Dierenspeciaalzaken verkopen dezelfde soort kooitjes. Daar draait het alleen maar om winst. Er moeten sowieso regels komen voor huisvesting, voor alle dieren. Vogels in een piepklein kooitje, konijnen in vervoersmandjes, cavia's in hamsterkooitjes, honden in kleine studiootjes, katten in een slaapkamertje, krokodillen in een aquarium en maanvissen in een vaasquote:Op zondag 13 september 2009 01:47 schreef Ps2K het volgende:
Daar komt bij dat de spijlen van die kooi verkeerd zitten. Hamsters mogen graag in de kooi klimmen. Verder stel Skeletor een bakje met Chinchilla zand erg op prijs (kan ie mooi in rondrollen)
Dit is een gewoon klote kooitje, en de Blokker zou zich niet met dit soort producten moeten bemoeien. Diertjes en accesories koop je in een dierenspeciaalzaak of bij een fokker.

Fretten en ratten in een hamsterkooitje, of een aquarium met slechte ventilatie of klimmogelijkheden. Vaak ook nog alleen gehouden terwijl het groepsdieren zijn. schetland Pony's die in een schuurtje in de achtertuin staan zonder grasveldje oid (ik heb het met mijn eigen ogen gezien) en ga zo maar door...quote:Op zondag 13 september 2009 10:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dierenspeciaalzaken verkopen dezelfde soort kooitjes. Daar draait het alleen maar om winst. Er moeten sowieso regels komen voor huisvesting, voor alle dieren. Vogels in een piepklein kooitje, konijnen in vervoersmandjes, cavia's in hamsterkooitjes, honden in kleine studiootjes, katten in een slaapkamertje, krokodillen in een aquarium en maanvissen in een vaas.

Precies, maar dan heeft het nog niet zozeer met dat kooitje te maken. Want ook met een groter kooitje kan dat beestje nog in een hel terecht komen. Bak wordt niet schoongemaakt, zit een paar dagen alleen als ze een midweek weg gaan en niemand heeft de buren gevraagd om even bij te voeren, gewoon een vol bakje zal vast wel volstaan. Je kunt dat niet op dat kooitje afschrijven, hoewel die natuurlijk nergens goed voor is, maar op de mensen die eigenlijk niet het recht zouden mogen hebben een huisdier te houden.quote:Op zondag 13 september 2009 13:45 schreef _Mio_ het volgende:
[..]
Fretten en ratten in een hamsterkooitje, of een aquarium met slechte ventilatie of klimmogelijkheden. Vaak ook nog alleen gehouden terwijl het groepsdieren zijn. schetland Pony's die in een schuurtje in de achtertuin staan zonder grasveldje oid (ik heb het met mijn eigen ogen gezien) en ga zo maar door...
Mensen nemen zomaar een huisdier omdat ze zo schattig zijn als ze klein zijn of omdat hun kinderen dat zo graag willen maar hebben totaal geen informatie verzameld voor de aanschaf van zo'n dier. Nee er wordt te vaak te slecht voor (huis)dieren gezorgd

Juist mijn hele punt. Als je al denkt dat mensen zo dom zijn om te denken dat zo'n kooitje goed is voor een in verhouding groot beestje, denk je dan wel dat ze het zullen laten wanneer dit hun verteld wordt?quote:Op zondag 13 september 2009 18:28 schreef Sistyria het volgende:
Op een fles spiritus staat wel al een waarschuwing.
Vergelijking van jan lul.

Uhmmm nee, je kan er naar vragen.quote:Op zondag 13 september 2009 18:57 schreef CherryLips het volgende:
Daar is een dierenwinkel toch voor? Als je een stereo koopt, krijg je daar toch ook informatie bij? Er is geen postbus 51-spotje nodig, gewoon voorlichting via de verkooppunten.

Ja en als de consument onwetend is, moet je dat dan maar zo laten?quote:Op zondag 13 september 2009 18:53 schreef Isiolo het volgende:
Waarom de verkooppunten aanvallen met kritiek terwijl echt de schuld bij de consument ligt.

Er zit toch altijd een heel boekwerk bij als zijnde gebruiksaanwijzing?quote:Op zondag 13 september 2009 19:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, er komt zo'n opdringerige verkoper naar je toe met informatie.

Enig idee hoeveel mensen niet eens een kleine instructie van 2 kleine kantjes lezen?quote:Op maandag 14 september 2009 13:23 schreef Sistyria het volgende:
[..]
Er zit toch altijd een heel boekwerk bij als zijnde gebruiksaanwijzing?
Dat moeten ze gewoon met alles doen dus ook dieren.

Nou een hamster kun je prima alleen laten, het zijn solitaire dieren. Ik maak de bak plichtmatig een keer in de week schoon, maar echt nodig is dat niet... (beest kakt alleen in zijn huisje, waar hij slaapt)quote:Op zondag 13 september 2009 13:53 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Precies, maar dan heeft het nog niet zozeer met dat kooitje te maken. Want ook met een groter kooitje kan dat beestje nog in een hel terecht komen. Bak wordt niet schoongemaakt, zit een paar dagen alleen als ze een midweek weg gaan en niemand heeft de buren gevraagd om even bij te voeren, gewoon een vol bakje zal vast wel volstaan. Je kunt dat niet op dat kooitje afschrijven, hoewel die natuurlijk nergens goed voor is, maar op de mensen die eigenlijk niet het recht zouden mogen hebben een huisdier te houden.

Dat is wel het grootste nadeel van hamsters, ik zie die van mij soms een paar dagen nietquote:Op maandag 14 september 2009 13:36 schreef MikeyMo het volgende:
Hamsters zijn sowieso geen goede huisdieren aangezien het nachtdieren zijn

Ik lok die van mij altijd met een rozijntje en als bedankje mag ik hem even uit de kooi halen en over mijn handen laten lopen... en daarna gaat dat luie beest weer slapenquote:Op maandag 14 september 2009 13:36 schreef MikeyMo het volgende:
Hamsters zijn sowieso geen goede huisdieren aangezien het nachtdieren zijn
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |