Want? Als alles volgens de procedures is aangelegd en onderhouden, en onze honger naar olie wordt met de dag groter, waarom dan?quote:Op zondag 13 september 2009 22:48 schreef devuser_250 het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel erg hoe zo'n dingen kunnen gebeuren. Hoop dat ze de daders opspeuren en hun goed kunnen beboeten en dat dat geld naar milieuverenigingen gaat.
quote:Op zondag 13 september 2009 22:55 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Want? Als alles volgens de procedures is aangelegd en onderhouden, en onze honger naar olie wordt met de dag groter, waarom dan?
Dit zijn dingen die gewoon niet te voorkomen zijn, lijkt het. Bij het legaal kappen van bossen sterven ook dieren.
En wellicht konden ze wel niet eerder beginnen met dichten. Vaak omdat de hele wereld er eerst nog even wat van moet vinden. En oh, vergeet die 5800 onderzoeken niet.
De onderste druppel olie moet bovenkomen!quote:Op zondag 13 september 2009 22:58 schreef devuser_250 het volgende:
Ja, daarin heb je gelijk dat de zaak eerst onderzocht moet worden in welke omstandigheden de lek is ontstaan en daarna bekijken wat er moet worden gebeurd.
En ondertussen sijpelt er olie de zee in. En iedereen schreeuwt moord en brand. Het is zo tweezijdig.quote:Op zondag 13 september 2009 22:58 schreef devuser_250 het volgende:
Ja, daarin heb je gelijk dat de zaak eerst onderzocht moet worden in welke omstandigheden de lek is ontstaan en daarna bekijken wat er moet worden gebeurd.
Volgens de natuurbehoudsorganisatie WWF is de regio een van de belangrijkste migratiegebieden voor zeedieren. Voor bultruggen vormt de regio voor de kust van Kimberly de kinderkamer. Vissers hebben volgens milieubeschermers al met olie besmeurde schildpadden in de omgeving opgemerkt. (belga/bdr)quote:Op zondag 13 september 2009 23:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
De onderste druppel olie moet bovenkomen!
Olie is zowaar een van de meest gebruikte grondstoffen op deze planeet, van kunststof tot aan brandstof, zo'n economisch belangrijk product zet men nou eenmaal niet aan de kant voor een paar vissen. Hoewel het hier in de waddenzee tot nu toe aardig gelukt is, maar daar wordt nu ook eindelijk geboord.quote:Op zondag 13 september 2009 23:03 schreef kitao het volgende:
De oplossing is simpelweg om uit ecologisch kwetsbare gebieden weg te blijven.
Maar ja , de heilige koe moet ook gevoed worden en dat is belangrijker voor veel mensen als een spekrug.
.
Maar hoe relevant is dat om te melden voor zo'n stichting? Olie is in alle gevallen niet goed. Maar om maar druk uit te oefenen strooien ze met wat dierennamen. Het liefst van dieren die dreigen uit te sterven.quote:Op zondag 13 september 2009 23:04 schreef devuser_250 het volgende:
[..]
Volgens de natuurbehoudsorganisatie WWF is de regio een van de belangrijkste migratiegebieden voor zeedieren. Voor bultruggen vormt de regio voor de kust van Kimberly de kinderkamer. Vissers hebben volgens milieubeschermers al met olie besmeurde schildpadden in de omgeving opgemerkt. (belga/bdr)
De relevantie is dat WWF dit bericht naar buiten brengt dat er wel degelijk een olietapijt de natuur in Australie vernielt. Persoonlijk denk ik niet dat ze met wat dierennamen strooien omwille van de know-how van de stichting. Maar langs de andere kant denk ik ook dat een partij als WWF commercieel moet blijven om zijn verkoop in ere te houden.quote:Op zondag 13 september 2009 23:06 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Maar hoe relevant is dat om te melden voor zo'n stichting? Olie is in alle gevallen niet goed. Maar om maar druk uit te oefenen strooien ze met wat dierennamen. Het liefst van dieren die dreigen uit te sterven.
Ja , en een walvis is geen vis , dat had ik al eerder gehoord.quote:Op zondag 13 september 2009 23:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Olie is zowaar een van de meest gebruikte grondstoffen op deze planeet, van kunststof tot aan brandstof, zo'n economisch belangrijk product zet men nou eenmaal niet aan de kant voor een paar vissen. Hoewel het hier in de waddenzee tot nu toe aardig gelukt is, maar daar wordt nu ook eindelijk geboord.
Ik moest wel grinnikenquote:Uiteindelijk is het misschien nuttiger om in termen van geld te gaan praten om ook de materialistische mensen tot enig begrip te kunnen bewegen.
Ik ben niet meer jongquote:Op maandag 14 september 2009 02:15 schreef kitao het volgende:
Ik doe het meer voor (jonge) geïnteresseerden die er meer vanaf willen weten als om een standpunt neer te zetten by the way.
Waar gewerkt wordt vallen spaanders , maar dit is geen gebroken koplampje helaas.
Dat is in Sidoarjo op Oost-Java. Die put spuugt nu al 3 jaar ofzo oermodder omhoog, wat ze via de rivier de Porong naar zee afvoeren en daar komen de garnaalkwekerijen nu in het gedrang. Als ik het goed heb is dat een mislukte boring, waar dus niet de voorschriften zijn aangehouden, waardoor de boorwand is gescheurd en de modderstroom onhoudbaar is.quote:Op maandag 14 september 2009 02:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
In Indonesie kunnen ze er enigszins over mee praten. Daar is een dorp waar al enige jaren hete modder naar boven komt waardoor het dorp langzaam verdwijnt in de modder. Men vermoed dat een oude boorput is opengesprongen door seismische activiteit.
Toekomstbeeld van Slochteren ?quote:Op maandag 14 september 2009 07:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat is in Sidoarjo op Oost-Java. Die put spuugt nu al 3 jaar ofzo oermodder omhoog, wat ze via de rivier de Porong naar zee afvoeren en daar komen de garnaalkwekerijen nu in het gedrang. Als ik het goed heb is dat een mislukte boring, waar dus niet de voorschriften zijn aangehouden, waardoor de boorwand is gescheurd en de modderstroom onhoudbaar is.
Er zijn al hele dorpen verdwenen, maar omdat het voornamelijk menselijk leed betreft en de verdachte oliemaatschappij van de familie van een minister is, gebeurt er weinig. Toegegeven, ze weten ook niet wat ze kunnen doen, dempen lukt tot op heden niet.
[ afbeelding ]
Er is een topic over : Indonesiërs verzwolgen door modderstroom na gasexplosie
quote:
Dijkverhoging tegen de "zondvloed" als gevolg van temp. verhoging en grondverzakking begint qua kosten anders al aardig apocalyptische vormen aan te nemen.quote:Op maandag 14 september 2009 11:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
![]()
Heb je ook maar enig idee hoeveel boorputten er zijn in alleen al Nederland en het Nederlands continentaal plat waaronder de Noordzee? Als je zo denkt over olie/gas boringen dan moet met jouw redenering allang de Apocalyps hebben toegeslaan in ons kikkerlandje.
A small price to pay, aangezien Nederland goud geld verdient aan haar gas en in mindere mate olie. De kosten van het ophogen van de dijken zijn werkelijk maar een promille van de opbrengsten door de jaren heen.quote:Op maandag 14 september 2009 12:18 schreef kitao het volgende:
[..]
Dijkverhoging tegen de "zondvloed" als gevolg van temp. verhoging en grondverzakking begint qua kosten anders al aardig apocalyptische vormen aan te nemen.
Zolang het technisch mogelijk is , in New Orleans was het aardig mislukt.quote:Op maandag 14 september 2009 12:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
A small price to pay, aangezien Nederland goud geld verdient aan haar gas en in mindere mate olie. De kosten van het ophogen van de dijken zijn werkelijk maar een promille van de opbrengsten door de jaren heen.
New Orleans was dan ook te wijten aan een natuurramp die eens in de 100 jaar voor komt, het is nogal een dom argument om te gebruiken tegen olie en gaswinning. Dat heb je zelf ook wel door lijkt mequote:Op maandag 14 september 2009 12:33 schreef kitao het volgende:
[..]
Zolang het technisch mogelijk is , in New Orleans was het aardig mislukt.
En jij zegt : het is slechts 0,001% van de baten.
Maar wat zegt het CPB er over ?
Dom is om een ander bij voorbaat dom te noemen .quote:Op maandag 14 september 2009 12:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
New Orleans was dan ook te wijten aan een natuurramp die eens in de 100 jaar voor komt, het is nogal een dom argument om te gebruiken tegen olie en gaswinning. Dat heb je zelf ook wel door lijkt me
Hier een bron van het Ministerie van Economische Zaken over gaswinning.
Het argument is dom en niet te gebruiken, dat wil niet zeggen dat dat invloed heeft op jouw als persoon. Anders had ik wel gezegd "Kitao jij bent dom". Maar nee, alleen het argument slaat kant noch wal.quote:Op maandag 14 september 2009 12:46 schreef kitao het volgende:
[..]
Dom is om een ander bij voorbaat dom te noemen .![]()
Olie en gas winning heeft ook invloed op de global warming , hetgeen weer superstormen veroorzaakt.
Zie onderstreping : natuurlijk heeft de winning zelf minder effect , dat begrijp ik.quote:Op maandag 14 september 2009 12:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het argument is dom en niet te gebruiken, dat wil niet zeggen dat dat invloed heeft op jouw als persoon. Anders had ik wel gezegd "Kitao jij bent dom". Maar nee, alleen het argument slaat kant noch wal.
Olie en gas winning heeft geen invloed op global warming, alleen het gebruik er van. Olie en gaswinning heeft echter wel effect op de ecologie, maar niet op een globale schaal.
Om hier maar even op in te springen, als het toch al geen permafrost meer is waarom zou je er dan geen gebruik van kunnen maken als het waardevolle bronnen blootlegt? Het is toch al niet meer te redden, en in feite verniel je niks omdat het toch al weg is. Je kan uit nostalgische gevoelens van 'Vroegâh' over permafrost de huidige situatie niet uit de weg gaan.quote:Op maandag 14 september 2009 12:52 schreef kitao het volgende:
[..]
En het afgraven van Canada naar klei-olie lijkt me ook niet bepaald gunstig voor de niet meer zo permanente permafrost.
Gelukkig maar , ik dacht dat ze de boel aan het slopen waren , maar het was toch al verrot.quote:Op maandag 14 september 2009 12:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Om hier maar even op in te springen, als het toch al geen permafrost meer is waarom zou je er dan geen gebruik van kunnen maken als het waardevolle bronnen blootlegt? Het is toch al niet meer te redden, en in feite verniel je niks omdat het toch al weg is. Je kan uit nostalgische gevoelens van 'Vroegâh' over permafrost de huidige situatie niet uit de weg gaan.
Als een mogelijkheid zich voordoet waarom zou je er dan geen gebruik van maken, het is niet alsof de permafrost er nog is.
Ja wat wil je er dan aan doen, er ijsklontjes op gooien?quote:Op maandag 14 september 2009 13:40 schreef kitao het volgende:
[..]
Gelukkig maar , ik dacht dat ze de boel aan het slopen waren , maar het was toch al verrot.
Pfffoeiii , wat een opluchting.
Dat ondertussen de moerasmethanen vrolijk opstijgen in de vrije hemelse wolken is maar een bijzaak.
Het zal mijn tijd ook wel duren denk ik , ze bekijken het maar.quote:Op maandag 14 september 2009 13:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja wat wil je er dan aan doen, er ijsklontjes op gooien?
Je kan beter een olie installatie er op bouwen en nog enige nut halen uit die verrotte moerasgrond.
Ik denk dat je een aardige goede technicus moet hebben wil je Global Warming stoppen met technologie. Er zijn genoeg 'mensen' die het proberen, door middel van ijzer te strooien in de oceanen, of wolken te genereren die zonnehitte afkaatsen. Daarnaast zijn er mensen die willen overal op de planeet zaadjes droppen zodat CO2 beter wordt opgenomen, en zo kan ik nog wel wat maatregelen opnoemen.quote:Op maandag 14 september 2009 13:48 schreef kitao het volgende:
[..]
Het zal mijn tijd ook wel duren denk ik , ze bekijken het maar.
Een verstandig mens zou zeggen , stoppen met slopen en repareren die boel , waarschijnlijk niet door er met een emmertje klontjes te gaan strooien , maar ik ben dan ook geen ingenieur.
Er zullen best nog wel andere alternatieven zijn , zo fatalistisch ben ik nog niet.
Wie helpt hier ?
Ik heb ook een paar van die programma's gezien , lijkt niet veel zoden aan de dijk te zetten inderdaad.quote:Op maandag 14 september 2009 13:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik denk dat je een aardige goede technicus moet hebben wil je Global Warming stoppen met technologie. Er zijn genoeg 'mensen' die het proberen, door middel van ijzer te strooien in de oceanen, of wolken te genereren die zonnehitte afkaatsen. Daarnaast zijn er mensen die willen overal op de planeet zaadjes droppen zodat CO2 beter wordt opgenomen, en zo kan ik nog wel wat maatregelen opnoemen.
Het komt er gewoon op neer dat je het smelten van permafrost niet zomaar kan repareren, sterker nog, met de huidige veranderingen is het nooit meer te repareren tot de nieuwe ijstijd. Dan kan je maar beter die olie uit de grond halen, dan verdien je er ook nog aan. Immers, een paar duizend hectare rottende grond heb je ook niks aan.
Ach als ik kijk naar The Inconvenient Truth van Al Gore dan komt het er ook maar op neer dat er wat pinguins zullen sterven en dat we niet meer kunnen skiën in de Alpen. O wat erg, onze kinderen zullen opgroeien zonder 1000 gletsjes op de aarde. De zeespiegel zal wat stijgen en we krijgen te maken met wat extremer weer en dat is dat als ik hem moet geloven. Wat mij betreft weinig 'totale wanhoop' aan.quote:Op maandag 14 september 2009 13:56 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik heb ook een paar van die programma's gezien , lijkt niet veel zoden aan de dijk te zetten inderdaad.
Misschien heb je wel gelijk , laten we het milieu maar opgeven , we zijn toch al verdoemd.
Zeker nadat ik de film "The Happening" heb gezien , de totale wanhoop slaat toe.
Nederland ligt op een iets minder beweeglijk stukje aarde dan Indonesië.quote:
http://www.rnw.nl/nl/nede(...)ten-lek-boorplatformquote:Brand bij dichten lek boorplatform
Bij Australië is een boorplatform in brand gevlogen dat al sinds augustus olie in zee lekte. Technici waren er bijna in geslaagd om het lek te dichten toen de brand uitbrak. Er zijn geen gewonden gevallen.
Het lek ontstond eind augustus op drie kilometer diepte in de Timor Zee, ten noordwesten van Australië. Door de lekkage ontstond een olievlek van 15 kilometer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |