abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73383386
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 07:56 schreef huuphuup het volgende:
Rocka auw hopelijk is het nu al minder pijnlijk enzo

hoe lang mag er nou maximaal echt op zn allerlangst tussen twee voedingen zitten voor een kindje van 6 weken? Mn meisje is gisteravond tussen 10 en half 11 ongeveer gevoed, toen op bed gegaan en ze kwam vanmorgen om half 7 pas weer. ik had eigenlijk mn wekker willen zetten maar dacht uiteindelijk dat ze vanzelf wel zou komen rond 5 uur. Is dat niet te lang er tussenin of kan het wel?

En over zoogkompressen, man wat een verschil zit er per merk tussen die dingen zeg! Die van hema vind ik wel okay maar persoonlijk zijn ze bij mij snel "vol" die van kruidvat huismerk vind ik echt bagger en die van Etos vind ik het allerprettigst. Met een plakstripje op de achterkant zodat je ze in je bh kunt vastplakken hendig als het normaal allemaal verschuift enzo.
Ik dacht dat er een uur per pond voor stond.. Maar dat is wel vanaf een aantal weken, Owlet weet jij vanaf hoeveel weken dat geldt?

Oh en was dit eenmalig of deed ze het vanacht ook?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ticootje op 05-10-2009 08:53:56 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73383397
Huup het probleem met te vol worden had ik niet. Maar gezien ik die van de Hema goed vond en die van de Kruidvat niet, heb ik misschien nog een tip voor je. Bij AH hebben zij ook een soort van hun eigen huismerk, die ik ook goed vond. Lekker zacht en ook met plakstrip. Daarnaast erg handig omdat je er gelijk je boodschappen kan doen.

Nijna ik denk dat het gewoon ook per dag verschilt waarschijnlijk. De ene keer heeft Iris misschien meer honger of slaapt zij de ene keer dieper waardoor zij langer slaapt en de andere keer werdt zij misschien door iets wakker en kreeg toen door dat ze honger had. Wij hadden dat ook en het is nog steeds soms zo, dat hij weinig eet maar lang doorpit en andere keren veel eet en toch eerder wakker wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73383565
Ik weet dat er richtlijnen rond zijn, rond de maximum tijden, maar ik ken ze niet. Ik maakte mijn zoontje zelf wakker als hij overdag te lang sliep en ’s nachts viel het wel mee, dan werd hij ook 1-2 x wakker in het begin, nooit extreem lange trekken.
Ik denk dat het ook belangrijk is hoe vaak je kindje overdag drinkt. Een kind dat maar 5 of 6 keer drinkt overdag, maak je (in mijn ogen) best nog “wakker” voor een droomvoeding.
Sowieso raden ze minstens 8 voedingen aan in de eerste paar maanden, om de basis voor een goede productie later te leggen. Als je maar 3-4 maanden borstvoeding wil geven, maakt het natuurlijk minder uit maar het is altijd aan te raden om regelmatig voeding te geven, omdat het maagje dan minder belast wordt en de bloedsuikerspiegel stabieler blijft (en dat is belangrijk voor de hersenontwikkeling)
Het verhaal wat ik hier vertel, is natuurlijk vooral van toepassing overdag. ’s Nachts mogen ze al wat langer slapen neem ik aan.

Nijna, hier hetzelfde verhaal hoor… Leg ik hem nog aan rond 23u, dan is hij er om 2 of 3 uur ’s nachts. Leg ik hem niet aan, is dat ook zo, of zelfs 4-5 uur. Gek hè, je zou denken dat ze dan juist langer gaan slapen omdat ze nog even ‘getankt’ hebben. Ik lees hier niet zo veel meer maar ik vind het wel fijn voor je dat je nog steeds borstvoeding geeft!
“Ideaal” zou hier zijn dat hij of de nacht doormaakt (van 22 tot 7u) of dat hij rond 3-4u nog 1x wakker zou worden. Soms wordt hij maar om 5u wakker en dan heeft hij om 7u nog niet genoeg trek om te willen drinken. (of neemt maar een paar slokjes om vervolgens heerlijk naar me te lachen). Als hij om 7u eet is dat het handigst voor in de kinderopvang.

Rocka, auw!! Hopelijk geneest het snel!
pi_73383600
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:24 schreef Tinuviel het volgende:

Eventjes een vraagje puur uit interesse. Als je een kind van 1,5 of 2 jaar bv geeft en tegelijkertijd een baby. Wat voor soort melk maakt je lichaam dan aan? De melk verandert toch. Produceert je lichaam dan melk aangepast aan de behoeftes van de baby? Dat lijkt mij het meest logische. Gezien het ouder kind de melk niet meer nodig heeft als hoofdbron van alle voedingsstoffen, vitaminen en mineralen.
Hoe bedoel je niet meer nodig?
quote:
Duur van borstvoeding
Mensenkinderen zijn er ook voor ontwerpen om minimaal 2,5 jaar moedermelk als onderdeel van hun dieet te hebben, waarbij veel aanwijzingen aangeven dat zes tot zeven jaar de werkelijke fysiologische duur van borstvoeding is, ongeacht wat je culturele opvattingen mogen zijn.
Even een stukje van borstvoeding.com

Even simpel gezegd, een kind van 1,5 of 2 jaar is helemaal niet raar om borstvoeding te krijgen, sterker nog vanuit de natuur is het juist zo bedoeld. Onze cultuur vind het niet normaal en veel moeder stoppen met borstvoeding als ze weer gaan werken of als een kindje toe is aan vaste voeding. Daardoor is onze blik veranderd op wat nu normaal is. (Erg gevaarlijk woord "normaal")
De natuurlijke leeftijd (dus vanuit het kind) om te stoppen met borstvoeding ligt ongeveer tussen de 2,5 en de 7 jaar. http://www.borstvoeding.c(...)e-speenleeftijd.html

Dan een stukje over tandemvoeden:
quote:
Is het wel OK?
Ja hoor, het is heel normaal en helemaal OK. De oudste heeft stug doorgedronken tijdens je zwangerschap en in de loop van de negen maanden is de smaak veranderd, is vaak je productie wat teruggelopen en is ook de samenstelling van je melk weer anders geworden. Nu je net bevallen bent is de melk optimaal van samenstelling voor de jongste! Je zult zien dat de jongste in een gespreid bedje komt: als hij voor het eerst drinkt is de melk direct voor hem beschikbaar. Hij zal minimaal afvallen en direct goed kunnen drinken. De oudste mag 'gewoon' ook blijven drinken. Moedermelk is nog steeds ook voor hem de allerbeste melk die er bestaat.
Zorgen maken of de jongste wel genoeg te drinken krijgt, hoef je niet: er is dubbele vraag en dus dubbele productie!
pi_73384172
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet meer nodig?
[..]

Even een stukje van borstvoeding.com

Even simpel gezegd, een kind van 1,5 of 2 jaar is helemaal niet raar om borstvoeding te krijgen, sterker nog vanuit de natuur is het juist zo bedoeld. Onze cultuur vind het niet normaal en veel moeder stoppen met borstvoeding als ze weer gaan werken of als een kindje toe is aan vaste voeding. Daardoor is onze blik veranderd op wat nu normaal is. (Erg gevaarlijk woord "normaal")
De natuurlijke leeftijd (dus vanuit het kind) om te stoppen met borstvoeding ligt ongeveer tussen de 2,5 en de 7 jaar. http://www.borstvoeding.c(...)e-speenleeftijd.html

Dan een stukje over tandemvoeden:
[..]

Ik heb niets gezegd over wat normaal is. Ik zei ook alleen dat melk niet meer de hoofdbron is van voedingsstoffen, vitamines en mineralen. Dat is toch niet zo verkeerd. Tenslotte krijgt een kind op die leeftijd al brood, groenten, vlees, vis e.d. BV alleen is vanaf 6 maanden niet meer genoeg. Dat neemt niet weg, dat het goed voor het kind is om bv te blijven krijgen.

Het laatste gedeelte in de post is het antwoord op de vraag, die ik had. Lijkt me logisch dat er wel genoeg melk voor twee kinderen is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:11:18 #181
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73384678
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 07:56 schreef huuphuup het volgende:
Rocka auw hopelijk is het nu al minder pijnlijk enzo

hoe lang mag er nou maximaal echt op zn allerlangst tussen twee voedingen zitten voor een kindje van 6 weken? Mn meisje is gisteravond tussen 10 en half 11 ongeveer gevoed, toen op bed gegaan en ze kwam vanmorgen om half 7 pas weer. ik had eigenlijk mn wekker willen zetten maar dacht uiteindelijk dat ze vanzelf wel zou komen rond 5 uur. Is dat niet te lang er tussenin of kan het wel?
Hier werd me al vrij snel verteld dat zodra ze snachts lekker slapen je ze echt niet meer wakker hoeft te maken.
En als ze verder tussendoor nog lekker drinkt is er echt niks aan de hand hoor.
Hoeveel voedingen heb je verder nog Huup?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73385783
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik dacht dat er een uur per pond voor stond.. Maar dat is wel vanaf een aantal weken, Owlet weet jij vanaf hoeveel weken dat geldt?

Oh en was dit eenmalig of deed ze het vanacht ook?
het is niet zo dat ze alle dagen doorslaapt op deze manier maar het komt denk ik 3 dagen per week voor ofzo?
Maar ik heb het even nagevraagd bij het CB en die zei dat ik haar gewoon kon laten slapen 's nachts, geen enkel probleem.

@Bar, ik heb vrij weinig voedingen, ik kom in totaal aan ongeveer 5 maximaal 6 voedingen. Komt dus onder andere omdat ze 's nachts zo lang doorslaapt en overdag laat ze vaak minstens een uur of 4 tussen de voedingen maar meestal 5 uur. De cb arts vond dat eerst te weinig maar zei wel dat als ze verder goed groeit, wakker alert en tevreden is dat het geen punt was. En wakker is ze overdag wel, beetje om zich heen kijken en de wereld ontdekken enzo dus och. Ik mocht het zo laten
en das maar goed ook want ik heb haar wel eens geprobeerd eerder aan te leggen maar dan houdt ze dus mooi dr mond dicht dus ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten gaan forceren
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73386034
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 11:00 schreef huuphuup het volgende:

[..]

het is niet zo dat ze alle dagen doorslaapt op deze manier maar het komt denk ik 3 dagen per week voor ofzo?
Maar ik heb het even nagevraagd bij het CB en die zei dat ik haar gewoon kon laten slapen 's nachts, geen enkel probleem.

@Bar, ik heb vrij weinig voedingen, ik kom in totaal aan ongeveer 5 maximaal 6 voedingen. Komt dus onder andere omdat ze 's nachts zo lang doorslaapt en overdag laat ze vaak minstens een uur of 4 tussen de voedingen maar meestal 5 uur. De cb arts vond dat eerst te weinig maar zei wel dat als ze verder goed groeit, wakker alert en tevreden is dat het geen punt was. En wakker is ze overdag wel, beetje om zich heen kijken en de wereld ontdekken enzo dus och. Ik mocht het zo laten
en das maar goed ook want ik heb haar wel eens geprobeerd eerder aan te leggen maar dan houdt ze dus mooi dr mond dicht dus ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten gaan forceren
Raar dat soort heel verschillende adviezen. Op ons CB zeiden ze dat er niet meer dan maximaal 4,5 uur tussen mochten zitten overdag dan. Maar zij waren dan ook niet erg tevreden met zijn gewichtstoename hoewel al het andere echt goed liep: plasluiers, alertheid enzo was allemaal prima. S'nachts gaven zij mij toen jij nog geen twee manden oud was het advies een tijdlang nachtvoedingen te doen hoewel mijn zoon helemaal niet meer naar een voeding vroeg s'nachts. Ik heb het toen maar zo gedaan dat ik hem voedde als hij toch wakker was. Als zij goed groeit en alert is enzo zijn dat de beste tekenen, dat het goed met haar gaat Huup.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 11:09:58 #184
5428 crew  miss_sly
pi_73386051
Forceren werkt idd hier ook niet, huup. Wel eens geprobeerd, in het kader ritme ontwaken-voeden-verschonen-voeden etc, omdat je dan dus na het verschonen de tweede borst moest geven, maar mevrouw houdt haar lippen stijf op elkaar

Toch is 5 voedingen wel wat weinig voor zo'n kleintje, volgens mij. Then again, als het CB zegt dat het goed is, zal dat wel, toch?

Hier komt ze eigenlijk vanaf vrij jong 1 keer per nacht. Soms om 3 uur soms om half 6, maar ze komt altijd 1 keer. Daarna komt ze vaak al na 2 uur, net alsof ze tijdens die nachtvoeding toch net niet voldoende drinkt, maar ook dan krijg ik er niet meer in.

En hier ook een goed groeiend meisje met lekkere dikke spekbilletjes en diepe plooitjes in armpjes en beentjes, dus volgens mij komt ze niets te kort
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 5 oktober 2009 @ 11:37:16 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73386718
forceren als ze echt niet willen, werkt ook echt niet.
wat hier nu nog wel eens helpen wilt is heel laat hem in zijn badje doen zodat ik nog een late voeding kan geven.
Maar wakker maken omdat hij moet drinken, dan gooit hij zijn kont tegen de kribben, idd mondje stijf dicht, of gewoon blijven slapen.
En als ze nou tevreden zijn op het cb is het prima toch.

en overdag blijft ze dan om de 2 uur komen miss?

Hier heb ik gisteren 12 voedingen geteld... maar de dag ervoor zaten we maar op 8,
echt elke dag is nog steeds anders geweest.
maar ook hier zien we hem aankomen en tussendoor wel allert, of hij tevreden is geen idee, doordat hij juist vaak komt, is dat maar lastig in te schatten.
donderdag maar weer eens voorleggen.
pi_73387594
Miss klinkt alsof ze idd niets tekort komt

Helpt het anders niet een beetje als je haar tijdens het voeden wat meer wakker houdt? Klein beetje tegen haar praten ofzoiets? Zodat ze wat langer doordrinkt zeg maar. Maar goed van de andere kant, als je het zelf niet erg vindt dat ze dan na 2 uurtjes weer komt dan maakt het ook niets uit eigenlijk.

En 5 voedingen is ook weinig, 6 is het minimum geloof ik. Daar komen we wel aan als ze 's nachts nog komt maar als ze dus doorslaapt dan zit ik aan 5. De cb-arts zei eerst dat ik haar na 4 uur wakker moest maken en goed in de gaten moest houden of ze wel alert was enzo maar toen ik vertelde dat ze over het algemeen een redelijk groot aantal uren overdag wakker is en dan gewoon tevreden in het rond ligt te kijken en nieuwe dingen uitprobeert en dergelijke toen zei ze van och nou dan drinkt ze ruim voldoende dus laat het dan maar zo

ze weegt nu 5110
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73387628
Jullie voeden dus echt volledig op verzoek?

Dat raadde de intakemevrouw van de kraamzorg ook aan. Maar de 'echte' kraam legde haar om de drie uur aan en maakte d'r dan ook echt wakker. We hadden dus echt vaste voedertijden. (Klinkt als Artis... ) Dat ging eigenlijk vrij goed. Maar sinds gister zijn we dus lekker aan het regelen, dus van een ritme is totaal geen sprake meer. Ik zat me al een beetje zorgen te maken over hoe ik dat terug moest zien te krijgen en of dat uberhaupt nodig was... Want wakker maken voor een voeding werkt idd niet (meer).

Bedankt voor je antwoord, Tico!

Rocka..!
pi_73387840
oh ssserpente ik heb dat echt volledig laten gaan
mijn meisje gedraagt zich alleen als er anderen bij zijn bij de fysio doet ze keurig haar truukjes alsof ze het dagelijks bij mij ook doet en bij de kraamzorg had ze een keurig ritme waarbij ze uit zichzelf (!) om de vier uur kwam.
Daar is echt helemaal niets meer van terug te zien nu

ik weet dat ze ergens tussen 7 en 9 ongeveer wil eten, hoogstwaarschijnlijk... en tussen 11 en 1 ongeveer, en meestal tussen grofweg 4 en 7 uur. Maar het kan soms ook zomaar zijn als ze om 6 uur is gekomen voor een voeding dat ze dan pas om 10 uur weer komt en daarna rond vijven ofzo weer er is hier echt geen pijl op te trekken in het begin vond ik dat vervelend omdat ik niet zo goed wist waar ik op moest rekenen maar nu ik ongeveer weet hoelang ze gemiddeld zelf tussen een voeding laat zitten qua tijd kan ik redelijk mn plan trekken en de dingen doen die ik wil als ik haar net gevoed heb.
Ik kan alleen niet verder dan een paar uur vooruit pllannen nu

en ik ben een ramp met schema's dus dat volledig op verzoek voeden komt mij wel goed uit
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73387882
Oei Rocka, dat klinkt pijnlijk!

Huup wat groeit ze lekker!

Miss, hier een beetje hetzelfde, meneer gaat lekker slapen om 21 uur en komt dan meestal om een uur of 3 maar daarna echt om de 2 uur. zucht. Hij wil 's avonds niet echt meer een slaapje doen maar is te moe om wakker te blijven tot een uur of 11 dus ik leg me er maar een beetje bij neer.
Als ik hem wakker maak komt hij inderdaad weer om 3 uur, dus dat heeft geen zin. Gisteren was ik zo moe dat ik tegelijk met hem op bed ging. Ik ben geneigd lange avonden te maken omdat ik dan wat voor mezelf kan doen maar dat put me wel uit. Dus nu even met hem mee.

Serpente, ik voed inderdaad op verzoek. De kraam legde hier ook om de 3 uur aan maar dat was voornamelijk omdat ze dan nog zo klein zijn dat ze door hun hongergevoel heen kunnen slapen en de bloedsuikers hoog moeten blijven.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73387911
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:23 schreef huuphuup het volgende:
en ik ben een ramp met schema's dus dat volledig op verzoek voeden komt mij wel goed uit
Hihi, hier ook!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:47:56 #191
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73388435
Ik voed ook volledig op verzoek maar ik zit juist met het omgekeerde: Thomas komt vaak om de 2 uur, soms zelfs sneller. Met verschonen ertussendoor ben ik zo drie kwartier bezig, dan nog even wiegen/knuffen tot hij slaapt en er blijft dan maar weinig tijd over in de dag om nog nuttige dingen te doen. Hij is ook ontzettend gegroeid, 2,3 kilo en 7 centimeter in 6 weken. Ik was al half en half bang dat hij te veel krijgt en te hard aankomt, maar ik zie al dat ons nationale stippelmeisje op ongeveer het zelfde gewicht zit dus dan zal het wel meevallen.

De afgelopen week is de tijd tussen de voedingen ietsie aan het oprekken en ook 's nachts laat hij er iets langer tusen. Maar toen had hij weer darmkrampjes dus had ik alsnog een handenbindertje
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73388656
Poeh, fijn dat het bij jullie ook zo gaat! Ik vond het al zowat om haar in een schema te 'dwingen'!

En wat dan 'voeden op verzoek' moest zijn, snapte ik ook al niet als ze dan toch stipt om de drie uur aangelegd wordt...

Dan gaan we nu dus gewoon over op de u-vraagt-wij-draaien-methode. Ik heb haar altijd bij me en m'n tieten ook, dus dat komt wel goed!

Fijn! Het voelt echt als een opluchting!

[ Bericht 8% gewijzigd door Ssserpente op 05-10-2009 13:51:36 ]
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:58:31 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73388705
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:14 schreef Ssserpente het volgende:
Jullie voeden dus echt volledig op verzoek?

Dat raadde de intakemevrouw van de kraamzorg ook aan. Maar de 'echte' kraam legde haar om de drie uur aan en maakte d'r dan ook echt wakker. We hadden dus echt vaste voedertijden. (Klinkt als Artis... ) Dat ging eigenlijk vrij goed. Maar sinds gister zijn we dus lekker aan het regelen, dus van een ritme is totaal geen sprake meer. Ik zat me al een beetje zorgen te maken over hoe ik dat terug moest zien te krijgen en of dat uberhaupt nodig was... Want wakker maken voor een voeding werkt idd niet (meer).

Bedankt voor je antwoord, Tico!

Rocka..!
Tijdens regeldagen heb je ook geen ritme
Het komt vanzelf! je wordt ook handiger met luiers verschonen, ze gaat korter drinken per keer, er komt meer tijd tussen de voedingen, en zo krijg je steeds meer tijd tussendoor.
en zeker als het aanleggen prima gaat, zou je in principe ook op stap kunnen, een grote shawl mee, en dan kan je heel discreet voede(re)n. als je dat zou willen

oh, ik heb echt wel weer zin om bv te gaan geven
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 13:02:52 #194
5428 crew  miss_sly
pi_73388811
Hier ook volledig op verzoek en ook slecht in schema's ik weet niet eens hoeveel voedingen ze per dag krijgt. Ik kan het vaak wel ongeveer terugtellen, maar soms is het ook lastig tellen. Vanochtend bijvoorbeeld: rond 10 uur voeden, dan verschonen, beetje spelen, beetje kletsen, nog wat voeden, nog een keer verschonen omdat ze eindelijk weer een lekkere poepluier had, nog wat spelen op de grond, gapen ,dus kijken of ze wil slapen, beetje voeden om in slaap te krijgen, lukt niet dus samen op bed om haar in slaap te voeden....eigenlijk zie ik dit wel als een groot voedingsmoment met wat pauzes

Ca.ra, hier ook lange tijd vrijwel geen mogelijkheid om iets gedaan te krijgen. Mijn zusje heeft wel eens de was(sen ) opgevouwen toen ze hier was, omdat ik er maar niet aan toe kwam. Er is bij mij langzaam maar zeker wat meer tijd gekomen voor die zaken, maar ze is nu al 11 weken (vandaag ) en nog steeds is het mondjesmaat. Komt allemaal vanzelf wel
pi_73389238
sserpente ik heb wel een idee waar de 3 uur vandaan komt.. Bij kleine kindjes en het op gang komen vand e borstvoeding is het wel belangrijk om minimaal 8x per etmaal te voeden, het liefst nog wat meer. Dan komt je productie goed op gang. Maar kleintjes worden niet altijd vanzelf wakker voor een voeding, waardoor je dan dus op inder uitkomt. In dat geval geef je ook voeding op verzoek, jouw verzoek wel te verstaan... slaperige kindjes mag (soms zelfs moeten) wakker maken voor een voeding.
pi_73389567
Forceren lijkt me ook niet handig. Wij kregen Iris in het begin ook niet wakker soms voor een voeding en daar heb ik toen best over lopen stressen. Maar als ze niet wil dan wil ze niet, doe je volgens mij ook wel weinig aan...

Ik zit op zo'n 6-8 voedingen per dag. Ligt er een beetje aan wat ze doet. Overdag maak ik haar wel wakker als ze 4 uur na de vorige voeding nog ligt te slapen, zeker als ze er al even in ligt, in de hoop dat ze de lange slaap voor de nacht bewaard. Want toen ik haar overdag haar gang liet gaan ging ze 's nachts korter slapen.

Huup, lekker spekkie. Ik ben benieuwd wat die kleine hier weegt. Ik gok dat we tegen de 5 kg zullen zitten.

Ssserpente, hier soms ook op mijn verzoek hoor (overdag wakker maken) en soms iets rekken.

Oeke, herkenbaar, langere avonden maken om tijd voor jezelf te hebben. Maar het op tijd naar bed bevalt me toch beter...

Is het trouwens logisch dat ze nu langer doet over een voeding? Eerst was ze echt in 5-10 minuten klaar, nu ligt ze soms wel bijna een half uur te lurken. Is dat omdat ze mee nodig heeft? Of is het logischer dat ze dat ook in dezelfde tijd zou kunnen doen?
Vraag het me gewoon af.
En het lijkt wel of er 's avonds links minder uitkomt dan rechts, ook als links aan de beurt is... de rest van de dag heb ik dat idee niet. Maar dan slikt ze na een paar teugen en normaal slikt ze vooral in het begin na elke teug zeg maar... Iemand een verklaring? (dat verklaart misschien 's avonds wel het langere drinken...)
Fake it till you make it...
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:42:45 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73389793
ik zou eerder denken dat andersom logischer is Nijna.

Als ze jong zijn minder zuigkracht kleine maag.
Hoe ouder ze worden een steeds sterkere zuigkracht en een groter wordende maag.
en in het begin veel mamahonger.
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 13:47:00 #198
5428 crew  miss_sly
pi_73389917
Senna ligt ook wel eens langer te tutten. Ze zuigt dan wel zo nu en dan echt en krijgt dan een slok binnen, maar minder fanatiek dan n het begin. Kennelijk heeft ze dan mijn nabijheid en het sabbelen nodig, dus zolang ze dat op een goede manier doet (geen pijn) mag ze dat van me.
Soms wordt ze baldadig en gaat ze spelen. Schitterend gezicht, dan ligt ze heel ondeugend vanuit haar ooghoeken naar me te kijken, laat de tepel los, hapt met een heel raar gezichtje er weer naar, smakt een beetje...heel lief en leuk, maar dat kap ik wel af, want dan is ze echt aan het spelen.
pi_73390020
Miss Sly, ik zie het helemaal voor me .

Bar, ik dacht ook andersom... ach misschien vindt ze t gewoon lekker bij me.

Ze beet me gisteren trouwens op mn tepel, dat was niet tof. Ben ik blij dat ze nog geen tandjes heeft zeg... auw.
Fake it till you make it...
pi_73390133
Dank weer!

Het geregel lijkt zo goed als over. Ze laat er nu uit zichzelf drie uur tussenzitten en drinkt weer een stuk meer per voeding. En grappig genoeg ligt ze nu weer precies op het kraamschema ook! Ook m´n borsten zijn weer een stuk gevulder.

Ga het gewoon lekker op verzoek doen, maar blijf er wel op letten dat er niet meer dan drie uur tussen zit.

Aanleggen gaat ook prima. Ze lag vijf minuten na de geboorte al te zuigen. Ze glibberde zo goed als over m´n buik naar m´n borst toe! Ben idd van plan om ´r straks lekker overal te voeden. Wel discreet hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')