Maar je vindt het prima dat Wilders verkondigd dat hij tientallen miljoenen moslims uit Europa wil zetten, dat hij grondrechten van moslims wil afnemen, dat hij de islam als het kwaad en de vijand bestempeld? Je moet hier niet de persoon die de vergelijking maakt het kwalijk nemen, maar de persoon die fout bezig is met zijn uitspraken en koers.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:53 schreef Tobey het volgende:
[..]
Ik vind dit echt afschuwelijk ver gaan! Ik ben dan zelf geen Wilders fan en zal ook zeker niet op hem stemmen. Ik snap wel waarom veel mensen op hem stemmen. Maar hem op deze manier vergelijken vind ik echt veel te ver gaan
Thx 4 the info! Ik volg hem ook niet maar vind zijn Wilders-columns wel goed.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Breedveld was een paar jaar geleden een zelfbenoemde linkse luis in de pels à la men moest maar eens van dik hout zaagt men planken problemen benoemen en ophouden met dat multikul gewauwel. Heb hem al jaren niet meer gevolgd, maar blijkbaar scheiden ook voor hem zich de geesten bij het fenomeen Wilders. Grappig om te lezen. Zal wel wat ophef veroorzaken bij zijn politiek-incorrecte internetgroupies.
Dan nog! Hitler heeft bijna 10 miljoen Joden vermoord en dankzij zijn gestartte 2e wereld oorlog, zijn er meer dan 50 miljoen mensen om het leven gekomen. Daarbij komt ook nog een keer dat Hitler het niet alleen op joden gemunt had maar ook op anderen. De vergelijking van Wilders met Hitler vind ik dan ook echt schandelijk ver gaanquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Maar je vindt het prima dat Wilders verkondigd dat hij tientallen miljoenen moslims uit Europa wil zetten, dat hij grondrechten van moslims wil afnemen, dat hij de islam als het kwaad en de vijand bestempeld? Je moet hier niet de persoon die de vergelijking maakt het kwalijk nemen, maar de persoon die fout bezig is met zijn uitspraken en koers.
Het stukje wat Zoran gepost heeft, gaat exact hierover. Je gaat niet zomaar van niks naar holocaust, en ook de periode voorafgaand aan de holocaust was onwenselijk.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:10 schreef Tobey het volgende:
[..]
Dan nog! Hitler heeft bijna 10 miljoen Joden vermoord en dankzij zijn gestartte 2e wereld oorlog, zijn er meer dan 50 miljoen mensen om het leven gekomen. Daarbij komt ook nog een keer dat Hitler het niet alleen op joden gemunt had maar ook op anderen. De vergelijking van Wilders met Hitler vind ik dan ook echt schandelijk ver gaan![]()
Eerste hit op google: http://www.volkskrant.nl/(...)n_moslims_moeten_wegquote:En waar heb je het bericht van dat Wilders tientallen miljoenen moslims uit Europa wil zetten? Bron? Ik betwijfel dat namelijk.
-offtopic-quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:12 schreef Meh7 het volgende:
OK, inhoudelijk, je wil PVV op integratie hebben en dit verklaar je door te zeggen: "aanpassen of wegwezen", hoe combineer je dit laatste met integratie? Heb je dan niet liever een ministerie voor assimilatie?
Dan nog, WIlders gaat echt niet de kracht krijgen wat destijds Hitler kreeg.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het stukje wat Zoran gepost heeft, gaat exact hierover. Je gaat niet zomaar van niks naar holocaust, en ook de periode voorafgaand aan de holocaust was onwenselijk.
[..]
Eerste hit op google: http://www.volkskrant.nl/(...)n_moslims_moeten_weg
Daarover is geen twijfel mogelijk, maar ook minder dan wat Hitler voor elkaar kreeg is al erg genoeg.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:22 schreef Tobey het volgende:
[..]
Dan nog, WIlders gaat echt niet de kracht krijgen wat destijds Hitler kreeg.
En tegelijkertijd spreekt hij over tientallen miljoenen moslims waarvan hij de nationaliteit kan afnemen in een gebied waar er niet eens tientallen miljoenen moslims leven.quote:En wat betreft dat interview, hij zegt daarin ook dat
Wilders heeft ‘een heel duidelijke boodschap’ voor de moslims in Europa. ‘Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.’
De begroting van Algemene Zaken bevat de ambtelijke ondersteuning van Balkenende, het salaris voor Beatrix, WA en Maxima, het Kabinet der Koningin (de ambtelijke ondersteuning van Beatrix), de RVD (incl Postbus 51), de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, en de Commissie van Toezicht op de Inlichtingendiensten. Totaal: 70 miljoen. Wat wil je daaraan uitkleden?quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:49 schreef du_ke het volgende:
Algemene zaken zal uitgekleed worden en grotendeels overgeheveld naar binnenlandse zaken maar wat koninkrijksrelaties erbij krijgen.
Ja dat zag ik later ookquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:11 schreef freako het volgende:
[..]
De begroting van Algemene Zaken bevat de ambtelijke ondersteuning van Balkenende, het salaris voor Beatrix, WA en Maxima, het Kabinet der Koningin (de ambtelijke ondersteuning van Beatrix), de RVD (incl Postbus 51), de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, en de Commissie van Toezicht op de Inlichtingendiensten. Totaal: 70 miljoen. Wat wil je daaraan uitkleden?
En met 'wet' bedoelt hij: je houden aan het verbod op Arabisch spreken, je houden aan het Koran-verbod, je houden aan het moskee-verbod. Met 'waarden' bedoelt hij: de islam het grootste gevaar sinds esoterische zelfhulpboeken vinden, de islam verwerpen, precies doen wat Geert Wilders en genoeg medestanders maar willen dat je doet. Yep, met 'goeie' moslims heeft Geert geen problemen...quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:22 schreef Tobey het volgende:
Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.
Vooral als je van de Donald Duck houdt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:22 schreef Tobey het volgende:
[..]
Dan nog, WIlders gaat echt niet de kracht krijgen wat destijds Hitler kreeg.
En wat betreft dat interview, hij zegt daarin ook dat
Wilders heeft ‘een heel duidelijke boodschap’ voor de moslims in Europa. ‘Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.’
Hmmm...ben het grotendeels met je eens, behalve op twee punten:quote:Op woensdag 16 september 2009 09:26 schreef Zemi77 het volgende:
[Algemene Zaken:
PVDA: ervaring en weten wat je doet
Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties:
CDA: rustig bouwen, geen gekke dingen
Buitenlandse Zaken:
GL: denkt tenminste internationaal, hebben misschien wel wat weinig ervaring voor deze post
Defensie:
CU: niet matten met onze jongens wel duurzaam opbouwend werk verrichten
Economische Zaken:
GL: again onze economie draait internationaal. Bovendien is het een partij die innovatief kan opereren. Ruimte voor nieuwe ideen
Financiën:
PvdA (maar eigenlijk alles beter dan VVD, beunhaas zalm mag nooit meer terugkomen)
Justitie:
CU: duidelijk en rustig. Geen angst voor de waan van de dag en realiseren zich dat het gevoel ook belangrijk is (als in veiligheidsgevoel)
Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit:
GL: lijkt me logisch, zit me al jaren te ergeren dat we varkens een paar duizend kilometer in een te kleine vrachtwagen stoppen om ze vervolgens in parma te slachten en ze dan weer vrolijk terug sturen.
Onderwijs, Cultuur en Wetenschap:
GL: Dit moet eens goed aangepakt worden en opnieuw opgezet. Met progressieve en goeddoordachte ideen. De schoo en de leraar moet de ruimte krijgen om zelf zijn lijn te trekken (mijn ouders mogen niet eens meer een onverwachte overhoring geven, want dat is gemeen).
Sociale Zaken en Werkgelegenheid:
PvdA: Gewoon doen wat je altijd al doet niets gek. Kan deze partij uitermatie goed.
Verkeer en Waterstaat:
GL: Het wordt tijd om naar alternatieven te zoeken. Hierin kan onze economie ook een leidende rol in gaan (blijven) spelen.
Volksgezondheid, Welzijn en Sport:
SP: maar dan wel met een heel duidelijk budget
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Millieu[/b:]
GL: compleet veranderen van de huizenmarkt. HRA weg, hoge inkomens in de sociale woningbouw de volle mep laten betalen. Duurzaam bouwen etc. etc. etc.
[b]Vreemdelingen en Integratie:
SP: De enige partij die echt in de straat werkt en weet hoe het daar de problemen moet aanpakken. Geef ze alleen niet teveel geld.
Ontwikkelingssamenwerking:
GL: duurzaam en innovatief.
Ik heb GL gestemd. Als samenleving moet je je blijven ontwikkelen en meegaan in de vaart der volkeren. GL is de enige partij die iets nieuws aandurft, die internationaal denkt, die de markt vrij wil laten waar het kan, en zekerheid bied waar het nodig is. Bovendien Hebben mijn kleinkinderen bij deze partij ook nog iets om in te leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |