De zon komt dan ook naar voren in the oval office.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De zon, zoals ook op dat voorschoot te zien is, speelt een belangrijke rol.
Ik zei al dat er zomer- en winter St. Jan wordt gevierd, en daar volgt al uit dat licht inderdaad een rol speelt.
Ik kan je alleen antwoorden geven vanuit mijn persoonlijke ervaring.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:19 schreef nokwanda het volgende:
Zijn jouw antwoorden afhankelijk van de graad waarin je zat. M.a.w. Is de kennis van ritualen en symboliek afhankelijk van de graad waarin je zit?
Is het zo dat mensen in een andere graad zich met heel andere zaken bezighouden? Is dat uberhaupt iets waar je antwoord op kunt geven?
Dat is wel gepoogd rond 1780, een tijdlang is de Orde der Illuminaten gepresenteerd als de 'echte' Vrijmetselarij en er werd geprobeerd hele loges in die organisatie onder te brengen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:31 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Die schijnen in het verleden de Vrijmetselarij te hebben overgenomen van binnenuit
Anderen leden claimen er wel veel in te zien. Voor mij heeft het nooit veel bijzonders betekend. Maar ook dat is een persoonlijke ervaring.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:41 schreef nokwanda het volgende:
Waarom symboliek gebruiken als het allemaal toch niks betekent?
Hoeveel kost het om lid te mogen zijn?quote:Op zondag 13 september 2009 01:20 schreef Isabeau het volgende:
Hoeveel kost het om lid te mogen zijn? En is je bijdrage bijv. afhankelijk van je inkomen? Ik neem aan dat er geld nodig is voor onderhoud van gebouwen en dergelijke.
Lidmaatschap kost tegenwoordig iets van tussen de 200 en 250 euro per jaar, denk ik. Het is niet inkomensafhankelijk. Echter, als je werkelijk zeer krap zit, dan is er de mogelijkheid van de zg. 'aalmoezenierskas'. Andere leden betalen dan gezamenlijk het lidmaatschap.quote:Op zondag 13 september 2009 01:20 schreef Isabeau het volgende:
Hoeveel kost het om lid te mogen zijn? En is je bijdrage bijv. afhankelijk van je inkomen? Ik neem aan dat er geld nodig is voor onderhoud van gebouwen en dergelijke.
Er is ook naaast de "vrouwen loge' de weefsters een jongeren afdeling genaam Jacques de Molay naar de laatste Groot Meester van de Tempeliersquote:Is het alleen mannenclub of komen er ook vrouwen?
Ja, dit is een serieuze vraag, ik heb geen idee!
En Crowley was veel bezig met Paganisme toch? Mooi verband overigens.quote:Op zondag 13 september 2009 11:18 schreef merlin693 het volgende:
Zo is er nog een Orde die zijn oorsprong in de vrijmetselaarij heeft .
De Grand master van deze orde is vele jaren Aleister Crowley geweest dit nadat hij vanuit ongenoegen van de in zijn ogen niet ver genoeg gaande ritualen , uit de vrijmestelaarij is getreden.
Later is Hij door Hitler het land uitgezet en door MI5 gebruikt voor occulte oorlogsvoering tegen Hitler
http://en.wikipedia.org/wiki/Ordo_Templi_Orientis
P.S. voor mediaconsument Ron L Hubbart was vroeger een Crowley volgeling
The Call of the First Aethyrquote:“Do what thou wilt shall be the whole of the Law.”
“Love is the law, love under will.”
“There is no law beyond Do what thou wilt.”
Leuke pic idd. Ben benieuwd.quote:Op zondag 13 september 2009 11:37 schreef merlin693 het volgende:
Daar ga ik naar toe Dragorius maar niet te snel (zie mijn Avatar )
[ afbeelding ]
Solis Sacerdotibus (dus nog ff doorlezen)
Waar ga je me dan in inwijden?quote:
Heb het op google gevonden. Er staat overigens nog een leuk kruis op het plaatje. Nazi style.quote:Op zondag 13 september 2009 11:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waar ga je me dan in inwijden?
Overigens lijkt me dat plaatje van jou, mediaconsument, wel rechtstreeks uit de Necronomicon komen
Je doet het Keltische Kruis nu best wel tekort door het een Nazi-Style kruis te noemenquote:Op zondag 13 september 2009 11:56 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Heb het op google gevonden. Er staat overigens nog een leuk kruis op het plaatje. Nazi style.
Er werd ook gevraagd naar welke linken er bestaan. Dus als jij het antwoord weet vanuit jouw ervaring... kom maar op dan, als je het kwijt wil.quote:Op zondag 13 september 2009 11:55 schreef huhggh het volgende:
Jezus, dit topic gaat letterlijk alle kanten op behalve over de vrijmetselarij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |