abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73396331
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:57 schreef Cerbie het volgende:
Mag ik een vraag tussendoor gooien? Aan degenen die menen dat vaccineren schadelijk is voor het menselijk lichaam.

Wat is het biologische werkingsmechanisme achter deze schadelijkheid? Wat doet het vaccin in het lichaam dat het al die schade veroorzaakt?
Kort gezegd:

maandag 5 oktober 2009 @ 17:39:02 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_73397047
Geen water oid?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_73397074
Als daar nog plaats voor is...
pi_73397220
Die is niet eens leesbaar . Ik wil het wel eens horen van de posters hier, want roepen dat een vaccin dit en dat doet is makkelijk, maar zonder plausibel werkingsmechanisme schieten we niet veel op.Voor empirisch bewijs ben ik ook wel te poken trouwens.
Zeggen dat er stof A of stof B in zit is ook nog geen werkingsmechanisme trouwens.

* Maar Cerbie, er zit kwik in en dat is al schadelijk bij 0,1 microgram!!
* Dan bedoel je zeker thiomerisal, wat voor een groot deel uit ethylkwik bestaat. Die grens gaat over methylkwik in vis.
* Maar..Maar.. KWIK!
* Wist je dat in keukenzout chloor zit? Google de schadelijkheid van chloor maar eens (c) Dragorius
* ...

Voor empirisch bewijs ben ik ook wel te poken trouwens.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_73397308
Klopt, wat jij zegt hebben al zovelen gezegd! (Of val je zelf in herhaling? )
pi_73397360
Ik geloof dat het nog niet doordringt
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:51:33 #57
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73397469
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:13 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die komen ook niet op die afdelingen, tenzij ze bijvoorbeeld een mondkapje voordoen. Die werken ook maar beperkt (+/- 10 minuten) dus nee, dat is niet discrimineren. Zo staat het overigens in de contracten ook vermeld.
[..]
Verklaar dan waarom in NL ongeveer 50% van alle medische personeel die vaccinaties weigert??

In alle openbare ruimtes kan er zonder belemmering via ventilatiesystemen luchtcirculatie plaatsvinden via de verschillende ruimtes dus ook in ziekenhuizen.

Er is slechts een uitzondering waarbij dat niet kan, daarom word een dergelijke toepassing dat dan ook met recht Quarantaine genoemd.

Quarantaine kan daarom ook alleen worden toegepast zodra al is vastgesteld dat er sprake is van infectie of als men recentelijk in aanraking is gekomen met iemand waarvan is vastgesteld dat deze een drager is van een gevaarlijke infectieziekte. Quarantaine kan in dat geval in noodgevallen worden toegepast om verdere verspreiding te voorkomen.

Aan de hand van de bestaande cijfers is er nog geen sprake van een bestaande bedreiging voor de algemene volksgezondheid en ook niet in de V.S. dus ook geen rede voor verplicht vaccineren voor mensen werkzaam in de gezondheidszorg dus ook niet voor gedwongen quarantaine.

Jou argument is daarom zoals vaker het geval gebaseerd op lariekoek hetgeen je met die onbenullige beredenering wel gedwongen voor mensen werkzaam in de gezondheidszorg goed pleit en ook rechtvaardigt dat degene die wegens dit te weigeren worden ontslagen.

Dat zijn de zelfde soort B.S. argumenten waardoor alle e-mail in de wereld gescreend mag worden door allerlei vage overheidsinstanties omdat zogenaamd Osama Bin Laden een paar vliegtuigen zou hebben laten ontploffen tegen de WTC torens in NY op 9/11.

Nog zo een compleet achterhaalde propaganda hype waar geen wetenschappelijke touwen aan vast zijn te knopen.

Conclusie: With friends like Dragorius who needs enemies?

[ Bericht 0% gewijzigd door rieboet op 05-10-2009 18:00:45 ]
pi_73397776
In ziekenhuizen wordt gewerkt met luchtfiltering, bijvoorbeeld HEPA icm ultraviolet licht:
quote:
Biomedical applications

HEPA filters are critical in the prevention of the spread of airborne bacterial and viral organisms and, therefore, infection. Typically, medical-use HEPA filtration systems also incorporate high-energy ultra-violet light units to kill off the live bacteria and viruses trapped by the filter media. Some of the best-rated HEPA units have an efficiency rating of 99.995%, which assures a very high level of protection against airborne disease transmission.nBN'
http://en.wikipedia.org/wiki/HEPA

Verder volg ik je niet helemaal Drag heeft het over patiënten die doodgaan als ze in contact komen met een infectieziekte. Je kan al besmettelijk zijn voordat je symptomen vertoont. Dus worden mensen in de gezondheidszorg ingeënt om te voorkomen dat ze die patiënten besmetten met een hele reeks vaccinaties, alles uit het RVP, de jaarlijkse griepprik en bijvoorbeeld ook dit nieuwe vaccin.

Je kan natuurlijk ook al het verplegend personeel in zo'n groot pak hijsen zoals je wel eens bij House ziet, maar dat waarderen patiënten in de regel niet echt.
pi_73397915
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:01 schreef Cerbie het volgende:
In ziekenhuizen wordt gewerkt met luchtfiltering, bijvoorbeeld HEPA icm ultraviolet licht:
[..]

Verder volg ik je niet helemaal Drag heeft het over patiënten die doodgaan als ze in contact komen met een infectieziekte. Je kan al besmettelijk zijn voordat je symptomen vertoont. Dus worden mensen in de gezondheidszorg ingeënt om te voorkomen dat ze die patiënten besmetten met een hele reeks vaccinaties, alles uit het RVP, de jaarlijkse griepprik en bijvoorbeeld ook dit nieuwe vaccin.

Je kan natuurlijk ook al het verplegend personeel in zo'n groot pak hijsen zoals je wel eens bij House ziet, maar dat waarderen patiënten in de regel niet echt.
Dat moeten meer isolatieruimtes voorstellen, bescherming voor de patiënt (in de kamer heerst een overdruk zodat de lucht eruitstroomt ipv erin. Of bescherming voor de omgeving een negatieve druk in de kamer. Zodat de luchtflow naar binnen staat ipv naar buiten. Bij beide heb je een sluis en dient het personeel isolatie protocollen te volgen.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:11:56 #60
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73398099
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]

je hebt de achtergrond niet gelezen.. Drag vind het oke dat in de V.S. verplegers etc onder bedreiging van onslag gedwongen worden zich te laten vaccineren.

Weet trouwens niet of alle ziekenhuizen daarmee zijn uitgerust want dat zou betekenen dat alle ziekenhuizen in feite ook quarantaines zijn.
pi_73398333
Quarantaine is het afzonderen van iemand die een gevaar voor zijn of haar omgeving vormt vanwege een besmettelijke ziekte. Mensen met een categorie A ziekte kunnen bijvoorbeeld in quarantaine worden gezet zodat ze hun omgeving niet besmetten.

Als die verpleger op een afdeling werkt waar hij of zij mensen met een zwakke gezondheid kan besmetten? Dan vind ik het ook kunnen. Anders ga je maar op een andere afdeling werken, waar je geen patiënten in gevaar brengt. In de gezondheidszorg staat de gezondheid van de patiënt centraal.

Ik meen in het vorige vaccinatietopic gelezen te hebben dat een user die bij het leger zat ook verplicht ingeënt kon worden in bepaalde gevallen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:35:18 #62
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73398773
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:11 schreef rieboet het volgende:

[..]

je hebt de achtergrond niet gelezen.. Drag vind het oke dat in de V.S. verplegers etc onder bedreiging van onslag gedwongen worden zich te laten vaccineren.

Weet trouwens niet of alle ziekenhuizen daarmee zijn uitgerust want dat zou betekenen dat alle ziekenhuizen in feite ook quarantaines zijn.
Als dat belangrijk is voor het werk in kwestie is dat toch niet zo heel raar?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_73398816
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:11 schreef EricT het volgende:
TVP, ben wel weer toe aan een BNW-topic
-> dat is mijn tekst niet
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_73399033
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:19 schreef Cerbie het volgende:
Quarantaine is het afzonderen van iemand die een gevaar voor zijn of haar omgeving vormt vanwege een besmettelijke ziekte. Mensen met een categorie A ziekte kunnen bijvoorbeeld in quarantaine worden gezet zodat ze hun omgeving niet besmetten.

Als die verpleger op een afdeling werkt waar hij of zij mensen met een zwakke gezondheid kan besmetten? Dan vind ik het ook kunnen. Anders ga je maar op een andere afdeling werken, waar je geen patiënten in gevaar brengt. In de gezondheidszorg staat de gezondheid van de patiënt centraal.

Ik meen in het vorige vaccinatietopic gelezen te hebben dat een user die bij het leger zat ook verplicht ingeënt kon worden in bepaalde gevallen.
ik vind dat al het ziekenhuispersoneel (ja zelfs de schoonmaaksters) verplicht gevaccineerd moeten worden. Ook het personeel dat niet op een patiëntenafdeling werkt, komt indirect wel in aanraking met patiënten (via contact met collega's dus).
  maandag 5 oktober 2009 @ 18:48:51 #65
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73399195
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als dat belangrijk is voor het werk in kwestie is dat toch niet zo heel raar?
Verklaar dan waarom in NL ongeveer 50% van alle medische personeel die vaccinaties weigert??
pi_73399248
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:48 schreef rieboet het volgende:

[..]

Men heeft geen zin in vaccinatie
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:02:14 #67
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73399680
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:44 schreef EricT het volgende:

[..]

ik vind dat al het ziekenhuispersoneel (ja zelfs de schoonmaaksters) verplicht gevaccineerd moeten worden. Ook het personeel dat niet op een patiëntenafdeling werkt, komt indirect wel in aanraking met patiënten (via contact met collega's dus).

Ja hoor..... je gaat voorbij aan de alternatieve biologische middelen waarmee griep kan worden voorkomen en bestreden.

Er zijn velen op de hoogte van die vaccins waaronder vele artsen en andere medisch personeel maar ook in de politiek b.v. PVV-Kamerlid Fleur Agema [uitzending van 29-09-09]

Eindelijk iemand die de belangenverstrengeling van viroloog Ab Osterhaus aan de kaak stelt!

link -> uitzending pauw & witteman met Fleur Agema

Moet jij raden op welke partij ik ga stemmen, ik en de rest natuurlijk, momenteel de grootste partij in NL volgens de peilingen

[ Bericht 13% gewijzigd door rieboet op 05-10-2009 19:18:53 ]
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:12:18 #68
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73400036
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:50 schreef EricT het volgende:

[..]

Men heeft geen zin in vaccinatie
Ja en jij wil ze dwingen

[ Bericht 7% gewijzigd door rieboet op 05-10-2009 19:19:34 ]
pi_73400164
Godwin. Slotje.
pi_73400227
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:48 schreef rieboet het volgende:

[..]

Bron. Internetpols zijn niet representatief.

Als die ene van die verplegerssite het destijds wel was zegt dat nog niet veel, want qua medische kennis over vaccins verschilt de gemiddelde verpleger niet veel van je overbuurman.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:21:13 #71
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73400472
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:16 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Bron. Internetpols zijn niet representatief.

Als die ene van die verplegerssite het destijds wel was zegt dat nog niet veel, want qua medische kennis over vaccins verschilt de gemiddelde verpleger niet veel van je overbuurman.
Hoe weet jij dat? volgens NOS journaal hoor een paar dagen geleden!

Moeten we nu ineens de NOS niet meer vertrouwen als het je ffe niet uitkomt? kom op zeg.. poe poe

ffe dimme hoor meneertje
pi_73400703
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:02 schreef rieboet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja hoor..... je gaat voorbij aan de alternatieve biologische middelen waarmee griep kan worden voorkomen en bestreden.
Griep voorkomen hoe dan jezelf opsluiten in een plastic bubbel?
quote:
Er zijn velen op de hoogte van die vaccins waaronder vele artsen en andere medisch personeel maar ook in de politiek b.v. PVV-Kamerlid Fleur Agema [uitzending van 29-09-09]

Eindelijk iemand die de belangenverstrengeling van viroloog Ab Osterhaus aan de kaak stelt!
Iets wat allang in alle openbaarheid bekend was. Hij heeft zelf toegegeven dat als hij die functie op zou geven en die extra uren als hoogleraar zou werken het financieel beter voor hem zou zijn.
quote:
link -> uitzending pauw & witteman met Fleur Agema

Moet jij raden op welke partij ik ga stemmen, ik en de rest natuurlijk, momenteel de grootste partij in NL volgens de peilingen
Hoe eerder die partij groot wordt hoe eerder ze zullen aanpassen of falen dus ga je gang.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:26:42 #73
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_73400706
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:19 schreef Cerbie het volgende:
Quarantaine is het afzonderen van iemand die een gevaar voor zijn of haar omgeving vormt vanwege een besmettelijke ziekte.
je wil zeggen
quote:
Mensen met een categorie A ziekte kunnen bijvoorbeeld in quarantaine worden gezet zodat ze hun omgeving niet besmetten.
Een quarantaine onderscheid zich van andere ruimtes hoofdzakelijk vanwege dat de luchtcirculatie binnen die ruimte zich niet kan mengen met de lucht circulatie die zich in ruimtes buiten de quarantaine zone bevinden, wat jij beweert dat ziekenhuizen ook aan die voorwaarden voldoen, je kletst maar wat

Het is algemeen bekent dat ziekenhuizen vaak de grootste broeinesten van bacteriën zijn en dat jin de meeste gevallen e thuis veel beter beveiligt bent tegen besmetting van ziektes dan waar dan ook..
pi_73400869
Bron? Kan ik het even terugkijken.

Eigen ervaring met verpleegkundigen overigens. Die hebben echt niet dezelfde kennis als een arts, net als een arts niet alles zal weten over de werkingsmechanismen van vaccinaties. Daar is de onderzoeker die het vaccin maakt voor.

En over Osterhaus. Die discussie is hier al grotendeels gevoerd. De beste man heeft er nooit een geheim van gemaakt, mevrouw Agema had zich niet goed laten informeren.

Als ik die redenatie overigens doortrek kunnen we ook alle homeopaten opdoeken. Hoe vaak zie je op de alternatieve sites niet meteen een linkje naar hun eigen product?

Disclaimer: Ik ben geen tegenstander van alternatieve geneeswijzen, alleen met homeopaten heb ik vrij weinig op. Fytotherapie, chiropractie, CAM is allemaal welkom
pi_73401039
omdat personeel in de zorg zo slecht betaald wordt dat er allemaal domme mensen rondlopen die geconditioneerd zijn stofje a toe te dienen als gebeurtenis x zich voordoet zonde zelf te snappen waar ze mee bezig zijn.

Of in andere woorden, er is geen logische grond om de vaccinatie te weigeren, al helemaal niet door zorgpersoneel. Als zij dan toch weigeren zegt het eerder iets over het niveau van het personeel in de zorg dan over het medicijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')