abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 september 2009 @ 15:14:48 #101
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_72840894
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:13 schreef Prosac het volgende:

[..]

1300 euro x 2 + een mixer van 500/1500 euro.. nee, dat vind ik persoonlijk teveel voor een hobby, die je vooral thuis uitoefent.
Nu zeg je heel wat anders ja. Jij vindt het te duur.... Ik dacht dat je opmerking in het algemeen van kracht was. Er zullen namelijk zat mensen zijn die ook dit ding weer in de huiskamer zetten
Voor de meeste is het wellicht een beetje "to much".
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_72841038
Met huis tuin en keuken dj-en doelde ik vooral op de prijs tegen puur thuisgebruik inderdaad.
Ik kan mij niet voorstellen dat je gewoon voor thuisgebruik die dingen aanschaft, tenzij je regelmatig ergens mag optreden.

Zo verklaart een vriend van mij me weer voor gek dat ik na de Hercules RMX eigenlijk nog een stapje verder wil. Ook al is het 90% voor thuisgebruik.
  donderdag 17 september 2009 @ 15:23:30 #103
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_72841184
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:19 schreef Prosac het volgende:
Met huis tuin en keuken dj-en doelde ik vooral op de prijs tegen puur thuisgebruik inderdaad.
Ik kan mij niet voorstellen dat je gewoon voor thuisgebruik die dingen aanschaft, tenzij je regelmatig ergens mag optreden.

Zo verklaart een vriend van mij me weer voor gek dat ik na de Hercules RMX eigenlijk nog een stapje verder wil. Ook al is het 90% voor thuisgebruik.
Beetje onzin vind ik het. Ken genoeg mensen met CDJ1000's thuis en gewoon een DJM-600 of zelfs een DJM-800 er tussen hebben staan. Daarnaast hebben de meeste mensen die ik ken gewoon CDJ800's staan met een vaak wat mindere mixer of toch nog een Nuo-3/DJM-400. Je wil gewoon thuis toch ook dikke shit hebben staan .

Mensen zat met genoeg geld hoor
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_72841238
Ik niet helaas, anders was ik in het verleden niet voor een American Audio dubbel cd deck gegaan met Behringer mixer.
  donderdag 17 september 2009 @ 18:50:31 #105
105311 Xantra
Cinematographer
pi_72848318
cdj-800 en een mixer ala pioneer/nuo is denk ik vrij std in de dj-kamer, met name de cdj800
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  donderdag 17 september 2009 @ 19:55:21 #106
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_72850884
Mja 2 reloop rmp2 en een numark dxm-06 mixer doen het ook prima voor in de slaapkamer.

CDJ spul is meer voor DJ gigs enzo.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:37:47 #107
105311 Xantra
Cinematographer
pi_72879093
Mijn mening over Kaleidoscope:

1. Kaleidoscope (ft. Jonsi)

-leuke intro, lekkere vocal, geen idee wat ze zingt magoed, is de bedoeling. (hoop ik)
-na 3min: ik hou van een kick, waar blijft ie.
-ow break met best lekkere synth, goed bijpassend.
-uit de break, we have drums, nice, lekker weer die vocal.
-lekker moody vervolg.

Uitstekende plaat: 8

Heb zin in de cd

2. Century(ft. Calvin Harris)

-gelijk wat meer tempo dan track 1, maar wel lekker vervolg, vrolijk en moody pianootje
-1e break, hmz matige vocal + lyric, word niet echt spannend ook en gaat gewoon weer op de introtour verder
-na wat voortgekrabbeld te hebben gaan we 2e break in, pianootje wel nice, niets speciaals, vocal maakt me zenuwachtig nu.
- na de break gaan we gewoon weer verder, weing stijgende lijn in, wel lekker om naar te luisteren, maar zodra die kerel 'hello' zingt wil ik eigenlijk skippen.

Matig, niet echt super, wel redelijk luistermateriaal: 6

3. Feel it in my bones (ft. Tegan and Sara)

-Na back in your head verwacht ik veel van deze plaat.
-plaat begint heerlijk, vocals super, lekkere melodie, vrolijk fris, krachtig.
-vocals dragen wel echt de plaat in tegenstelling tot de vorige plaat, plaat is om de vocals heen gemaakt en het werkt!
-je hoort wel echt de tegan & sara invloeden in de gehele plaat.
-hmm de 'motorische' riffs werken vrij sterk tot mijn verbazing.
-pure popplaat en het werkt!

Enorm sterk: 7,5

4. Who wants to be alone (ft. Nelly Furtado)

Moeilijk wat ik hier van vind, de drive werkt enorm goed met de vocal van Furtado, maar Furtado heeft wel heel wat effecten over zich heen gekregen om het passend te maken, vind de melodie ook wat zeurderig worden na 2 minuten, de vocal kakt wat in, het refrein is iets typisch Furtado's wat dan wel weer goed verzorgd is, maar het is allemaal net niet in mijn beleving. (Misschien een leuke remix laten maken)

Redelijk: 6,5

5. La Ride

Begint iets minder commercieel en poppie als voorgaande tracks: EINDELIJK
Maar echt goed is het niet
Melodie is irriterend, slap, laf, simpel en weinig vernieuwend. Verder zit er totaal geen ontwikkeling in en ga ik de plaat bijna saai noemen, een term die ik niet snel gebruik. De strings die vervolgens erin komen verbeteren helemaal niets en de standaard synthhit (producing ding) voegt niets toe.

voortkrabbelende plaat, zeer zwak: 4

6. Bend it like you don't care

Tiësto heeft de reversed snare weer gevonden en dan weet je dat het een dansvloerklapper kan geen worden.
De synthriffs worden weer belangrijk gemaakt in de break en ja hoor een Katana achtige climax is het gevolg.
Voor de dansvloer aardig materiaal, om zo thuis of in de auto te gaan luisteren word ik er niet vrolijk van, het gaat richting 'tettertrance', maar bij het Tiësto publiek is dat niet erg.

dansvloermateriaal: 7

7. Knock you out (ft. Emily Haines)

-wel aardige vocal, beetje ala cascade/lasgo achtig, dus best commercieel sausig en dat is deze plaat dus geworden, zal goed werken in de top 40, verder weinig over te zeggen, plaat is om de vocal gebouwd en het past wel bijelkaar ik hoef het alleen niet te horen in de HMH . Climax werkt wel erg goed!
maar het 'oeoe' vocaaltje maakt het allemaal nog eens duidelijker.

Top 40 sound: 6,5

8. Louder than boom

Naja deze kennen we allemaal wel dankzij youtube, tja gemaakt voor de dansvloer en daar zal de plaat het ook goed doen, ik vind het nintendo sample melodietje wel aardig werken, Tijs is natuurlijk fan van de Tetris plaat, dus ja dan ga je zelf ook wat experimenteren. Climax knalt vrij stevig door, melodielijn evalueert en werkt naar 2e break toe, dat weer verder knalt. Heb al van mensen gehoord dat deze plaat live the shit is, ik vind het weinig boeiends.

behoorlijk loud: 6,5

9. Surrounded by light

wat instrumentale spunds dat ergens naartoe werkt, geen idee waarheen, maar het zal wel een nieuw hoofdstuk inluiden, ik vind het simpel en menig beginnende producer zou dit wel kunnen maken, muzikaal niet hoogstaand; probeer dan iets te maken als een klassiek stuk als barbers adagio for string

geen idee of dit echt een cijfer moet krijgen: 4

10. Escape Me (ft. CC Sheffield)

beginnend met dikke arpeggio, goeie beats, aardige vocal en ik word er wel vrolijk van
de beats doen me laten bewegen, woei word vrolijker, jeej ik ga meezingen. yes ben weer vrolijk na voorgaande teleurstellende platen. zingt weer mee: escape me ooooohooooooo ohoooooooooo

lekkere pop: 8

11.You are my diamond (Ft. Kianna)

Hmz het lasgo/cascade/milc inc vocaaltje komt weer terug, jammer. Vind het niks.
Melodie niet tof, vocaal niet tof, beats aardig, damn het is vrij kazig... Kianna is lasgo/milk inc ofzo? crappy kaas.

het zal wel een lekker wijf zijn en goed voor de (aanstaande) clip: 5-

12. I will be here (ft. Sneaky Sound System)

enorme hit en ook wel terecht, goeie drive, prima vocal, jammer dat de radio edit erop staat, origineel vind ik de break beter.

Hit: 7,5

13. I am strong (ft. Priscilla Ahn)

Een ander begin, deze keer eerst vocal en dan pas melodie/beats. Lekker dromerige sound, sterke vocal. Bass en beats zijn ondergeschikt aan de vocal wat goed werkt, de vocal brengt een bepaalde sfeer met zich mee dat de rest er niet toe doet, eg goed. Climax dient heel goed de sfeer en vocal, this is ISOS sound en dus is het wachten op een Tiësto ISOS remix, ben blij verrast met deze plaat.

Heerlijke sfeer: 8

14. Here on earth (ft. Cary Brothers)

Intro is wel ok, vocal doet het wel aardig. Tiësto gaat weer op de ietwat rustige tour verder en lijkt na het einde toe te werk, vind deze plaat niet echt spannend ofzo, wel lekker luistervoer en emotievol gezongen en volgens mij ook geproduceerd. Het raakt me wel enigszins.

lekker: 7

15. Always Near

Net als bij Surrounded by light weer een tussenstukje wat puur uit klassiek oogpunt word gemaakt denk ik, wel beter dan Surrounded by light vind ik, maar niet echt super, het heeft wel meer feeling.

Tja: 5

16. It's not the things you say (ft. Kele Okereke)

Breakbeat achtige plaat met een vocaal die prima werkt op deze beats, drived niet ehct op de percussie, zoals meeste breakbeat-achtige platen dat wel doen. Ik vind dit niet super maar ook niet slecht ofzo. Ik vind het wel steeds voortkrabbelen en weer zit er geen stijgende lijn in de plaat, ben blij dat de plaat niet langer dan 4minuten duurt.

Mwa, zwakke breakbeat: 6

17. Fresh fruit

vers fruit, daar hou ik van en zo ook van deze plaat, lekkere drive, minimaal gebruik van beats, lekker perc, geinige melodie die prima in de track plaat, goeie bass, ik vind het iets totaal niet Tiësto's, maar hij komt er goed mee weg. Zelfs de melodie aan het einde werkt super!
Heerlijke opbouwende plaat en niet al te moeilijk doen met de instrumenten die je hebt, LESS IS MORE, één van de betere platen van het album in mijn ogen.

Zet er een technoman op en er komt een dikke remix van

Heel tof: 8


Conclusie:

Het gaat een beetje op een neer, vind het geheel redelijk tot goed. Er zitten teveel platen tussen die dermate zwak zijn dat ik niet kan zeggen of dit album geslaagd is of juist niet. Insteek voor Tiësto was om meer samen te gaan werken met artiesten die hij top vind en waar naar hij ook luistert in zijn vrije tijd, maar waar is die tijd dat hij dat helemaal niet nodig had om muzikaal aan zijn top te komen.

De platen met Kianna, Calvin Harris, Emily Haines en Kele Okereke zijn zeer zwak, maar de platen met Tegan & Sara, Jonsi, CC Sheffield en Priscilla Ann zijn wel weer heel sterk in mijn ogen, dus het is allemaal 50-50 voor mij, ik geef het totale album een 7-7,5

Wel goed genoeg dus om te beluisteren en misschien wel aan te schaffen


deze analyse is een mening ;')
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:57:33 #108
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72879736
Goede analyse. Kan me er in vinden. Was instantly verliefd op Fresh Fruit en hoop dat er een non-album versie van komt. Leent zich ook voor wat uitstekende remixers denk ik.
pi_72880076
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:37 schreef Xantra het volgende:
1. Kaleidoscope (ft. Jonsi)

-leuke intro, lekkere vocal, geen idee wat ze zingt magoed, is de bedoeling. (hoop ik)
Hij
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:12:07 #110
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_72890849
Echt balen, van Middelburg naar Bergen op Zoom moet met een snelbus :S Om half 6 de bus pakken en om half 11 aankomen, ummet Ozcan missen Naja hopelijk gaat alles goed dan hebben we nog een deel van chuckie en dan knalleeeeennnnnn!!
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_72903195
antifunki (15 uur geleden)
Wow, I actually cried listening to this...



Bij 5:00 is precies de reden waarom ik geen ASOT meer luister
pi_72908292
zin in Evolution
pi_72908908
Bij gebrek aan een goed trance feestje vanavond naar Intoxicated!
pi_72910327
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:10 schreef Tomaz het volgende:
Bij gebrek aan een goed trance feestje vanavond naar Intoxicated!
I'm in Assen bitch! Rendedengdeng

Ben benieuwd wat ome Tijs uit de kast gaat halen vanavond
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_72910691
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:01 schreef hp22 het volgende:

[..]

I'm in Assen bitch! Rendedengdeng

Ben benieuwd wat ome Tijs uit de kast gaat halen vanavond
Locatie is tof daar!
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:29:46 #118
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_72911148
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:37 schreef Xantra het volgende:
Mijn mening over Kaleidoscope:
WTF

Ik lees alleen de conclusie als je het niet erg vindt
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:34:15 #119
105311 Xantra
Cinematographer
pi_72911270
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:29 schreef jackson het volgende:

[..]

WTF

Ik lees alleen de conclusie als je het niet erg vindt
sorrie, had wat tijd over dat ik moest vullen, ik dacht doe ik ook maar eens een bijdrage aan dit topic
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  zondag 20 september 2009 @ 13:07:59 #120
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_72930002
Weet iemand hoe het eerste nummer heet uit een set van SvD?
Sander_van_Doorn_-_Sensation_White_Hungary__16-05-2009_

Ik heb de tracklist wel, alleen deze staat er niet in.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 20 september 2009 @ 13:50:56 #121
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_72931408
Wat valt kaleidoscope album van Tiesto tegen zeg, jammer dat hij van stijl veranderd is. Waar is de Tiësto van 6 jaar geleden?
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:01 schreef hp22 het volgende:

[..]

I'm in Assen bitch! Rendedengdeng

Ben benieuwd wat ome Tijs uit de kast gaat halen vanavond
Ik ben benieuwd of hij op zelfde manier zal draaien als op het Exclusive Party van afgelopen week in the Escape. ALs je niet van zijn nieuwe stijl houd, zal het waarschijnlijk aardig tegen gaan vallen.
Drugs are good mkay?
  zondag 20 september 2009 @ 13:52:40 #122
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_72931472
Even een stukje geschreven over Evolution

Chuckie: Heb ik niet helemaal meegemaakt, laatste halfuurtje ofzo, draaide naar mijn idee een beetje als Marcus Schössow, redelijk electro, minimal met een vleugje trance. Maar hij kon het toch niet laten om af en toe wat hitjes van hemzelf er door heen te gooien. Ik vergeef het hem. Wat wel minder was dat iedereen stil stond en dat er nog niet zoveel man was.

Marcus Schulz: Toen Marcus Schulz ging draaien kwamen ineens alle lasers overal vandaan, ik kreeg echt kippenvel Marcus Schulz had een goeie set, goede opbouw en kon het toch wel redelijke stugge publiek goed los krijgen. Ons wel iig

Tiësto: Draaide niet zoals zijn oude stijl, maar dit viel mij absoluut niet tegen. Ik ben erg sceptisch over zijn “nieuwe” stijl, maar hij kreeg het toch voor elkaar om me 3 uur lang los te laten gaan net als de rest van de zaal. Sommige nummers vond ik wat minder, maar ik vond hem erg goed draaien.

Marco V: Draaide zoals normaal, gewoon goed, maar niet bijzonder. Jammer was dat minstens de helft van de zaal hem peerde toen Tiësto stopte met draaien. Desalniettemin zijn we nog lekker even los gegaan.

Sied van Riel: Begon wel goed vond ik, maar draaide na verloop van tijd te hard. Het merendeel was naar huis en het ging hem gewoon niet meer worden.

Geluid/licht/zaal: Prima geluid, het licht vond ik erg gaaf. Aan de ene kant jammer dat de lasers niet vaker geshowd werden, maar het maakte het wel weer speciaal als ze er dan eenmaal waren. Locatie was ook prima, wat wel aardig was is dat de dj in het midden stond op een rond plateau en het plateau langzaam rond draaide. Behalve bij Tiësto dan. TTHal is een toplocatie, jammer alleen dat het in Assen is :’)

Conclusie: Ik heb een topnacht gehad met als hoogtepunt Marcus Schulz en Tiësto, publiek was relaxed, maar niet iedereen ging helemaal los. Het lag er ook nog wel aan waar je stond, maartoch. Ik ga volgend jaar weer met deze dj’s

Die lasers op het einde
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 20 september 2009 @ 14:26:49 #123
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72932507
Dang! Wat een feestje zeg, wat heb ik mij verbaast over Tiesto, die stond halverwege zijn set echt te beuken niet normaal meer. Soort crossover tussen Tunnel of TerrorTrance en Underground Bunkerfeest ofzo.
Wat een lichtshow zeg, niet normaal.
Laatste uurtje van Tiesto vond ik het lekkerste. Marco V ook nog een uurtje meegekregen en toen maar naar huis gereden. De dames waren moe en ach, ik wou ook wel op bed.
Chuckie viel me alleszins mee en Schulz draaide heerlijk. Ook Ummet was lekker proggy bezig.


Toffe lokatie, toffe show, maar zaken als muntjes en toiletten waren echt dramatisch geregeld. Half uur wachten om muntjes te kopen.
  zondag 20 september 2009 @ 14:34:28 #124
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_72932783
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:26 schreef Prosac het volgende:
Dang! Wat een feestje zeg, wat heb ik mij verbaast over Tiesto, die stond halverwege zijn set echt te beuken niet normaal meer. Soort crossover tussen Tunnel of TerrorTrance en Underground Bunkerfeest ofzo.
Wat een lichtshow zeg, niet normaal.
Laatste uurtje van Tiesto vond ik het lekkerste. Marco V ook nog een uurtje meegekregen en toen maar naar huis gereden. De dames waren moe en ach, ik wou ook wel op bed.
Chuckie viel me alleszins mee en Schulz draaide heerlijk. Ook Ummet was lekker proggy bezig.


Toffe lokatie, toffe show, maar zaken als muntjes en toiletten waren echt dramatisch geregeld. Half uur wachten om muntjes te kopen.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, het mooie vond ik ook dat je zag dat Tijs er ook echt zichtbaar van genoot, maar die organisatie wat muntjes ed. betreft was wel echt heel erg slecht, 2 pootjes breed bij de ingang Zulk soort dingen, dat als je wilde pissen je in die kutrij moest gaan staan om zon bandje te halen. Gelukkig was een onbekende dame zo vriendelijk dat even te zeggen, anders had ik 3 kwartier in de rij kunnen gaan staan onder Marcus Schulz om te kunnen pissen

Maar die lasers idd
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 20 september 2009 @ 14:37:25 #125
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72932887
Ik heb geen bandje omgehad voor het pissen. Flikker toch lekker op. Heb me gewoon steeds in de drukte er tussendoor gewurmd.

Wel mooi dat Tiesto gewoon lekker doet wat hij zelf wil. En die remix van 643 blijft ook heerlijk zeg. En System F was helemaal de bom.

En je zou toch denken dat 538 de organisatie wat beter voor elkaar heeft. Geen garderobe, maar wel kluisjes a 6 euro en 5 euro borg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')