Cool.. een pdfje of zo?quote:Op woensdag 16 september 2009 11:02 schreef merlin693 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben in rennes op zoek geweest naar "Het Geheim" en heb deze foto in het kerkje van Rennes Le chateau gemaakt....ja asmodeus begroet de bezoeker van het kerkje
zal zometeen het boek :The Long Lost secrets of Freemasonary and rennes le Chateau" en veel fotos posten
Deze bedoelde ikquote:Op woensdag 16 september 2009 18:35 schreef merlin693 het volgende:
Een Interesant docu over het verhaal rond rennes door Henri Lincoln , het was deze docu die hij maakte wat hem aanzetten tot het schrijven van Holy Blood Holy Grail.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=63215022
de rest van de 4 delen ben ik aan het uploaden en volgt dus nog ( 15 min per deel )
Napoleon is zelf een vermeend Vrijmetselaar. Zijn naam komt in geen enkele lijst voor, maar die van al zijn manlijke familieleden wel.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:33 schreef mediaconsument het volgende:
Wie zijn nou eigenlijk de tegenstanders van de vrijmetselarij? Alarik en Napoleon lijken mij namelijk mensen die zich tegen deze beweging verzet hebben.
Leuke serie, alleen stopt aflevering 2 na 7 minuten.. zal eens op zoek gaan naar nog een link - of heb je ze zelf geupload?quote:Op woensdag 16 september 2009 18:35 schreef merlin693 het volgende:
Een Interesant docu over het verhaal rond rennes door Henri Lincoln , het was deze docu die hij maakte wat hem aanzetten tot het schrijven van Holy Blood Holy Grail.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=63215022
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=63215743
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=63215964
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=63215993
Merlin, mag ik je zo even een vraag (of meer?) PM-en?quote:Op donderdag 17 september 2009 09:43 schreef merlin693 het volgende:
hier loopt hij wel door...mischien een hikkup
Ben ff druk zal later wat meer over mijn pesoonlijke binding met rennes vertellen
P.S de bijen op napoleons tenu is de link
quote:De figuur van Merovech heeft in de loop der tijden mythische vormen aangenomen. Zo wordt van hem verteld dat hij geboren is uit twee vaders. Toen zijn moeder zwanger van hem was, ging ze zwemmen in de oceaan. Eenmaal in het water, werd ze verleid dan wel verkracht (al naargelang de versie van het verhaal) door een onbekend zeemonster, "bestea Neptuni Quinotauri similis". Dat wil zeggen een beest van Neptunus gelijkend op een Quinotaurus. Door dit creatuur, half zeemonster en half stier, werd de zwangere koningin een tweede maal bevrucht. Toen Merovech geboren werd, stroomden er twee soorten bloed door zijn anderen: dat van de Frankische koningen en dat van een zeemonster. De uitdrukking 'blauw bloed in de aderen hebben' is hiervan afgeleid (zeedieren als bijvoorbeeld kreeft en inktvis hebben blauw bloed).
quote:Merlin, mag ik je zo even een vraag (of meer?) PM-en?
Dit is al meerdre keren voorbij gekomen...ff het gehel draadje lezen mirjamquote:kun je mij in een paar zinnen in jip en janneke taal uitleggen wát vrijmetselarij nu precies is?
en hoe kom je 'erbij'?
Blijkt ook dat een stofje in honing cellen onsterfelijk kan maken.quote:Volgens Gérard de Sède werd Saunière bedekt met een deken waaraan rode "pompons"
Dit staat symbool voor "roosjes". Tiens, zijn hond heette "pomponette". Zijn parochianen sneden elk met een aanwezige schaar een roosje af.
Wat deden zijn dus? COUPER LA ROSE!!! COUPEROSE is een alchemische term. In de Alchemie
is er sprake van een schijndood en een verrijzenis. Zelfs Nicolas Flamel zou zijn schijndood georganiseerd hebben (zoals tsaar Alexander II) en PO zoals Antoine Gélis.
PO: omdat Saunière bedreigingen gekregen had wenste hij te verdwijnen. Hij organiseerde een schijndood en liet zijn parochianen hieraan medewerken door aan "COUPEROSE" te doen. Zoiets lag mel in zijn uitschijterige aard.
Bovendien moet men mij eens vertellen welke de kans was voor deze onverschrokken kerel om een beroerte te krijgen exact op een 17e januari (dag van de eerste transformatie gelukt door de alchemist Nicolas Flamel). Denk eens na wat DEZE dag te betekenen had in RLC.
Heb het van een ander forum, dus geen goede bron.quote:Voel wel iets voor bijen, omwille van wat ik eerder deze week las over een stof die oa in honing zit:
Telomeren en de levensduur van een cel
Reeds begin jaren ‘30 was duidelijk dat de chromosomen, waarin het DNA gecondenseerd zit, eindigen in een bijzondere structuur. Zonder deze complexe uiteinden bleek het voortbestaan van de cel
gehypothekeerd. Deze structuren werden telomeren (uit het Grieks : telos = uiteinde; meros = deel) genoemd. Het duurde nog zo’n
40 jaar, tot de ontwikkeling van geschikte technieken, voor de moleculaire opbouw van de telomeren kon worden opgehelderd. Elizabeth Blackburn identificeerde het telomeer als een ellenlange herhaling van een kort en simpel stukje DNA.
Ongeveer terzelfdertijd, maar aan de andere kant van het IJzeren Gordijn formuleerde de Russische wetenschapper Sergei Olovnikov het ‘centrale dogma in de telomeerbiologie’. Vooraleer een cel kan delen, wordt het DNA op alle chromosomen verdubbeld. Na de uiteindelijke celsplitsing is dan een volledige kopie van elk
chromosoom aanwezig in de nieuwe dochtercel. Het kopiëren van het DNA blijkt echter niet feilloos te verlopen. Bij elke DNA verdubbeling gaat aan het uiteinde chromosoom een stukje telomeer verloren. Dus naarmate de cellen ouder worden, verkorten de telo-meren. Deze laatste vervullen aldus in al hun bescheidenheid een meedogenloze taak, als een opbrandend lont van een tijdbom. Zo wordt in de kern nauwgezet de leeftijd van de cel bijgehouden, op basis van het aantal keren de cel reeds heeft gedeeld.
Telomerase als verjongingskuur
Als onze telomeren steeds korter worden, hoe zit dat dan met onze nakomelingen? Betekent deze cellulaire klok het einde van de
mensheid? Op deze fatalistische vraag kwam al snel een antwoord wanneer men de telomeerlengte van spermacellen onderzocht. Blijkbaar slagen geslachtscellen erin de cellulaire klok terug te draaien en de telomeerlengte te herstellen. Ondertussen kent men het eiwit dat hiervoor verantwoordelijk is, het telomerase. Dit enzyme is niet enkel in de geslachtscellen actief maar ook o.a. in de cellen van ons immuunsysteem.
Telomeerbiologen konden uit deze gegevens echter nog niet afleiden of telomeerverkorting oorzaak dan wel gevolg is van veroudering.
Wanneer men gewone lichaamscellen op een geschikte voedingsbodem (in vitro) kweekt, dan stoppen die na ongeveer 50 celdelingen met groeien. De cel gaat letterlijk op rust en sterft tenslotte. Een paar jaar terug werd een oorzakelijk verband aangetoond tussen telomeerverkorting en veroudering, toen onderzoekers aan de Southern University of Texas erin slaagden cellen in cultuur ongebreideld te laten delen door het toevoegen van telomerase. In die cellen wordt blijkbaar een evenwicht opgebouwd tussen telomeerverlies bij elke celdeling en telomeerverlenging door
telomerase. Deze cellen worden onsterfelijk.
Royal Jelly (een speciaal soort "honing" dat bijenlarven krijgen) heeft een aantoonbare positieve werking op o.a. brandwonden en overall het genezen van wonden. Het is wel erg duur (want moeilijk te verkrijgen) en mensen die snel allergisch zijn hebben hier ook vaak een reactie op, soort astmatische klachtenquote:Op donderdag 17 september 2009 10:28 schreef mediaconsument het volgende:
Hoe zat het dan met Lafayette in dit verhaal? Hij is toch verantwoordelijk voor het afzetten van Napoleon?
Dat bijenverhaal is sowieso interessant, had hier al wat meer van gelezen.
Kwam deze post overigens tegen:
[..]
Blijkt ook dat een stofje in honing cellen onsterfelijk kan maken.
[..]
Heb het van een ander forum, dus geen goede bron.
Kan de Bilderberg groep een nieuwe vrijmetselaars-loge zijn? Beatrix was getrouwd met een duitse leger-leider ofzo. En de nazi's waren mischien ook in de kern allemaal vrijmetselaars? Ik weet eigenlijk helemaal niks ik roep maar watquote:Op zaterdag 12 september 2009 20:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Naar mijn idee is er geen verband..
Hier is me niets van bekend. De Vrijmetselarij heeft de orde in het land, de wetten en goede zeden en goede smaak juist hoog in het vaandel staan.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Vraag:
waar men mekaar op een echt liberale manier, legaal en illegaal achter de schermen, de hand toesteekt op weg naar ieder zijn eigen waarheid en vrijheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |