OK een french voor dummies.
Er zijn een paar methodes.
1. uit de losse hand
2. met stickertjes
3. met een kwastje met nagellakremover
Zelf vind ik optie 2 en 3 het prettigst dus optie 1 slaan we over.
Ik vind het zelf het mooist als het witte randje niet wit-wit is maar wat natuurlijker dus ik gebruik een melkige wit zoals bijvoorbeeld de witte nailwhitener french nagellak van Essence (kruidvat). Voor het roze gebruik ik tegenwoordig de Etos ridgefiller voor omdat die veel egaler lakt dan de 'echte' frenchlakjes die je bij de drogist koopt en hij heeft een heel licht glimmertje erin wat ik persoonlijk wel mooi vind.
Als topcoat gebruik ik voor alles de High Shine Quick Dry topcoat van Catrice (kruidvat/trekpleister)
Om te beginnen zou ik je nagels iets meer gelijk vijlen. Voor een french vind ik goed verzorgde wat kortere nagels mooier dan ongelijke nagels. Sowieso vind ik een french mooier bij kortere nagels trouwens.
Met stickertjes: lak je nagels in de nude/zachtroze die je hebben wilt.
Doe een of twee laagjes van die nagellak (gebruik je de ridgefiller dan hoef je geen basecoat meer te gebruiken) en laat deze heel goed drogen.
Neem nu de stickertjes, plak deze even heel kort op je huid om ze iets minder plakkerig te maken zodat je straks niet de roze nagellak eraf trekt bij het verwijderen en plak ze dan op je nagel, ietsje verder dan waar je eigen witte randje begint. Niet moeiljk doen, als het scheef gaat gewoon een nieuwe sticker pakken want hoe vaker je ze probeert te plakken hoe minder goed ze plakken en dan lekt de nagellak straks onder de sticker en moet je alsnog helemaal overnieuw. Het zijn je bruidsnagels dus die moeten mooi en die stickertjes kosten geen drol.
Neem je wit en lak het randje waarbij je zo min mogelijk over het stickertje probeert te lakken. Doe twee
dunne laagjes om het goed dekkend te krijgen en laat het weer heel goed drogen! en verwijder dan de sticker. Mocht hetg randje niet helemaal strak zijn kan je proberen met een kwastje of wattenstaafje met nagellakremover heel voorzichtig het randje strak te maken maar gebruik niet teveel nagellakremover en doe het heel voorzichtig zodat je niet het onderliggende roze verwijderd. Breng eventuele strass-steentjes of andere versiering aan die je wilt en lak dan af met een laagje topcoat.
Met kwastje met nagellakremover:
Lak met je 'witte' nagellak (doe er
geen basecoat onder) je tips met twee
dunne laagjes en laat goed drogen. Doe nagellakremover in een bakje en neem een plat kwastje met korte rechte haren. Dip die in de nagellakremover en werk het randje van de tip bij. Tussendoor het kwastje afvegen op een stukje keukenrol en ook niet met een kletsnat kwastje werken maar na het dippen even op de keukenrol stippen om de overtollige nagellakremover eruit te halen. Als dat klaar is een laagje roze/nude over de hele nagel lakken en weer goed laten drogen. Laagje topcoat en klaar!
Het is sowieso verstandig om wat strass-steentjes te kopen voor het geval je een plekje niet goed bij kan werken. Het is feestelijk, het past bij je outfit en ze kunnen geweldig zijn om kleine foutjes te verbergen.
En de belangrijkste tip: alle aandacht voor je handen zal voornamelijk gericht zijn op de hand met de trouwring. Als dat je zwakke hand is laat die dan door iemand anders lakken! Zo zonde als je met versmeerde nagellak op een close-upfoto van de ringen staat.
Heel veel plezier vrijdag!
[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 16-09-2009 12:33:12 ]