Geen enkele democratie functioneert perfect. Denk aan Bush's 2000 verkiezingen waar Gore meer stemmen had gekregen maar Bush de president werd.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:15 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Laten we ook eens kijken hoe die democratie daar functioneert, verre van perfect.
Dat is inderdaad ook een godswonder, je zou denken dat na 4 keer de Nederlandse bevolking wel een keer deze Jan Pieter met consorten en al de plaatselijke plas in schopt en eindelijk een keer charismatische degelijke mensen in de regering kiest.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:16 schreef Picchia het volgende:
[..]
Balkenende dreigt voor de vijfde keer premier te worden.
Het koningshuis in Saudi-Arabië is nou niet echt islamitisch te noemen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:15 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
- Saudi Arabië
- Libië
- Sudan
- Iran
- Afghanistan
- Yemen
- Syrië
Ach zo'n beetje elk land in het middenoosten welke vaak schurkenstaten zijn
Afghanistan als democratie beschouwen is echt vreemd. Het democratisch gekozen regime heeft eigenlijk alleen macht in Kabul en omstreken. In de buitengebieden zijn kiezers bedreigd door de Taliban om niet te gaan stemmen. Zo'n land heeft alleen in naam een democratie.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:20 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Het koningshuis in Saudi-Arabië is nou niet echt islamitisch te noemen.
Libië, sinds wanneer is gekke Qadaffi een islamist?
Soedan, daar zijn de islamisten idd aan de macht.
Iran... had ik al genoemd dus begrijp niet waarom jij het weer in je lijst zet.
Afghanistan.. geen democratie volgens jou? En dat terwijl Nederlandse troepen op dit moment de jonge democratie aldaar beschermen.
Yemen en Syrië: seculiere dictators?
Maar het is wel een democratisch gekozen regering net als de Iraakse regering.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:22 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Afghanistan als democratie beschouwen is echt vreemd. Het democratisch gekozen regime heeft eigenlijk alleen macht in Kabul en omstreken. In de buitengebieden zijn kiezers bedreigd door de Taliban om niet te gaan stemmen. Zo'n land heeft alleen in naam een democratie.
Democratisch gaat niet op als een groot deel van de kiesgerechtigde bevolking niet de gelegenheid heeft of te bang is om te gaan stemmen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:23 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Maar het is wel een democratisch gekozen regering net als de Iraakse regering.
Net als dat alle vrouwen eigenlijk stiekem wel voor de burka kiezen?quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:23 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Maar het is wel een democratisch gekozen regering net als de Iraakse regering.
Zoals de zwarte bevolking in de VS die niet mochten stemmen, maar de VS was toch echt een democratie.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:24 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Democratisch gaat niet op als een groot deel van de kiesgerechtigde bevolking niet de gelegenheid heeft of te bang is om te gaan stemmen.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Net als dat alle vrouwen eigenlijk stiekem wel voor de burka kiezen?
In dat tijdperk was de VS niet als volwaardige democratie te beschouwen, omdat een deel van het electoraat werd uitgesloten.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:25 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Zoals de zwarte bevolking in de VS die niet mochten stemmen, maar de VS was toch echt een democratie.
Ach kom op, alsof een democratisch proces een democratisch proces is als er honderden Taliban mensen door 't land rijden met "als we een inkt-vinger zien ga je er aan" rondschreeuwen. En dat dan vergelijken met stemmen in het Westen. Ik neem aan (je bent net nieuw dus ik geef voordeel van de twijfel) dat je wel meer verstand hebt dan de gemiddelde Meki persoon.quote:
Maar het was dus wel een democratie, geen perfect functionerende democratie maar wel een democratie.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:26 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
In dat tijdperk was de VS niet als volwaardige democratie te beschouwen, omdat een deel van het electoraat werd uitgesloten.
Op die manier is een land waar 2 % van het potentiële electoraat mag stemmen ook een democratie, de zaak ligt toch wel wat genuanceerder.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:27 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Maar het was dus wel een democratie, geen perfect functionerende democratie maar wel een democratie.
Nee, als een element van democratie mist dan is het ook geen democratie. Een halve taart is namelijk ook geen hele taart.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:27 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Maar het was dus wel een democratie, geen perfect functionerende democratie maar wel een democratie.
Dat verandert niets aan het feit dat er een democratisch proces aan de gang is in zowel Irak als Afghanistan. Miljoenen Irakezen die meededen met de afgelopen verkiezingen hebben voor de huidige Iraakse regering gekozen en de verkiezingen zijn eerlijk verlopen volgens VN waarnemers.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach kom op, alsof een democratisch proces een democratisch proces is als er honderden Taliban mensen door 't land rijden met "als we een inkt-vinger zien ga je er aan" rondschreeuwen. En dat dan vergelijken met stemmen in het Westen. Ik neem aan (je bent net nieuw dus ik geef voordeel van de twijfel) dat je wel meer verstand hebt dan de gemiddelde Meki persoon.
De enige reden dat die democratie nog in stand is, is de ondersteuning door Amerikaanse soldaten.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Dat verandert niets aan het feit dat er een democratisch proces aan de gang is in zowel Irak als Afghanistan. Miljoenen Irakezen die meededen met de afgelopen verkiezingen hebben voor de huidige Iraakse regering gekozen en de verkiezingen zijn eerlijk verlopen volgens VN waarnemers.
Ja maar zo erg is het toch niet in Afghanistan? En al helemaal niet in Irak.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:28 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Op die manier is een land waar 2 % van het potentiële electoraat mag stemmen ook een democratie, de zaak ligt toch wel wat genuanceerder.
Ja maar vanwaar dan een vergelijking met stemgerechtigheid en het stemproces in Europa, dat is namelijk een vergelijking die totaal de plank misslaat. Verder lopen die 'verkiezingen' alleen maar goed omdat wij er ik weet niet hoeveel militairen gestationeerd hebben, zodra je weggaat kan je die democratie ook wel in je hol schuiven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Dat verandert niets aan het feit dat er een democratisch proces aan de gang is in zowel Irak als Afghanistan. Miljoenen Irakezen die meededen met de afgelopen verkiezingen hebben voor de huidige Iraakse regering gekozen en de verkiezingen zijn eerlijk verlopen volgens VN waarnemers.
Dat weten we pas in 2011 als de Amerikanen vertrekken uit Irak. Tot dan is het land een democratie.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:31 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De enige reden dat die democratie nog in stand is, is de ondersteuning door Amerikaanse soldaten.
Ik was niet degene die een vergelijking maakte met Europa.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar vanwaar dan een vergelijking met stemgerechtigheid en het stemproces in Europa, dat is namelijk een vergelijking die totaal de plank misslaat. Verder lopen die 'verkiezingen' alleen maar goed omdat wij er ik weet niet hoeveel militairen gestationeerd hebben, zodra je weggaat kan je die democratie ook wel in je hol schuiven.
Ah dan was 't Meki, een kleine verwarring van mijn kant.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:33 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Ik was niet degene die een vergelijking maakte met Europa.
Ik had het over islam en democratie.
De zon is dan ook al bijna onder, hij zal wel honger gekregen hebben van al dat gemekker.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:37 schreef thewishmaster het volgende:
Meki is inmiddels verdwenen trouwens nu de discussie inhoudelijk is geworden.
Troll.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:45 schreef RobbieRivera het volgende:
Ok tot zover de bijdrage van Middle-East, waarbij maar weer eens blijkt na mijn voorzetje hoeveel domme posts de beste man plaatst. Ik kop in, de rest maakt hem af. Het begint saai en voorspelbaar te worden
Maar toch bedankt medestanders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |