abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73271807
dat extreem lang volhouden ken ik wel vamp.. Om gek van te worden...

Geen tips verder..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73272828
Vamp ik kan je helaas ook geen tips geven. Zo ver zijn wij hier nog niet (net 8 maanden). Is het alleen bij bv dat hij nee niet accepteert of geeft dat in andere situaties ook wel eens problemen? Misschien dat een van de bv moeders met oudere kindjes je een tip kan geven hoe je daarover 'afspraken' met je kind maakt.

Ik vind het erg apart, dat ik het gevoel heb als bv eenmal lekker loopt en je vindt het leuk je maar wilt doorgaan. Voor de geboorte dacht ik wel dat ik bv wilde geven als het lukte. Ondanks wat kleine tegenliggers (een lichtgewicht kind, flesvoeding aangepraat krijgen en niet de beste kolfopbrengst) wilde ik heel graag doorgaan tot hij 6 maanden oud was of het eerste tandje kwam, dat werdt minstens 6 maanden doorgaan, toch wel tot 9 maanden gezien ik dan nog mag kolven. Nu denk ik zelf dat het leuk zou zijn om tot een jaar toch wel door te gaan? Ging dat bij jullie, al langer voedende moeders, ook zo?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73273056
Ja Tinuviel... Ik wilde borstvoeding gewoon proberen en ik zou wel zien of het lukte...

Na een rampenstart wilde ik dan wel de 6 maanden volmaken.. Daarna liep het zo lekker dat er in mij niet opkwam om ermee te stoppen.. Daar dacht Jen anders over..

Voordat ik borstvoeding gaf vond ik moeders die een dreumes aan de borst hadden echt belachelijk. Mijn blik daarop is zeker veranderd, maar ik was natuurlijk zelf ook iemand die langer voedde en dus ook de vervelende opmerkingen kreeg. Nu sta ik niet meer te kijken als er een moeder zachtjes mompelt dat ze een jochie van 3 nog aan de borst heeft. Nu reageer ik daar juist heel enthousiast over.. Raar he?
pi_73274364
Nou dat ik doorga tot hij 2 of 3 jaar is denk ik niet. Tot rond een jaar lijkt me wel leuk om door te gaan. Maar het is misschien ook afhankelijk van je werksituatie. Gezien ik 32 uur werk en best een lange reistijd heb tot mijn werk heb ik dan ook weer niet de ambitie om tot 2 of 3 jaar door te gaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73274401
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:27 schreef Tinuviel het volgende:
Nou dat ik doorga tot hij 2 of 3 jaar is denk ik niet. Tot rond een jaar lijkt me wel leuk om door te gaan. Maar het is misschien ook afhankelijk van je werksituatie. Gezien ik 32 uur werk en best een lange reistijd heb tot mijn werk heb ik dan ook weer niet de ambitie om tot 2 of 3 jaar door te gaan.
Ik blijf wel zeggen dat als je besluit lager door te gaan met borstvoeding geven dat je op een gegeven moment niet meer de enige die besluit om te stoppen..
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:42:28 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73274792
Op een gegeven moment hoef je niet meer te kolven en drinkt de kleine gewoon wanneer het kan, da's al een stuk gemakkelijker!

Vamp, wat een lastige situatie zeg... Duidelijk blijven tegen hem? Voet bij stuk houden en niet toegeven? Helemaal stoppen met de bv? Zijn ook niet echt opties volgens mij.

Hoera voor Iris Vannacht weer?
.... met gevoel voor drama....
pi_73274881
Na ja met een jaar zal het nog wel meevallen. Tenminste als hij tegen die tijd sap, water en melk ook goed drinkt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73275088
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:42 schreef Kersjes het volgende:
Op een gegeven moment hoef je niet meer te kolven en drinkt de kleine gewoon wanneer het kan, da's al een stuk gemakkelijker!

Vanaf midden november kan ik sowieso nog maar 1 keer op werk kolven hooguit in plaats van nu 4 keer. Dat is wel een erg groot verschil. Dus eerst maar even kijken hoe dat gaat.

Vanaf welke leeftijd drinkt het kind dan wanneer het kan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73282180
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:42 schreef Kersjes het volgende:

Hoera voor Iris Vannacht weer?
Als t ff kan... .

Iemand nog een tip voor beeb die slordig begint te drinken? Ze lijkt soms gewoon mn tepel te pakken en die naar binnen te slobberen. Helemaal als ze tussendoor een keer loslaat tijdens het voeden en dat is best wel auw

Vamp, wat lastig zeg...
En de buren waarschuwen en proberen wat er gebeurd als je echt niet toegeeft? Ik weet niet hoe lang hij volhoudt en of jullie het langer vol zouden kunnen halen... Lijkt me moeilijk hoor.
Fake it till you make it...
pi_73284684
Vamp, hier heeft Pepijn dat ook een tijdje geprobeerd... En gewoon heel lang hele concequent zijn helpt.
Toen de regel ingevoerd mama drinken gebeurd alleen voor het slapen... (dus op dat moment 3x per dag ofzo), en alle andere momenten drinkt hij maar mooi wat anders.

Zou toch proberen echt zo concequent mogelijk te zijn, en dat lang vol houden. Wellicht wat aantrekkelijke alternatieven voor moeilijke momenten ofzo. Hier hielpen pakjes drinken of knijpfruitjes altijd erg goed als noodafleidingstruc.

Over dat door als je eenmaal lang doorgaat nog langer doorgaan. Dat herken ik hier ook wel.
Ik zou toen Pepijn 13,5 maand was naar lowlands en op wielewaal vakantie gaan. En had van te voren bedacht dat ik het dan wel mooi zou vinden en dan niet meer zou willen kolven...
Maar hoe langer ik doorging hoe makkelijker het werd.
Ondertussen zijn we 2x lowlands, 3x wielewaal vakantie verder en krijgt Pepijn nu al 26 maanden borstvoeding. En lijkt hij absoluut niet van plan te zijn om te stoppen. Ik kan ondertussen 6 dagen van Pepijn weg zijn en maar 2 of 3x hoeven kolven in totaal zonder productie problemen. Nachtjes logeren ook heel enkel probleem. Ziek zijn en ineens weer 8x per dag ipv 2x willen drinken. Ook geen probleem.

Ideaal!!!!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:17:11 #161
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73285031
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:07 schreef p_iglet het volgende:
Vamp, hier heeft Pepijn dat ook een tijdje geprobeerd... En gewoon heel lang hele concequent zijn helpt.
Toen de regel ingevoerd mama drinken gebeurd alleen voor het slapen... (dus op dat moment 3x per dag ofzo), en alle andere momenten drinkt hij maar mooi wat anders.

Zou toch proberen echt zo concequent mogelijk te zijn, en dat lang vol houden. Wellicht wat aantrekkelijke alternatieven voor moeilijke momenten ofzo. Hier hielpen pakjes drinken of knijpfruitjes altijd erg goed als noodafleidingstruc.

Over dat door als je eenmaal lang doorgaat nog langer doorgaan. Dat herken ik hier ook wel.
Ik zou toen Pepijn 13,5 maand was naar lowlands en op wielewaal vakantie gaan. En had van te voren bedacht dat ik het dan wel mooi zou vinden en dan niet meer zou willen kolven...
Maar hoe langer ik doorging hoe makkelijker het werd.
Ondertussen zijn we 2x lowlands, 3x wielewaal vakantie verder en krijgt Pepijn nu al 26 maanden borstvoeding. En lijkt hij absoluut niet van plan te zijn om te stoppen. Ik kan ondertussen 6 dagen van Pepijn weg zijn en maar 2 of 3x hoeven kolven in totaal zonder productie problemen. Nachtjes logeren ook heel enkel probleem. Ziek zijn en ineens weer 8x per dag ipv 2x willen drinken. Ook geen probleem.

Ideaal!!!!
KP hier...

Ik vind het onwijs knap, P_iglet wat je allemaal doet. Hard werken/studeren/Pepijn etc etc en ik weet ook waarom je Pepijn borstvoeding geeft, maar ben je er niet gewoon zelf eens klaar mee? Hij is natuurlijk gewoon al 2 jaar geweest, wordt hij niet te groot of vind je dat niet erg?
Krijg je daar wel eens opmerkingen over of voed je alleen thuis ?
pi_73289108
Op zich valt het met het er zelf klaar mee zijn wel mee. Je groeit er zelf echt in mee.
Over het algemeen voed ik echt alleen thuis of als we ergens logeren of op vakantie ofzo. Ik ga met Pepijn echt niet meer aan de borst zitten op een terrasje, maar dat heb ik al niet meer gedaan sinds hij oud genoeg was om dan gewoon water of appelsap te drinken.
Pepijn heeft die mama drink momentjes ook gewoon echt nog nodig. Ik ben al zoveel weg. En die momenten kan hij gewoon wel nog heerlijk rustig bij me liggen tutten. Ik ga niet koste wat kost nu rare trucs uit halen om zo lang mogelijk door te gaan, maar ik ga ook niet geforceerd afbouwen en pepijn verbieden om te drinken. Wat eerder ook al gezegd werd, beslissen om te stoppen doe je op een gegeven moment gewoon niet meer alleen maar met zijn 2en, ik kan hooguit wat sturen straks.

Overigens maak ik er absoluut geen geheim van dat Pepijn met ruim 2 nog borstvoeding krijgt. De WHO raad het wereld wijd aan. En dat het in nederland ongebruikelijk is en raar, ligt er vooral aan dat we het niet gewend zijn. Een hoop mensen weten niet eens dat het kan/bestaat, laat staan dat het biologisch gezien gewoon heel normaal is voor een kind van 2-3 om nog bij zijn moeder te drinken.
Dat houd dus in dat familie/collega's/medestudenten er bewust wel van weten. Ik denk dat hoe meer medestudenten ik nu ermee kennis laat maken dat bv normaal is en zeker ook nog op 2 jarige leeftijd. Hoe meer begrip en meewerkendheid naar borstvoeding als ze straks zelfstandig in de zorg werkzaam zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelden tot nooit negatieve opmerkingen krijg. Wel van is dat niet zwaar, of moeilijk, of lastig of niet meer voedzaam of gewoon op etc... Vooral veel fabels die ik dan weer mooi uit de wereld kan helpen. Mijn schoonzussen vinden het wel maar raar en belachelijk zo lang (zijn van het type bv geven maar dan zo afbouwen dat je precies met 6 maanden klaar bent) en mijn moeder vinden het ondertussen wel mooi geweest, maar die heeft het maar gewoon te respecteren.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:01:42 #163
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73291821
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:33 schreef Tinuviel het volgende:
Ik vind het erg apart, dat ik het gevoel heb als bv eenmal lekker loopt en je vindt het leuk je maar wilt doorgaan. Voor de geboorte dacht ik wel dat ik bv wilde geven als het lukte. Ondanks wat kleine tegenliggers (een lichtgewicht kind, flesvoeding aangepraat krijgen en niet de beste kolfopbrengst) wilde ik heel graag doorgaan tot hij 6 maanden oud was of het eerste tandje kwam, dat werdt minstens 6 maanden doorgaan, toch wel tot 9 maanden gezien ik dan nog mag kolven. Nu denk ik zelf dat het leuk zou zijn om tot een jaar toch wel door te gaan? Ging dat bij jullie, al langer voedende moeders, ook zo?
Erg herkenbaar. De middelste heb ik 14 maanden gevoed en ik wist van tevoren niet eens of ik wel de hele kraamtijd zou gaan voeden. Toen bleek dat ze uitstekend uit de borst kon drinken, hoopte ik op een paar maandjes borstvoeding, het liefst een half jaar. Toen dat bereikt werd, zou ik wel kijken hoelang het nog lekker liep en dan uiterlijk met een jaar stoppen. En toen werd ze 1 jaar en ik bedacht me dat dat voor haar gewoon helemaal niets uitmaakt. Waarom zou ik dan stoppen?

Bij de jongste wel weer benieuwd of daarbij het voeden ook goed zou gaan. Vanaf het begin ging dat alsof ze nooit anders had gedaan, voor mij een gevoel alsof ik gewoon weer verder ging met voeden (hoewel ik ruim 3 jaar niet meer gevoed had). En ik kreeg bijna geen opmerkingen meer over hoelang ik nog van plan was te blijven voeden. Dat begint nu pas weer, nu ik de jongste langer voed dan de middelste. En ik heb eerlijk geen idee. Misschien dat ik nog een week voed, misschien nog een jaar, of nog langer? We zien het wel.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73304654
Dank voor de reakties...

Ik vind het ook neit erg om zoals P_iglet zegt op vaste tijden nog een voeding te geven, heerlijk zelfs want dat moment blijft gewoon heerlijk knus... Ik heb er alleen geen zin in om als beker te dienen wanneer meneer maar blieft... Ik wil kolven, 'm allerlei ander drinken geven enz... Maar dat gefriemel en gefrut begint behoorlijk veel pijn te doen...

Vorig jaar november heb ik mijn been gebroken en dat is onder narcose geopereerd
( 's morgens brak mn been, na de foto's wilde ze me, ergens op de dag, opereren en 's middags kwam de chirurg vertellen dat ie me eigenlijk naar huis wilde sturen en dan later opereren, maar toen ie hoorde dat er 5 kids thuis zaten, besloot ie dat ik die avond nog geopereerd moest worden.. dat was dus als laatste, ergens na 23.00 uur...)

Ik heb de hele dag mogen kolven met een apparaat van het ziekenhuis want na de operatie ( algehele narcose) was het verstandig om een paar dagen niet te voeden) maar meneer weigerde alles wat maar in een flesje zat...

Later van Webkim ( waarvoor nogmaals mijn dank) een kolf geleend en ik had gewoon smurfenmelk... het was écht blauw!

Maar meneer heeft al dei tijd alles wat hem maar aangeboden werd geweigerd. ( dus ook gewoon eten)

Later, eind juni ben ik 3 dagen naar Graspop geweest, zonder kind, en toen at ie thuis goed met de pot mee... ( Slapen was dan weer wel een probleem....

Gister heeft ie anderhalf uur lang lopen krijsen omdat ie zn zin niet kreeg... Draaaamaaa!!

Het eten gaat op zich prima.. brood smikkelt ie lekker weg, warm eten ( en vooral doperwetjes) gaan ook goed, alleen fruit wil ie nie... Dus echt aan de honger kan eht niet liggen....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_73307630
Bijdehandte man in de bocht vandaag hier...
Ik had gekolft, want ik wilde even op stap met de oudste vanmorgen. Dus in de koelkast stond 1 voeding te wachten om gedronken te worden (en dat wist lief).
Wat doet lief tegen voedingstijd... trekt uit de vriezer het bakje wat daar stond, want ja daar zat minder in, dan kon jongste bij terugkomst de rest bij mij drinken...
Maar dat was dus het enige wat in de vriezer stond en de melk die in de koelkast staat is al "te oud" om nog in te vriezen.
Slimpie... als ik had bedacht dat hij dat maar had moeten geven, dan had ik dat wel laten ontdooien...

Achteraf vond hij het van zichzelf ook niet zo'n hele strakke actie geloof ik...
Maar goed, dan dus maar kolven en de voeding geven die nog in de koelkast staat, dan kan het versgekolfde de vriezer weer in. Potverdrie, het kost al minstens 2 keer kolven voor 1 voeding, gaat hij dat wat ik in de vriezer had eruit halen terwijl er in de koelkast nog wat staat...
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:11:12 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_73358640
Even een vraagje over ' opvangbakjes'. Mijn productie is nu echt heel erg goed en dat betekent dat het er gewoon uitloopt als ik voed. Zonde naar mijn idee, dus ik wil die melk eigenlijk gaan opvangen en invriezen, evt in combi met kolven. Maar ik zie even door de bomen het bos niet meer, gebruikt iemand ie bakjes of schelpen en welke zijn fijn?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73374475
Geen idee Mef, sorry!

Lente heeft volgens mij vandaag een regeldag. Ze wordt om de anderhalf / twee uur wakker en drinkt dan een minuut of tien voordat ze weer in 'coma' raakt. Waarschijnlijk krijgt ze dan dus alleen de voormelk binnen. Moet ik haar dan bij de volgende voeding opnieuw dezelfde borst geven (of is die dan inmiddels weer vol met nieuwe voormelk?) of liever de andere?
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:16:13 #168
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73375260
Mefke, de vorige keer gebruikte ik van die avent-bekertjes. met een plastic zakje erin. Als het bevroren was kon ik het bekertje zo weer gebruiken. Vond ik wel handig...

Gister beetje pech gehad... Zoogcompresje zat vastgeplakt en heb ik per ongeluk losgetrokken (bloeden!!! Auw bij het aanleggen!!! Nu geneest het wel aardig dus morgen zal het wel weer ietsje beter zijn maar damn!)
ik heb wel een beetje pech geloof ik

[ Bericht 3% gewijzigd door RockabeIIa op 04-10-2009 22:27:38 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:40:39 #169
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73379453
lol @ nijna wel jammer dat je nu weer een paar dagen bezig bent

Hier vind ik het best wel lastig om een goed kolf moment te vinden, het enigste wat ik kan bedenken is om te kolfen terwijl Roy bij me drinkt.

Er is hier al een tijdje totaal geen "regelmaat"in de voedingen, en telkens als ik denk dat lijkt er meer op,dan is het prompt de andere dag weer totaal anders.
Weet ook niet of dat "normaal"is hoor?

Mefke hier vang ik de melk op in de avent opvangbekertjes.
Rocka au....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73382829
Ssserpente, als ze er maar een uurtje tussen laat kun de dezelfde borst aanbieden. Komt ze 2,5 à 3 uur later dan wel wisselen.

Rocka, had je al een kloofje dat je er een korstje hebt afgetrokken? Echt auw!
pi_73383020
Rocka auw hopelijk is het nu al minder pijnlijk enzo

hoe lang mag er nou maximaal echt op zn allerlangst tussen twee voedingen zitten voor een kindje van 6 weken? Mn meisje is gisteravond tussen 10 en half 11 ongeveer gevoed, toen op bed gegaan en ze kwam vanmorgen om half 7 pas weer. ik had eigenlijk mn wekker willen zetten maar dacht uiteindelijk dat ze vanzelf wel zou komen rond 5 uur. Is dat niet te lang er tussenin of kan het wel?

En over zoogkompressen, man wat een verschil zit er per merk tussen die dingen zeg! Die van hema vind ik wel okay maar persoonlijk zijn ze bij mij snel "vol" die van kruidvat huismerk vind ik echt bagger en die van Etos vind ik het allerprettigst. Met een plakstripje op de achterkant zodat je ze in je bh kunt vastplakken hendig als het normaal allemaal verschuift enzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73383115
Toen Dewi 8 weken was mocht er volgens het cb 8 uur max tussen de voedingen zitten.
Rond 6 weken lieten we zo'n 6,5 a 7 uur tussen zitten, maar weet niet precies hoeveel max mag.

Die kruidvat compressen zijn idd erg bagger. Ze lekten gigantisch door en verschoven steeds.
Ik gebruik zelf het liefst die van de natusan. Ook met plakstrip en zijn een beetje voorgevormt en lekker zacht.

Rocka auw. Hier had ik dat in het begin ook. Ik gebruikte toen die Heltique pads uit het kraampakket. Die bleven vastkleven. Die van de natusan hadden dat niet.
pi_73383212
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Mefke, de vorige keer gebruikte ik van die avent-bekertjes. met een plastic zakje erin. Als het bevroren was kon ik het bekertje zo weer gebruiken. Vond ik wel handig...

Gister beetje pech gehad... Zoogcompresje zat vastgeplakt en heb ik per ongeluk losgetrokken (bloeden!!! Auw bij het aanleggen!!! Nu geneest het wel aardig dus morgen zal het wel weer ietsje beter zijn maar damn!)
ik heb wel een beetje pech geloof ik
Auw pijnlijk Rockabella. Wat een slim idee met de avent potjes met een zakje erin. Moet ik onthouden. Heb te weinig flesjes en bakjes omdat er zo veel in de vriezer staat. En je had ook geen problemen om het nog goed dicht te krijgen en zo? Heb je dan een avent bakje vrij gehouden om zo nodig de voeding die in die vorm was ingevroren daarin te doen?

Mefke ik kolf standaard in Medela flesjes van 150 cc dat zit bij de kolf en is dus heel praktisch. Daarnaast kolf ik per keer en borst toch niet meer dan deze hoeveelheid. Er zijn inmiddels ook flesjes met 250 ml. Je kan ook bij de Medela kolf in ieder geval zakjes kopen, die je direct aan de schelp bevestigt. Ik vond die dan weer niet handig met ontdooien of overdoen in een flesje. Maar je kan op velerlij wijze invriezen in gewone vriezerzakjes/ zakjes met clipsluiting, direct in het flesje of het avent bakje. Probeer even wat jij het best vind gaan. Ik vind het bijvoorbeeld het aangenaamst, dat ik een flesje kan ontdooien en dat gelijk meenemen. Gezien het tekort aan flesjes gebruik ik ook 1l clipsluitings vriezerzakjes. Dan vriezt de melk meestal in een soort staaf, die je makkelijk kunt breken en in de groet Avent flessen doen.

Eventjes een vraagje puur uit interesse. Als je een kind van 1,5 of 2 jaar bv geeft en tegelijkertijd een baby. Wat voor soort melk maakt je lichaam dan aan? De melk verandert toch. Produceert je lichaam dan melk aangepast aan de behoeftes van de baby? Dat lijkt mij het meest logische. Gezien het ouder kind de melk niet meer nodig heeft als hoofdbron van alle voedingsstoffen, vitaminen en mineralen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73383314
Au Rock

Hoeveel uur ertussen mag zitten is dat niet oa afhankelijk van het gewicht? Ik dacht dat zo rond de 4 kg iets van 8 uur was? Maar geen idee waar ik dat dan vandaan heb...

Iris heeft t netjes gedaan, maar heeft dus wel om 9 uur al laatste voeding en was tegen 4 uur wakker. Als ikj half 11 nog voed is ze dezelfde tijd wakker . Dus ik denk dat voor ze hier echt tot de volgende ochtend gaat slapen, zal zijn rond de tijd dat die laatste voeding eraf zou gaan... Vast niet eerder...
En dan maar hopen dat ze niet al tussen 5 en 6 de nacht in wil, maar de nacht gewoon langer gaat maken tegen die tijd...
pi_73383325
Ik heb een Avent kolf met van die bakjes Mefke, ik vind ze wel handig, speen erop en lurken maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')