abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 september 2009 @ 17:15:26 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72702735

Vanuit het

Georgios Karaiskakis Stadium

Arbitrage
? (volgt nog)

Heb er zin in. Hopelijk kan AZ wat laten zien tegen die Grieken .

16 september 20.45 bij de NOS op 3.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_72704378
Zal geen prettig voetbal worden denk ik en het zou me niet verbazen is AZ hier tegen een nipte nederlaag aan loopt. Dat zou ook helemaal niet erg zijn als AZ maar de thuiswedstrijden tegen Standard en Olympiakos wint.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 september 2009 @ 18:37:54 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_72705565
Klapklap

Heerlijk, AZ weer Europees
Confidence through competence
  zondag 13 september 2009 @ 19:06:20 #4
67174 Dos37
Come on Twente
pi_72706461
Leuke wedstrijd om direct een resultaat te pakken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_72708500
Hier zie ik AZ absoluut niet van winnen, zeker niet in de huidige vorm.

Geen El Hamdaoui waarschijnlijk, in ieder geval niet helemaal fit en geen ritme, en verder loopt het nog niet.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_72731856
Olympiakos heeft dit seizoen in geen van de 6 competatieve wedstrijden een tegengoal ontvangen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_72733545
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:01 schreef RayMania het volgende:
Hier zie ik AZ absoluut niet van winnen, zeker niet in de huidige vorm.

Geen El Hamdaoui waarschijnlijk, in ieder geval niet helemaal fit en geen ritme, en verder loopt het nog niet.
El Hamdaoui is er wel bij! En hoezo geen ritme? omdat ie 1 wedstrijd heeft gemist? Kom aan zeg...
Het probleem zit hem niet in het middenveld en in de spits, maar in de verdediging.. Dat is afgelopen zaterdagavond weer eens naar boven gekomen, wat een wanvertoning..

Maar goed Europees is Europees, we zullen eens zien wat het gaat worden... ik heb een 2 staan
quote:
AZ zonder Wernbloom naar Griekenland

ALKMAAR - AZ reist dinsdag zonder Pontus Wernbloom af naar Athene voor de eerste groepswedstrijd in de Champions League tegen Olympiakos. Dat liet een woordvoerder van de landskampioen zondag weten.

De Zweedse middenvelder heeft problemen met zijn knie. Wernbloom behoorde daardoor zaterdag ook niet tot de selectie van trainer Ronald Koeman voor de competitiewedstrijd tegen ADO Den Haag.

Koeman kan woensdag tegen Olympiakos ook niet beschikken over de andere Zweed in zijn selectie, Rasmus Elm. De middenvelder kwam met zijn vorige club Kalmar FF al uit in de voorronde van de Champions League en is daarom niet speelgerechtigd.

Mounir El Hamdaoui, die tegen ADO ontbrak vanwege ziekte, meldde zich zondag weer in Alkmaar. De Marokkaanse topschutter trainde in het krachthonk. El Hamdaoui kampt al enkele weken met knieklachten, maar de verwachting is dat hij woensdag inzetbaar is.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_72733713
quote:
Voorbeschouwing CL: Olympiakos Piraeus- AZ

Woensdag mag AZ eindelijk aftrappen in de Champions League en wij hebben er, ondanks de vervelende nederlaag tegen ADO, erg veel zin in! Tegenstander is het Griekse Olympiakos Piraeus en dat is beslist geen kleintje in Europa aangezien ze woensdag al weer gaan beginnen aan hun twaalfde seizoen in het kampioenenbal. De korte geschiedenis tussen AZ en Griekse clubs is in ieder geval wel in Alkmaars voordeel: in de afgelopen jaren dolven PAOK (2x) en Larissa het onderspit. Laten we hopen dat we deze lijn woensdag door kunnen trekken.

Over Olympiakos Piraeus
Zoals gezegd is Olympiakos geen kleintje in Europa en al helemaal niet in Griekenland. Met 37 landstitels en 24 nationale bekers staat de club in eigen land op eenzame hoogte. Opvallende namen in Griekse dienst zijn doelman Antonios Nikopolidis (alias de grijze doffer), Zweeds international Olof Mellberg, oud Real Madrid speler Raul Bravo en Luciano Martin Galletti.

De vorm van Olympiakos lijkt best goed te zijn. De club moest zich al door twee ronden CL heen vechten om de groepsfase te bereiken. Dit deden ze vakkundig door Slovan Bratislava en FC Sheriff Tiraspol te verslaan. De competitie is twee speelronden jong en daarin werd op de eerste speeldag uit gewonnen van Larissa en afgelopen weekend gelijkgespeeld tegen Kavala.

Over AZ
Dat het een tandje scherper moet als afgelopen zaterdag hoeven wij de jongens niet uit te leggen. Als je namelijk het veld opstapt met dezelfde mentaliteit als tegen Den Haag dan hoef je in de Champions League niet eens af te trappen. We gaan er vanuit dat Ronald Koeman dit met al zijn ervaring wel weet uit te leggen en daarom hebben we ook groot vertrouwen in een goede afloop. Onze tip: doet eens minder lopen met de bal en kijk eens waar jullie medespelers lopen.

Blessures & Schorsingen
Als we op de geruchten afgaan ontbreekt Enzo Maresca aan Griekse kant. Voor de rest weten we het eigenlijk niet. Aanvullende info is altijd welkom natuurlijk�

AZ moet het stellen zonder de Zweedse enclave. Pontus Wernbloom is geblesseerd en Rasmus Elm is niet speelgerechtigd door eerdere CL-optredens voor Kalmar FF.

Het arbitrale kwartet
Scheidsrechter is Viktor Kassai en hij wordt geassisteerd door grensrechters Gabor Eros en Tibor Vamos.De vierde official luistert naar de naam Ferenc Bede. Allen zijn afkomstig uit Hongarije.
(met dank aan Paulus)

De lokale autoriteiten hebben het in verband met de eigen veiligheid verplicht gesteld dat alle AZ supporters vanaf Omonia station met een speciaal gereserveerde metro naar het stadion van Olympiakos reizen. De reis duurt ongeveer 25 minuten en is gratis.

Supporters
Normaal gesproken kijken we ook nog naar supporterssites van de tegenstander, maar aangezien het Grieks nogal lastig is konden we daar maar weinig kaas van maken. Hierrr een indruk van wat AZ te wachten staat woensdag. (en ja, dat geluid produceren ze zonder klappers. Het kan dus wel...)
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  maandag 14 september 2009 @ 17:26:16 #9
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_72734402
4-2
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_72752404
Nederlandse ploegen liggen de Grieken niet ; goede kans op een net resultaat voor AZ.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_72758080
quote:
AZ hoort bij de zuinigste clubs

Ronald Koeman instrueert tijdens het competieduel met ADO Den Haag. FOTO ANP
ALKMAAR - De 32 clubs die vanaf vanavond strijden in de achttiende editie van de Champions League hebben deze zomer gezamenlijk voor ruim een miljard euro aan nieuwe spelers gekocht.

Die bijna schokkende investering achten de clubs de moeite waard in hun pogingen de Champions League te winnen of er fors aan te verdienen.

De grootste investeerder is Real Madrid met 257,4 miljoen aan nieuwe 'Galactico's'. Cristiano Ronaldo (94 miljoen), Kaká (65 miljoen), Xabi Alonso (35 miljoen) en Karim Benzema (35 miljoen) hadden forse prijskaartjes. Het sterrenteam, dat vanavond om kwart voor negen met een karweitje in Zwitserland tegen FC Zürich begint, zal minimaal bij de laatste vier moeten eindigen om iets van het bij banken geleende bedrag terug te verdienen.

Achter de 'Koninklijke' komt Barcelona met 111 miljoen aan aankopen. Zlatan Ibrahimovic kwam voor 68 miljoen van Inter Milaan en de onbekendere Dmytro Chygrynskiy (Shaktar Donetsk) kostte 25 miljoen.

Inter Milaan pompte opnieuw 91 miljoen in de selectie, maar ook Louis van Gaal heeft flink de ruimte gehad bij Bayern München. In totaal heeft hij 75 miljoen mogen besteden. Vooral de komst van Arjen Robben (24 miljoen) heeft er nog even flink ingehakt.

Wie de acht groepen in de Champions League naast elkaar zet, ziet dat in groep C (Real, AC Milan, Olympique Marseille en FC Zürich) alleen al voor 321,2 miljoen is geïnvesteerd.

De vraag doemt op waar het AZ van Dirk Scheringa dan staat in dit hele verhaal. Het antwoord is even helder als ontluisterend. De kampioen van Nederland zit in de kruidenierspoule. Groep H wordt gevormd door de zuinigste clubs van Europa. Arsenal, AZ, Olympiakos en Standard Luik hebben dit jaar met z'n vieren 28,2 miljoen uitgegeven aan spelers. In geen enkele andere groep werd zo weinig gespendeerd.

Volgens de wetten van de Champions League heb je daarmee weinig kans om ver in het toernooi door te dringen. AZ pikte voor het sluiten van de transfermarkt aanvaller Rasmus Elm op in Zweden voor drie miljoen euro. Maar Elm mag niet eens meedoen in de Champions League, omdat hij niet op tijd was aangemeld. Eerder was wel zijn landgenoot Pontus Wernbloom voor 2,5 miljoen aangetrokken. Maar die zit vanmorgen ook niet in het vliegtuig naar Athene, want hij is geblesseerd. De totale uitgaven van AZ komen in elk geval op 5,5 miljoen. Exact gelijk aan de rode cijfers van Standard Luik. Olympiakos kocht voor een fractie meer (7,2 miljoen) en Arsenal gaf alleen 10 miljoen uit aan Thomas Vermaelen van Ajax.

Het meest opvallend aan de groep van AZ is dat er voor veel meer werd verkocht dan ingekocht. Arsenal haalde bijna 50 miljoen binnen (Adebayor en Touré naar Manchester City), maar trainer Arsène Wenger weigerde dus om dat geld weer uit te geven. Die zuinigheid is de grootste reden waarom de club in de eindfase van de Champions League steeds struikelt.

Wenger wil met alle geweld bewijzen dat hij met zijn filosofie - jonge talenten ontdekkken en weinig uitgeven - ook het grootste clubtoernooi ter wereld kan winnen. Hij was er al een paar keer dichtbij. In 2006 verloor hij in de finale van Barcelona en vorig jaar strandde Arsenal in de halve finale.

Ronald Koeman heeft als coach van AZ dus weinig kunnen uitrichten op de transfermarkt. In alle opzichten voelt hij zich met zijn club een kleine vis in een grote vijver. Alkmaar is met zijn 94.000 inwoners na Urziceni in Roemenië ook nog eens de kleinste Champions League-stad van alle 32 deelnemers.

In elke andere groep zouden de overlevingskansen van AZ uiterst gering zijn geweest. Maar met drie bijna gelijkwaardige ploegen achter groepshoofd Arsenal is er voor AZ sportief wel degelijk perspectief.

Gelet op de minimale investeringen weet AZ ook dat het al gauw winst maakt, als het de volgende ronde haalt. De Champions League is en blijft een melkkoe voor veel clubs. Afgelopen jaar kwam er bij de UEFA ruim een miljard euro binnen, waarvan precies de helft weer bij de clubs terechtkwam.

Van de Engelse clubs is bekend dat ze de laatste jaren met geld smijten. Maar hun investeringen lonen over het algemeen wel. Over de laatste zes seizoenen hebben de Engelse deelnemers aan de Champions League elk gemiddeld 185 miljoen zien binnenstromen. Dat bedrag bestond puur uit prijzengeld. Daarbovenop kwamen nog de inkomsten uit extra sponsoring en recettes van alle topduels. (MARCEL VAN DER KRAAN
pi_72760440
quote:
Coach Olympiakos geeft ontslag, maar blijft nog voor AZ

Temuri Ketsbaia was eerder trainer van onder meer Anarthosis Famagusta.
Temuri Ketsbaia heeft zijn ontslag aangeboden als coach van Olympaikos Piraeus. De Griekse kampioen speelt in dezelfde groep als Standard in de Champions League. De 41-jarige Georgische trainer was pas sinds mei van dit jaar aan het werk bij Olympiakos. Hij trok zijn conclusies na de 5-0-nederlaag in een oefenmatch tegen Ergotelis en het scoreloze gelijkspel in de competitiematch tegen promovendus Kavala FC. Ketsbaia zou nog wel de Europese match tegen AZ leiden. De Griekse fans schreeuwen om de terugkeer van de vorige coach Ernesto Valverde. Ook Luciano Spalletti (pas ontslagen bij AS Roma), Enrique 'Quique' Flores en Zico worden genoemd als mogelijke opvolgers. (kh)
pi_72762096
Olympiakos zal thuis wat moeten laten zien, dus ze zullen enige ruimte aan AZ geven. Ik denk dat AZ hiervan goed gebruik kan en gaat maken. Ik gok op een 1-2 overwinning voor AZ!
pi_72762368
Vorige keer dat Olympiakos CL speelden bleven ze ongeslagen thuis en werden ze uiteindelijk op Stamford Bridge gewipt in the knock-out fase. AZ gaat hier nog een hele kluif aan krijgen, zal me niks verbazen als ze hier kansloos onderuit gaan. Maar goed aan de andere kant heeft AZ dit seizoen ook nog niet tegen een tegenstander van formaat gespeeld, ben wel benieuwd hoe ze het doen, mss dat ze wel verrassen. Met andere woorden ik heb geen idee waar dit heen gaat .
Money won is twice as sweet as money earned.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:54:23 #15
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_72763107
Piraeus is met hoofdletter.
Gourmetten of steengrillen?
pi_72763597
Olympiakara Mou.

Denk dat AZ de boot in gaat, debuteren in de CL in Piraeus is niet zo makkelijk. Voetballend heus niet de beste ploeg die er is, maar niemand wint makkelijk in Karaiskaki.
Jack does it in real time...
pi_72763665
Vermaelen was 10M pond, niet euro
pi_72763716
AZ moet gewoon het eigen spel spelen, ik denk dat tegen Arsenal spelen 10x moeilijker is dan tegen Olympiakos, qua indruk en qua grote.

Het Europese avontuur gaat morgen lekker beginnen, ik heb er zin in! Misschien van korte duur, misschien overleven we wel...
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:21:51 #19
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_72763854
Komt wel goed morgen
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_72763888
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:15 schreef Fides het volgende:
Vermaelen was 10M pond, niet euro

10mio gbp is 11,2mio euro
(stand van vandaag..)

[ Bericht 13% gewijzigd door fuckbuddy op 15-09-2009 13:32:29 ]
pi_72763944
Maar het spel van AZ rommelt aan alle kanten, dus ze moeten juist niet hun eigen spel spelen.

Jammer dat deze wedstrijd op dezelfde dag als de kraker tussen Barca en Inter wordt gespeeld, want ik had er graag naar gekeken.
pi_72764255
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:25 schreef buddyb het volgende:
Maar het spel van AZ rommelt aan alle kanten, dus ze moeten juist niet hun eigen spel spelen.

Jammer dat deze wedstrijd op dezelfde dag als de kraker tussen Barca en Inter wordt gespeeld, want ik had er graag naar gekeken.
Vind ik meevallen, zaterdag een slechte wedstrijd dat zeker, maar tegen een club van formaat zal je sneller op kunnen schakelen in een counter en met Elhamdaoui erbij is dat nou precies ons sterkste punt
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 september 2009 @ 14:47:55 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_72766468
Dat is een snel ontslag in het seizoen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72766962
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:47 schreef tong80 het volgende:
Dat is een snel ontslag in het seizoen.

Ja toch helemaal als je dit leest..
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:59 schreef mcyodogg het volgende:
Olympiakos heeft dit seizoen in geen van de 6 competatieve wedstrijden een tegengoal ontvangen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 september 2009 @ 15:59:12 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_72768855
Wat zal er aan de hand zijn ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72769898

Bizar. Moet iets achter de schermen zijn geweest.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_72769998

Gezellig volk....
pi_72770229
Olympiakos heeft twee competitiewedstrijden achter de rug. Eentje gewonnen en de laatste 0-0 gelijk tegen het gepromoveerden Kavala. Tussendoor verloren ze nog een oefenwedstrijd met 5:0 van Ergotelis. Al met al een niet al te voortvarende start maar om dan meteen je ontslag in te dienen...
Overigens zitten er nu twee scouts op de bank om de boel te leiden .
pi_72772026
Beetje jammer dat ze niet vandaag voetballen, zie morgen veel liever Inter- Barca .
pi_72795923
Het ziet er steeds beter uit voor AZ, schijnt dat ze hun beste middenvelder verloren zijn op de training. Galetti is drie weken geblesseerd.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:17:50 #31
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_72796340
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:04 schreef neilpad het volgende:
Het ziet er steeds beter uit voor AZ, schijnt dat ze hun beste middenvelder verloren zijn op de training. Galetti is drie weken geblesseerd.
Wij zijn onze beste spits aan PSV verloren en onze beste middenvelder aan Ajax

Confidence through competence
pi_72796477
Nou dat valt ook wel mee dacht ik zo , niks wat niet te vervangen viel en je hebt er ook nog eens twee keer de hoofdprijs voor gehad maar goed .
pi_72797011
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Beetje jammer dat ze niet vandaag voetballen, zie morgen veel liever Inter- Barca .
Ja, en doordat die groepen aan elkaar gelinkt zijn, speelt Barcelona steeds op dezelfde dag als AZ, waardoor je het dus nooit live kunt zien (de groepsfase althans).
pi_72797550
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:38 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, en doordat die groepen aan elkaar gelinkt zijn, speelt Barcelona steeds op dezelfde dag als AZ, waardoor je het dus nooit live kunt zien (de groepsfase althans).
Sja dat is vaag, maar aan de andere kant, welke grote clubs speelden er gisteren allemaal tegelijk.
Dat gezeik houd je altijd...
pi_72797995
hoeveel klappers zijn er meegereisd?
pi_72798033
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:54 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Sja dat is vaag, maar aan de andere kant, welke grote clubs speelden er gisteren allemaal tegelijk.
Dat gezeik houd je altijd...
Is ook wel zo...

Aan de andere kant kunnen we dus wel live Real - Milan en Bayern - Juve kijken, omdat die allemaal niet op dezelfde dag als AZ spelen en ook niet tegelijk met elkaar
pi_72798108
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:59 schreef tong80 het volgende:
Wat zal er aan de hand zijn ?

Schijnt dat hij niet goed ligt bij de supporters, speelt niet zoals de supporters willen. De assistent zou doorgeschoven worden straks...
pi_72798870
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:10 schreef Maja het volgende:

[..]

Schijnt dat hij niet goed ligt bij de supporters, speelt niet zoals de supporters willen. De assistent zou doorgeschoven worden straks...
....................In Piraeus zelf keek niemand op van de opzienbarende wissel. De dreiging zoemde al geruime tijd rond. De naam van Serviër Bandzovic die sinds de zomer van 2006 scoutte voor Olympiakos en tot vanavond alleen ervaring had als assistent, was al vaker te horen. Ook Ketsbaia had zijn exit gevoelsmatig zien aankomen. "Hij miste al langer de steun binnen de club", begreep Shota Arveladze van zijn vriend. Ze spraken elkaar gisteren telefonisch terwijl de assistent van Koeman op zijn bagage wachtte. "De manier waarop hij Olympiakos wilde laten voetballen, sloeg nog niet aan. Zeker niet bij de fans die hem al snel gingen uitfluiten."

Het kan zijn, gist Arveladze, dat er bij hen sprake is van pijn uit het verleden die niet wil verdwijnen. Zijn landgenoot heeft immers gespeeld voor die andere aartsvijand uit dezelfde stad, AEK, en had als coach van het Cypriotische Famagusta in het verleden Olympiakos ook flink dwars gezeten. Wat bizar genoeg ook weer de reden was voor zijn kortstondige aanstelling in het havengebied van Athene. ............................

iets anders...
quote:
Galletti mist CL-duel met AZ

Luciano Galletti staat woensdagavond niet aan de aftrap van het duel met AZ. De spelmaker van Olympiakos kampt met een rechterdijbeenblessure.

De 29-jarige Argentijn raakte geblesseerd op de afsluitende training van de Grieken. Hij wordt nog verder onderzocht, maar zal naar verwachting tien dagen rust moeten houden. Galletti speelt dus sowieso niet mee in het Champions League-duel met AZ.

Galletti had eerder dit seizoen al tweemaal last van dezelfde kwetsuur. Eerst in de voorbereiding op het seizoen en later in de tweede play-off ronde van de Champions League tegen FC Sheriff.
pi_72800018
Hoop op een goed resultaat van AZ . Koeman doet het Europees ook altijd goed. Maar ja iedere wedstrijd staat op zich en AZ moet zich daar maar staande zien te houden. Hopen dat de tegenstander geen lange spits heeft
  woensdag 16 september 2009 @ 13:21:16 #40
131603 Afwazig
Serious business
pi_72800375
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:07 schreef ASroma het volgende:
hoeveel klappers zijn er meegereisd?
Hebben ze echte supporters dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72800467
300 stuks...
  woensdag 16 september 2009 @ 13:28:31 #42
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_72800631
Ben benieuwd. Koeman heeft destijds bij Ajax ook een leuk Europees seizoen gedraaid.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_72806270
Hup az, geef die moederneukers een pak slaag.
-
pi_72806566
Een ideale tegenstander voor AZ om gelijk 3 punten mee te nemen. Moet zeker mogelijk zijn tegen deze Grieken. Ik zeg: 1-2.
That's all folks!
pi_72807352
Ik hoop dat AZ wint, ik zeg 1-2.
  woensdag 16 september 2009 @ 16:52:01 #46
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_72808207
quote:
Arveladze wil de stropdas van Ketsbaia

* Gepubliceerd op 31 augustus 2009, 07:18

alkmaar -

Voor Shota Arveladze worden de twee wedstrijden tegen Olympiakos Piraeus bijzonder.

Zijn landgenoot Temuri Ketsbaia is trainer van de Griekse club. ,,Temuri is mijn beste vriend'', zegt Arveladze in het Noordhollands Dagblad. De 36-jarige assistent-trainer van AZ was dan ook een gelukkig man na de loting van de Champions League. ,,Natuurlijk is Piraeus een zware tegenstander voor ons, maar dat soort uitdagingen zijn mooi. Het leuke is dat veel van onze vrienden naar de wedstrijden komen kijken. Het worden hoe dan ook dus twee mooie avonden.''

Arveladze en Ketsbaia kennen elkaar al heel lang. Het voetbal bracht de twee samen. Eerst bij Dinamo Tiflis en later ook bij het nationaal team van Georgië. ,,Bij het eerste doelpunt dat ik voor Dinamo maakte, gaf Temuri de assist. Bij het nationaal elftal hebben we ook prachtige dingen meegemaakt, zoals een 2-1 overwinning op Bulgarije. Dat was het 'gouden' Bulgarije met spelers als Balakov, Letsjkov en Stoitsjkov.''

Ketsbaia (41) ging deze zomer van Anorthosis Famagusta (Cyprus) naar Olympiakos. Met Anorthosis verraste hij in de Champions League met gelijke spelen tegen Werder Bremen en Inter Milaan en een zege op Panathinaikos. ,,Als speler was hij al een winnaar. Hij heeft als trainer inmiddels ook laten zien dat hij het topploegen heel lastig kan maken'', zegt Arveladze.

Het is overigens niet voor het eerst dat de twee tegenover elkaar staan. In 1997, toen Arveladze bij Ajax speelde en Ketsbaia bij Newcastle United, speelden de twee op een vriendschappelijk toernooi al eens tegen elkaar. ,,Na afloop ruilden we natuurlijk shirtjes. Dit keer kunnen we stropdassen ruilen.''
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_72808692
*klapper klaar legt...
  woensdag 16 september 2009 @ 17:07:06 #48
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_72808919
Ik acht AZ niet kansloos. Ook niet in deze uitwedstrijd.

Ja, ik ben ook benieuwd naar de wedstrijd Inter - Barcelona.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_72809272
Ik geef AZ een zeer goede kans.
WOS'ser for life.
pi_72809385
Ik ben benieuwd, verwacht een gelijkspel.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')