dat valt meequote:Op maandag 14 september 2009 11:30 schreef Happel het volgende:
Gelukkig is die wedstrijd gewoon om 14.30 zondag.
inderdaad!quote:Op maandag 14 september 2009 11:30 schreef Happel het volgende:
Gelukkig is die wedstrijd gewoon om 14.30 zondag.
Dat was mijn gedachte ook, dan kan ie de week erna wat rust pakken. Maar de medische staf moet maar bekijken of dat verantwoord is.quote:
Ik vind ze ook heel erg meevallenquote:Op maandag 14 september 2009 12:07 schreef Ritmo het volgende:
In het licht van de wedstrijd zondag ben ik het met je eens, maar in brabant wonen toch echt de mooiste dames van Nederland hoor.
Het zou een beetje lullig zijn als hij tegen PSV wél z'n kruisbanden afscheurt omdat hij te vroeg is gebracht.quote:Op maandag 14 september 2009 13:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat was mijn gedachte ook, dan kan ie de week erna wat rust pakken. Maar de medische staf moet maar bekijken of dat verantwoord is.
http://www.nusport.nl/voe(...)r-keeper-darley.htmlquote:Op maandag 14 september 2009 14:53 schreef NJ het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met Darley en de twee tot drie weken die hij uit de roulatie zou zijn?
Dus als het een beetje tegenzit pas bij Sparte weer...quote:Op maandag 14 september 2009 14:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
http://www.nusport.nl/voe(...)r-keeper-darley.html
quote:Babovic kan debuteren tegen PSV
14 september 2009
Stefan Babovic heeft zijn werk- en verblijfsvergunning binnen. De middenvelder kan hierdoor komende zondag debuteren voor Feyenoord, als PSV naar de Kuip komt.
Babovic rondt dinsdag de laatste formaliteiten af en stapt hierna op het vliegtuig naar Rotterdam. Een dag later wordt de Servische international, die voor één seizoen gehuurd is van FC Nantes, op het trainingsveld van coach Mario Been verwacht.
quote:Op maandag 14 september 2009 16:12 schreef Prosac het volgende:
Klassieker kapot, in Barbara Barend zit nooit mannensnot.
quote:Bekerduel met Harkemase Boys dag later gespeeld
De wedstrijd van Feyenoord in de tweede ronde van het toernooi om de KNVB beker wordt op last van de KNVB een dag later dan aanvankelijk gepland gespeeld. De wedstrijd in Harkema stond oorspronkelijk voor woensdag 23 september op de agenda, maar zal nu op donderdag 24 september gespeeld worden. Het definitieve tijdstip waarop de wedstrijd wordt gespeeld is nog niet bekend.
De datumwijziging houdt verband met de bekerwedstrijd sc Joure tegen FC Twente, die op 23 september gespeeld wordt. De plaatselijke autoriteiten willen niet dat dit duel gelijk valt met de wedstrijd Harkemase Boys tegen Feyenoord.
ajaxquote:Op maandag 14 september 2009 15:40 schreef Happel het volgende:
Kijk ze eens creatief zijn daar in IJdorp.![]()
[ afbeelding ]
quote:Onderzoek in het Erasmus MC te Rotterdam heeft maandagmiddag uitgewezen dat Dani Fernández ernstiger geblesseerd is geraakt dan werd gehoopt. De Spaanse rechtsback heeft de kruisband van zijn linkerknie deels ingescheurd en is voorlopig niet inzetbaar. Over twee weken kan worden beoordeeld of een operatie aan het gewricht noodzakelijk is.
De voormalig jeugdspeler van FC Barcelona blesseerde zich zondagmiddag na een duel in de gewonnen wedstrijd tegen Willem II. Hij moest per brancard het veld verlaten.
quote:
Jawel hoor. Fernandez - Leerdam. Een + een = twee. Twee = dubbel.quote:Op maandag 14 september 2009 18:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat wordt alsnog op zoek naar een transfervrije RB als het te lang duurt. Juist de enige positie die niet dubbel bezet is bij ons.
Neuh, doe dan maar met 10 man spelen.quote:Op maandag 14 september 2009 18:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Pfff Greene maar weer terug halen
Leerdam is een nood-RB natuurlijk, en echt het zou zwaar kut zijn als ie tot de winterstop moet gaan spelen. Zou Landzaat daar niet kunnen spelen of zeg ik nu iets heel geks?quote:Op maandag 14 september 2009 18:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Jawel hoor. Fernandez - Leerdam. Een + een = twee. Twee = dubbel.Niettemin erg kut, hopen dat die kleine negert het weet te maken. Goede leerschool voor hem.
Ebi kan naar HSV. Nac, Monaco en Saint Etienne hadden interesse getoond.quote:Valencia To Bid For Feyenoord Midfielder Jonathan De Guzman In January
Los Che are hopeful of securing the services of the promising winger but face stiff competition from England...
Reports from Spain suggest that Valencia will make an offer for Feyenoord winger Jonathan de Guzman in the January transfer window, but they may face competition from Premier League side Aston Villa for his signature.
De Guzman, whose brother Julian plays for La Liga side Deportivo La Coruna, was born in Canada but has represented the Netherlands at the under-21 level, although FIFA regulations state that he is still eligible to represent Canada as he has yet to earn a full international cap for either nation.
Unai Emery is thought to be an admirer of the 22-year-old, who has made over 100 appearances for Feyenoord since breaking into the first team, and is readying a bid to bring him to the Mestalla once the window re-opens.
However, Aston Villa are also interested in De Guzman, and manager Martin O’Neill, who is an admirer of the winger's talent, is hopeful of luring the player to England.
Chelsea have also previously shown interest in De Guzman but it is not yet clear what kind of transfer fee Feyenoord would be asking..
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Babovic heeft werkvergunning binnen
Feyenoord kan komend weekend in de topper tegen PSV beschikken over aanwinst Stefan Babovic.
14 sep. 2009 16:10:53
De Serviër, die voor één seizoen wordt gehuurd van FC Nantes, heeft zijn werkvergunning binnen en is derhalve speelgerechtigd voor de wedstrijd van komende zondag. De laatste formaliteiten worden dinsdag afgerond, waarna hij richting Nederland afreist, aldus Feyenoord op de eigen website.
Sinds hij op 1 september zijn overstap naar Feyenoord afrondde, was Babovic bezig zijn verblijfs- en werkvergunning te regelen. De wedstrijd tegen Willem II van afgelopen weekend kwam nog te vroeg voor de middenvelder.
Feyenoord ontvangt zondag in de Kuip mede-koploper PSV, dat net als de Rotterdammers veertien punten heeft verzameld.
Waarom dat nou weer. Mooie kans voor die jongen om minuten te maken en te groeien in zijn rol als rechtsback. Zie het niet echt als een probleem.quote:Op maandag 14 september 2009 18:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Leerdam is een nood-RB natuurlijk, en echt het zou zwaar kut zijn als ie tot de winterstop moet gaan spelen.
Dat was zo geweest als Fernandez zo af en toe een wedstrijdje moest missen (schorsing of lichte blessure) maar eventueel wekenlang of zelfs tot de kerst in de basis vind ik nog iets te veel van het goede.quote:Op maandag 14 september 2009 18:15 schreef Happel het volgende:
[..]
Waarom dat nou weer. Mooie kans voor die jongen om minuten te maken en te groeien in zijn rol als rechtsback. Zie het niet echt als een probleem.
Leerdam is geen rechtsback.quote:Op maandag 14 september 2009 18:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Jawel hoor. Fernandez - Leerdam. Een + een = twee. Twee = dubbel.Niettemin erg kut, hopen dat die kleine negert het weet te maken. Goede leerschool voor hem.
Ok.quote:Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef Psv22 het volgende:
Aanvallend zijn wij veel sterker dan Feyenoord, Betere aanvallers
Onze middenvel is zeer sterk, en ik denk dat wij gaan winnen
omdat we creativteit hebben, en met engelaar en bakkal goede controleurs.
Dzudsak en Lazovic als buitenspelers, wordt moeilijk voor feyenoord.
Jullie winnen bijna nooit in de Kuip, zelfs vorig jaar en het jaar ervoor wonnen we nog van jullie.quote:Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef Psv22 het volgende:
De aanval van PSV is redelijk wisselvallig en vaak afhankelijk van de bevlieging van één van jullie aanvallers.quote:Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef Psv22 het volgende:
bel me om half 5 zondag nog ff. Als ik dan al uitgelachen ben om je domme gezwets.quote:Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef Psv22 het volgende:
quote:Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef Psv22 het volgende:
quote:geregistreerd op: maandag 14 september 2009 @ 18:20
laatste bezoek: 2 minuten, 42 seconden geleden.
aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
Nee hoor, Dzudsák verkeert in een topvorm, en tegen topclubs geeft hij altijd extra.quote:Op maandag 14 september 2009 18:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
De aanval van PSV is redelijk wisselvallig en vaak afhankelijk van de bevlieging van één van jullie aanvallers.
Het jaar ervoor wonnen we volgens mij welquote:Op maandag 14 september 2009 18:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Jullie winnen bijna nooit in de Kuip, zelfs vorig jaar en het jaar ervoor wonnen we nog van jullie.![]()
Ik denk dat Fer - Affelay een zeer interessant duel gaat worden.quote:Op maandag 14 september 2009 18:40 schreef Psv22 het volgende:
[..]
Nee hoor, Dzudsák verkeert in een topvorm, en tegen topclubs geeft hij altijd extra.
en leerdam is niet genoeg om hem af te stoppen, verder komt Fer echt te kort om Afellay af te stoppen.
Vlaar is heel langzaam, en Lazovic gebruikt zijn snelheid, dus die komt vlaar ook voorbij.
Koevermans is af te stoppen, acht bahia hoger in. Verder vind ik de guzman jullie beste aanvaller en zal al het gevaar van hem komen.
Zekerquote:Op maandag 14 september 2009 18:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik denk dat Fer - Affelay een zeer interessant duel gaat worden.
Dat wordt dan een makkelijke middag voor Doedelzak.quote:Op maandag 14 september 2009 19:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De Cler of Landzaat dan maar rechtsback?
Maar wordt er wel op ingezet, wat maakt het hem dan?quote:
Rechtsbenige spelers op linksback is niet eens zo heel gek, aangezien linksbenige spelers nou eenmaal minder voor komen. Maar een linksbenige speler op een rechterflank?? Hm, ik zou het niet durven als ik Been was. Linksbenige spelers zijn vaak echt stijf link, de Cler al helemaal..quote:Op maandag 14 september 2009 20:07 schreef buddyb het volgende:
Het komt wel eens voor. Lahm, rechtsbenige back, speelde bij Bayern vooral aan de linkerkant. Verder herinner ik me Santon van Inter, ook een rechtsbenige back, die alleen als linksback heeft gespeeld. Het zou zomaar een beter optie kunnen zijn dan Leerdam op die positie.![]()
Tiendalli zou ook alleen maar stof happen..quote:Op maandag 14 september 2009 20:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja kuuuutttt. Leerdam is gewoon geen RB, klaar, die zal zondag bij wind mee alleen nog wat stof happen van Dzudzak zijn hielen
Weet je wie daar verdedigend goed werk verricht zou hebben? Die ene echte rechtsback waarvan het contract ontbonden werd zomaar en die moeiteloos even bij Twente aan de bak kon.
Fooootoooo!quote:Op maandag 14 september 2009 20:41 schreef Beschouw het volgende:
TT is onzin. Ik ben getrouwd met een Brabantse en je kan veel van haar zeggen, maar vies is ze niet.
quote:
Zal ik dan maar serieus op je ingaan?quote:Op maandag 14 september 2009 18:40 schreef Psv22 het volgende:
[..]
Nee hoor, Dzudsák verkeert in een topvorm, en tegen topclubs geeft hij altijd extra.
en leerdam is niet genoeg om hem af te stoppen, verder komt Fer echt te kort om Afellay af te stoppen.
Vlaar is heel langzaam, en Lazovic gebruikt zijn snelheid, dus die komt vlaar ook voorbij.
Koevermans is af te stoppen, acht bahia hoger in. Verder vind ik de guzman jullie beste aanvaller en zal al het gevaar van hem komen.
quote:Jong ADO Den Haag – Jong Feyenoord/Excelsior 1-2
Scoreverloop:
21’ 1-0
74’ 1-1 De Cler
79’ 1-2 Makaay
Opstelling Jong Feyenoord/Excelsior: Mulder; Leerdam, Ignjatovic, Hofland, De Cler; Landzaat, Bruins, Ribeiro; Wijnaldum (80’ Hagary), Makaay (80’ Pedro) en Biseswar.
En dan overdrijf je niet eens.quote:Op maandag 14 september 2009 22:48 schreef Merkie het volgende:
Dat was vorig jaar gewoon ons eerste elftal.
Als je de beloften wilt zien kan je beter naar Woudenstein gaan op vrijdagavond.quote:Op maandag 14 september 2009 23:21 schreef buddyb het volgende:
Hoe doet die Servier het eigenlijk bij de beloften? Gaat iemand wel eens kijken?
Alleen voor de duurdere vakken zijn nog kaarten.quote:Op maandag 14 september 2009 23:26 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Als je de beloften wilt zien kan je beter naar Woudenstein gaan op vrijdagavond.
Zondag al uitverkocht?
40 euro ofzo per kaart ja..quote:Op maandag 14 september 2009 23:28 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Alleen voor de duurdere vakken zijn nog kaarten.
Ouch.quote:Blessure Fernandez: van paar weken tot negen maanden
15 september 2009 K
Het is nog volledig onduidelijk hoe lang de blessure Dani Fernandez uit de roulatie zal houden. Dat zal pas later moeten blijken. 'Het kan een paar weken duren, maar in het ergste geval ook negen maanden,' aldus clubarts Van Eijck in het Algemeen Dagblad. 'Ja, het is veel erger dan wij hoopten.'
Feyenoord Netwerk
Mario Been in de krant laat weten dat de blessure een grote tegenvaller is. 'In principe hebben wij alleen Kelvin nog over als rechterverdediger. Anders moet ik gaan schuiven binnen mijn elftal en ik verander het liefst zo weinig mogelijk.'
Met Ricksen niet zeker?quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Godver. Haal aub ergens een RB op. Mijn part Fernando Ricksen. Door Leerdam ga je gewoon een punt of 10 verliezen dit seizoen.
Geef die jongen gewoon een kans. Met de juiste ondersteuning zal hij het echt wel beter gaan doen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Godver. Haal aub ergens een RB op. Mijn part Fernando Ricksen. Door Leerdam ga je gewoon een punt of 10 verliezen dit seizoen.
Inderdaad, hij zal het tegen Doedelzak zwaar gaan krijgen, maar in andere wedstrijden moet hij toch wel op de been kunnen blijven.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Geef die jongen gewoon een kans. Met de juiste ondersteuning zal hij het echt wel beter gaan doen.
Nou dat betwijfel ik. Vorig seizoen veel domme pingels door hem tegen gekregen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:40 schreef Luni het volgende:
[..]
Inderdaad, hij zal het tegen Doedelzak zwaar gaan krijgen, maar in andere wedstrijden moet hij toch wel op de been kunnen blijven.
Ricksen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ja dat zou nog wat kunnen worden ja. Maar op dit moment kost deze jongen ons gewoon punten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ricksen.
Dat is toch zo'n overschatte voetballer
Kan je beter Leerdam een kans geven, dat kan nog wat worden.
Ricksen niet wil je zeggen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja dat zou nog wat kunnen worden ja. Maar op dit moment kost deze jongen ons gewoon punten.
Het zal zeker geen makkie worden voor Feyenoord, maar die verdediging van P$V is nou niet echt sterk, zeker de backs komen te kort. Aanval van P$V is wisselvallig.quote:Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef Psv22 het volgende:
De verdediging vergelijken met vorig jaar is niet fair, toen draaide het voor geen meter, denk dat Leerdam nu veel betere rugdekking en coaching zal krijgen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nou dat betwijfel ik. Vorig seizoen veel domme pingels door hem tegen gekregen.
Elke eredivisieclub heeft momenteel een betere rechtsback dan Leerdam is.
Loopt de laatste weken redelijk goed te voetballen op rechts, daar krijgt Van Bronckhorst nog een zwaare dobber aan.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:46 schreef Thunder0x het volgende:
en dan lazovicde mislukkeling van ons en psv
![]()
Die moet er zelf nog achter komen of hij links of rechtsbenig is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:11 schreef Ritmo het volgende:
Kan die Servier niet op rechts?
Ik wilde het net zeggenquote:Op maandag 14 september 2009 22:48 schreef Merkie het volgende:
Dat was vorig jaar gewoon ons eerste elftal.
Ben niet zo van gesponsorde namen, maar vind dit wel goed klinken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In de raadsvergadering waar besloten is tot nieuwbouw van het stadion is er ook direct een naam gevallen voor het stadion. Namelijk het Port of Rotterdam Stadium.
quote:Clubreporter zijn voor het Algemeen Dagblad, het kan je maar zo een stadionverbod opleveren. Vraag maar aan Bennie ten Boden van FC Utrecht...
Eus, namens Feyenoord clubreporter bij het AD en in het verleden een vaste kracht bij Lunatic News, is zich terdege bewust van dit risico. Zo lezen wij in zijn meest recente bijdrage:
Watching football is not a crime!
Dit kan voorlopig wel eens mijn laatste bijdrage zijn als clubreporter. Grote kans namelijk dat er een stevig stadionverbod aan zit te komen voor deze jongen.
Is het niet vanwege het schrijven van deze kritische column (Opruiing, 18 maanden) dan krijg ik 'm wel dubbel en dwars voor een aantal gedragingen rondom de wedstrijd Willem II-Feyenoord.
Niet doorvertellen, maar ik ben dus afgelopen zondag tegen alle regels, wetten en eventuele noodverordeningen in op eigen vervoer naar Tilburg afgereisd (Ontduiken combiregeling, 12 maanden).
Op slinkse wijze had ik een toegangskaart (Misbruik ClubCard, 12 maanden) weten te bemachtigen voor deze wedstrijd.
Voorafgaand aan de wedstrijd heb ik bier gedronken (Openbare dronkenschap, 9 maanden) in een Tilburgse horecagelegenheid. Samen met een aantal medesupporters, die ik daar ook heb voorzien van toegangskaarten voor een thuisvak (Verkoop illegale kaarten, 18 maanden).
Ik heb als Feyenoord-supporter de wedstrijd gekeken op een Willem II-tribune (Bezit illegale kaarten, 18 maanden), vanaf daar de spelers van m'n club regelmatig toegeschreeuwd dat ze wat feller moesten zijn in de duels (Opruiing, 18 maanden) en de Belgische scheidsrechter een aantal keer een "Jeanetteke" genoemd (Beledigen en/of kwetsen van personen, 9 maanden).
Na de wedstrijd ben ik met een smoesje (Opgeven van een valse naam, 3 maanden) het spelershome binnengekomen (Huisvredebreuk in het stadion, 36 maanden) en heb daar bier gedronken, grapjes gemaakt (Baldadigheid, 9 maanden) en een glas met Willem II-logo meegesnaaid (Diefstal of verduistering, 9 maanden) voor m'n verzameling.
Volgens de richtlijnen van de KNVB is dat bij elkaar opgeteld 161 maanden stadionverbod. Dat wordt dus voor mij de komende dertien jaar teletekst kijken, Radio Rijnmond luisteren en vele, vele, vele kampioenschappen missen. Snik.
Leve Feyenoord één!
Maar is financieel niet interessant.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:32 schreef Droopie het volgende:
Het Coen Moulijn Stadion in de haven van Rotterdam klinkt nog beter
12:30quote:ROTTERDAM - De topper Feyenoord-PSV, de nummers één en twee van de eredivisie, is nog niet uitverkocht. De Rotterdamse club heeft nog circa 2500 kaarten in de aanbieding.
De toegangsbewijzen kunnen tot op de dag van de wedstrijd worden aangeschaft.
De topper in de Kuip begint zondagmiddag om 12.30 uur. (AD)
Nice.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In de raadsvergadering waar besloten is tot nieuwbouw van het stadion is er ook direct een naam gevallen voor het stadion. Namelijk het Port of Rotterdam Stadium.
Het is aangepastquote:
Coen Moulijn Stadion lijkt me keuze 1 en deze keuze 2 (daar Happel al een stadion heeft)quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Coen dan hè.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:51 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Coun Moulijn Stadion lijkt me keuze 1 en deze keuze 2 (daar Happel al een stadion heeft)
Vind ik niet. De naam van je stadion hoort bij de club, niet bij een sponsor. Sommige dingen moet je niet willen verpatsen. De naam van je club, de clubkleuren, shirt-indeling, maar ook de naam van je stadion, waar je tientallen jaren aan vast zit.quote:
Je kan er gewoonweg niet onderuit dat de naam van het nieuwe stadion een commerciële lading zal hebben. Dan lijkt me Port of Rotterdam stadion nog zeer geschikt. Helemaal omdat er de naam van de stad erin zit.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Vind ik niet. De naam van je stadion hoort bij de club, niet bij een sponsor. Sommige dingen moet je niet willen verpatsen. De naam van je club, de clubkleuren, shirt-indeling, maar ook de naam van je stadion, waar je tientallen jaren aan vast zit.
Nee dat kunnen ze alleen in amsterdam natuurlijk,. een sponsorvrije naam voor hun stadion.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:58 schreef Ritmo het volgende:
Zucht. Denk eens na, waarschijnlijk is de bouw van zo'n stadion niet eens mogelijk zonder gesponsorde naam.
Idd, vind het beter dan DSB Stadion ofzo.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:59 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Je kan er gewoonweg niet onderuit dat de naam van het nieuwe stadion een commerciële lading zal hebben. Dan lijkt me Port of Rotterdam stadion nog zeer geschikt. Helemaal omdat er de naam van de stad erin zit.
In Amsterdam zijn ze financieel toch wat handiger dan bij ons.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:00 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee dat kunnen ze alleen in amsterdam natuurlijk,. een sponsorvrije naam voor hun stadion.
Dit project kost alleen even een paar honderd miljoen meer dan die snelkookpan die ze daar hebben neergezet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:00 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee dat kunnen ze alleen in amsterdam natuurlijk,. een sponsorvrije naam voor hun stadion.
Als het dan écht, écht niet anders kan, dan is dit nog wel een optie waar mee te leven valt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:59 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Je kan er gewoonweg niet onderuit dat de naam van het nieuwe stadion een commerciële lading zal hebben. Dan lijkt me Port of Rotterdam stadion nog zeer geschikt. Helemaal omdat er de naam van de stad erin zit.
Gelul. Dat heeft met principe te maken. De naam van je stadion verpats je niet. Tuurlijk hadden ze in a'dam vele miljoenen kunnen vangen als ze de stadion-naam in de verkoop hadden geflikkerd. Hebben ze niet gedaan.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In Amsterdam zijn ze financieel toch wat handiger dan bij ons.
Hoezo AD is een Rotterdamse krant?quote:Wie wordt landskampioen dit seizoen?
Ajax 1373 (30%)
PSV 1113 (24%)
AZ 151 (3%)
Feyenoord 1454 (32%)
FC Twente 469 (10%)
Principes kon je behouden 30 jaar geleden, tegenwoordig lukt dat niet meer. Zelfs clubs als Arsenal moeten erin mee.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Gelul. Dat heeft met principe te maken. De naam van je stadion verpats je niet. Tuurlijk hadden ze in a'dam vele miljoenen kunnen vangen als ze de stadion-naam in de verkoop hadden geflikkerd. Hebben ze niet gedaan.
Al kan het ook komen omdat het ding zo lelijk is dat geen sponsor z'n naam eraan wilde verbinden.![]()
Nou ga je moeder maar verkopen dan.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Principes kon je behouden 30 jaar geleden, tegenwoordig lukt dat niet meer. Zelfs clubs als Arsenal moeten erin mee.
amenquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Nou ga je moeder maar verkopen dan.
Principes heb je of heb je niet. De naam van een stadion moet tientallen jaren mee. Ik vind dat belangrijk, en niet iets om zo even overheen te stappen van "tja, je moet mee met je tijd hè". Nogmaals: sommige dingen verpats je gewoon niet. En de a'dam arena is in '96 opgeleverd hè, niet 30 jaar geleden.
Zucht. Vergeet voor het gemak even dat Ajax financieel gezond was en bovendien naar de beurs ging. Wij zijn praktisch failliet en zitten de komende jaren met een slepende recessie, zoveel eisen heeft Feyenoord niet te stellen. Bovendien is 'Amsterdam Arena' ook geen ode aan een held uit het verleden maar een commerciele naam.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:56 schreef Gert het volgende:
[..]
Nou ga je moeder maar verkopen dan.
Principes heb je of heb je niet. De naam van een stadion moet tientallen jaren mee. Ik vind dat belangrijk, en niet iets om zo even overheen te stappen van "tja, je moet mee met je tijd hè". Nogmaals: sommige dingen verpats je gewoon niet. En de a'dam arena is in '96 opgeleverd hè, niet 30 jaar geleden.
heej Zeiksnor ga jij als het geld oplevert ook ineens in paars/groen-witte thuisshirts spelen en ga je de clubnaam ook aanpassen indien bijv Perridon dat eist?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zucht. Vergeet voor het gemak even dat Ajax financieel gezond was en bovendien naar de beurs ging. Wij zijn praktisch failliet en zitten de komende jaren met een slepende recessie, zoveel eisen heeft Feyenoord niet te stellen. Bovendien is 'Amsterdam Arena' ook geen ode aan een held uit het verleden maar een commerciele naam.
Schiet jij even die 6-7 miljoen bij die we mislopen door de naam van het stadion? Port of Rotterdam is helemaal geen slechte naam. Bovendien kun je altijd nog de naam later veranderen, dat gebeurd zo vaak.
Wat een rare vergelijking. Er is nog nooit een sponsor geweest die de kleuren van een clubshirt wil bepalen, zolang hun naam er maar duidelijk opstaat. Zoals ik al zei: zelfs de Europese topclubs moeten hun stadion naar een bedrijf vernoemen, en jij denkt dat Feyenoord uit Rotterdam zulke bedragen even uit principe kan laten liggen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:11 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
heej Zeiksnor ga jij als het geld oplevert ook ineens in paars/groen-witte thuisshirts spelen en ga je de clubnaam ook aanpassen indien bijv Perridon dat eist?
ajax is geen eigenaar van het stadion dus konden ze de naam ook niet verkopen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zucht. Vergeet voor het gemak even dat Ajax financieel gezond was en bovendien naar de beurs ging. Wij zijn praktisch failliet en zitten de komende jaren met een slepende recessie, zoveel eisen heeft Feyenoord niet te stellen. Bovendien is 'Amsterdam Arena' ook geen ode aan een held uit het verleden maar een commerciele naam.
Schiet jij even die 6-7 miljoen bij die we mislopen door de naam van het stadion? Port of Rotterdam is helemaal geen slechte naam. Bovendien kun je altijd nog de naam later veranderen, dat gebeurd zo vaak.
Dat is waar, maar hoe zit dat bij ons straks? Wil Feyenoord volledig eigenaar worden?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:21 schreef Luni het volgende:
[..]
ajax is geen eigenaar van het stadion dus konden ze de naam ook niet verkopen.
Denk het wel, maar kosten kunnen oplopen tot 500 miljoen dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar hoe zit dat bij ons straks? Wil Feyenoord volledig eigenaar worden?
Over het algemeen zit daar nog een partij tussen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Stel dat bv. Stadion de Kuip de laatste Michael Jackson concerten had georganiseerd en het was afgeblazen dan zit de voetbal club opeens met een schuld...toch?
Idd, anders zou de O2 Arena nu al dicht zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:40 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Over het algemeen zit daar nog een partij tussen.
Red Bull heeft in Salzburg het logo, de naam en het shirt veranderdquote:Op dinsdag 15 september 2009 14:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking. Er is nog nooit een sponsor geweest die de kleuren van een clubshirt wil bepalen, zolang hun naam er maar duidelijk opstaat. Zoals ik al zei: zelfs de Europese topclubs moeten hun stadion naar een bedrijf vernoemen, en jij denkt dat Feyenoord uit Rotterdam zulke bedragen even uit principe kan laten liggen?
Dat is waar, maar buiten Amerika gebeurt dat verder zelden. Bovendien kan dat bij ons niet, het is vastgelegd dat het shirt de clubnaam etc. voor altijd 'beschermt' zijn aan de hand van het Handvest voor de Feyenoord Clubcultuur.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:12 schreef zlakto het volgende:
[..]
Red Bull heeft in Salzburg het logo, de naam en het shirt veranderd
Goed nieuws voor de plantsoenen en parken in Rotterdam e.o. begin februari.quote:'Hamas, Hamas..'-leus mag niet van Hoge Raad
Uitgegeven: 15 september 2009 16:14
DEN HAAG - Ook de Hoge Raad der Nederlanden vindt de uitlating 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas' niet kunnen. Het hoogste rechtscollege heeft dinsdag geoordeeld dat de uitspraak beledigend is voor Joden.
Het verweer van een verdachte dat het hem er slechts om ging andere supporters te provoceren, veegt de Hoge Raad van tafel. Lagere rechters hadden de man al veroordeeld voor het roepen van de leus.
De verdachte kreeg zowel van de politierechter als van het gerechtshof een taakstraf, omdat hij in april 2006 in Den Haag op straat 'Hamas, Hamas...' had geroepen.
Provoceren
Hij verzette zich tegen beide uitspraken, omdat hij niet de bedoeling had gehad Joden opzettelijk te beledigen.
,,Het is een leus die veelvuldig door voetbalsupporters wordt gebezigd en onderdeel vormt van de cultuur van voetbalsupporters, die daarmee niet de bedoeling hebben om Joodse mensen te beledigen, maar om andere supporters te provoceren'', luidde het verweer.
De straf van tachtig uur dienstverlening, waarvan de helft voorwaardelijk, en een proeftijd van twee jaar is met de uitspraak van de Hoge Raad definitief geworden.
'En dan nu naar Rotterdam. Woedende Feyenoordsupporters hebben het gloednieuwe stadion, dat net 2 weken opgeleverd was in brand gestoken, naar aanleiding van de onthulling van de naam de nieuwe voetbaltempel. Een reactie ter plaatse: 'GUDDE KAN EEN PUTDEKSEL KOPPEN VAN MIJ PART!' Tot zover dit nieuws'quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:16 schreef gitaarsnaar het volgende:
Gudde Dome
naar onze directeur die het stadion heeft mogelijk gemaakt.
quote:PSV moet het aankomende donderdag in het uitwedstrijd tegen Sparta Praag doen zonder middenvelder Ibrahim Afellay. De middenvelder is nog herstellende van een liesblessure. Daarom is het ook nog maar de vraag of de 17-voudige international meedoet in de topper tegen Feyenoord, meld het AD
quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:24 schreef Jorwol het volgende:
[..]
'En dan nu naar Rotterdam. Woedende Feyenoordsupporters hebben het gloednieuwe stadion, dat net 2 weken opgeleverd was in brand gestoken, naar aanleiding van de onthulling van de naam de nieuwe voetbaltempel. Een reactie ter plaatse: 'GUDDE KAN EEN PUTDEKSEL KOPPEN VAN MIJ PART!' Tot zover dit nieuws'
Kunnen we dit soort kansloos geblaat niet achterwege laten?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:47 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
met leerdam word het 4-1 voor psv...die dudszak sprint hem aan alle kanten voorbij
Ik hoop dat Feyenoord net als tegen Twente direct flinke druk op PSV zet (alleen nu wel de bal erin krijgtquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:49 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Kunnen we dit soort kansloos geblaat niet achterwege laten?
Jij gaat ook elke wedstrijd naar het feijenoord stadion (let op de kleine letters) in plaats van De Kuip? Ik bedoel dus te zeggen dat een naam in de volksmond heel snel alweer kan wijzigen, dus een sponsornaam of niet, dat maakt werkelijk geen zak uit. Er komt toch wel een bijnaam.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Gelul. Dat heeft met principe te maken. De naam van je stadion verpats je niet. Tuurlijk hadden ze in a'dam vele miljoenen kunnen vangen als ze de stadion-naam in de verkoop hadden geflikkerd. Hebben ze niet gedaan.
Al kan het ook komen omdat het ding zo lelijk is dat geen sponsor z'n naam eraan wilde verbinden.![]()
Hopelijk. "De Kuip" is echt een geval apart. Wekelijks hoor je verder gewoon de officiële namen voorbij komen op Studio Sport. En dan vind ik Abe Lenstra-stadion gewoon heel wat mooier dan Grolsch-veste of DSB-stadion. Maar goed, als er écht niet aan te ontkomen is, dan maar Port Of Rotterdam Stadion (niet 'Stadium').quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:13 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jij gaat ook elke wedstrijd naar het feijenoord stadion (let op de kleine letters) in plaats van De Kuip? Ik bedoel dus te zeggen dat een naam in de volksmond heel snel alweer kan wijzigen, dus een sponsornaam of niet, dat maakt werkelijk geen zak uit. Er komt toch wel een bijnaam.
RKC Waalwijk komt ook uit Brabantquote:Op maandag 14 september 2009 11:26 schreef Kopbal het volgende:
Volgende week #2 van het Brabantse drieluik vierluik: PSV.
Nee, laten we inderdaad in dát geval een Engelse en Nederlandse naam samenvoegen om het nóg mooier te makenquote:Op dinsdag 15 september 2009 18:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Hopelijk. "De Kuip" is echt een geval apart. Wekelijks hoor je verder gewoon de officiële namen voorbij komen op Studio Sport. En dan vind ik Abe Lenstra-stadion gewoon heel wat mooier dan Grolsch-veste of DSB-stadion. Maar goed, als er écht niet aan te ontkomen is, dan maar Port Of Rotterdam Stadion (niet 'Stadium').
Niet vreemd als het je 70 euro kost hoor.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:48 schreef TC03 het volgende:
Vreemdat Feyenoord - PSV nog niet uitverkocht is.
O, dus de verslaggever moet straks gaan zeggen: "Welcome to the Port Of Rotterdam Stadium, for the live broadcast of the cupfinal between Feyenoord and ADO The Hague!" Want dat Nederlands en Engels door elkaar is ook niks.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, laten we inderdaad in dát geval een Engelse en Nederlandse naam samenvoegen om het nóg mooier te maken
Ben jij er ook zo eentje die continue Engelse termen gebruikt in z'n Nederlandse zinnen? Gewoon óf Nederlands, óf Engels. Port of Rotterdam Stadium dan, want Rotterdamse Havens stadion bekt toch net wat minder
Maar dat is bij Feyenoord - Twente toch ook het geval geweest lijkt me? En dat was wel uitverkocht geloof ik.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Niet vreemd als het je 70 euro kost hoor.
Zou eens tijd worden dat we hier de MotD commentatoren krijgen iddquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:17 schreef Gert het volgende:
[..]
O, dus de verslaggever moet straks gaan zeggen: "Welcome to the Port Of Rotterdam Stadium, for the live broadcast of the cupfinal between Feyenoord and ADO The Hague!" Want dat Nederlands en Engels door elkaar is ook niks.
Nahh, toen waren dezelfde vakken ook halfleeg. Zoals dat ook zelfs zo is tijdens de klassieker.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar dat is bij Feyenoord - Twente toch ook het geval geweest lijkt me? En dat was wel uitverkocht geloof ik.
En houdt zich nog staande ook, speelt prima moet ik toegeven.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:26 schreef Ritmo het volgende:
Drenthe gewoon in de basis bij Madrid.
Serieus? Er zijn toch wel mensen die 60-70 euro voor een kaartje overhebben voor Feyenoord - Ajax?quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Nahh, toen waren dezelfde vakken ook halfleeg. Zoals dat ook zelfs zo is tijdens de klassieker.
Dat heb ik ook niet, dus anderen al helemaal niet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Serieus? Er zijn toch wel mensen die 60-70 euro voor een kaartje overhebben voor Feyenoord - Ajax?
Logisch, jij betaald al een paarhonderd euro voor een seizoenskaart.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet, dus anderen al helemaal niet.
quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:00 schreef MB23 het volgende:
Vandaag was de wedstrijd voor de Supercup voor de A1. Feyenoord - Heerenveen/Emmen. Iemand die al weet hoe dat is afgelopen?
quote:Landskampioen Feyenoord A1 heeft vanavond de Supercup met 2-4 gewonnen van beker winnaar SC Heerenveen/Emmen A1, de ruststand was 0-0, doelpuntenmakers zijn 2x Luc Castaignos, Shabir Isoufi en Jerson Cabral.
Goh, ze worden ook eens wakker. Had overigens wel verwacht dat Beenhakker gisteren of vandaag gepresenteerd werd als TD, blijkbaar is het contract nog niet getekend.quote:Leo Beenhakker gaat zich volgens Johan Derksen bij Feyenoord bemoeien met de scouting. In het programma Voetbal International vertelde hij dat de Rotterdammers niet tevreden zijn over de scouts die momenteel aanwezig in De Kuip.
De Poolse bond ontsloeg afgelopen week Beenhakker vanwege de slechte prestaties. Don Leo was de afgelopen tijd al werkzaam bij Feyenoord als technisch adviseur en kan door zijn ontslag zich nu volledig concentreren bij de Rotterdammers. De 67-jarige Rotterdammer kreeg niet betaald voor zijn huidige werkzaamheden, maar Derksen vertelt dat hij alsnog uitbetaald krijgt.
De leiding bij Feyenoord wil dat de oud-trainer van Feyenoord de scouting naloopt, omdat ze niet tevreden zijn over het huidige scoutingsapparaat. Beenhakker blijft voorlopig ook nog actief als technisch adviseur bij de Stadionclub.
Maar is hij nou speler of trainer? Wordt me niet echt duidelijk.quote:Feyenoorder op bank tegen Ajax
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM - Oud-Feyenoorder Ioan Sabau (41) slaakte een vreugdekreetje toen het lot zijn club FC Timisoara in de Europa League aan Ajax koppelde. "Ik ben blij voor even terug te keren", zei de Roemeen, die morgen in de ArenA tegen de Amsterdammers aantreedt. "Ik heb bij Feyenoord (tussen 1990 en 1992, red.) een prachtige periode gehad. Nederland is een mooi land, met lieve mensen en goed voetbal."
In het spelershotel ontmoet hij vandaag een oude bekende. "Theo van Seggelen komt naar me toe en daar kijk ik naar uit. Ik ken hem al bijna twintig jaar en onze families zijn goed bevriend geraakt." Na de ontmoeting wordt de knop direct weer omgezet naar de wedstrijd. "We draaien in de competitie nog niet zo goed en daarom is deze Europa Leaguewedstrijd erg belangrijk. We willen van Ajax winnen en hebben door Shakhtar Donetsk uit te schakelen in de Champions League bewezen dat dit mogelijk is."
De Amsterdammers worden met respect tegemoet getreden. "Het wordt voor ons een moeilijke wedstrijd, omdat we uit spelen en Ajax over goede, technische spelers beschikt." De monsterzege van Ajax op NAC (6-0) laat hem evenwel koud. "Breda speelde heel slecht. Alleen Ajax voetbalde die middag. Wij zullen beslist meer weerstand bieden."
quote:'Collega's bij Feyenoord hebben me bewust beschadigd'
16/09/2009 11:05
Jacob Lensky heeft zich bij FC Utrecht ontwikkeld tot een basisspeler. De Canadees keerde bij aanvang van dit seizoen plots terug op de Nederlandse velden na een mislukt avontuur bij Feyenoord.
De twintigjarige linksback met uitgesproken ideeën vindt voetbal leuk, dat moet duidelijk zijn. 'Maar dan puur het spelletje hè, dat is ook de enige reden dat ik ermee ben doorgegaan. Tactisch is het interessant, bovendien zit er vrij veel vaart in en zijn volle stadions gaaf', vertelt Lensky in de nieuwe Voetbal International 'Maar het wereldje eromheen haat ik verschrikkelijk. Het is volledig verziekt. Bijna iedereen gedraagt zich conservatief, je mag niet anders zijn. Ik ben wél anders en dat vinden de mensen raar.'
Veel vrienden heeft hij niet in de voetballerij. Ook niet bij zijn nieuwe club FC Utrecht. 'Ligt ook aan mezelf, ik sluit me op de club af van de rest. Niemand kent me echt. Maar voetballers zijn niet mijn types. Mijn grootste ergernis? Iedereen is hetzelfde. Allemaal houden ze van videogames, hebben ze de haren netjes met gel in model en als de een iets heeft, wil de ander dat ook. Puur kuddegedrag. Ik vind het vreselijk.'
Ook bij Feyenoord was het contact met teamgenoten nihil. 'Ik was een spontane en open jongen, maar teamgenoten hebben me bewust beschadigd. Zelfs zij van wie ik dacht dat ze mijn vrienden waren, hebben me gebruikt. Elke dag weer werd ik alleen maar weggehoond, terwijl ik me probeerde te bewijzen. Door beroemde spelers, jongens met een grote staat van dienst. Elke bal vonden ze shit, en telkens weer vroegen ze waarom ik niet gewoon weg kon gaan. Dan waren ze van me af.'
quote:
En een alinea later:quote:Ligt ook aan mezelf, ik sluit me op de club af van de rest. Niemand kent me echt. Maar voetballers zijn niet mijn types.
quote:Ik was een spontane en open jongen
Hij zal wel steeds metal-CD's opgezet hebben in de kleedkamer.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:30 schreef Merkie het volgende:
Volgens mij is hij gewoon een beetje autistisch.
Nirvana.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij zal wel steeds metal-CD's opgezet hebben in de kleedkamer.
Jeppe Curth had toch ook niks goeds te vertellen over de spelers.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:34 schreef Ritmo het volgende:
Niet over Feyenoord, maar over de spelers, en dat vind ik nogal opvallend. Ik vind het raar dat je zoiets zou verzinnen, en we weten allemaal hoe 'ze' gehandeld hebben met Verbeek.
quote:Jeppe Curth:Van pispaal tot topscorer
Dat eerste jaar in de A1 bij Feyenoord was verschrikkelijk, zegt hij. ,,Ik zag er tegenop om naar de training te gaan. Ik bleef liever thuis.''Jeppe Curth (23) vouwt de handen achter zijn hoofd en glimlacht.
De Deense aanvaller was in de jeugd van Feyenoord een slachtoffer van pesterijen. Hij kampte ook met langdurige blessures. Bij Jong Feyenoord en Excelsior krabbelde Curth wat op, maar in 2005 keerde hij terug naar zijn vaderland. Nu is hij met zijn club Aalborg koploper in Denemarken en staat hij tweede op de topscorerslijst. ,,De druk om te presteren is weg.’’
Aan zijn vriendelijke gezicht, dat beter bij een veertienjarige koorknaap past dan bij een levensgevaarlijke spits, is het niet te zien, maar 2001 moet voor de Deen een hel zijn geweest. ,,Ik kwam bij Feyenoord in een harde en cynische groep terecht. Jongens van de straat, die knokten voor een contract. De één zijn brood was de ander zijn dood. Ik kende die wereld niet, begreep de taal en humor niet en was onbekend met het Nederlandse voetbalsysteem (in Denemarken rent een spits niet achter zijn verdediger aan, WI). Je moet vanaf de eerste dag presteren, maar dat lukte niet.’’
De amper zeventienjarige Jeppe Curth, die voor zijn komst naar Rotterdam werd gezien als het grootste talent van Denemarken, was in Nederland zijn aanzien snel kwijt en moest het vooral in de kleedkamer vaak ontgelden. ,,‘Je hebt een vet contract,’ zeiden de jongens die bovenaan de pikorde stonden, ‘maar voetballen kun je niet. Je bent kaka (straattaal voor slecht, WI),’ riepen ze steeds. Ik was ook altijd degene die de ballen moest dragen.’’ Jeppe Curth kleurt een beetje als hij zegt: ,,Het was op een gegeven moment zo erg dat ze tegen me aan stonden te pissen onder de douche. Dat vonden ze grappig.’’
Hij schudt zijn hoofd. ,,Technisch directeur Rob Baan noemde mij en Johan Elmander goeie jongens. Misschien was ik ook wel te soft en daardoor een gemakkelijk slachtoffer. Nu weet ik dat je een weerwoord moet hebben, dat je respect moet afdwingen, maar toen liet ik het gewoon gebeuren.’’
In het huis van zijn ouders, waar hij met zijn twee broertjes en veel vrienden de feestdagen doorbrengt, weigert Jeppe namen te noemen. Hij vertelt wel dat hij aan de trainer ook niets had. ,,Albert Stuivenberg heette hij. Een trainer met alle papieren, maar zonder ervaring. Die groep had absoluut geen respect voor hem. Door die pesterijen ging ik erg aan mezelf twijfelen. Als ploegmaten voortdurend zeggen dat je niet kunt voetballen, ga je het op het laatst nog geloven ook.’’ Jeppe stond op het punt om zijn koffers te pakken, maar besloot om niet op te geven. Hij schakelde een mentale coach in, Poul-Erik Højer Larsen, drievoudig Europees badmintonkampioen. Die legde hem in Rotterdam op de sofa en leerde Curth dat het glas niet per se half leeg hoeft te zijn, je kunt het ook als half vol zien. ,,Ik was zó negatief geworden, dat ik alleen nog maar mijn slechte aannames en mislukte dribbels herinnerde. Die mentale coach prees juist alle goede dingen. Ik moest bijvoorbeeld gaan liggen en aan mooie momenten denken. Dan werd mijn lichaam helemaal warm en stapte ik twintig minuten later vol zelfvertrouwen van de bank af.’’
Vooral bij Jong Feyenoord begon Jeppe Curth zich beter thuis te voelen. ,,André Stafleu was de trainer en die was erg rustig. Hij nam veel druk weg. Dat heb ik nodig om goed te presteren.’’ De A1, Jong Feyenoord, drie vertegenwoordigende elftallen in Denemarken (onder 18, 19 en 20) en zelfs met de A-selectie van Bert van Marwijk op trainingsstage naar Japan en Zuid-Korea: een jaar lang kon het voor Jeppe Curth niet op. ,,Ik speelde 63 wedstrijden dat jaar, er was niemand die tegen me zei: ‘pak maar een beetje rust’. Door overbelasting kreeg ik een blessure aan mijn schaambeen.’’
De Deense aanvaller was er acht maanden zoet mee. Pas in wat zijn laatste seizoen bij Feyenoord bleek, kon hij laten zien wat hij echt waard is. Hij maakte in tien officiële duels voor Jong Feyenoord dertien goals en werd uitgeleend aan Excelsior. In negentien wedstrijden in de eerste divisie schopte hij er acht in voor de Kralingers. Hij kreeg van Feyenoord contractverlenging aangeboden, maar besloot huiswaarts te keren.
,,Feyenoord is een fantastische club en bij Excelsior had ik het goed naar mijn zin, maar ik had geen sociaal netwerk naast het voetbal. Andere Feyenoord-spelers kregen op school vrienden. Ik studeerde via internet in Denemarken, keek in mijn vrije tijd dvds en speelde computerspelletjes in mijn flatje. Ik miste mijn familie en vrienden. Dan maar wat minder verdienen.’’ Curth tekende in de zomer van 2005 voor drie jaar bij Aalborg, waar dit jaar ook zijn Excelsior-maatje Steve Olfers zijn kronen verdient.
Jeppe Curth heeft inmiddels zijn draai gevonden in de Deense competitie. Zes goals in zijn eerste seizoen, acht in het tweede en dit jaar staat hij halverwege al op tien treffers. Morten Olsen, de oud-trainer van Ajax en al sinds 2000 bondscoach van Denemarken, heeft de progressie van de aanvaller ook gezien en selecteerde Curth voor het ligalandshold, het nationaal elftal voor spelers uit de Deense competitie. De verwachting is dat hij in 2008 ook zijn debuut in het echte Deense elftal zal maken.
Jeppe Curth gedijt in het rustige stadje in Noord-Denemarken en bij Aalborg BK. De club, die de laatste jaren steeds vaker grootmacht FC Kopenhagen naar de kroon steekt, versloeg dit jaar Sampdoria in de voorronde om de UEFA Cup en kwam maar net te kort in de poule met Getafe, Tottenham Hotspur en Anderlecht.
Inmiddels is het contract met Curth verlengd tot 2011. Deze winter betrekt hij met zijn vriendin een appartement in Aalborg. Curth is er op zijn plek, maar bang om het opnieuw in het buitenland te proberen is hij niet. ,,Als het maar goed voelt in mijn buik. Ik zou graag terugkeren naar Feyenoord. Dat eerste jaar was een ramp, maar aan de mensen van de club bewaar ik goede herinneringen.’’
Als we even later buiten op het veldje voor zijn ouderlijke huis staan, vertelt Jeppe dat zijn plaaggeesten uit Feyenoord A1 het niet gered hebben. ,,Dat waren toch straatvoetballers, jongens die prachtige dingen deden met de bal, maar niet voldoende functionele techniek hadden. Terugkijkend besef ik dat ze hun onzekerheid maskeerden met een grote bek en alleen daarmee red je het toch niet aan de top.’’
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:17 schreef Hamilcar het volgende:
Het is sneu, maar what's new? Veel van die spelers zijn nou eenmaal niet de helderste lichtjes en als domme mensen ergens een hekel aan hebben dan zijn het aardige slimme mensen. Het is wel weer jammer dat dit de club in een slecht daglicht zet, maar misschien is dit in de tussentijd al een stuk verbetert.
.. wie trapte in dat laatste stukje?
In Curth zijn geval was het in de jeugd. Hij eindigt het verhaal ook met te zeggen dat zijn pesters het niet hebben gered.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:09 schreef Ritmo het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af welke spelers blijkbaar zo lopen te kloten steeds, ik zie Makaay of Gio ofzo eigenlijk niet aan voor zoiets, eigenlijk niemand uit de selectie.
Als iemand op het veld goed inzicht heeft en buffelt voor zijn medespelers, maar die medespelers niet voor hem omdat ze diegene maar raar vinden, aan wie ligt het dan?quote:Op woensdag 16 september 2009 17:22 schreef Hamilcar het volgende:
Voetbal is ook een teamsport en mensen die niet in de groep worden opgenomen voegen daardoor ook niks toe.
Nou sorry, als mijn collega morgen onder de douche over mij heen piest dan kan ik dat niet "naast mij neerleggen".quote:Op woensdag 16 september 2009 18:07 schreef Hamilcar het volgende:
Ja en nee. Als professional moet je gewoon dat soort dingen naast je neer kunnen leggen. Als je dat niet kan, ben je of geen professional of is dat wat voorgevallen is zo ernstig dat de uitzondering geaccepteerd moet worden.
Je moet niet toegeven aan lagere en simpelere culturen.
Gerson Magraoquote:Op woensdag 16 september 2009 22:25 schreef Happel het volgende:
Raadsel: Welke Braziliaan, hopeloos gefaald bij Feijenoord, scoort de, waarschijnlijk, verlossende treffer voor Dinamo Kiev tegen Rubin Kazan?
quote:Babovic: 'Ik weet niet of PSV te vroeg komt'
16/09/2009 17:59
Stefan Babovic trainde woensdag voor het eerst mee met de selectie van Feyenoord. De van FC Nantes gehuurde Serviër tast nog in het duister wanneer hij zijn debuut kan maken in het eerste elftal.
'Ik ben blij dat ik me nu eindelijk volledig kan gaan richten op het spelen voor Feyenoord', zegt Babovic op de website van de Rotterdamse club. 'De afgelopen week ben ik veel op de ambassade geweest om de laatste formaliteiten te regelen en dat is gelukkig achter de rug.'
In de periode dat zijn werk- en verblijfsvergunning moesten worden geregeld, trainde Babovic met Partizan Belgrado mee om zijn conditie op peil te houden. 'Sinds er van een eventuele overgang naar Feyenoord sprake was, heb ik geen duels meer gespeeld voor FC Nantes. Ik ga nu keihard werken zodat de trainer snel een beroep op me kan doen.'
De middenvelder weet niet precies hoe hij ervoor staat. 'Ik weet niet of PSV te vroeg komt. Ik ben er nog maar net, misschien speel ik eerst wel met het beloftenelftal. Het is belangrijk dat ik wedstrijden in mijn benen krijg. Het is aan de trainer om te beslissen wanneer ik mijn eerste speelminuten ga maken.'
Feyenoord ontvangt zondag PSV in De Kuip. Beide ploegen hebben na zes wedstrijden veertien punten verzameld in de Eredivisie.
Bij Jong Feyenoord?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Jij gaat door voor de koelkast!
Raadsel: Waar is Manteiga gebleven?
Knap als hij in Augustus nog heeft gespeeld voor Jong Feyenoord.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:47 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee joh, die is alweer een jaar of 2 weg.
Wtf, is die er echt nog?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Knap als hij in Augustus nog heeft gespeeld voor Jong Feyenoord.
http://www.feyenoord.nl/p(...)17_jong_fey_ado.aspx
Gaat het niet om. Dacht dat hij bij het eerste meetrainde en dergelijke.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hij heeft gisteren nog gescoord voor Jong Fey.
Nja, het zou me werkelijk niets verbazenquote:Op woensdag 16 september 2009 20:01 schreef Staanplaats het volgende:
Pff Lensky is gewoon homo maar durft het niet te vertellen in de VI!
En Michel Bastos speelde bij Lyonquote:Op woensdag 16 september 2009 22:25 schreef Happel het volgende:
Raadsel: Welke Braziliaan, hopeloos gefaald bij Feijenoord, scoort de, waarschijnlijk, verlossende treffer voor Dinamo Kiev tegen Rubin Kazan?
Michel Bastos? Hadden wij niet Bruno Basto?quote:Op donderdag 17 september 2009 08:56 schreef Luni het volgende:
[..]
En Michel Bastos speelde bij Lyon
nee beide.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Michel Bastos? Hadden wij niet Bruno Basto?
Toen hij voor het eerst hier was trainde hij mee met de B2, whehe.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Dacht dat hij bij het eerste meetrainde en dergelijke.
Mooie club voor hem hoor.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik weet niet of Aston Villa wel de juiste club voor de Guzman is.
Vind ik niet zo relevant. Als we er maar geld voor vangen.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Precies wat hij zegt. Na 2 jaar daar presteren val je vanzelf bij de grotere clubs op!quote:Op donderdag 17 september 2009 10:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Vind ik niet zo relevant. Als we er maar geld voor vangen.
Al lijkt het me wel een goede tussenstap voor hem.
Juist wel, denk dat hij daar aan spelen toekomt, zo kan hij zich in de picture spelen voor grote clubs.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
quote:Excelsior-trainer Alex Pastoor kan vrijdag tijdens de uitwedstrijd tegen MVV opnieuw niet beschikken over Tim Vincken. De huurling van Feyenoord heeft nog steeds last van z'n lies
Vincken ontbrak vorige week ook al in het verloren uitduel tegen Volendam. Een week eerder debuteerde hij uit-stekend voor de Kralingse club,door al
vroeg te scoren tegen Go Ahead Eagles (1-1). Sindsdien kampt hij met liesklachten. In de jaren daarvoor was Vincken regelmatig niet inzetbaar in verband met diverse hamstring-blessures.
Die goal viel toch in de eerste minuut? En dan toch sindsdien al liesklachten, doet ie weer goed.quote:Een week eerder debuteerde hij uit-stekend voor de Kralingse club, door al
vroeg te scoren tegen Go Ahead Eagles (1-1). Sindsdien kampt hij met liesklachten.
Altijd dat gezeik op vak Wquote:Op donderdag 17 september 2009 14:57 schreef Luni het volgende:
Infomail Vak W
Beste Feyenoord-supporter,
Via deze speciale infomail vragen wij uw aandacht voor het volgende:
Als seizoenkaarthouder van Vak W bent u uiteraard bekend met het fenomeen dat veel supporters tijdens de wedstrijden staan in het vak. Nu kunnen we
ons goed voorstellen dat het soms noodzakelijk is om te gaan staan teneinde de wedstrijd goed te kunnen volgen. Of dat u bevangen door emoties
opspringt en even blijft staan om te zien hoe een aanval, actie of andere gebeurtenis op het veld afloopt. Geen probleem natuurlijk en inherent aan
het bekijken van een wedstrijd vanaf een van de parterrevakken in De Kuip.
Tot en met vorig seizoen werd het zicht op Vak W ook nog eens bemoeilijkt door de dug-outs. Dit probleem hebben we proberen op te lossen door de
dug-outs te verplaatsen naar de Olympiazijde. Daar konden ze worden ingegraven zodat eenzelfde situatie zich niet zou voordoen en dus de supporters
op Vak Z ernstig zou hinderen. Desondanks hebben wij geconstateerd dat deze verbetering van de zichtlijnen vanaf Vak W er niet toe heeft geleid dat
mensen de wedstrijd voornamelijk zittend volgen. Integendeel. Een steeds groter deel van het publiek volgt de gehele wedstrijd staand. Niet alleen
voor de stoelen, maar ook erop en zelfs op de hekken achteraan Vak W.
Feyenoord ontvang hierover veel klachten. Van supporters die zich ook op Vak W bevinden, of zitten op de achtergelegen vakken op de eerste ring. Zij
kunnen de wedstrijd niet of nauwelijks volgen, omdat het zicht ernstig belemmerd wordt door supporters die de gehele wedstrijd staan op vak W.
Via deze mail willen wij u daarom vriendelijk doch dringend verzoeken om rekening te houden met uw medesupporters en er voor te zorgen dat iedereen
de wedstrijd kan volgen. Blijf daarom zoveel mogelijk zitten en ga in elk geval niet op uw stoel staan of op de hekken aan de achterzijde van Vak W
zitten.
Wij rekenen op uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
FEYENOORD ROTTERDAM N.V.
Op vak W zit toch vooral harde kern die voornamelijk graag staat?quote:Op donderdag 17 september 2009 14:57 schreef Luni het volgende:
Infomail Vak W
Beste Feyenoord-supporter,
Via deze speciale infomail vragen wij uw aandacht voor het volgende:
Als seizoenkaarthouder van Vak W bent u uiteraard bekend met het fenomeen dat veel supporters tijdens de wedstrijden staan in het vak. Nu kunnen we
ons goed voorstellen dat het soms noodzakelijk is om te gaan staan teneinde de wedstrijd goed te kunnen volgen. Of dat u bevangen door emoties
opspringt en even blijft staan om te zien hoe een aanval, actie of andere gebeurtenis op het veld afloopt. Geen probleem natuurlijk en inherent aan
het bekijken van een wedstrijd vanaf een van de parterrevakken in De Kuip.
Tot en met vorig seizoen werd het zicht op Vak W ook nog eens bemoeilijkt door de dug-outs. Dit probleem hebben we proberen op te lossen door de
dug-outs te verplaatsen naar de Olympiazijde. Daar konden ze worden ingegraven zodat eenzelfde situatie zich niet zou voordoen en dus de supporters
op Vak Z ernstig zou hinderen. Desondanks hebben wij geconstateerd dat deze verbetering van de zichtlijnen vanaf Vak W er niet toe heeft geleid dat
mensen de wedstrijd voornamelijk zittend volgen. Integendeel. Een steeds groter deel van het publiek volgt de gehele wedstrijd staand. Niet alleen
voor de stoelen, maar ook erop en zelfs op de hekken achteraan Vak W.
Feyenoord ontvang hierover veel klachten. Van supporters die zich ook op Vak W bevinden, of zitten op de achtergelegen vakken op de eerste ring. Zij
kunnen de wedstrijd niet of nauwelijks volgen, omdat het zicht ernstig belemmerd wordt door supporters die de gehele wedstrijd staan op vak W.
Via deze mail willen wij u daarom vriendelijk doch dringend verzoeken om rekening te houden met uw medesupporters en er voor te zorgen dat iedereen
de wedstrijd kan volgen. Blijf daarom zoveel mogelijk zitten en ga in elk geval niet op uw stoel staan of op de hekken aan de achterzijde van Vak W
zitten.
Wij rekenen op uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
FEYENOORD ROTTERDAM N.V.
quote:Op donderdag 17 september 2009 16:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Op vak W zit toch vooral harde kern die voornamelijk graag staat?
Tsja, het komt weer wat suf over die brief, maar aan de andere kant doen ze voor de verandering eens wat wat met (blijkbaar binnengekomen) klachten van een deel van de supporters. "Dan zoek je lekker een ander vak op" vind ik wat makkelijk om tegen b.v. mensen met kinderen of supporters die slecht ter been zijn te zeggen, die hebben evenveel betaald voor een zitplek en het vak is evenveel 'van hen' als van de mensen die hen het zicht op het veld ontnemen.quote:
Zei ik dat?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Gewoon staanvakken terug invoeren voor de mensen die dat willen, zoals Merkie al zei.
Het zou bijvoorbeeld aan zijn dieet kunnen liggen. RVP had ook erg veel (lies)blessures. Hij vertelde onlangs in de VI dat hij een ander dieet is gaan volgen--hij eet nu veel minder vlees en in plaats daarvan eet hij meer vis en pasta.quote:
Ow, dat was je broer.quote:
Robben is ook nauwelijks geblesseerd meer geweest sinds hij z'n wervels heeft laten losmaken door een of andere chiropractor.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:10 schreef buddyb het volgende:
[..]
Het zou bijvoorbeeld aan zijn dieet kunnen liggen. RVP had ook erg veel (lies)blessures. Hij vertelde onlangs in de VI dat hij een ander dieet is gaan volgen--hij eet nu veel minder vlees en in plaats daarvan eet hij meer vis en pasta.
Toeval of niet, hij nu niet meer zo blessuregevoelig.
Heeft tegenwoordig een ander kapsel, van die gangstervlechtjes. Dat had hij althans eind juli, toen hij met Jong Feyenoord tegen ons oefende. Je zag toen dat hij wel kan voetballen, maar het was vaak meer een kunstje om het kunstje dan effectief en hij wilde elke bal in de voeten hebben, anders liep hij niet. Hing toen een beetje misplaatst de vedette uit.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:06 schreef Happel het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Dacht dat hij bij het eerste meetrainde en dergelijke.
Waarom komt hen dit uit dan?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:22 schreef Lastpost het volgende:
Feyenoord doet alleen maar iets met dit soort klachten wanneer het hun uitkomt.
Laatst ook toen zo'n ventje z'n net gekochte Feyenoord shirt met brandgaten had na wat fakkels, gelijk de moraalridders weer ter paard om te melden hoe gevaarlijk die dingen wel niet zijn.
quote:'Ik moet me opnieuw bewijzen’
De beoogde eerste doelman van Feyenoord, Darley Ramon Torres, zal binnen enkele dagen de groepstraining van de Rotterdammers hervatten. De Braziliaanse sluitpost, die weken aan de kant stond met een kwetsuur, is zich ervan bewust dat zijn vervanger Rob van Dijk een uitstekende indruk heeft achtergelaten. “Het zal een mooie en eerlijke strijd worden”, laat Darley weten.
De negentienjarige doelman stond de eerste wedstrijd van dit seizoen in de basis tegen NEC, maar liet zich in de rust met een knieblessure wisselen voor Van Dijk. Hij stond sindsdien aan de kant en werkte aan zijn hersteld. Sinds een week traint de doelverdediger weer buiten. “Het gaat steeds beter met me”, zegt Darley donderdag op de officiële website van zijn werkgever.
“Ik heb geen last meer van mijn knie, maar ben alleen in mijn hoofd nog niet helemaal vrij. Ik ben nog nooit geblesseerd geraakt tijdens een wedstrijd. Uitgerekend in mijn eerste officiële wedstrijd voor Feyenoord gebeurt het me. Het ging net zo goed, ik wilde de ploeg helpen en opeens kon dat niet meer. Dat was een enorme teleurstelling voor me.”
Sinds de uitschakeling van Darley nam de 21 jaar ouder Van Dijk de honneurs waar. In de vijf duels die hij keepte, hield Van Dijk drie keer de nul. In de wedstrijden tegen FC Twente en Willem II incasseerde hij drie tegentreffers. Darley sloeg zijn teamgenoot van afstand gade. “Ik zal me opnieuw moeten bewijzen. Niet alleen omdat ik er een tijd tussenuit ben geweest, maar vooral ook omdat Feyenoord drie goede keepers heeft.”
Toch is Darley positief gestemd. “Ik heb eerder het vertrouwen van de trainer en de ploeg gevoeld en dat helpt mij om de strijd aan te gaan. Ik respecteer Rob en Erwin (Mulder, red.), maar niemand wil op de bank zitten. Ik wil goed terugkomen en weer eerste keeper worden. Het zal een mooie en eerlijke strijd worden.’
quote:Van Bronckhorst: ‘Wij moeten winnen van PSV’
Feyenoord heeft nog twee volle dagen te gaan voordat PSV in De Kuip op bezoek komt voor de eerste grote krachtmeting na de wedstrijd tegen FC Twente (1-1). Aanvoerder Giovanni van Bronckhorst maakt, vooruitkijkend naar het treffen met de Eindhovenaren, duidelijk wat het doel van de Rotterdammers is. “Wij willen en moeten winnen van PSV.”
Feyenoord kent een uitstekende seizoensstart; de ploeg is onder de nieuwe trainer Mario Been nog ongeslagen en stond alleen Vitesse en FC Twente een punt toe. Zondag komt PSV naar Rotterdam, een wedstrijd die volgens Van Bronckhorst ‘op zichzelf’ staat. “Dat we strijden om de koppositie is een leuke bijkomstigheid”, stelt hij op de officiële website.
Hij erkent dat de gedeelde koppositie geen overbodige luxe is. “Dat we bovenin meedraaien geeft de ploeg natuurlijk vertrouwen. Al is het nog veel te vroeg in het seizoen om er conclusies aan te verbinden. De sfeer in de groep is in elk geval goed en hoewel we voetballend beter kunnen, hebben we op dat gebied al de nodige stappen gezet.”
PSV liet vorig seizoen de landstitel aan AZ, maar mag volgens de aanvoerder van de Stadionclub niet gering genomen worden. “PSV heeft ook dit jaar weer een heel goede ploeg”, prijst hij de Brabanders. “Vooral in aanvallend opzicht vind ik ze erg sterk. Balasz Dzsudzsák is met zijn snelheid en acties erg gevaarlijk en Danny Koevermans is op zijn beurt een slimme spits. Daar zullen wij iets tegenover moeten zetten.”
Een strijdplan heeft de 34-jarige Rotterdammer al klaar. “Wij moeten PSV direct onder druk zetten en opjagen. Tegenstanders moeten voelen dat hier niets te halen valt. Op die manier krijgen wie ook de supporters mee. Hun steun is een groot voordeel en kan van doorslaggevende betekenis zijn.” Vorig seizoen won Feyenoord in eigen huis met 1-0 van de Eindhovenaren, doordat Leroy Fer een kwartier voor tijd doel trof.
Leuk verhaaltje, maar als Darley weer fit is staat hij gewoon tussen de palen lijkt me.quote:
Ik hoop het van harte.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje, maar als Darley weer fit is staat hij gewoon tussen de palen lijkt me.
Is toch al tijden gezeik omtrent die vakken, gele kruizen, stewards die supporters treiteren/aangeven, andere vakindelingen/opsplitsingen en ga zo maar door.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Waarom komt hen dit uit dan?
Die fakkels daarvan blijf ik het zonde vinden dat ze niet meer mogen (gaf een prachtig beeld altijd) maar die dingen lekken wel als de tering.Denk niet dat het echt vanuit Feyenoord zelf komt, maar dat het ze opgelegd is door veiligheidsmaatregelen door de gemeente/brandweer dus helemaal kwalijk kun je het ze niet nemen.
quote:
Johquote:Desondanks hebben wij geconstateerd dat deze verbetering van de zichtlijnen vanaf Vak W er niet toe heeft geleid dat
mensen de wedstrijd voornamelijk zittend volgen. Integendeel.
Zou dom zijn, daarmee werk je irritaties tussen supporters onderling en richting stewards in de hand en bovendien lijkt het me oncontroleerbaar, of wilden ze hele vakken gaan ontruimen wegens "het vertonen van baldadig door te weigeren plaats te nemen op de daarvoor toegewezen zitplek (4 maanden)"?quote:Op donderdag 17 september 2009 17:51 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Is toch al tijden gezeik omtrent die vakken, gele kruizen, stewards die supporters treiteren/aangeven, andere vakindelingen/opsplitsingen en ga zo maar door.
Nee, ik geloof niet dat de club dit mailtje puur stuurt omdat enkele supporters er last van hebben, is hooguit een goede reden om straks weer te kunnen dreigen met sancties omdat ze het over de rug van medesupporters spelen.
Wat vriendelijk van je.quote:Maar je mag gerust anders denken natuurlijk.
Als het even kan wel, ja.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zou dom zijn, daarmee werk je irritaties tussen supporters onderling en richting stewards in de hand en bovendien lijkt het me oncontroleerbaar, of wilden ze hele vakken gaan ontruimen wegens "het vertonen van baldadig door te weigeren plaats te nemen op de daarvoor toegewezen zitplek"?![]()
Als je staat ben je harde kern ofzo?quote:Op donderdag 17 september 2009 18:35 schreef Ritmo het volgende:
Heb verder niet veel verstand van de harde kern maar misschien zie je iets teveel spoken richting het supportersbeleid van het bestuur.
Jeugdwatchers vinden het een kopie van El Ahmadi inderdaad. Geweldige voetballer, maar het levert bizar weinig op.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Heeft tegenwoordig een ander kapsel, van die gangstervlechtjes. Dat had hij althans eind juli, toen hij met Jong Feyenoord tegen ons oefende. Je zag toen dat hij wel kan voetballen, maar het was vaak meer een kunstje om het kunstje dan effectief en hij wilde elke bal in de voeten hebben, anders liep hij niet. Hing toen een beetje misplaatst de vedette uit.
http://www.spitsnieuws.nl(...)_wachten_op_leo.htmlquote:Feyenoord: Wachten op Leo
De afrondende gesprekken tussen Feyenoord en de beoogde technisch directeur Leo Beenhakker laten nog even op zich wachten.
De 67-jarige Rotterdammer wil eerst alle lopende (financiële) zaken met de Poolse voetbalbond afwikkelen. Als de vorige week ontslagen bondscoach, wiens contract in Polen in november zou aflopen, helemaal los is van zijn oude werkgever begint hij in De Kuip aan de laatste onderhandelingen over een dienstverband voor de komende jaren.
"Ik verwacht dat we op korte termijn met elkaar om de tafel kunnen gaan zitten", liet Beenhakker donderdag weten. "Ik verwacht dat we er wel uit komen. Daarbij gaat het niet om de centen, maar wel over taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Ik ben het afgelopen half jaar slechts technisch adviseur bij Feyenoord geweest. Ik had geen beleidsmatige of beleidsbepalende bevoegdheid. Nu verandert de situatie en moet iedereen wel goed weten waar hij staat."
Denk dat het laatste 'probleem' waar de directie nu prioriteit aan stelt wel het pesten van de supporters is. Nou ja, misschien een beetje, maar sancties op het staan zou wel heel triest en onuitvoerbaar zijn.quote:
Natuurlijk niet, maar over het algemeen zullen ze weinig gebruik maken van de stoeltjes tijdens wedstrijden (op de rust na)?quote:Op donderdag 17 september 2009 18:39 schreef Ruud het volgende:
[..]
Als je staat ben je harde kern ofzo?
Gudde wordt een beetje wat de koningin voor de regering is (af en toe je gezicht laten zien en de handtekening zetten voor dingen die al lang vast staan), alleen dan niet populair bij de 'onderdanen'.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)_wachten_op_leo.html
Gudde beware![]()
quote:Update 21:35 uur – Beenhakker vervangen door Majewski
De weg ligt vrij voor Leo Beenhakker om aan tafel te gaan met Feyenoord. De Poolse bond heeft het dienstverband met Beenhakker officieel beëindigd, zo weet Voetbal International. De Rotterdammer krijgt het salaris voor de maanden oktober en november mee ter compensatie. Stefan Majewski is de tijdelijke vervanger van de ontslagen Beenhakker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |