Als je kijkt naar een aantal Denen die in Nederland zijn komen wonen(met name voetballers): ze spreken ook vlekkeloos Nederlands. Denk dan aan Frank Arnesen, Soren Lerby en Kenneth Perez. Zo heb je er nog wel meer. Kennelijk zijn de talen onderling qua klanken bijna gelijk. Alhoewel ik Deens erg moeilijk te volgen vindt. Ik vraag me ook af wij Nederlanders ook zo goed Deens zouden kunnen leren...quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:12 schreef wallofdolls het volgende:
Deens lijkt sowieso veel op Nederlands... hoe weet ik niet... maar altijd als ik de deense taal hoor doet het me denken aan een soort Nederlands dialect
Ze is overduidelijk een beetje gek...quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:23 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Trouwens, mooi meisje. Lief meisje. En wat een kutsituatie voor haar.
WTF ?!??quote:I haven't had sex since that day 2 years ago just so that you know ...
ben je er weleens geweest???quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:10 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik , en ze lijkt qua uiterlijk ook erg Nederlands vind ik.
Ik vind haar heel oprecht en normaal overkomen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:18 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ze is overduidelijk een beetje gek...
[..]
WTF ?!??
Inderdaad, het klinkt als Nederlands als je het op de achtergrond hoort en er niet naar luistert. Als je er dan ineens wel naar gaat luisteren raak je helemaal in de war omdat je het idee hebt dat je normaal Nederlands hoort maar het ineens niet meer verstaatquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:12 schreef wallofdolls het volgende:
Deens lijkt sowieso veel op Nederlands... hoe weet ik niet... maar altijd als ik de deense taal hoor doet het me denken aan een soort Nederlands dialect
Watt?? Ik dacht juist dat ze echt niet knap waren...?quote:Op zaterdag 12 september 2009 01:04 schreef Foxio het volgende:
Deensen/Zwedsen zijn meestal ook zo knap![]()
quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:18 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ze is overduidelijk een beetje gek...
[..]
WTF ?!??
Nee.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Weet jij toevallig ook hoe het met de mensen in midden- en noord-Engeland zit? Lijken die dan ook erg op Nederlanders?
Dat is meer een kenmerk van Scandinaviërs. Als je kijkt naar die Deense en Zweedse wielrenners dan geven die na de wedstrijd ook interviews aan televisiezenders uit zeven verschillende landen in zeven verschillende talen en die spreken ze allemaal vloeiend.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:41 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Als je kijkt naar een aantal Denen die in Nederland zijn komen wonen(met name voetballers): ze spreken ook vlekkeloos Nederlands. Denk dan aan Frank Arnesen, Soren Lerby en Kenneth Perez. Zo heb je er nog wel meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |