abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:36:21 #26
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72658116
En daarom denken ze in Amerika dat we Denen zijn
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_72658311
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:12 schreef wallofdolls het volgende:
Deens lijkt sowieso veel op Nederlands... hoe weet ik niet... maar altijd als ik de deense taal hoor doet het me denken aan een soort Nederlands dialect
Als je kijkt naar een aantal Denen die in Nederland zijn komen wonen(met name voetballers): ze spreken ook vlekkeloos Nederlands. Denk dan aan Frank Arnesen, Soren Lerby en Kenneth Perez. Zo heb je er nog wel meer. Kennelijk zijn de talen onderling qua klanken bijna gelijk. Alhoewel ik Deens erg moeilijk te volgen vindt. Ik vraag me ook af wij Nederlanders ook zo goed Deens zouden kunnen leren...
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_72658531
Iets wat ook wel apart is, is dat Denen net als Nederlanders elkaar soms niet verstaan.
Je hebt oud-Deens en nieuw-Deens en hier heb je Fries en Nederlands
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 21:51:42 #29
9859 crew  Karina
Woman
pi_72658713
Ik heb een kennis uit Denemarken en die heeft ook al heel snel Nederlands geleerd. Zie je ook altijd bij Deense voetballers, die spreken ook al heel snel een aardig woordje Nederlands.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_72658722
Het komt er op neer dat er her en der andere mensen met elkaar geneukt hebben.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:18:32 #31
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72659615
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:23 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Trouwens, mooi meisje. Lief meisje. En wat een kutsituatie voor haar.
Ze is overduidelijk een beetje gek...
quote:
I haven't had sex since that day 2 years ago just so that you know ...
WTF ?!??
pi_72660155
Denenmarken is voor mijn gevoel hetzelfde als Nederland, met wat kleine verschillen. Net alsof we vroeger één volk waren of in ieder geval heel dicht bij elkaar staan. Volgens mij is de cultuur ook heel erg hetzelfde.

Duitsers zijn dan weer heel erg bang voor geweld (groen bloed in games en high school shootings) en het land is een stuk groter en ze zijn ons land binnen gevallen. Bij Denen niets van dat alles.

[ Bericht 32% gewijzigd door Cudles op 11-09-2009 22:42:37 ]
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:38:24 #33
73888 DIA
die ja .....
pi_72660281
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:10 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik , en ze lijkt qua uiterlijk ook erg Nederlands vind ik.
ben je er weleens geweest???
pi_72660480
Gewoon Vlaanderen, Nederland en Denenmarken één land van maken
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:52:04 #35
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72660738
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:18 schreef Buschetta het volgende:

[..]

[..]

WTF ?!??
Ik vind haar heel oprecht en normaal overkomen.
Resistance is futile
pi_72663351
Ik denk dat Nederland en Denemarken ook dingen als klimaat en geologie (vlak land, ook veel water) gemeen hebben. Misschien dat dit soort dingen een rol hebben gespeeld in de genen over duizenden jaren.
  zaterdag 12 september 2009 @ 00:21:33 #38
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72663434
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:12 schreef wallofdolls het volgende:
Deens lijkt sowieso veel op Nederlands... hoe weet ik niet... maar altijd als ik de deense taal hoor doet het me denken aan een soort Nederlands dialect
Inderdaad, het klinkt als Nederlands als je het op de achtergrond hoort en er niet naar luistert. Als je er dan ineens wel naar gaat luisteren raak je helemaal in de war omdat je het idee hebt dat je normaal Nederlands hoort maar het ineens niet meer verstaat . Dat heb ik tenminste .
2000 light years from home
pi_72664344
Idd, had ik vroeger al vaak het idee van, toen de TV vast hing, en ik hem op Dansk zetten. Zagen heelveel woorden er hetzelfde uit int nederlands.

Deensen/Zwedsen zijn meestal ook zo knap
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
  zaterdag 12 september 2009 @ 02:00:57 #40
267240 Princesa_
love is not a maybe thing
pi_72665370
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 01:04 schreef Foxio het volgende:
Deensen/Zwedsen zijn meestal ook zo knap
Watt?? Ik dacht juist dat ze echt niet knap waren...?
Terug denkend aan een vakantie daar...
  zaterdag 12 september 2009 @ 09:41:26 #41
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72666999
Helemaal eens met TS . Op cinemagebied zijn de Denen Nederland wel voorbijgestreefd met het maken van goede films. Maar als je de films zelf kijkt van bijvoorbeeld Susanne Bier (Open Hearts, Brothers of After the Wedding) denk ik altijd "Dit had net zo goed in Nederland kunnen afspelen, alleen praten ze Deens". De inrichting van de huizen en hoe de omgang tussen mensen verloopt, zijn zowat hetzelfde.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72670229
dat komt omdat ze daar ook veel moslims hebben
pi_72670599
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:18 schreef Buschetta het volgende:

[..]

[..]

WTF ?!??

pi_72678391
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Weet jij toevallig ook hoe het met de mensen in midden- en noord-Engeland zit? Lijken die dan ook erg op Nederlanders?
Nee.
pi_72678763
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:41 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Als je kijkt naar een aantal Denen die in Nederland zijn komen wonen(met name voetballers): ze spreken ook vlekkeloos Nederlands. Denk dan aan Frank Arnesen, Soren Lerby en Kenneth Perez. Zo heb je er nog wel meer.
Dat is meer een kenmerk van Scandinaviërs. Als je kijkt naar die Deense en Zweedse wielrenners dan geven die na de wedstrijd ook interviews aan televisiezenders uit zeven verschillende landen in zeven verschillende talen en die spreken ze allemaal vloeiend.
Nu
pi_75388103
Ik hoor zeer goed het verschil tussen een Nederlands of Deens accent wanneer het om Engels gaat. Een Nederlands accent klinkt veel "harder". Luister eens goed naar een Deen die Nederlands spreekt. De klinkers worden lang zo grof niet uitgesproken, om maar een voorbeeld te noemen.
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
pi_75390377
Scherper, niet harder.
pi_75390587
Ik vind het harder klinken. Ik vind Nederlands een vrij harde, grof klinkende taal. Net als Turks en al die Arabische dialecten. Niet om aan te horen.
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
  maandag 7 december 2009 @ 22:02:23 #49
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75390930
Ik vind een Deens accent duidelijk anders dan Nederlands. Het Deens kent de ð-klank ook, dus die doen ze aanmerkelijk minder vaak fout, en ook het onderscheid bad/bed doen ze beter. Maar hun Engels klinkt soms wat ‘vetter’ (ik kan het niet echt duidelijker omschrijven) – het is meestal wel uitstekend.

Daarnaast vind ik de cultuur deels wel wat anders. Iets terughoudener zou ik zeggen. Niet onvriendelijk, maar iets geslotener. Ook valt het me in Deense supermarkten altijd op hoeveel vlees er ligt en hoe relatief weinig groenten en fruit. Maar juist wel weer heel veel eko-producten. Voor wat ‘exotischer’ dingen kun je soms erg lang zoeken (daar is in Nederland de Indonesische invloed een stuk duidelijker).

Maar goed, het is allemaal niet wereldschokkend, maar als je er een tijdje zit merk je toch wel verschillen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')