Ik dacht dat er een uur per pond voor stond.. Maar dat is wel vanaf een aantal weken, Owlet weet jij vanaf hoeveel weken dat geldt?quote:Op maandag 5 oktober 2009 07:56 schreef huuphuup het volgende:
Rocka auwhopelijk is het nu al minder pijnlijk enzo
hoe lang mag er nou maximaal echt op zn allerlangst tussen twee voedingen zitten voor een kindje van 6 weken? Mn meisje is gisteravond tussen 10 en half 11 ongeveer gevoed, toen op bed gegaan en ze kwam vanmorgen om half 7 pas weer.ik had eigenlijk mn wekker willen zetten maar dacht uiteindelijk dat ze vanzelf wel zou komen rond 5 uur. Is dat niet te lang er tussenin of kan het wel?
En over zoogkompressen, man wat een verschil zit er per merk tussen die dingen zeg! Die van hema vind ik wel okay maar persoonlijk zijn ze bij mij snel "vol" die van kruidvat huismerk vind ik echt bagger en die van Etos vind ik het allerprettigst. Met een plakstripje op de achterkant zodat je ze in je bh kunt vastplakkenhendig als het normaal allemaal verschuift enzo.
Hoe bedoel je niet meer nodig?quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:24 schreef Tinuviel het volgende:
Eventjes een vraagje puur uit interesse. Als je een kind van 1,5 of 2 jaar bv geeft en tegelijkertijd een baby. Wat voor soort melk maakt je lichaam dan aan? De melk verandert toch. Produceert je lichaam dan melk aangepast aan de behoeftes van de baby? Dat lijkt mij het meest logische. Gezien het ouder kind de melk niet meer nodig heeft als hoofdbron van alle voedingsstoffen, vitaminen en mineralen.
Even een stukje van borstvoeding.comquote:Duur van borstvoeding
Mensenkinderen zijn er ook voor ontwerpen om minimaal 2,5 jaar moedermelk als onderdeel van hun dieet te hebben, waarbij veel aanwijzingen aangeven dat zes tot zeven jaar de werkelijke fysiologische duur van borstvoeding is, ongeacht wat je culturele opvattingen mogen zijn.
quote:Is het wel OK?
Ja hoor, het is heel normaal en helemaal OK. De oudste heeft stug doorgedronken tijdens je zwangerschap en in de loop van de negen maanden is de smaak veranderd, is vaak je productie wat teruggelopen en is ook de samenstelling van je melk weer anders geworden. Nu je net bevallen bent is de melk optimaal van samenstelling voor de jongste! Je zult zien dat de jongste in een gespreid bedje komt: als hij voor het eerst drinkt is de melk direct voor hem beschikbaar. Hij zal minimaal afvallen en direct goed kunnen drinken. De oudste mag 'gewoon' ook blijven drinken. Moedermelk is nog steeds ook voor hem de allerbeste melk die er bestaat.
Zorgen maken of de jongste wel genoeg te drinken krijgt, hoef je niet: er is dubbele vraag en dus dubbele productie!
Ik heb niets gezegd over wat normaal is. Ik zei ook alleen dat melk niet meer de hoofdbron is van voedingsstoffen, vitamines en mineralen. Dat is toch niet zo verkeerd. Tenslotte krijgt een kind op die leeftijd al brood, groenten, vlees, vis e.d. BV alleen is vanaf 6 maanden niet meer genoeg. Dat neemt niet weg, dat het goed voor het kind is om bv te blijven krijgen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoe bedoel je niet meer nodig?
[..]
Even een stukje van borstvoeding.com
Even simpel gezegd, een kind van 1,5 of 2 jaar is helemaal niet raar om borstvoeding te krijgen, sterker nog vanuit de natuur is het juist zo bedoeld. Onze cultuur vind het niet normaal en veel moeder stoppen met borstvoeding als ze weer gaan werken of als een kindje toe is aan vaste voeding. Daardoor is onze blik veranderd op wat nu normaal is. (Erg gevaarlijk woord "normaal")
De natuurlijke leeftijd (dus vanuit het kind) om te stoppen met borstvoeding ligt ongeveer tussen de 2,5 en de 7 jaar. http://www.borstvoeding.c(...)e-speenleeftijd.html
Dan een stukje over tandemvoeden:
[..]
Hier werd me al vrij snel verteld dat zodra ze snachts lekker slapen je ze echt niet meer wakker hoeft te maken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 07:56 schreef huuphuup het volgende:
Rocka auwhopelijk is het nu al minder pijnlijk enzo
hoe lang mag er nou maximaal echt op zn allerlangst tussen twee voedingen zitten voor een kindje van 6 weken? Mn meisje is gisteravond tussen 10 en half 11 ongeveer gevoed, toen op bed gegaan en ze kwam vanmorgen om half 7 pas weer.ik had eigenlijk mn wekker willen zetten maar dacht uiteindelijk dat ze vanzelf wel zou komen rond 5 uur. Is dat niet te lang er tussenin of kan het wel?
het is niet zo dat ze alle dagen doorslaapt op deze manier maar het komt denk ik 3 dagen per week voor ofzo?quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik dacht dat er een uur per pond voor stond.. Maar dat is wel vanaf een aantal weken, Owlet weet jij vanaf hoeveel weken dat geldt?
Oh en was dit eenmalig of deed ze het vanacht ook?
Raar dat soort heel verschillende adviezen. Op ons CB zeiden ze dat er niet meer dan maximaal 4,5 uur tussen mochten zitten overdag dan. Maar zij waren dan ook niet erg tevreden met zijn gewichtstoename hoewel al het andere echt goed liep: plasluiers, alertheid enzo was allemaal prima. S'nachts gaven zij mij toen jij nog geen twee manden oud was het advies een tijdlang nachtvoedingen te doen hoewel mijn zoon helemaal niet meer naar een voeding vroeg s'nachts. Ik heb het toen maar zo gedaan dat ik hem voedde als hij toch wakker was. Als zij goed groeit en alert is enzo zijn dat de beste tekenen, dat het goed met haar gaat Huup.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]
het is niet zo dat ze alle dagen doorslaapt op deze manier maar het komt denk ik 3 dagen per week voor ofzo?
Maar ik heb het even nagevraagd bij het CB en die zei dat ik haar gewoon kon laten slapen 's nachts, geen enkel probleem.
@Bar, ik heb vrij weinig voedingen, ik kom in totaal aan ongeveer 5 maximaal 6 voedingen. Komt dus onder andere omdat ze 's nachts zo lang doorslaapt en overdag laat ze vaak minstens een uur of 4 tussen de voedingen maar meestal 5 uur. De cb arts vond dat eerst te weinig maar zei wel dat als ze verder goed groeit, wakker alert en tevreden is dat het geen punt was. En wakker is ze overdag wel, beetje om zich heen kijken en de wereld ontdekken enzo dus och. Ik mocht het zo laten
en das maar goed ook want ik heb haar wel eens geprobeerd eerder aan te leggen maar dan houdt ze dus mooi dr mond dichtdus ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten gaan forceren
Hihi, hier ook!quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:23 schreef huuphuup het volgende:
en ik ben een ramp met schema's dus dat volledig op verzoek voeden komt mij wel goed uit
Tijdens regeldagen heb je ook geen ritmequote:Op maandag 5 oktober 2009 12:14 schreef Ssserpente het volgende:
Jullie voeden dus echt volledig op verzoek?
Dat raadde de intakemevrouw van de kraamzorg ook aan. Maar de 'echte' kraam legde haar om de drie uur aan en maakte d'r dan ook echt wakker. We hadden dus echt vaste voedertijden. (Klinkt als Artis...) Dat ging eigenlijk vrij goed. Maar sinds gister zijn we dus lekker aan het regelen, dus van een ritme is totaal geen sprake meer. Ik zat me al een beetje zorgen te maken over hoe ik dat terug moest zien te krijgen en of dat uberhaupt nodig was... Want wakker maken voor een voeding werkt idd niet (meer).
Bedankt voor je antwoord, Tico!
Rocka..!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |