Dat dus. Beetje oneerlijk verdeeld, die paar euro stufi tegen een treinabonnement van honderden euro'squote:Op zaterdag 12 september 2009 11:35 schreef Mikkie het volgende:
Die paar euro mist niemand want vooral van een uitwonende beurs kun je toch al niet leven, maar die mbo'ers zonder OV gaan het zwaar krijgen!
Jupquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat dus. Beetje oneerlijk verdeeld, die paar euro stufi tegen een treinabonnement van honderden euro's
De huren doe je niks aan, al zijn ze inderdaad wel belachelijk hoog. Collegegeld is wel jammer inderdaad. Van 1565 naar 1620 in een jaar. Da's een hoop geld.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:36 schreef knox_ het volgende:
En ondertussen gaat het schoolgeld wel omhoog, en stijgt de huur voor kamers de pan uitGoed bezig!
Het is een hint: ze willen liever dat je gaat werken en kinderen gaat makenquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik kan er met m'n hoofd ook niet meer bij hoor.
Is dit de goddelijke invloed van het CDA? Moeten we de antwoorden maar gewoon bij de Bijbelstudieclub zoeken voortaan?
Nou dit is niet waar, er wordt wel meer besteedt aan onderwijs maar wel aan andere dingen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:59 schreef SEMTEX het volgende:
Alweer bezuinigen op onderwijs? En Nederland is al het land wat het minste investeert in onderwijs.
dat laatste, anders zou het al helemaal drama zijnquote:Op zaterdag 12 september 2009 12:02 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik snap het niet, krijgt nou niemand meer een studiefinanciering of gaan de bedragen niet meer omhoog?
De bedragen gaan niet meer omhoog terwijl de prijzen van allerlei dingen (door inflatie enzo) wel omhoog gaan waardoor het relatief gezien dus minder wordt.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:02 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik snap het niet, krijgt nou niemand meer een studiefinanciering of gaan de bedragen niet meer omhoog?
OH NOESquote:Op zaterdag 12 september 2009 11:35 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Kan je in 2010 en 2011 als je student bent 2 lolly's per maand minder kopen.
Waarom betrek jij overal Geert Wilders bij?quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Tsja... Geert Wilders is dan wel een inhoudsloze debiel, maar in een land als Nederland KUN je haast niet falen.
Succes als MP Geertje!
Maar dat is dan weer tegen de principes van de studiefinanciering in. En hoe meer je werkt, hoe minder je studeert. Hoe minder je studeert, hoe langer je over je studie doet. En dat kost extra geld (meer geld per studerend individu, meer geld voor een OV, minder geld uit belastinginkomsten.quote:
Je vergeet het uitgaan en leuke dingen doen nog. Dus misschien is meer werken, dezelfde studieuren en minder feestbeesten ook nog een optie.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:49 schreef Mikkie het volgende:
Maar dat is dan weer tegen de principes van de studiefinanciering in. En hoe meer je werkt, hoe minder je studeert. Hoe minder je studeert, hoe langer je over je studie doet. En dat kost extra geld (meer geld per studerend individu, meer geld voor een OV, minder geld uit belastinginkomsten.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je vergeet het uitgaan en leuke dingen doen nog. Dus misschien is meer werken, dezelfde studieuren en minder feestbeesten ook nog een optie.
Waarom moeten studenten hun levenswijze aanpassen omdat dat door de regering wordt opgedrongen dat ze aangetast worden in hun financiële onafhankelijkheid? Ik meen me te herinneren dat het een belofte was dat er niet bezuinigd ging worden op onderwijs en op studenten, en met deze nota maken ze even piekfijn bekend dat ze alle beloftes aan de laars lappen en dat de toekomstige studenten weer de klos zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je vergeet het uitgaan en leuke dingen doen nog. Dus misschien is meer werken, dezelfde studieuren en minder feestbeesten ook nog een optie.
Zo leuk als in 1987-1995 zal het nooit meer wordenquote:Op zaterdag 12 september 2009 12:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat er gisteren kaalkopjes in de afhaal waren.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:48 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Waarom betrek jij overal Geert Wilders bij?
Ben jij dat zelf?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zo leuk als in 1987-1995 zal het nooit meer worden
[ afbeelding ]
Het gaat hier om studiefinanciering he, dat betekent dat men geld krijgt. Over welke financiële onafhankelijkheid heb je het precies?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waarom moeten studenten hun levenswijze aanpassen omdat dat door de regering wordt opgedrongen dat ze aangetast worden in hun financiële onafhankelijkheid?
En misschien gaat dat niet voor alle studies, en dan bedoel ik degene die je écht nodig hebt in een kenniseconomie, op.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik heb het over dat studenten over het algemeen niet de rijkste personen op deze planeet zijn, en niet zo heel rijkelijk rond kunnen komen. Met een bagger kamer, een afgetrapte auto en een studieschuld. Leuk en aardig dat onze regering Balkenende daar ook nog eens een bezuiniging bij op wil smijten, maar erg positief is het niet voor de financiële situatie van de student.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het gaat hier om studiefinanciering he, dat betekent dat men geld krijgt. Over welke financiële onafhankelijkheid heb je het precies?
An sich niks, maar ze breken de ene belofte na de andere. Ik vindt het onverantwoord om eerst te zeggen dat er niks aan de hand is en dat studenten geen strobreed in de weg zal worden gelegd, want ze zijn immers onze toekomst blablabla..quote:Ik snap je punt wel, maar iedereen zal de tering naar de nering moeten zetten, dus wat is er dan mis een avondje minder stappen en een avondje meer werken?
Of je verhoogt gewoon de komende 10 jaar de pensioen leeftijd tot 70 jaar, schrapt de mogelijkheid tot VUT of vervroegd pensioen en laat het babyboom tuig eindelijk even de eigen rekening betalen ipv die weer neer te leggen bij de jeugd?quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het gaat hier om studiefinanciering he, dat betekent dat men geld krijgt. Over welke financiële onafhankelijkheid heb je het precies?
Ik snap je punt wel, maar iedereen zal de tering naar de nering moeten zetten, dus wat is er dan mis een avondje minder stappen en een avondje meer werken?
Omdat hij geen conrete inhoudelijke punten heeft en dus moet hopen op aanzwellende onvrede om mensen over de streep te trekken.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:48 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Waarom betrek jij overal Geert Wilders bij?
Wat een bullshit inderdaad. De bestuursvoorzitter van ING verdient in een jaar al meer dan die 17 miljoen. Lijkt me hoog tijd om die eerst eens uit te kleden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:56 schreef Merkie het volgende:
In totaal wordt er ¤17 miljoen mee bespaard. Toe maar. Als ING één keer z'n handje ophoudt wordt er zo weer ¤10 miljard over gemaakt.
quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:08 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar iedereen zal de tering naar de nering moeten zetten, dus wat is er dan mis een avondje minder stappen en een avondje meer werken?
Buiten het feit dat ik vind dat Wilders weldegelijk enkele zeer concrete inhoudelijke punten heeft, ben ik het volkomen met je eens. Ik hoop dan ook dat dit lekker zo doorgaat.quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Omdat hij geen conrete inhoudelijke punten heeft en dus moet hopen op aanzwellende onvrede om mensen over de streep te trekken.
Dus alle stupide beslissingen van onze regering die zullen leiden tot onvrede, woede en vooral verlies van vertrouwen in de 'gevestigde orde' zijn koren op de molen van Geert Wilders.
Het lijkt diezelfde 'gevestigde orde' overigens nog het minst te kunnen schelen.
Jij hebt geen idee wat "mijn zaak" is. Die ligt namelijk ook in het geheel niet bij CDA of PvdA. Integendeel.quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:11 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ik vind dat Wilders weldegelijk enkele zeer concrete inhoudelijke punten heeft, ben ik het volkomen met je eens. Ik hoop dan ook dat dit lekker zo doorgaat.
Maar dan nog vind ik het wat vreemd om hierr uit het niets mee te komen. Het wordt zo vervelend om overal meteen Wilders bij te betrekken. Daarmee help je je eigen zaak trouwens ook niet, maar dat moet ik als politieke tegenstander natuurlijk eigenlijk niet tegen je zeggen.
Hier ben ik het mee eens, ze bezuinigen op allemaal dingen die eigenlijk vitaal zijn voor Nederland op de lange termijn. Ik begrijp dat de moderne economieën van tegenwoordig nogal in een dipje zitten door het instorten van de vastgoedmarkt en de hele kredietcrisis.quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Stufi is een investering. Een OV kaart voor MBO'ers hoort daar zeker bij.
Draai liever die geldkraan naar Afrika eens dicht. Bezuinig liever eens op de subsidies voor de zogenaamde 'hogere cultuur'. Bezuinig liever eens op onzinnige projecten die er toch niet komen.
Er valt genoeg te bezuinigen, maar onze kutregering roept enerzijds "heb respect voor de politie" en "leve de kenniseconomie" om vervolgens diezelfde agenten te respecteren met een hongerloon en de kenniseconomie aan de bedelstaf te brengen.
Natuurlijk weet ik dat wel. Je ben een beetje een nietsnut, houdt van blowen en je vriendin is moslima. Zo'n typisch wanprodukt van de grote stad, dat denkt 'het' te kunnen 'maken' door zich op te werpen voor de uitgekotste allochtoon.quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee wat "mijn zaak" is. Die ligt namelijk ook in het geheel niet bij CDA of PvdA. Integendeel.
quote:
Ik werk full time en ik studeer. Nietsnut is wellicht wat overtrokken.quote:Je ben een beetje een nietsnut
Zeker wetenquote:houdt van blowen
Was ze maar moslima, dan mocht ik alleen nog maar anaalquote:en je vriendin is moslima.
Neuh. Maar ik ga graag de confrontatie aan met mannekes uit de provincie die denken dat ze wat te vertellen hebben hier.quote:Zo'n typisch wanprodukt van de grote stad, dat denkt 'het' te kunnen 'maken' door zich op te werpen voor de uitgekotste allochtoon.
Vind je dat zo lekker dan, anaal?quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Was ze maar moslima, dan mocht ik alleen nog maar anaal
Waar zie jij die "mannekes" dan? Veruit de meeste provincialen hier zijn zo links als Willem van Hanegem. Daarmee wil jij de confrontatie helemaal niet aan, dat zijn juist je maatjes.quote:Neuh. Maar ik ga graag de confrontatie aan met mannekes uit de provincie die denken dat ze wat te vertellen hebben hier.
Vooral geil.quote:Op zaterdag 12 september 2009 14:32 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Vind je dat zo lekker dan, anaal?
Ik zie door de klonen het bos niet meer, maar iedereen die m'n vrijheid in de weg staat veracht ik.quote:Waar zie jij die "mannekes" dan? Veruit de meeste provincialen hier zijn zo links als Willem van Hanegem. Daarmee wil jij de confrontatie helemaal niet aan, dat zijn juist je maatjes.
Ja, dat is drie keer leuk, totdat je ineens alleen nog maar anaal mag. Ik kan je verzekeren: dan is het echt niet zo geil meer.quote:
In de provincie wordt overwegend een stuk linkser gestemd dan in de stad. Dus linkse provinciaaltjes staan jouw vrijheid in de weg? Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ze staan mijn vrijheid namelijk ook in de weg.quote:Ik zie door de klonen het bos niet meer, maar iedereen die m'n vrijheid in de weg staat veracht ik.
En die luitjes vind je meer in de provincie dan bij mij om de hoek.
mee eens om zoveel geld gaat het niet maar het is elke keer hetzelfde, meer blauw op straat hier en kenniseconomie daar, en in het beleid zie je dan terug dat ze dat op alle manieren proberen tegen te werkenquote:Op zaterdag 12 september 2009 14:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Stufi is een investering. Een OV kaart voor MBO'ers hoort daar zeker bij.
Draai liever die geldkraan naar Afrika eens dicht. Bezuinig liever eens op de subsidies voor de zogenaamde 'hogere cultuur'. Bezuinig liever eens op onzinnige projecten die er toch niet komen.
Er valt genoeg te bezuinigen, maar onze kutregering roept enerzijds "heb respect voor de politie" en "leve de kenniseconomie" om vervolgens diezelfde agenten te respecteren met een hongerloon en de kenniseconomie aan de bedelstaf te brengen.
Oh jeej, thuiswonen wat ergquote:Op zaterdag 12 september 2009 13:06 schreef bwgrainer het volgende:
Als je die studentjes tegenwoordig ziet, met hun melk muiltjes en bijna allemaal nog thuiswonend, je lacht je rot. Dat is dan de toekomst van Nederland.
Je avatar staat je goed.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:08 schreef msnk het volgende:
[..]
Oh jeej, thuiswonen wat ergLoser.
Want dat heb jij ook gedaan?quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
goed plan. Afschaffen die studiefinaciering. Ga maar lenen en werken als je wilt studeren, dan zorgen die lapzwanzen er wel voor dat je wat gaat studeren waar je het mee terug kan betalen.
Jup, Werkte als kok tijdens mijn studie, in restaurants en zomers op cruiseschepen.quote:
Universiteiten krijgen sowieso schandalig veel belastinggeld als je het vergelijkt met het beroepsonderwijs.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:53 schreef spoor4 het volgende:
Sowieso is het krijgen van stufi en dat vervolgens gebruiken om collegegeld te betalen nogal onnodig rondpompen van geld. Schrap dan gewoon het collegegeld en de stufi en laat studenten tegen gunstige voorwaarden lenen.
Ze doen dan ook wel wat meer dan alleen onderwijs geven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Universiteiten krijgen sowieso schandalig veel belastinggeld als je het vergelijkt met het beroepsonderwijs.
Dat is niet zo gek natuurlijk. Het HBO is een sgool. De universiteit is een onderzoeksinstituut (of tenminste, dat zou het moeten zijn, want over sommige "universiteiten" heb ik ook m'n twijfels).quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Universiteiten krijgen sowieso schandalig veel belastinggeld als je het vergelijkt met het beroepsonderwijs.
Ja, maar dan moet je daarnaast wel een beurzensysteem opzetten zodat ook de mensen die niet kunnen lenen ook kun studeren. Beetje alla USAquote:Op zaterdag 12 september 2009 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
goed plan. Afschaffen die studiefinaciering. Ga maar lenen en werken als je wilt studeren, dan zorgen die lapzwanzen er wel voor dat je wat gaat studeren waar je het mee terug kan betalen.
Ik zou studiegeld als renteloze staatsleningen uitgeven voor iedereen. Met een max. per jaar om fraude voor te zijn. Dus elk kind dat wil studeren moet dit doen op deze wijze en na de studie zelf terugbetalen. Rijke ouders of niet.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:06 schreef HarryP het volgende:
Studiefinaciering geeft ook helemaal een verkeerd idee dat je gratis geld kunt krijgen in Nederland (wat helaas ook zo is).
Maar we hebben het hier niet over het afschaffen maar over een kleine inflatie correctie.
Dus voor iedereen die niet fraudeert met een uitwonende beurs is dat een euro of 5 per jaar.
Studeren voor de rijke!quote:Op zaterdag 12 september 2009 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, zelf betalen voor je studie.quote:
Studenten die naar Ibiza gaan. right. Daar zal je veel vinden, maar niet bijzonder veel studenten.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:06 schreef Slappy het volgende:
Misschien moeten die studenten wat minder zuipen en naar Ibiza gaan.Ik heb ook maar kleine beurs maar beetje werken en vooral goed met geld omgaan dus niet elk jaar een nieuwe telefoon halen en elke week kleding halen.
Op zich helemaal geen gek idee. Alleen moet je er wel voor zorgen dat studeren voor iedereen toegankelijk blijft - dat ook scholieren uit arme gezinnen naar de universiteit durven te gaan.quote:Op zaterdag 12 september 2009 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zelf betalen voor je studie.
Meki regel even wat met oom Bin Ladenquote:Op zaterdag 12 september 2009 21:19 schreef Meki het volgende:
Dit is schandalig
Wie maakt zich klaar om de ministirie aan te vallen en te gijzelen
tijd voor actie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |