abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73178673
Misschien een idee voor de OP? Een aantal goede boeken.

Goede Reiki boeken
Om meer over Reiki te weten te komen raden wij de volgende boeken aan:
  • Het Reiki compendium van Walter Lubeck
  • Een heldere kijk op Reiki van Frank Arjava Petter
  • Reiki als ambacht van Fons Delnooz
    ...
  • pi_73178753
    Heb bovenstaande boeken + het door ToT benoemde boek van Milner zojuist besteld
    The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
    Mr. Prolapse 2009
      maandag 28 september 2009 @ 13:46:56 #203
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73178767
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 13:42 schreef Niesl het volgende:
    Misschien een idee voor de OP? Een aantal goede boeken.

Goede Reiki boeken
    Om meer over Reiki te weten te komen raden wij de volgende boeken aan:
  • Het Reiki compendium van Walter Lubeck
  • Reiki als ambacht van Fons Delnooz
    ...
  • thanks, toegevoegd
    The truth was in here.
    pi_73179355
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 13:46 schreef Dragorius het volgende:
    Heb bovenstaande boeken + het door ToT benoemde boek van Milner zojuist besteld
    Geld teveel of zo?
    pi_73179415
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 14:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Geld teveel of zo?
    Tsssk ToT, je zou toch beter moeten weten Waar ik voor werk, daar is geld geen issue

(ach, 70 euro voor 4 boeken is een prima deal )
    Mr. Prolapse 2009
      woensdag 30 september 2009 @ 16:34:15 #206
    230450 ShevaJB
    Rock beat tempo 155
    pi_73246779
    Ik ben vrij nieuw wat Reiki betreft, maar mijn interresse is toch wel gewekt na het lezen van dit topic. Ik zit er dan ook aan te denken een boek uit de OP aan te schaffen. Ook bezocht ik via google een aantal sites waarin een aantal Reiki oefeningen uitgelegd werden. Zijn die serieus te nemen? Voorbeeldje: http://www.dehandreiking.com/_sgt/m3m1s3_1.htm
    [b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
    [/b]
    [b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
    Eindbaas ^O^
    pi_73247519
    Ik denk dat het beter is om eerst een Reiki 1 cursus te volgen, kijken/voelen/ervaren wat Reiki kan zijn voor jou en als je dat een beetje weet die oefeningen
    pi_73247603
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 13:42 schreef Niesl het volgende:
  • Deze had ik laatst gekocht, omdat ik hoopte dat er het één en ander in uit/toegelicht zou worden. Ik ben er nog niet doorheen gekomen, omdat het mij eigenlijk iets te zweverig is met die rituelen enzo. Het is niet alsof het boek rustig opbouwt... Dus voor de Reiki-leek raad ik hem af...
    Have fun...
    pi_73250633
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 16:57 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Deze had ik laatst gekocht, omdat ik hoopte dat er het één en ander in uit/toegelicht zou worden. Ik ben er nog niet doorheen gekomen, omdat het mij eigenlijk iets te zweverig is met die rituelen enzo. Het is niet alsof het boek rustig opbouwt... Dus voor de Reiki-leek raad ik hem af...
    Echt waar? Ik ben oprecht verbaasd!!!

Ik vind alleen het hoofdstuk over Byosen wat zweverig, maar het gaat goed in op de verschillende achtergronden, de fabelen, de geschiedenis e.d. Juist bijna niet op technieken en handposities e.d. Het is vooral een achtergrond boek ipv een leerboek.
    pi_73251129
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 16:55 schreef TeraMai het volgende:
    Ik denk dat het beter is om eerst een Reiki 1 cursus te volgen, kijken/voelen/ervaren wat Reiki kan zijn voor jou en als je dat een beetje weet die oefeningen
    Mwah, eerst een behandelingetje!
    pi_73252424
    edit plus note.

[ Bericht 98% gewijzigd door jogy op 30-09-2009 19:46:47 ]
      woensdag 30 september 2009 @ 19:33:28 #212
    214682 Michielos
    Rustige jongen
    pi_73252468
    Reactie op edit

[ Bericht 96% gewijzigd door jogy op 30-09-2009 19:47:32 ]
    Michielos topics zijn als het eten van oesters.
    pi_73252688

[ Bericht 100% gewijzigd door jogy op 30-09-2009 19:47:47 ]
    pi_73252848
    reactie op edit

[ Bericht 97% gewijzigd door jogy op 30-09-2009 19:48:01 ]
      woensdag 30 september 2009 @ 19:51:34 #215
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_73253090
    bassos, ga even ergens anders mensen irriteren, bedankt.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      woensdag 30 september 2009 @ 21:11:02 #216
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73256107
    The truth was in here.
    pi_73258192
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 21:11 schreef Bastard het volgende:
    http://www.bol.com/nl/p/b(...)#product_description

Ik vond die wel handzaam
    Voeg hem toe aan de lijst in de OP!
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:23:31 #218
    230450 ShevaJB
    Rock beat tempo 155
    pi_73298640
    De levensenergie die mensen in zich hebben, is dat beinvloedbaar? Is het belangrijker dat je mentaal sterk bent, of juist fysiek? Het lijkt me logisch dat iemand die veel sport en een uitstekende conditie heeft meer energie heeft om te gebruiken?
    [b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
    [/b]
    [b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
    Eindbaas ^O^
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:57:11 #219
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73299539
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:23 schreef ShevaJB het volgende:
    De levensenergie die mensen in zich hebben, is dat beinvloedbaar? Is het belangrijker dat je mentaal sterk bent, of juist fysiek? Het lijkt me logisch dat iemand die veel sport en een uitstekende conditie heeft meer energie heeft om te gebruiken?
    Toevallig dat je er over begint, zat er vanmorgen aan te denken namelijk!
    Vlgs mij is het voornamelijk mentale sterkte, als je daar van mag spreken want het is niet IQ gebonden. Reiki komt in alle sociale klassen voor en ik denk niet dat je daar verschillende krachtverschillen kan merken.. doch het stukje concentratie of visualisatie is misschien makkelijker als je er aan gewend bent om mee te werken.
    Toen ik begon vond ik het 'aarden' lastig en duurde dat een tijd eer ik dat voor mn gevoel goed had. Nu omdat ik daar op regelmaat mee bezig ben sta ik echt in een mum van tijd 'vast met de voeten in de grond'

Wb lichamelijke conditie, dat kan misschien best invloed hebben.. vlgs mij beschouwen bijvoorbeeld de Boedhisten het lichaam als je eigen tempel die je rein moet houden, er zal wel een gedachtegang achter zitten in de trant van als je je eigen lichaam vervuilt vervuil je je KI kracht iets in die trant.

Overigens is het ook simpel gezegd, als ik een avond en nacht flink doorzak, staat mijn hoofd er niet naar om de andere ochtend makkelijk reiki te laten stromen.
    The truth was in here.
    pi_73299577
    Is een (kleine) behandeling op afstand makkelijker dan een behandeling met de persoon naast je of maakt dat niet uit?
    Mr. Prolapse 2009
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:08:19 #221
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73299830
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:58 schreef Dragorius het volgende:
    Is een (kleine) behandeling op afstand makkelijker dan een behandeling met de persoon naast je of maakt dat niet uit?
    Zelf vind ik reiki geven op een persoon actief makkelijker, dan reiki verzenden. Eigenlijk omdat ik er meer de aandacht bij heb en bij een afstandsbehandeling het moeilijk vind om de concentratie vast te houden.
    Echter heeft makkelijk een tweezijdige betekenis, omdat op afstand makkelijk 'even' tussendoor te doen is, zo'n sessie duurt 10 minuten terwijl je met een 'gewone' sessie over een 3 kwartier praat.
    De kracht in die 10 minuten schijnt net zo sterk te zijn dan een sessie aan tafel zeg maar.
    Overigens is het wel zo dat je met Reiki 1 langer aan tafel staat dan met reiki 2 of met 3 omdat de kracht heftiger is word de tijd van behandeling korter.
    The truth was in here.
    pi_73299880
    Heb je 10 minuten?
    Mr. Prolapse 2009
    pi_73299943
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

Toevallig dat je er over begint, zat er vanmorgen aan te denken namelijk!
    Vlgs mij is het voornamelijk mentale sterkte, als je daar van mag spreken want het is niet IQ gebonden. Reiki komt in alle sociale klassen voor en ik denk niet dat je daar verschillende krachtverschillen kan merken.. doch het stukje concentratie of visualisatie is misschien makkelijker als je er aan gewend bent om mee te werken.
    Toen ik begon vond ik het 'aarden' lastig en duurde dat een tijd eer ik dat voor mn gevoel goed had. Nu omdat ik daar op regelmaat mee bezig ben sta ik echt in een mum van tijd 'vast met de voeten in de grond'
    Het zelfvertrouwen is hiervoor de maatstaaf denk ik. Als je geestelijk veel vertrouwen hebt op dit gebied, door een goede kennis over reiki, en je lichaam is sterk en fit. Dan is de concentratie veel beter, en doet de rust dus het werk.
    quote:
    Wb lichamelijke conditie, dat kan misschien best invloed hebben.. vlgs mij beschouwen bijvoorbeeld de Boedhisten het lichaam als je eigen tempel die je rein moet houden, er zal wel een gedachtegang achter zitten in de trant van als je je eigen lichaam vervuilt vervuil je je KI kracht iets in die trant.
    Daarom denk ik ook dat je eetpatroon erg belangrijk is in dit verhaal. Dit is een van de weinige dingen dat bij zowat iedereen uit balans is. Er is dan ook redelijk wat kennis nodig om hier controle over te krijgen.
    quote:
    Overigens is het ook simpel gezegd, als ik een avond en nacht flink doorzak, staat mijn hoofd er niet naar om de andere ochtend makkelijk reiki te laten stromen.
    Dan is er al genoeg energie nodig om de alcohol en de schade die de alcohol heeft aangedaan te verwerken. Ik overigens ook benieuwd naar wat het metabolisme binnen reiki voor betekenis heeft.
    As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:12:00 #224
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73299946
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds ik master ben eigenlijk niet actief bezig ben met behandelingen. Het zijn voor mij nu vaak de hele korte momenten waarin ik reiki gebruik.
    Bijvoorbeeld bij het troosten van mijn kind als ze gevallen is.. een boost reiki geef ik in 1x af lijkt het wel. Bij sex merk ik ook dat ik reiki geef, en als ik kaarten leg voel ik het ook wel eens stromen. Of bij automatisch schrijven voel ik het.. of dat nou is dat ik het dan ontvang op dat moment kan ik niet goed pinpointen maar ik hang dan wel eens in een wolk van reiki om het zo te zeggen, heel lekker is dat.
    The truth was in here.
    pi_73299992
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 11:12 schreef Bastard het volgende:
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds ik master ben eigenlijk niet actief bezig ben met behandelingen. Het zijn voor mij nu vaak de hele korte momenten waarin ik reiki gebruik.
    Bijvoorbeeld bij het troosten van mijn kind als ze gevallen is.. een boost reiki geef ik in 1x af lijkt het wel. Bij sex merk ik ook dat ik reiki geef, en als ik kaarten leg voel ik het ook wel eens stromen. Of bij automatisch schrijven voel ik het.. of dat nou is dat ik het dan ontvang op dat moment kan ik niet goed pinpointen maar ik hang dan wel eens in een wolk van reiki om het zo te zeggen, heel lekker is dat.
    Is dat gevoel vergelijkbaar met het gevoel van adrenaline?
    As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')