Dat klopt, maar ik snap je vraag niet helemaal.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:12 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Ken ik het nummer nou fout of gewoon een aardig introstuk? Het is toch?
[ code verwijderd ]
Oefenen oefenen oefenen.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:20 schreef LasTeR het volgende:
Mijn eerste linker pols blessure al opgelopen.Ik heb sowieso al moeite om mijn ringvinger afzonderlijk te bewegen, dus een C major pak ik niet goed.
De juiste notatie is mij ook nog even een raadsel, volgens mij heb ik het zo goed;quote:Op donderdag 3 december 2009 23:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oefenen oefenen oefenen.
De eerste weken krijg je kramp na een paar minuten prutsen en na een paar jaar merk je dat je je vingers ontspannen op de juiste plek kan zetten (bij veelgebruikte akkoorden).
correctquote:Op donderdag 3 december 2009 23:37 schreef LasTeR het volgende:
[..]
De juiste notatie is mij ook nog even een raadsel, volgens mij heb ik het zo goed;
Em = E minor
Am = A minor
C = C Major
D = D Major
etc etc. Verder ben ik nog niet in de les, laat het even rusten en pik het morgen wel weer even verder op.
Mooi, de dingen die ik zie als B#7 oid, dat komt nog wel een keer.quote:
B# kan op zich wel, vandaar mijn 'zozo'quote:
Precies. Zoek eerst de B op.quote:Op donderdag 3 december 2009 23:46 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Mooi, de dingen die ik zie als B#7 oid, dat komt nog wel een keer.
een halve toon?quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ach, de Bmol of A, whats the diffirence?
Shit ik was een # vergetenquote:
Mwah valt mee, had m'n nichtje eens gedaan. Niet gebroken na tijden.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Klassiek: Nylon snaren
Western: stalen snaren.
Dit houdt ook meteen in dat de hals van een Western een stalen pin bevat die ervoor zorgt dat de hals recht blijft. Als je western snaren op een klassieke zou zetten dan breekt de hals gegarandeerd.
en je hebt natuurlijk Cmaj7 , dat is C Majeur met een B ipv Bb. Dus C E G Bquote:Op donderdag 3 december 2009 23:48 schreef starla het volgende:
B# zelfs, zozo. 7 betekent dat je b7 toevoegt aan je standaard triad.
Standaard C majeur triad = C E G
C7 = C E G Bb
Standaard C mineur triad = C Eb G
Cm7 = C Eb G Bb
NICE!quote:Op vrijdag 4 december 2009 02:44 schreef thettes het volgende:
[..]
en je hebt natuurlijk Cmaj7 , dat is C Majeur met een B ipv Bb. Dus C E G B
En Cmmaj7 lijkt me dan ook te bestaan, maar die heb ik in de praktijk nooit gezien. Dat zou dan C Eb G B worden??
Duim goed achter de hals en oefenen, oefenen en oefenen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 05:40 schreef GuidooH het volgende:
Bijvoorbeeld de F... 't Lukt gewoon NIET... Iemand tips?![]()
Op een westerngitaar lijkt het me ook wel zo'n beetje het moeilijks om barre te spelen. Maar echt waar, op een gegeven moment lukken als eerste die B en Bm vanzelf wel, en voor je het weet speel je elk majeur en mineur akkoord, ook met kruizen en mollen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 05:40 schreef GuidooH het volgende:
Hallo Gitaarhelden en mede newbe's!
Ik ga jullie de komende tijd regelmatig lastig vallen, ga namelijk weer wat meer oefenen. Heb al een tijdje een western gitaar, geen hele bijzondere maar voorlopig goed genoeg. Was zo'n 150 euro geloof ik, een Silvertone SD 50.
Heb een aantal keer een "privé les" gehad van een kennis, met wat akkoordjes om wat dingen te kunnen spelen en de verplichte basisdingen (die ik inmiddels zo goed als vergeten ben). Zie nu dat ik hem al weer 3,5 jaar geleden gekocht heb, dan wordt het - ook al heeft hij wel lang stof gehapt - wel hoog tijd voor nieuwe snaren?
Afgelopen tijd ben ik vooral bezig geweest met wat liedjes waarvan ik de tabs gevonden heb, maar ik twijfel of dat de goede manier is om beter leren te spelen. Maar om de akkoorden wat sneller te leren pakken, kan nooit kwaad lijkt me.
Heb ook een mooi boek met heeeel veel akkoorden er in, de makkelijkere die ik ken (A, Am, C, E, Em, G, D, Dm) kan ik al wel als 't moet, maar vooral de barré akkoorden vind ik erg lastig, krijg ze nooit goed. Bijvoorbeeld de F... 't Lukt gewoon NIET... Iemand tips?
Kan trouwens ook al pentatonische toonladdertje spelen en hier wat leuke deuntjes mee spelen, met dank aan de video-tutorial van Apple's GarageBand, leer je o.a. blues lead te spelen... Best tof.
Oh en ik haat jullie nu al, omdat ik dit topic gelezen heb wil ik NU m'n gitaar pakken en dingen proberen, maar dan gaan er wat mensen niet echt blij worden hier. (Grapje hoor) Dus toch eerst maar eens slapen.
Dat is het algemeen geaccepteerde systeem inderdaad. Zo kun je meteen zien hoe een toonladder zich ten opzicht van de majeur toonladder verhoudt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:41 schreef Gitaarmat het volgende:
M'n eerste theorie les zit erop.Mn leraar werkt met een systeem dat we niet met noten maar met numeriek werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |