Ik blijf wel zeggen dat als je besluit lager door te gaan met borstvoeding geven dat je op een gegeven moment niet meer de enige die besluit om te stoppen..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:27 schreef Tinuviel het volgende:
Nou dat ik doorga tot hij 2 of 3 jaar is denk ik niet. Tot rond een jaar lijkt me wel leuk om door te gaan. Maar het is misschien ook afhankelijk van je werksituatie. Gezien ik 32 uur werk en best een lange reistijd heb tot mijn werk heb ik dan ook weer niet de ambitie om tot 2 of 3 jaar door te gaan.
Vanaf midden november kan ik sowieso nog maar 1 keer op werk kolven hooguit in plaats van nu 4 keer. Dat is wel een erg groot verschil. Dus eerst maar even kijken hoe dat gaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:42 schreef Kersjes het volgende:
Op een gegeven moment hoef je niet meer te kolven en drinkt de kleine gewoon wanneer het kan, da's al een stuk gemakkelijker!
Als t ff kan...quote:
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:07 schreef p_iglet het volgende:
Vamp, hier heeft Pepijn dat ook een tijdje geprobeerd... En gewoon heel lang hele concequent zijn helpt.
Toen de regel ingevoerd mama drinken gebeurd alleen voor het slapen... (dus op dat moment 3x per dag ofzo), en alle andere momenten drinkt hij maar mooi wat anders.
Zou toch proberen echt zo concequent mogelijk te zijn, en dat lang vol houden. Wellicht wat aantrekkelijke alternatieven voor moeilijke momenten ofzo. Hier hielpen pakjes drinken of knijpfruitjes altijd erg goed als noodafleidingstruc.
Over dat door als je eenmaal lang doorgaat nog langer doorgaan. Dat herken ik hier ook wel.
Ik zou toen Pepijn 13,5 maand was naar lowlands en op wielewaal vakantie gaan. En had van te voren bedacht dat ik het dan wel mooi zou vinden en dan niet meer zou willen kolven...
Maar hoe langer ik doorging hoe makkelijker het werd.
Ondertussen zijn we 2x lowlands, 3x wielewaal vakantie verder en krijgt Pepijn nu al 26 maanden borstvoeding. En lijkt hij absoluut niet van plan te zijn om te stoppen. Ik kan ondertussen 6 dagen van Pepijn weg zijn en maar 2 of 3x hoeven kolven in totaal zonder productie problemen. Nachtjes logeren ook heel enkel probleem. Ziek zijn en ineens weer 8x per dag ipv 2x willen drinken. Ook geen probleem.
Ideaal!!!!
Erg herkenbaar. De middelste heb ik 14 maanden gevoed en ik wist van tevoren niet eens of ik wel de hele kraamtijd zou gaan voeden. Toen bleek dat ze uitstekend uit de borst kon drinken, hoopte ik op een paar maandjes borstvoeding, het liefst een half jaar. Toen dat bereikt werd, zou ik wel kijken hoelang het nog lekker liep en dan uiterlijk met een jaar stoppen. En toen werd ze 1 jaar en ik bedacht me dat dat voor haar gewoon helemaal niets uitmaakt. Waarom zou ik dan stoppen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:33 schreef Tinuviel het volgende:
Ik vind het erg apart, dat ik het gevoel heb als bv eenmal lekker loopt en je vindt het leuk je maar wilt doorgaan. Voor de geboorte dacht ik wel dat ik bv wilde geven als het lukte. Ondanks wat kleine tegenliggers (een lichtgewicht kind, flesvoeding aangepraat krijgen en niet de beste kolfopbrengst) wilde ik heel graag doorgaan tot hij 6 maanden oud was of het eerste tandje kwam, dat werdt minstens 6 maanden doorgaan, toch wel tot 9 maanden gezien ik dan nog mag kolven. Nu denk ik zelf dat het leuk zou zijn om tot een jaar toch wel door te gaan? Ging dat bij jullie, al langer voedende moeders, ook zo?
Auw pijnlijk Rockabella. Wat een slim idee met de avent potjes met een zakje erin. Moet ik onthouden. Heb te weinig flesjes en bakjes omdat er zo veel in de vriezer staat. En je had ook geen problemen om het nog goed dicht te krijgen en zo? Heb je dan een avent bakje vrij gehouden om zo nodig de voeding die in die vorm was ingevroren daarin te doen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Mefke, de vorige keer gebruikte ik van die avent-bekertjes. met een plastic zakje erin. Als het bevroren was kon ik het bekertje zo weer gebruiken. Vond ik wel handig...
Gister beetje pech gehad... Zoogcompresje zat vastgeplakt en heb ik per ongeluk losgetrokken(bloeden!!!
Auw bij het aanleggen!!!
Nu geneest het wel aardig dus morgen zal het wel weer ietsje beter zijn maar damn!)
ik heb wel een beetje pech geloof ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |