abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72984003
quote:
ga in meditatie, roep het symbool op en volg het naar binnen toe, voel het, bekijk het, zoek in jezelf, je kan het ook doen zonder het symbool zelf op te roepen, dat wil zeggen als je het symbool al gebruikt hebt en het gevoel en alles kent, zoeken naar datgene in je.
Leuk om te lezen, ik pas het zo toe tijdens het oefenen/leren kennen van de symbolen tijdens een Tera Mai Reiki 2 cursus met als toevoeging: kijk/voel/ervaar wat er gebeurt ...
pi_72984771
TeraMai zou jij, gezien jouw naam, willen reageren op een eerdere post van mij uit dit topic (over Cahokia 1 t/m 7 en Reiki 4 t/m 7). Ben wel benieuwd naar jouw standpunt.

[Reiki] De universele levensenergie deel 2
pi_72992704
Op welke pagina staat het?
pi_72992989
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:02 schreef TeraMai het volgende:
Op welke pagina staat het?
Wacht, voor het gemak post ik het hier nog even, ik heb namelijk zelf maar 1 pagina
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:05 schreef Niesl het volgende:

Iets waar ik met TM Reiki wat moeite mee heb is dat het lijkt alsof het erg op geld gefixeerd is. Ik denk dat krachten beheersen pas werkt als je er tijd en aandacht aan besteed. Als ik dan kijk naar de komende meeting van Kathleen Milner aan Nld en dat je dan in een uurtje tijd Cahokia 1t/m7 er doorheen geduwd krijgt heb ik daar moeite mee. Zeker als dat ook nog een keer 1000 euro (of dollar?) kost.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Daarnaast heb ik vernomen dat er straks ook nog TM Reiki 4 t/m 7 gaat komen, omdat bij de oorspronkelijke Reiki niet alle symbolen zijn doorgegeven. Vroeger ging dit van vertelling op vertelling en is niet iedereen met de zelfde symbolen in aanraking gekomen. Kathleen Milner zou nu de ontbrekende symbolen hebben doorgekregen en daar nu dus Reiki 4 t/m 7 voor gaan geven. Ook hier heb ik wat moeite mee...
pi_72999971
Iets waar ik met TM Reiki wat moeite mee heb is dat het lijkt alsof het erg op geld gefixeerd is. Ik denk dat krachten beheersen pas werkt als je er tijd en aandacht aan besteed. Als ik dan kijk naar de komende meeting van Kathleen Milner aan Nld en dat je dan in een uurtje tijd Cahokia 1t/m7 er doorheen geduwd krijgt heb ik daar moeite mee. Zeker als dat ook nog een keer 1000 euro (of dollar?) kost.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Kan mij voorstellen dat je er moeite mee hebt. E 1000 per Cahokia graad vind veel te veel. Ik begrijp ook niet waarom dat zo duur moet zijn. Verder is het ook nog eens zo: voordat je met Cahokia mag beginnen dat je eerst Sakara 2 E 600 en Sakara 3 E 1000 moet hebben gedaan.
Mbt Sakra en Cahokia haak ik af, te duur en ik heb gemerkt dat die energie toch wel doorkomt als het nodig is. Misschien niets zo sterk als na het ontvangen van de inwijding, maar het is er wel.

Daarnaast heb ik vernomen dat er straks ook nog TM Reiki 4 t/m 7 gaat komen, omdat bij de oorspronkelijke Reiki niet alle symbolen zijn doorgegeven. Vroeger ging dit van vertelling op vertelling en is niet iedereen met de zelfde symbolen in aanraking gekomen. Kathleen Milner zou nu de ontbrekende symbolen hebben doorgekregen en daar nu dus Reiki 4 t/m 7 voor gaan geven. Ook hier heb ik wat moeite mee...

De reden klopt niet helemaal mbt Reik/Seicheni 4 t/m 7
Hier onder een uitleg van Kathleen:
quote:
Nieuwe energie

Kathleen schrijft: “De laatste jaren hebben veel mensen mij verteld, dat er meer initiaties komen. Recent was er een toename in het aantal mensen, die mij dit hebben verteld. In de laatste maanden ben ik mij in toenemende mate bewust van de helende energie, die uit mijn zonnevlecht komt. Tijdens opmerkelijke helingen, ben ik mij bewust van de hitte van de verticale energie met daarin de zonnevlecht of de 2e chakra. Anderen zoals Edyta Ponikiewky vanuit Chicago, Ramona Kirk uit New York en ikzelf hebben de energie en de inwijdingen gegeven voor Tera Mai Reiki IV, V, VI & VII en voor Tera Mai Seichem IV, V, VI & VII.

Tera Mai Reiki IV, V, VI & VII worden tegelijk gegeven. De inwijding vindt plaats inde Aura voor de zonnevlecht. Het opent de zonnevlecht om direct van God / De Godin helende energie te ontvangen. Op zijn beurt activeert dit de verticale energielijn waarbinnen de zonnevlecht zich bevind. De helende energie wordt echter ervaren door het hele lichaam, en vaak, voel ik hitte mijn kruin binnen komen.

Deze inwijdingen brengen de andere Tera Mai inwijdingen op een hoger niveau. De transformerende energie van de Violette vlam is bijvoorbeeld meer dan tienvoudig toegenomen en het voelt alsof er een hydrolische pomp binnen mij de Sakara II en III en Cahokia inwijdingen omhoog stuwt. Iedere keer als ik healingen geef of helende energie zendt, is de helende energie sterker en de resultaten meer gegrond.

Alleen als u Tera Mai Reikimaster bent kunt u deze inwijdingen ontvangen.

Tera Mai Seichem IV, V, VI & VII inwijdingen worden op dezelfde manier gegeven zoals hierboven beschreven. Alleen is de energie sterker. U kunt deze inwijdingen ontvangen als u Tera Mai Reikimaster en Tera Mai Seichemmaster bent en de Tera Mai Reiki IV, V, VI & VII inwijdingen heeft ontvangen.

De zonnevlecht is het centrum via alle grote healers en profeten energie en informatie uit de Bron ontvangen. Het innerlijke weten komt naar binnen via de zonnevlecht. De Tera Mai Reiki IV, V, VI & VII en Tera Mai Seichem IV, V, VI & VII inwijdingen en de energie komen direct van God / de Godin. Je kan mediteren en vragen naar de Waarheid voor jezelf.

Ramona, Edyta en ikzelf zijn nog steeds bezig de energie van Tera Mai Reiki en Tera Mai Seichem IV, V, VI & VII te verwerken. Als je graag het gevoel wilt ervaren hoe de nieuwe energie aanvoelt, doe dan mee aan de woensdagavond clearingen/healing en vraag of je deze energie mag ervaren of de healing van deze energie mag ontvangen.

TM Reiki IV, V, VI & VII inwijdingen kunnen alleen gegeven en ontvangen worden door op de juiste manier ingewijde TM Reikimasters, die volgens al de Boeddha Tera Mai standaards handelen. Als iemand zich niet met de bovenstaande vereisten verbindt, en probeert de inwijdingen te ontvangen gebeurt er niets! De symbolen en de energie worden perfect door God / de Godin beschermt.

Het zelfde geldt voor TM Seichem IV. V, VI & VII.

In sommige culturen wordt geaccepteerd en zelfs aangemoedigd als de leugenaar iets overbreng op iemand anders. Voor liegen is er geen plaats binnen de spirituele uitoefening!!! Omdat Tera Mai Reiki IV,V,VI & VII en Tera Mai Seichem IV, V, VI & VII direct van God / de Godin komen, is het een gegeven dat God / de Godin eerlijkheid en rechtschapenheid verwachten van diegene die zijn ingewijd in deze hogere energieën.

De inwijdingen van TM Reiki IV, V, VI & VII kunnen niet apart gegeven worden. Ik geloof dat dit is, omdat de energie van de 4 inwijdingen samen werken en niet gescheiden kunnen worden. Het zelfde geldt voor TM Seichem IV, V, VI & VII.

De TM Reiki IV, V, VI & VII en de TM Seichem IV, V, VI & VII inwijdingen zijn makkelijk om te geven en te leren, zelfs al zijn deze inwijdingen zowel krachtig als beschermend.

1. De symbolen worden getekend op een witte schijf, welke de engelen plaatsen in de zonnevlecht van de ingewijde. Deze witte schijf dient om duidelijk de ingewijde te identificeren voor de Spirituele wereld.
2. De inwijdingen komen direct van God, Hij beschermt zowel de energie als de ingewijde.
3. De enige keer, dat deze bescherming niet werkt is als de ingewijde donkere of slechte energieën binnen roept.
4. Als iemand deze inwijdingen ontvangt en ze probeert voor kwaad doen of slechtheid te gebruiken, zal zijn / haar zonnevlecht beginnen te branden, maar NIET op een goede manier.

De TM Seichem IV, V, VI & VII inwijdingen bevatten NIET Sakara, Sophi-El of Angeliclight II of III.

Het is alsof God Zijn Helende energie direct in deze nieuwe inwijdingen heeft ingebracht om de vibratie en helende eigenschappen van Tera Mai Reiki en Tera Mai Seichem te verhogen. Ik kan je niet vertellen wat deze energieën zijn. Wat ik weet is, dat iedere keer als ik healingen geef en helende energie stuur, de healingen meer geaard wordt.

De certificaten worden genoemd:
Tera Mai Reiki IV, V, VI & VII Master
Tera Mai Seichem IV, V, VI & VII Master

Op deze certificaten staat duidelijk, dat de ingewijde is ingewijd in deze speciale energieën en heeft geleerd hoe ze te doen.

Voor de TM Reikimaster verandert er niets. Zij kunnen blijven inwijden in TM Reiki I, II en masterschap.

Voor de TM Seichemmaster verandert er ook niets. Zij kunnen blijven inwijden in Tera Mai Seichem I, II en masterschap.

De toegevoegde Tera Mai Reiki IV, V, VI & VII inwijdingen bevatte NIET toegevoegde elementale aarde helende energie! Terwijl God / de Godin Tera Mai zegent door deze inwijdingen, is het veel, veel meer dan dat!!! Door deze inwijdingen beschermt, heelt en communiceert God / de Godin direct door de zonnevlecht van de ingewijde. Deze inwijding versterken de elementale aarde energie en alle andere Tera Mai inwijdingen, die de ingewijde heeft ontvangen.

De toegevoegde Tera Mai Seichem IV, V, VI & VII inwijdingen bevatten NIET toegevoegde elementale lucht, water, vuur of aarde helende energieën! Dit is een toegevoegde zegening van God / de Godin aan de Tera Mai ingewijde. Het is ook veel, veel meer dan dat!!! Door deze inwijdingen beschermt, heelt en communiceert God / de Godin direct door de zonnevlecht van de ingewijde. Deze inwijding versterken de elementale lucht, water, vuur en aarde helende stralen en alle andere Tera Mai inwijdingen, die de ingewijde heeft ontvangen. Het vereiste voor Tera Mai Seichem IV, V, VI & VII is zowel Tera Mai Reiki Masterschap, Seichem Masterschap en Tera Mai Reiki IV, V, VI & VII.

100% accurate informatie van het innerlijke weten komt van de zonnevlecht!!!. De zonnevlecht is één van de inwijdingsplaatsen in de eerste Enochian Magic inwijding, die wordt gegeven bij Tera Mai Shamanic I . Een Tera Mai Reiki I ingewijde, die deze workshop heeft gevolgd is in staat meer heling te geven dan de Tera Mai Reiki I ingewijde, die deze workshop niet heeft gevolgd. En ik heb al jaren gezegd, dat er iets met de zonnevlecht is. En nu weet ik wat het is.”

Kathleen Milner
Beetje antwoord gekregen op je vragen?
pi_73000775
Bedankt!
Ik heb zeker een antwoord op mijn vragen gekregen. Ik krijg bijna de behoefte om een matrix te gaan maken, met welke graden, typen en onderlinge afhankelijkheden er zijn t.o.v. elkaar en zichzelf.

Ik blijf het hier serieus moeilijk mee hebben. Gelukkig heb ik ervaren dat de Reiki van TM werkt en dat dat iets is waar ik naar op zoek was. Ik weet niet of alle andere TM zaken iets voor mij zijn. Voorlopig ben ik met mijn Reiki 1 meer dan gelukkig
pi_73002187
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:15 schreef TeraMai het volgende:

[..]

Leuk om te lezen, ik pas het zo toe tijdens het oefenen/leren kennen van de symbolen tijdens een Tera Mai Reiki 2 cursus met als toevoeging: kijk/voel/ervaar wat er gebeurt ...

Zo heb ik het idd ook geleerd, het is in mijn ogen dan ook een zeer goede manier om de gereedschappen waarmee je gaat werken te leren kennen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:22:16 #158
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73002866
Is er ook bekend waarom TM 4, 5, 6 en 7 nodig zou zijn? Is 1 tm 3 niet mee toereikend oid? Waar je voor kort dan helemaal up to date was.. is het nu niet meer toereikend.. het klinkt een beetje als een pc met zn update's I know.
The truth was in here.
pi_73003371
Dat is presies waarom ik niet zo gek ben op Miller, reiki is in de basis juist erg simpel en stoelt vooral op ervaringen opdoen, jezelf uitdiepen, al dat graden gebeuren dat als doel opzich wordt gestelt strookt niet zo met het originele idee van reiki.

Dat hele graden gebeuren als doel, als noodzaak om verder te komen is heel westers, het prestatie gerichte, het past niet bij het idee van welk energiewerk dan ook.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_73004236
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:32 schreef erodome het volgende:
Dat is presies waarom ik niet zo gek ben op Miller, reiki is in de basis juist erg simpel en stoelt vooral op ervaringen opdoen, jezelf uitdiepen, al dat graden gebeuren dat als doel opzich wordt gestelt strookt niet zo met het originele idee van reiki.

Dat hele graden gebeuren als doel, als noodzaak om verder te komen is heel westers, het prestatie gerichte, het past niet bij het idee van welk energiewerk dan ook.
Dank je, ik was op zoek naar woorden om mijn gevoel onder woorden te brengen, maar dat wilde niet al te best. Dit beschrijft precies wat ik voel bij al die graden...
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:52:28 #161
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73004581
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:32 schreef erodome het volgende:

Is het iets wat voortkomt uit een consumptiemaatschappij denk jij? (doelend bijvoorbeeld op steeds niet modellen van dezelfde auto iedere 2 jaar) om zo klantenbinding te behouden?
Nu heb je toch de neiging als TM master (lijkt mij) om te upgraden en bij te blijven, want wie wil nou directe energie van god uit zijn zonnevlecht hebben, om het zo maar te zeggen... ik vraag mij dan echt af, waarom God.. dat niet meteen vanaf de intro van TM er dat niet bij had kunnen doen bij K. Miller? En daarbij, waar komt God dan over misschien 10 jaar weer mee? Zijn dat legitieme vragen? (No offence God)
The truth was in here.
pi_73005329
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:52 schreef Bastard het volgende:

[..]

Is het iets wat voortkomt uit een consumptiemaatschappij denk jij? (doelend bijvoorbeeld op steeds niet modellen van dezelfde auto iedere 2 jaar) om zo klantenbinding te behouden?
Nu heb je toch de neiging als TM master (lijkt mij) om te upgraden en bij te blijven, want wie wil nou directe energie van god uit zijn zonnevlecht hebben, om het zo maar te zeggen... ik vraag mij dan echt af, waarom God.. dat niet meteen vanaf de intro van TM er dat niet bij had kunnen doen bij K. Miller? En daarbij, waar komt God dan over misschien 10 jaar weer mee? Zijn dat legitieme vragen? (No offence God)
Het hele god idee in een van oorsprong in boeddhistische grond geboren energiewerk is opzich al een beetje vreemd

Maar ik bedoel het prestatiegerichte, het een diplmatje moeten hebben, die opwerkende trap naar boven waar je keer op keer een certificaat krijgt dat je verder bent, beter bent dan een ander die dat niet heeft gedaan.
Zo van jij bent maar reiki 1 ik ben master en dus ben ik beter, is mijn energie sterker, ben ik verder op mijn pad...
Zo werkt het in mijn ogen gewoon niet met dit, er is geen beter, sterker of wat dan ook, er is geen uiteindelijk doel, er is geen prestatiedrang, er bestaat alleen het pad dat bij jou past.
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:15:33 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73005956
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Het hele god idee in een van oorsprong in boeddhistische grond geboren energiewerk is opzich al een beetje vreemd

Maar ik bedoel het prestatiegerichte, het een diplmatje moeten hebben, die opwerkende trap naar boven waar je keer op keer een certificaat krijgt dat je verder bent, beter bent dan een ander die dat niet heeft gedaan.
Zo van jij bent maar reiki 1 ik ben master en dus ben ik beter, is mijn energie sterker, ben ik verder op mijn pad...
Zo werkt het in mijn ogen gewoon niet met dit, er is geen beter, sterker of wat dan ook, er is geen uiteindelijk doel, er is geen prestatiedrang, er bestaat alleen het pad dat bij jou past.
Klopt, en ik denk dat het ook zo is hoor. Althans ik kan niet voor de TM mensen spreken wat dat betreft, maar vanuit mijn reikistroming (wat ik eigenlijk dezelfde energie vind ma goed) zie ik een Reiki 1 persoon net zo mooi als een master. Het gaat namelijk om de intentie er van en dat je het wilt gebruiken en uiten in je dagelijks leven. Door bijvoorbeeld de regeltjes te volgen of door een ander te helpen, daar gaat het dan om.
Natuurlijk is een master iets verder, kan meer energie hebben of kanaliseren, maar de basis is nog steeds hetzelfde.
The truth was in here.
pi_73006611
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:22 schreef Bastard het volgende:
Is er ook bekend waarom TM 4, 5, 6 en 7 nodig zou zijn? Is 1 tm 3 niet mee toereikend oid? Waar je voor kort dan helemaal up to date was.. is het nu niet meer toereikend.. het klinkt een beetje als een pc met zn update's I know.
Volgens mij is Reiki/Seichem 1, 2 en 3 prima toereikend hoor
Ik zie het niet als uitbreiding op Reiki/Seichem, wel als toevoeging op/na alle Tera Mai inwijdingen die iemand ontvangen heeft. Ik heb de nieuwe energie ervaren en het voelt voor mij anders aan dan Reiki/Seichem. Het centrum van deze energie zit in de zonnevlecht. Ondanks dat vind ik E 700 nog steeds teveel geld
pi_73006734
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:22 schreef Bastard het volgende:
Is niet nodig, maar de mogelijkheid bestaat nu.
Je kunt sowieso als master zijnde ook in elk element groeien (vuur, aarde, lucht en water) en als je het maximum van vuur hebt gehaald, kun je er nog een 5e element bij krijgen: metaal.

(Uiteraard ben je wel meerdere duizenden euro's armer als je zo ver gegroeid bent.)

NODIG is het niet, maar het versterkt je energie wel.

Persoonlijk steek ik al die duizenden euro's liever in het verbouwen van mijn huis in plaats van het verbouwen van mijn energiesysteem!
pi_73006883
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Toen ik net las over de nieuwe graden had ik echt zoiets: wanneer leren we eens tevreden te zijn met wat we hebben
Voor mij is er geen verschil tussen iemand die Reiki 1 heeft en een Master.
Ik heb nog ergens een leuk stukje tekst wat hierbij past, even zoeken dus
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:31:48 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73006925
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Persoonlijk steek ik al die duizenden euro's liever in het verbouwen van mijn huis in plaats van het verbouwen van mijn energiesysteem!
Ook energiewerk!

Ja dat is ook wel zo.. het zijn net als de neveninitiaties gewoon... neveninitiaties.
The truth was in here.
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:32:32 #168
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73006957
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:30 schreef TeraMai het volgende:

[..]
Ik heb nog ergens een leuk stukje tekst wat hierbij past, even zoeken dus
Aangezien ik een trouwe lezer ben van je blogs, zal het wel goed zijn
The truth was in here.
pi_73007199
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ook energiewerk!

Ja dat is ook wel zo.. het zijn net als de neveninitiaties gewoon... neveninitiaties.
Zo ziet ik het ook

Hier de tekst, sneller gevonden dan ik dacht

De ironie van elitarisme

Als je Reiki al een poosje beoefent, zul je merken dat je het aan anderen gaat overbrengen. Reiki is de intelligente energie van de Schepper en het onderwijst diegene die naar de subtiele stem en de lessen die het brengt luistert. In een artikel in “Reiki News” uit 1975 beschrijft mw. Takata Reiki als “…Universele Levens Energie, het is geen geloof … deze grote bron die ons omringt – het Universum. Er is oneindigheid en een enorme hoeveelheid energie. Het is universeel … zijn ultieme bron is de Schepper … het is natuur, het is God, de kracht die Hij ter beschikking stelt aan Zijn kinderen …”.

Dit is een prachtige en beknopte definitie. In het laatste boek van Frank Petter, “Reiki: the legacy of Dr. Usui”, staat een hoofdstuk met daarin een interview met Dr. Usui. Usui zegt daarin dat Reiki voor iedereen is en dat is de reden dat het niet in bezit is van een persoon. Voor diegenen die denken dat hun lijn van afkomst of traditie beter is dan alle andere, zou ik sterk willen aanraden het bovengenoemde artikel nog eens te lezen, het uitstekende boek van Petter aan te schaffen en datgene wat je leest nog eens te overdenken.

Als je enige tijd doorbrengt in de “Reikigemeenschap”, in de echte wereld of op internet, zul je veel verschillende toepassingen en dominant gedrag aantreffen. Je zult er veel toegewijde beoefenaars en vakkundigen vinden die van Reiki houden en ervan genieten anderen met Reiki te helen of hen daarin op te leiden. Helaas zul je er soms ook personen aantreffen met het volgende gedrag:
1. Mijn afkomst is meer (kies maar uit een van de volgende mogelijkheden) “echt”, “puur”, “directer” (ander woord voor beter).
2. Jouw onderricht is niet compleet, je hebt niet geleerd volgens de (kies een van de volgende) “traditionele”, “niet-traditionele”, “methode uit Japan”, “lessen volgens Takata” (ander woord voor mijn systeem).
3. Jouw les/training (kies een van de volgende) “was van te korte duur”, “was van te korte lengte”, “was van een incapabele leraar”, “bevatte te weinig tijd om goed te oefenen”.
4. Jouw mastertraining was onvoldoende, omdat (kies een van de volgende) “jij geen tienduizend euro betaald hebt”, “jij achteraf niet genoeg nazorg hebt gekregen van je master”, “jij te vrij bent opgeleid”, “jij niet een echte master kunt zijn, want jij bent niet goed in staat om les te geven”.
5. Jij praktiseert niet het Usui systeem, omdat (kies een van de volgende) “jij op afstand bent ingewijd”, “jij jouw cursus volgde bij master “X” en iedereen weet dat hij / zij geen ware Reiki beoefent”.
6. Mijn Reikisysteem is beter, omdat het (kies een van de volgende) “krachtiger is”, “dieper doordringt”, “op een dieper niveau heelt”, “sterker trilt”, “extra geheime symbolen kent die alleen in mijn stijl bekend zijn”, “extra geheime symbolen heeft die we in Japan en Tibet hebben ontdekt en die sterker zijn dan alle andere”…
enzovoorts tot in het oneindige.

Het bovenstaande geeft de verklaringen weer van andere beoefenaars en masters die overal op nieuwsgroepen, e-lists en bulletinboards opduiken. Ik weet zeker dat ik er zonder veel inspanning nog veel meer zou kunnen vinden. Het lijkt erop dat degenen die hierin geloven de mening uitdragen van de “ik weet het beter”-stroming en streven naar superioriteit. Misschien heb ik het bij het verkeerde eind, …misschien bestaat de mogelijkheid ergens zeer enthousiast over te zijn zonder direct te impliceren dat het andere minder is dan jouw praktijk… Misschien doe ik wel hetzelfde door deze woorden zo neer te schrijven… Maar het onderwerp moet maar eens ter sprake worden gebracht… Ik heb gezien dat als de mensen die dingen zeggen zoals hierboven staat daarmee geconfronteerd worden, dat zij verklaren er bezorgd over zijn dat Reiki op “de hoge standaards” en “minimale eisen” gehouden moet worden en allerlei andere argumenten die altijd eindigen op een manier zoals “ik weet beter en jouw praktijken zijn ondergeschikt aan die van mij (en die van mij zijn dus superieur)”. Sommigen zullen zelfs proberen de gelegenheid te baat te nemen om je te wijzen op “jouw onvolkomenheden” en de noodzaak voor jou “om te kijken naar je motieven en overtuigingen”. Een andere ironie bij mensen, denk ik, is dat zij spiritualiteit, psychotherapie en Reiki door elkaar gooien, om te pas en te onpas mensen neer te sabelen als dat zo uitkomt. Onthoud de Reiki principes… “wees aardig naar alle mensen toe”.

Ik geloof heel sterk dat alle Reiki beoefenaars goed opgeleid moeten worden. Ik geloof echter ook dat zij Reiki moeten beoefenen en vakkundig moeten zijn, voordat zij anderen gaan trainen. Ik geloof echter niet dat ik kan beoordelen wat een goede training is. Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan verschillende dingen en er zijn masters en stijlen genoeg om in die behoeften te voorzien. Ik ben niet in de positie enige vorm van Reiki channeling te veroordelen, vooral niet diegene waarover op internet via bijvoorbeeld bulletinboards gewag wordt gemaakt. Er wordt ook in het algemeen geaccepteerd dat iedereen zijn eigen karma maakt of creëert. Als mensen oneerlijk zijn over hun bekwaamheden of talenten, creëren zij hun eigen problemen. Iedereen moet in staat gesteld worden om beter over Reiki en Reiki praktijken geïnformeerd te worden en te kunnen bepalen of iedereen is wie hij zegt dat hij is en andere gebruikersinformatie. Dat is hetgeen waar deze publicatie over gaat. Gebruikersinformatie.

Tegenwoordig lijkt het erop dat kritisch zijn de grootste zonde is in spirituele kringen. Er is een bepaalde ironie in het feit dat het aanhangen van een van de hierboven genoemde overtuigingen, ongeacht de motivatie, op zich openstaat voor kritiek. Sommigen gaan er prat op kritische overtuigingen te hebben, trots verklarend, “onze leraren zijn beter voorbereid en jij kunt geen Reikimaster zijn omdat jij jouw Reiki te snel hebt geleerd en niet “x” nodig hebt gehad om het te leren…” Anderen staan snel klaar met hun veroordelingen van andermans Reikipraktijken na slechts een paar regels of antwoorden gelezen te hebben op internet… Hoe kunnen we inderdaad zo kritisch zijn over anderen na het lezen van slechts een paar woorden die zij schrijven, zonder ze zelfs ontmoet, gesproken of ermee gediscussieerd te hebben of gezamenlijk mee Reiki beoefend te hebben? In ieder geval zegt het ons niets over de persoon op wie zij kritiek hebben, noch over hun gedrag en hun overtuiging. De grootste ironie is dat Reiki een geweldig iets is, een intieme verbinding met anderen en de universele Liefdesenergie van de Schepper – of God en wij denken met onze beperkte zelf, ego’s en geconditioneerde overtuigingen dat wij het beter weten…

Het begin van dit artikel ging over wat Reiki was en hoe mw. Takata dacht dat het was. Reiki is een prachtige heling- en spirituele kunst, maar het is geen geloof. Het is geen verlichting. Het kan niet eens verzekeren dat mensen die het toepassen zichzelf houden aan de spirituele systemen waaraan het gekoppeld is. Als je aan de geloofwaardigheid van deze uitspraak twijfelt, raad ik je ten zeerste aan een bezoek te brengen aan alt.healing.reiki dat een nieuwsgroep is over Reiki of aan een van de vele Reiki e-lists, bulletinboards of websites.

Ik stel voor dat, voordat je begint met het “veroordelen” van iemands Reiki, Reiki praktijk, spirituele overtuiging, authenticiteit, rechtsgeldigheid of welk ander facet dan ook, je eerst teruggaat naar het begin van je eigen Reiki opleiding… naar je allereerste les, toen jouw Reikimaster deze woorden met je deelde…

De geheime methode van het uitnodigen van zegeningen.
Het spirituele medicijn van talloze ziekten.

Slechts vandaag, maak je niet kwaad, maak je geen zorgen.
Wees dankbaar. Doe je werk met erkentelijkheid. Wees vriendelijk naar iedereen.

’s Ochtends en ’s avonds met je handen in Gassho,
doe dit in je gedachten en spreek het uit met je mond.

Geschreven door Vincent Amador ©
Edit: Vertaald en bewerkt door Pim van der Helm © 2005-2009

[ Bericht 0% gewijzigd door TeraMai op 22-09-2009 16:44:44 ]
pi_73007585
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Aangezien ik een trouwe lezer ben van je blogs, zal het wel goed zijn
Dan ken je de tekst in mijn vorige post vast
pi_73008042
Zit er ook garantie op zo'n initiatie?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73009478
Levenslang, alleen de ontvanger bepaalt wat hij/zij ermee doet
pi_73009614
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:27 schreef TeraMai het volgende:
Op welke?
In het algemeen. Ik neem aan dat je ermee bezig moet blijven, om er iets mee te kunnen. Of werkt het als een soort vaccin, dat als je eenmaal ingewijd bent binnen een bepaald gebied, je dit nooit meer hoeft te herhalen?

Dus als ik vandaag een initiatie ga halen, ik blijf er even mee bezig, en het verwaterd na een tijdje. Heeft deze initiatie dan nog effect na een aantal jaar?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:50:10 #174
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73010256
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:31 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

In het algemeen. Ik neem aan dat je ermee bezig moet blijven, om er iets mee te kunnen. Of werkt het als een soort vaccin, dat als je eenmaal ingewijd bent binnen een bepaald gebied, je dit nooit meer hoeft te herhalen?

Dus als ik vandaag een initiatie ga halen, ik blijf er even mee bezig, en het verwaterd na een tijdje. Heeft deze initiatie dan nog effect na een aantal jaar?
Ja.. maarr het is wel een beetje zoals fietsen.
Als je jarenlang niet fietst en je gaat er weer opzitten, moet je weer een beetje wennen en ga je even wiebelen met je fiets. Eenmaal 2 straten verder heb je de slag wel weer te pakken.
Zo gaat dat met reiki ook, als je het een tijdje niet 'gebruikt' bestaat het wel, maar als je dan ineens weer reiki bewust wil gaan geven zal de reiki wellicht minder krachtig stromen. Geef dat weer even de tijd en het is weer volop terug.
Daarom, ook al geef je geen reiki aan iemand, geef dan zo nu en dan een behandeling aan jezelf. Ten eerste is het lekker ontspanning, ten tweede blijft je kanaal lekker stromen.

Ik voel al reiki zodra ik dit topic open eigenlijk, ik denk er aan en mijn handen worden warm
The truth was in here.
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:50:50 #175
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73010284
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:45 schreef TeraMai het volgende:

[..]

Dan ken je de tekst in mijn vorige post vast
Zeker, vlgs mij heb ik daar toen nog op gereageerd ook
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo