abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72703770
Als je thuiswoont moet je niet klagen, je krijgt alles thuis gratis aangeboden, alleen je moet je studie zelf betalen en dat kan met je studiefinanciering (is gewoon genoeg)
  zondag 13 september 2009 @ 18:13:01 #102
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_72704779
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
goed plan. Afschaffen die studiefinaciering. Ga maar lenen en werken als je wilt studeren, dan zorgen die lapzwanzen er wel voor dat je wat gaat studeren waar je het mee terug kan betalen.
U stemt PVV?
pi_72705073
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:43 schreef Stephan1237 het volgende:
Als je thuiswoont moet je niet klagen, je krijgt alles thuis gratis aangeboden, alleen je moet je studie zelf betalen en dat kan met je studiefinanciering (is gewoon genoeg)
Dat JIJ thuis alles gratis krijgt aangeboden, wil niet beteken dat iedereen dat krijgt. Toen ik nog studeerde zou ik echt kostgeld moeten betalen hoor als ik nog bij mijn ouders bleef wonen. Tis heel normaal en gezond. Je kan jongeren niet vroeg genoeg leren dat niet alles gratis is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_72705216
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:56 schreef Merkie het volgende:
In totaal wordt er ¤17 miljoen mee bespaard. Toe maar . Als ING één keer z'n handje ophoudt wordt er zo weer ¤10 miljard over gemaakt.
Je vergeet dat deze 10 miljard natuurlijk gewoon gemaakt wordt uit lucht door de ecb en dus buiten de begroting is. De 17 miljoen van onderwijs staat wel op de begroting, waardoor daar op bezuinigd moet worden en niet uit het niks gemaakt kan/mag worden.

Mensen die zulke dingen zeggen snappen vaak dus niks van de werkelijkheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 13 september 2009 @ 19:03:00 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72706356
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:13 schreef Keepertje8 het volgende:

[..]

U stemt PVV?
Verre van
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 13 september 2009 @ 19:05:33 #106
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72706429
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je vergeet dat deze 10 miljard natuurlijk gewoon gemaakt wordt uit lucht door de ecb en dus buiten de begroting is. De 17 miljoen van onderwijs staat wel op de begroting, waardoor daar op bezuinigd moet worden en niet uit het niks gemaakt kan/mag worden.

Mensen die zulke dingen zeggen snappen vaak dus niks van de werkelijkheid.
Waarom mogen de ultraprutser van bankiers wel MILJARDEN krijgen uit het niets en vervolgens daar zichzelf alleen maar verrijken. Hard werkende mensen die er NIETS aan kunnen doen, of net op de markt komen kijken hard gepakt. Wouter Bos is een smerige huichelaar en landverrader. Onze politici verdienen doodschoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 13-09-2009 20:15:43 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72707637
Ik ben geen student en eigenlijk doet het me niet zo veel maareh, toen ik een kamer huurde was die 40 uur die ik werkte eigenlijk helemaal niet zo'n overbodige luxe.
Ik vraag me af of dit handig is.
  maandag 14 september 2009 @ 11:02:19 #108
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_72724333
En we laten weer zo over ons heen lopen..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_72731234
Echt belachelijk. Eerst een harde knipregeling, dan bekostinging tweede master/bachelor afschaffen, vervolgens gaan roepen dat er reorganisatie moet komen en nu stufi bevriezen
당신을 사랑합니다
pi_72731336
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:34 schreef Microtechs het volgende:
Echt belachelijk. Eerst een harde knipregeling, dan bekostinging tweede master/bachelor afschaffen, vervolgens gaan roepen dat er reorganisatie moet komen en nu stufi bevriezen
en zo dalen we steeds meer af naar het niveau van burkina faso
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72731967
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Op zich helemaal geen gek idee. Alleen moet je er wel voor zorgen dat studeren voor iedereen toegankelijk blijft - dat ook scholieren uit arme gezinnen naar de universiteit durven te gaan.

De huidige regeling voor studieschulden komt daarbij al een heel eind in de goede richting, met terugbetalen alleen bij voldoende inkomen, en beperkt tot een periode van 15 jaar.

Wel vind ik dat de februariregeling dan moet worden behouden en moet worden uitgebreid tot het hele geleende bedrag. Dan is het niet meteen een ramp als je als 18-jarige aan een verkeerde studie begint. Zo'n geruststellende gedachte lijkt me wel handig om niet onnodig goede scholieren uit arme gezinnen af te schrikken.
In dat geval moet je meteen het belastingstelsel omgooien naar een vlaktax. HBO'ers en WO'ers gaan later immers (waarschijnlijk) meer verdienen dan modaal en worden daar via ons belastingsysteem voor beloond met een inhouding van 52%. Waarmee je uiteindelijk trouwens je studie + stufi ruimschoots terugbetaald, maar dat terzijde.

Het volledig afschaffen van de stufi zorgt er dan voor dat studenten zich diep in de schulden moeten steken (en op zich valt er het nodige te zeggen voor aanpassingen aan cq afschaffng van de stufi, daar niet van) en daarvoor vervolgens worden beloond met een schandalig hoog belastingtarief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')