Ik herinner me die notatie wel ergens van, waarschijnlijk van mijn middelbare schooltijd, wij gebruikten Getal & Ruimte, misschien dat het daar (o.a.) vandaan komt?quote:Op zondag 13 september 2009 21:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik denk dat ik dat per ongeluk fout heb ingesteld op m’n toetsenbord. Alhoewel ik meestal \rangle gebruik: [ afbeelding ]. Bij de volgende revisie zal ik dat fiksen.
Klopt, daar wordt dat zo gebruikt.quote:Op maandag 14 september 2009 01:40 schreef keesjeislief het volgende:
Shit, gooi ik met die nutteloze post ook het topic nog dicht. In de herkansing dan maar:
[..]
Ik herinner me die notatie wel ergens van, waarschijnlijk van mijn middelbare schooltijd, wij gebruikten Getal & Ruimte, misschien dat het daar (o.a.) vandaan komt?
Deze post bij gebrek aan openstaande wiskundevragen, zoals al lange tijd steeds het geval is als ik in dit topic kijk..
Edit: even googlen levert bijv. het volgende op, uit een "Samenvatting Wiskunde Leerboek 1 getal en ruimte examenstof": "Het open interval <6,13> is het gedeelte van de getallenlijn tussen 6 en 13.". Het lijkt dus inderdaad om notatie uit (in ieder geval) Getal & Ruimte te gaan.
De exponenten zijn hetzelfde. Als je met de bovenste begint, deel dan K door a en vermenigvuldig 1-t(n)/a met a om bij de onderste uit te komen. Je haalt een 1/a buiten haakjes, om het anders te zeggen.quote:Op maandag 14 september 2009 12:39 schreef woopehh het volgende:
Bedankt, snap alleen niet echt hoe je van:
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
gaat, zou je dat nog kunnen toelichten?
Ohja, vergeten te zeggen.. Dat heb ik gedaan, maar de tabel die ik erbij heb gekregen gaat maar tot z=3,0...quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:51 schreef GlowMouse het volgende:
Maar je hebt nu een andere x. Nu moet je in een tabel de z-waarde opzoeken.
Uh.. ja dat snap ik, dat was ook de opgave:quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
Ik wil c zodanig dat P(Z<c) = 0.95.
Je weet toch hoe deze curve werkt?quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:26 schreef Booomer het volgende:
[..]
Uh.. ja dat snap ik, dat liet ik hier al zien [ afbeelding ]..
Ik heb alleen dus echt geen flauw idee hoe ik dat doe...
Gewoon opzoeken in een tabel: http://www.math.unb.ca/~knight/utility/NormTble.htm.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:46 schreef Booomer het volgende:
Ja, ik moet het punt (-x+2) vinden waarop 95% binnen de curve valt.. Maar hoe weet ik dus niet, zoals ik nu al meerdere keren heb gezegd. Kan niemand het nou gewoon even uitleggen?
Maar wat zégt die tabel? Waarnaar gelinkt wordt geeft de ‘Probability content from -∞ to Z’. Die van jou van Z naar +∞ waarschijnlijk. Want z = 3,09 geeft 0,9990 in die tabel, en 0,0010 + 0,9990 = 1. Daarom mijn vraag: weet je hoe die curve werkt?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:07 schreef Booomer het volgende:
Huh, dat is een hele andere tabel als die ik erbij heb gekregen. Die van mij loopt bij z=0,00 (0,5000) af naar z=3,09 (0,0010). Hierin kan ik dus niet eens een kans 0,95 opzoeken.
Denk het. Heel die curve = 1, en gevraagd werd op welk punt je 95% hebt. Bedankt mrbombastic, dankzij jou ben ik eruit gekomen!quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar wat zégt die tabel? Waarnaar gelinkt wordt geeft de ‘Probability content from -∞ to Z’. Die van jou van Z naar +∞ waarschijnlijk. Want z = 3,09 geeft 0,9990 in die tabel, en 0,0010 + 0,9990 = 1. Daarom mijn vraag: weet je hoe die curve werkt?
Die notatie is echt zo? Ik zit ook even te twijfelen, maar bedoelen ze niet gewoon wat ik een balk zou noemen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:13 schreef woopehh het volgende:
Ben ik alweer, mis jammer genoeg nog steeds wat colleges door ziekte en wil niet graag achter komen
Teken een blok [ afbeelding ] waarbij O de oorsprong is; a, b en c zijn de vectoren bij A, B en C. Druk het volgende uit in a, b en c.
Nu de misschien heel domme vraag.. wat bedoelen ze in hemelsnaam met dat blok?Misschien dat ik dan de rest van de vraag wel snap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |