abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73526826
heerlijk!

Fijn dat er al twee keer een LK is geweest! Hopelijk helpt een bezoekje aan de ostheopaat!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:19:35 #252
272504 Gits
kimmidoll
pi_73526865
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:40 schreef freecell het volgende:
Ho, ik gooide hem dicht!

Borstvoeding deel 56

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic

En ik vroeg dus:
[..]

Is er ook een anti-borstvoedings topic in de buurt???
pi_73526926
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Vicky op 09-10-2009 18:23:44 (Laamaa :)) ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73531098
Takkembah, heel goed dat de LK is geweest!! Echt soms maken ze het verschil tussen stoppen en doorgaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73531326
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:19 schreef Gits het volgende:

[..]

Is er ook een anti-borstvoedings topic in de buurt???
Open er één zou ik zeggen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:54:29 #256
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73531640
Takkembah, veel succes!
En dat er nog maar veel aapjes-momenten mogen volgen
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:51:33 #257
272504 Gits
kimmidoll
pi_73544473
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Open er één zou ik zeggen
Kreeg er wel de neiging toe toen ik die openingspost zag.
Borstvoedingsmaffia wordt dat ook wel genoemd.
pi_73544574
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:51 schreef Gits het volgende:

[..]

Kreeg er wel de neiging toe toen ik die openingspost zag.
Borstvoedingsmaffia wordt dat ook wel genoemd.
borstvoedingsmaffia zit in je hoofd er is niemand die je tot iets verplicht, dat doe je zelf, het staat je vrij om flesvoedinng te geven
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73547601
Ik geef nog melk Een heleboel zelfs.
Komt doordat ik gister een film heb gezien die goed was voor toeschiet reflex denk ik
Of ik ben onbevlekt ontvangen en krijg een 2de
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:05:57 #260
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73548113
Pvoets ik denk het laatste

Bij ons loopt het nu als vanouds. Ik ben al weer helemaal gewend
Ons kleintje heeft nog niet echt last van krampjes en stiekem hoop ik dat hij er natuurlijk geen last krijgt en dat ik gewoon van alles matig kan blijven eten.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73548461
Rocka, wat fijn! Ik hoop ook dat je een heerlijke bv tijd hebt zonder krampjes en ander gelazer!

Pvoess, nog een kitten!
Dat moet een rare gewaarwording zijn geweest.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:08:08 #262
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73573760
Pvoess
Wanneer ben je gestopt met voeden? Ik was na een maand echt wel helemaal opgedroogd, gaf geen druppel meer.
Ik zit er aan te denken om ook contactpersoon bij de vbn te gaan worden, maar twijfel nog omdat ik best wel een beetje een betweter kan zijn..vraag me af of het me lukt om niet te drammen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73574067
Leuk TF!! ik ben gister naar mn laatste scholingsdag geweest voor de opleiding.. ik moet nu nog 1 stage en een eindcasus en dan ben ik klaar.
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:19:34 #264
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_73574092
Die scholingsdagen, is dat steeds ergens anders of steeds op dezelfde locatie, en waar dan?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_73574237
altijd in culemborg, bij deze mag je met me meerijden.

de volgende is in februari weer.
pi_73575566
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Pvoess
Wanneer ben je gestopt met voeden? Ik was na een maand echt wel helemaal opgedroogd, gaf geen druppel meer.
Ik zit er aan te denken om ook contactpersoon bij de vbn te gaan worden, maar twijfel nog omdat ik best wel een beetje een betweter kan zijn..vraag me af of het me lukt om niet te drammen
In juni en ik gaf altijd nog wel melk in augustus ook nog wel.
Maar daarna dacht ik dt het over was. Niet dus
pi_73575598
als ik in mn borst knijp dan heb ik ook nog wel een drupje melk... maar ik zou geen stroom meer kunnen produceren, gelukkig niet.
  maandag 12 oktober 2009 @ 00:10:38 #268
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73598673
Wil dit toch wel even met jullie delen.

http://www.borstvoedingsagenda.nl/

Herkennen jullie de foto?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_73604391
Hoi! Ik vroeg me af of jullie naar een deel van mijn geboorteplan zouden willen kijken, vanmiddag ga ik het met de verloskundige bespreken. Dit deel gaat over borstvoeding. Zouden jullie nog dingen veranderen om de eerste voeding zo goed mogelijk te laten verlopen? Wat zijn jullie ervaringen net na de geboorte?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast bedankt
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_73604594
Twinkly heb jij je ook goed ingelezen over hoe je je kindje goed aanlegt. Dat is echt heel belangrijk!
pi_73604695
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:32 schreef Ticootje het volgende:
Twinkly heb jij je ook goed ingelezen over hoe je je kindje goed aanlegt. Dat is echt heel belangrijk!
Ik heb het wel gelezen, de baby moet een grote hap nemen, het hele tepelhof moet in de mond genomen worden en de tepel moet tot op het zachte gedeelte van het gehemelte komen, de lippen moeten naar buiten gekruld zijn.
Maar ik denk dat het echt doen nog steeds moeilijk is, ik kan het me nog niet zo goed voorstellen. Kan ik het beste daar ook iets over in het geboorteplan zetten?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_73605086
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:36 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik heb het wel gelezen, de baby moet een grote hap nemen, het hele tepelhof moet in de mond genomen worden en de tepel moet tot op het zachte gedeelte van het gehemelte komen, de lippen moeten naar buiten gekruld zijn.
Maar ik denk dat het echt doen nog steeds moeilijk is, ik kan het me nog niet zo goed voorstellen. Kan ik het beste daar ook iets over in het geboorteplan zetten?
Ik ben even opzoek naar een filmpje voor je, even geduld, komt goed!

hier is ie!

[ Bericht 24% gewijzigd door Ticootje op 12-10-2009 13:36:04 ]
pi_73628118
Even een vraagje: ik heb gisteravond redelijk veel ui gegeten voor mijn doen (de hutspot was wel errug lekker) en nu heeft Driekus echt last van zijn buik. Kan dat kloppen of komen die stoffen al veel sneller in je melk terug? Want anders ga ik het een keer uitproberen, kan ik er eventueel rekening mee houden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73628257
Meestal zitten stoffen de volgende voeding al in je melk. Laat het even een paar dagen rusten en probeer het dan nog eens. Heb je dan hetzelfde verhaal, mijd dan de hutspot voorlopig.
pi_73630180
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Idem hier, heb al van LLL-vrijwilligster het aanbod gekregen om in de opleiding te stappen, ze vonden het wat voor mij.
Maar als ik mezelf ken, weet ik dat ik de theorie niet goed in de praktijk kan omzetten, te belerend/drammerig bedoel ik dan (zullen jullie hier vast ook al gemerkt hebben in mijn posts, bvb van die 8 voedingen en je baby wakker maken enzo)

Andere vraag: Wanneer eindigt clusteren en begint een nieuwe voeding?
Ik stel deze vraag niet omdat T clustert, maar meer omdat ik overweeg om 's avonds een keer extra te gaan kolven. Meestal drinkt hij 2x kort na elkaar (dus met 1 of 1.5 u tussen) en gaat dan zijn nacht in. (met nachtvoeding(en))
Hoe lang wacht je dan voor je borsten dit "zien" als een extra maaltijd?
Want clusteren an sich resulteert toch niet automatisch productieverhoging op?

Door omstandigheden kolf ik meestal maar 1x per dag af op mijn werk, en ik vrees dat dat uiteindelijk te snel tot een dip zou kunnen lijden, vandaar mijn idee om te kolven 's avonds.
Vanaf wanneer werd je productie ook alweer min of meer stabiel trouwens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')