Slachtofferquote:Op vrijdag 11 september 2009 23:18 schreef Meh7 het volgende:
Hoe weet je dan überhaupt dat er een probleem is? Als je het bewijs in specifieke gevallen niet voldoende vindt om specifieke maatregelen te nemen, hoe kan het bewijs dan wel voldoende zijn om een paardenmiddel in te zitten waarbij er duizenden nieuwe slachtoffers ontstaan.
boerkaverbod geloof ik ook niet inquote:Op vrijdag 11 september 2009 23:22 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
Mijn familieleden dragen geen hoofddoek... maar ik heb ook geen problemen met moslima's die wel een hoofddoek dragen. Lekker boeiend dat ze een hoofddoek dragen. (degenen die zich misdragen moet je keihard aanpakken maar dat is logisch, althans dat is wat ik dacht tot dit hoofddoekenverbod in België) Een boerkaverbod kan ik nog wel begrijpen. Maar door de hoofddoek te verbieden verlaag je je naar het niveau van het moellahregime in Iran. Frankrijk is zo'n land waar ze extreem seculier zijn. Ik walg van beide soorten extremisten.
Onzin. Als het niet gaat om de hoofddoek, zal het gaan om of het haar los of vast is, of je wel of geen haarbandje draagt, of je wel of geen make-up doet, of je wel of geen strakke kledij aan hebt. Het probleem van de groepsdruk is helemaal niet verholpen. De daders van de pesterijen zijn niet aangepakt, die zitten nog op die scholen. Het probleem is niet *poef* weg met een hoofddoekenverbod, wel zijn er nieuwe slachtoffers bij die verplicht hun hoofddoek af moeten doen, wat net zo erg is als er verplicht eentje op moeten hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:25 schreef MrData het volgende:
Dit is gewoon de makkelijkste en enige werkbare oplossing.
In Iran moet de vrouw overal een hoofddoek, in Belgie mag je nog gewoon over straat met een hoofddoek, klein verschilletje.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:22 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Maar door de hoofddoek te verbieden verlaag je je naar het niveau van het moellahregime in Iran.
Boerkaverbod vooral om veiligheidsredenen... er wordt namelijk in meerdere landen (ook islamitische landen) misbruik gemaakt van de boerka door criminelen en zelfs terroristen die in een boerka probeerden te ontsnappen en boerkadraagsters die zichzelf opblazen in Irak. Met een hoofddoek ben je tenminste nog herkenbaar.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
boerkaverbod geloof ik ook niet in
ik vind het zonde, en zelfs triest dat zo'n vrouw zichzelf niet mag laten zien van wie dan ook ... maar het kan me eigenlijk geen drol schelen
Ik had het dan ook over de scholen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:30 schreef MrData het volgende:
[..]
In Iran moet de vrouw overal een hoofddoek, in Belgie mag je nog gewoon over straat met een hoofddoek, klein verschilletje.
Maar wel een heel belangrijk verschil.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:30 schreef MrData het volgende:
[..]
In Iran moet de vrouw overal een hoofddoek, in Belgie mag je nog gewoon over straat met een hoofddoek, klein verschilletje.
ik heb nauwelijks problemen met niet-marokkaanse moslims. wel met marokkanen die moslim zijn of juist niet-moslim zijn. het is tuig van de richel en niet terug te sturen dankzij links.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:24 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik doelde niet op marokkanen problemen, maar op problemen waarbij moslims bijvoorbeeld gelijke behandeling willen door een uitzonderingspositie te eisen.
Ook @sp3c:quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:18 schreef Meh7 het volgende:Dit is nooit een doorslaggevend argument, met dit als argument zou je al helemaal geen algemeen hoofddoekverbod kunnen instellen, want dan weten de "daders" de "slachtoffers" net zo goed te vinden, mochten ze wraak willen.
Bla bla, vertel dat maar aan een meid die haar tijd buitenhuis grotendeels op school is. Dan is dat verschilletje opeens veel kleiner en is België net zo extreem als de Ayatollahs van Iran.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wel een heel belangrijk verschil.
Zoals Meh7 al heeft aangegeven... als de slachtoffers niet zonder getuigen en op hun woord worden geloofd dan zou dit algemeen hoofddoekenverbod niet eens van kracht zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:24 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Jij reageert nu wel HEEL erg simpel. Hoezo niet relevant. Een meisje wordt gedwongen om een hoofddoek te dragen. Zij gaat klagen bij de directie. De allereerste vraag van die directie zal luiden: WIE was de dader en wat is je BEWIJS?
En als het slachtoffer dan zegt: het was X, want die scheld me uit en bedreigde me met Y, als ik nog langer zonder hoofddoek zou rondlopen.
Goh, zegt de directie dan. Heb je getuigen?
Nee, zegt het slachtoffer.
Tja, zegt de directie dan. Nou, we zullen X wel even op zijn/haar gedrag aanspreken.
Maar.....stottert het slachtoffer. X heeft ook gedreigd om me buiten schooltijd in elkaar te slaan als ik hierover zou klagen. Wat moet ik nu doen?
Heb je daar dan getuigen van, vraagt de directie.
Nee, zegt opnieuw het slachtoffer.
Tja, dan kunnen we niets voor je doen, zegt de directie.
En vervolgens druipt het slachtoffer moedeloos af.
Onzin. Zie ook: Algemeen hoofddoekenverbod gemeenschapsonderwijs Belgie #2quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:34 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Ook @sp3c:
De verantwoordelijkheid voor het niet dragen wordt hierdoor bij de directie gelegd. Anders gezegd: de niet draagsters kunnen zich op het verbod beroepen om zo de druk te verminderen.
Bovendien is het praktische en feitelijke gevolg, dat het niet langer zichtbaar is wie vóór of tégen is. Diegenen die de discussie hierover willen vermijden, kunnen anoniem blijven als zij dat willen (door nogmaals erop te wijzen dat er nou eenmaal een algemeen verbod is en hun persoonlijke mening daardoor irrelevant geworden is).
nou ik geloof niet dat het al dan niet dragen van een hoofddoek het probleem isquote:Op vrijdag 11 september 2009 23:34 schreef girl123456 het volgende:
[..]
Ook @sp3c:
De verantwoordelijkheid voor het niet dragen wordt hierdoor bij de directie gelegd. Anders gezegd: de niet draagsters kunnen zich op het verbod beroepen om zo de druk te verminderen.
Bovendien is het praktische en feitelijke gevolg, dat het niet langer zichtbaar is wie vóór of tégen is. Diegenen die de discussie hierover willen vermijden, kunnen anoniem blijven als zij dat willen (door nogmaals erop te wijzen dat er nou eenmaal een algemeen verbod is en hun persoonlijke mening daardoor irrelevant geworden is).
Jij reageert nu wel HEEL erg simpel. Hoezo niet relevant. Een meisje wordt gedwongen om een hoofddoek te dragen. Zij gaat klagen bij de directie. De allereerste vraag van die directie zal luiden: WIE was de dader en wat is je BEWIJS?quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Onzin. Als het niet gaat om de hoofddoek, zal het gaan om of het haar los of vast is, of je wel of geen haarbandje draagt, of je wel of geen make-up doet, of je wel of geen strakke kledij aan hebt. Het probleem van de groepsdruk is helemaal niet verholpen. De daders van de pesterijen zijn niet aangepakt, die zitten nog op die scholen. Het probleem is niet *poef* weg met een hoofddoekenverbod, wel zijn er nieuwe slachtoffers bij die verplicht hun hoofddoek af moeten doen, wat net zo erg is als er verplicht eentje op moeten hebben.
Iets verplichten voor iedereen is iets heel anders dan iets verbieden voor iedereen, en dan ook nog alleen in openbare ruimtes. In het eerste geval wordt iedereen getroffen, in het tweede geval alleen degenen die er een punt van maken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Bla bla, vertel dat maar aan een meid die haar tijd buitenhuis grotendeels op school is. Dan is dat verschilletje opeens veel kleiner en is België net zo extreem als de Ayatollahs van Iran.
Zoals ik al zei, als het bewijs niet voldoende is om specifieke maatregelen te nemen in specifieke gevallen, hoe kan datzelfde bewijs dan wel voldoende zijn om een algemene maatregel mee te verdedigen: een paardenmiddel met een enorme hoeveelheid aan overkill, wat bestaat uit vele onschuldige meiden die hun hoofddoek af moeten doen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:38 schreef girl123456 het volgende:
Dus Meh7, niet alleen maar zeuren en in de slachtofferrol kruipen, maar kom eens met échte praktische en realistische maatregelen om de echte slachtoffers te beschermen.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:38 schreef zoalshetis het volgende:
doe mij maar surinamers. of antillianen. met al dat geld wat we voor niet-westerse en geen band-hebbende kutvolkeren wegpleuren kan dat makkelijk.
hoofddoek verbieden in de hele eu.
Waarom nu weer bla bla? Nergens voor nodig om beledigend te doen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Bla bla, vertel dat maar aan een meid die haar tijd buitenhuis grotendeels op school is. Dan is dat verschilletje opeens veel kleiner en is België net zo extreem als de Ayatollahs van Iran.
Jongens, dit zijn geen argumenten. Dan kan ik zeggen dat in Iran de hoofddoek voor iedereen verplicht is, is het daarmee dan ok? Zo nee, trek dat dan door in jouw wijze van beredeneren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:40 schreef MrData het volgende:
[..]
Iets verplichten voor iedereen is iets heel anders dan iets verbieden voor iedereen, en dan ook nog alleen in openbare ruimtes. In het eerste geval wordt iedereen getroffen, in het tweede geval alleen degenen die er een punt van maken.
Tijd voor een Europese richtlijn !quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:38 schreef zoalshetis het volgende:
doe mij maar surinamers. of antillianen. met al dat geld wat we voor niet-westerse en geen band-hebbende kutvolkeren wegpleuren kan dat makkelijk.
hoofddoek verbieden in de hele eu.
FYI, dit is niet een verbod dat door de Belgische overheid is ingesteld.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tijd voor een Europese richtlijn !
Belgie geeft het goede voorbeeld
Je hebt natuurlijk een punt als je zegt dat die gasten wel iets anders vinden om te treiteren. Toestaan is geen optie, want ze gaan net zolang door tot de mannetjes in een jurk lopen en de vrouwtjes in een tent. Iets ertegen doen gaat ook moeilijk want je moet bewijs/getuigen hebben, en als er al iets tegen gedaan wordt dan heb je vast weer een gevalletje eerwraak te pakken. Wat ze gedaan hebben is in ieder geval binnen de school neutraliteit aanbrengen, beter dan niks doen. En voor die moslima's die het echt erg vinden, tsja. Als ik van mijn geloof de hele dag een helm op moet mag dat ook niet. Accepteer dan maar dat je je ook eens moet schikken naar de situatie. Vind Allah vast niet erg.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Onzin. Als het niet gaat om de hoofddoek, zal het gaan om of het haar los of vast is, of je wel of geen haarbandje draagt, of je wel of geen make-up doet, of je wel of geen strakke kledij aan hebt. Het probleem van de groepsdruk is helemaal niet verholpen. De daders van de pesterijen zijn niet aangepakt, die zitten nog op die scholen. Het probleem is niet *poef* weg met een hoofddoekenverbod, wel zijn er nieuwe slachtoffers bij die verplicht hun hoofddoek af moeten doen, wat net zo erg is als er verplicht eentje op moeten hebben.
Laat me raden: jullie stemmen op de PVV omdat jullie anti-EU zijn, en nu willen jullie een Europese richtlijnquote:Op vrijdag 11 september 2009 23:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tijd voor een Europese richtlijn !
Belgie geeft het goede voorbeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |