abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72630157
Het gaat om de immigratie-vragen van de PVV.
http://www.nu.nl/algemeen(...)tjes-beantwoord.html

Mijn visie hierover:

Dergelijke onderzoeken over de kosten van immigratie/allochtonen zijn ook in Engeland uitgevoerd. Daar kwamen de cijfers wel boven water. De immigratie bleek al 20 jaar meer te kosten dan het ooit opleverde. De PVV wilde daarom eenzelfde onderzoek in Nederland. Verantwoordelijke voor het antwoord, minister Eberhard van der Laan, kan geen cijfers noemen en zegt ook geen "boekhouding" bij te houden van groepen mensen in de samenleving. Met het woord boekhouding alleen al wordt een duidelijke insinuatie gedaan richting het fascisme van Hitler.

Maar in Nederland bestaat al 20 jaar een belangrijk argument voor de massa-immigratie: we hebben allochtonen nodig voor onze economie, om de vergrijzing tegen te gaan. Er worden Postbus 51 spotjes op TV uitgezonden hierover. Het staat met soortgelijke bewoordingen in de partij-programma's van de PvdA, GroenLinks, CDA en D66. Middelbare scholieren leren dit argument bij diverse vakken, o.a. geschiedenis/staatskunde en andere maatschappelijke vakken.

Maar is het waar? In Engeland blijkt dus van niet, en dat is met harde cijfers onderbouwd. Hier waren geen fascisten aan het woord, maar wetenschappelijk onderzoekers met keiharde feiten.

Het is dus behoorlijk vreemd dat minister Van der Laan geen antwoord wil geven. Let op: wil geven. Hij wil geen antwoord geven, afgezien of ie het kan of niet. We blijken namelijk in NL zulke cijfers überhaupt niet bij te houden. Ok, kan gebeuren, foutje in de administratie. Maar men wil het ook niet verder uitzoeken.

En dat brengt me tot de volgende vraag: wie hebben er baat bij de instandhouding van een groffe leugen voor de massa-immigratie, ten koste van de economie?

Misschien kan iemand me dat vertellen. Ik heb er namelijk een eigen theorie over:

Sinds WO2 is het CDA altijd de grootste partij geweest. Dat kon zo blijven doorgaan omdat Nederland een verzuild land was. Je was Christen en dus stemde je CDA. Je was pauper/proleet, dus stemde je PvdA. Enzovoorts. Als je nu PvdA bent in een verzuild land, hoe kun je dan ooit de macht krijgen? Hoe kun je ooit de grootste partij van Nederland worden? Dat leek lang niet mogelijk, een droom was het.

Tot de komst van de eerste gastarbeiders. Oorspronkelijk hierheen gehaald door de VVD voor "goedkope marktwerking". Al in 1980 moesten ze officieel terug, maar daar stak juist de PvdA, die eerder tegen de komst van de gastarbeiders was, plotsklaps tegen. En sindsdien zijn ze nooit meer weggegeaan. Want ze bleken goud waard!

Goud? Ja, goud als stemvee! Deze nieuwkomers waren nog armer dan de pauperklasse. De programma's van de PvdA konden deze mensen prima helpen. En voor wat hoort wat. Zoals Wilders ooit in de kamer zei: "Jij stemme Wouter Bos, jij krijge uitkering." En hij had gelijk. Zo is het gegaan. Door de deuren wagenwijd open te zetten, kon de PvdA lukraak naar wens talloze hoeveelheden gouden stemmen importeren. En de PvdA begon te groeien en zit sindsdien in de regering. Missie geslaagd!

Ook het CDA heeft een voordeel gevonden: geloof. De nieuwkomers zijn extreem gelovig in vergelijking met de flexibele "ik geloof dat er wel iets is" houding van Nederlanders. Daar ziet het CDA brood in. Want met genoeg streng-gelovigen kun je uiteindelijk de seculiere samenleving afschaffen. Zeg maar zwaai zwaai tegen de scheiding van Kerk en Staat. Of moet ik zeggen, Moskee en Staat?

En geloof me, de VVD profiteert nog steeds van die groedkope marktwerking. Naar mijn mening worden de allochtonen dus van drie kanten gepakt. Voor de stemmen, voor het geloof en voor de goedkope arbeid. D66 en andere randpartijen delen zulke voordelen naar eigen inzicht. Misbruik dus. En dit misbruik is misschien het grootste misdrijf jegens een volk sinds de tweede wereldoorlog.

En tegen welke kostprijs? Drie permanente schades:

1. Niet alleen de economie is erdoor moedwillig kapot gemaakt. Want die immigratie heeft niks dan geld gekost. We hebben drie miljoen allochtonen en nog eens drie miljoen werkelozen/uitkeringtrekkers. Dat is een bijzonder zware last voor een kleine volkje als Nederland.

2. Maar ook de democratie is gesaboteerd. Door in plaats van mensen te overtuigen eenvoudig mensen uit het buiteland te importeren die toch wel voor je stemmen, is de democratie door de PvdA om zeep geholpen. Het is niet meer "we doen moeite om u ergens van te overtuigen", maar het is "voor iedere autochtoon die niet op ons stemt, importeren we doodleuk 2 turken en 3 marokkanen die het wel doen". In ruil voor huursubsidie, "positieve discriminatie", voorrang bij uitzendbureau's, vrijstelling van wetgeving (turkse bakker open op zondag) enzovoorts.

3. En alsof dat allemaal niet walgelijk genoeg is, is het Nederlandse volk, de autochtonen dus, haar identiteit ontnomen. Niemand in Nederland durft nog te zeggen trots te zijn op Nederland. Onze steden zijn sterk verpauperd door de massa-immigratie. Het gedrag van mensen op straat is zwaar verruwd. Iemand "goedenavond" wensen, betekent minstens een boze blik terug, of zelfs een mes tussen je ribben.

Nederland is gekaapt door sociopaten en narcisten als Minister Eberhard van der Laan, Alexander Pechtold, Wouter Bos, en andere "players" die het voor de stemmen en vooral de eigen carriere doen.

Op 1 man en 1 groep na. De PVV is de enige partij van Nederland die haar belangen niet verstrengeld heeft met de nieuwkomers. Niet voor de stemmen, niet voor het geloof en niet voor de goedkope arbeid. Geen wonder dat men de PVV het liefst in het zwarte hoekje van fascisme plaatst. Want Wilders is inderdaad een grote bedreiging voor ze: een bedreiging voor de stoelendans van die sociopaten en narcisten. Als Wilders groeit, zijn zij hun stoel kwijt.

Maar Nederland wordt daar juist beter van!

Wilders op 1.
pi_72630186
Misschien beter voor in POL ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_72630470
Samenvatting: Forza Wilders!
pi_72630531
tvp
pi_72631164
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:21 schreef mordokania het volgende:
Wilders op 1.
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:31 schreef DirkZz het volgende:
Samenvatting: Forza Wilders!

ja, die partij heeft natuurlijk alle wijsheid in pacht...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_72631183
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:21 schreef mordokania het volgende:
kwekkwek
De vragen zijn wel beantwoord, het is niet de schuld van Van der Laan dat PVV'ers niet in staat zijn om hun vragen fatsoenlijk te formuleren.
quote:
Het integratiedebat blinkt uit door een gebrek aan precisie en alle daaraan verbonden misverstanden. Zo ook nu Wilders en Fritsma Kamervragen hebben gesteld over de "kosten van allochtonen".

Eerste misverstand: de vragen zijn niet beantwoord. Dat zijn ze wel. We hebben alle informatie gegeven die we hadden. Wat we niet gedaan hebben is, wat de PVV ons ook vroeg, onderzoek naar 'de kosten van allochtonen'. De vragen zijn dus gewoon beantwoord, maar aan een verzoek is niet voldaan. Dat mag, dat is ook staatsrechtelijk volstrekt in orde. En als de Kamer toch een onderzoek wil, dan komt dat in een debat gewoon aan de orde.

De vraag is dan wel waar dat onderzoek over zou moeten gaan. Ook daar veel misverstanden. Mij stoort het dat in deze discussie begrippen als allochtonen, migranten, migratie en migratiebeleid door elkaar gehaald worden. En dat is slordig en verwarrend. Want de PVV vroeg naar de kosten van (niet-westerse) allochtonen, niet naar de kosten van migranten, niet naar de kosten van migratie, niet naar de kosten van migratiebeleid. Zeker die laatste twee vragen lijken mij zonder meer legitiem, daar wordt ook al een boel onderzoek naar gedaan, het kabinet heeft ook helemaal geen probleem op dat gebied te bekijken welke gegevens ontbreken en verder verzameld moeten worden. Laten we op dat punt maar kijken wat het kamerdebat oplevert. Maar bedenk dan wel dat dat niet is waar de PVV om vroeg. De PVV vroeg naar de kosten van allochtonen. Dat is de vraag naar de kosten, misschien wel de waarde, van mensen. Om allerlei redenen die prima door van der laan uiteengezet zijn, is dat een vraag die we in ons type samenleving niet beantwoorden; ook niet kunnen beantwoorden omdat de registratie daarvoor ontbreekt. En terecht.

Bron
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 23:59:13 #7
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_72631234
quote:
Nederland is gekaapt door sociopaten en narcisten
Vandáár dat Wilders een kans denkt te maken.
quote:
Al in 1980 moesten ze officieel terug,
Hier heb je vast wel een bron van?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_72631271
Het algemeen kiesrecht moet gewoon worden beperkt tot alleen verstandige en weldenkende mensen. Dan zijn we tenminste verlost van alle PVV-idioten. .
pi_72631624
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:00 schreef Great_Expectations het volgende:
Het algemeen kiesrecht moet gewoon worden beperkt tot alleen verstandige en weldenkende mensen. Dan zijn we tenminste verlost van alle PVV-idioten. .
pi_72631662
quote:
Vast wel, maar dan doet ook 90% van de PvdA niet meer mee.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72631780
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Vast wel, maar dan doet ook 90% van de PvdA niet meer mee.
Nee, precies. Terug naar de goede oude tijd van voor 1917.
pi_72633401
Sinds WO2 is het CDA altijd de grootste partij geweest. Dat kon zo blijven doorgaan omdat Nederland een verzuild land was. Je was Christen en dus stemde je CDA.

Zolang bestaat die partij nog niet hoor.
pi_72633805
Ik lach me rot om alle schijnheiligheid die door v.d. Laan en cs tentoon wordt gespreidt.

Een land dat perfect weet hoeveel bejaarden er zijn, wat ze nu en in de toekomst kosten worden langs de euromeetlat gelegd.
Men weet tot op de cent nauwkeurig wat invaliden kosten, hoeveel AWBZ er wordt uitgekeerd. Kortom de kosten en baten van auto tot allochtoon wordt constant langs de meetlat gelegd.
De registratie van autobezit en daaraan gekoppelde belastingen werkt super perfect evenals komen feilloos de acceptgiro's van bekeuringen in de juiste postbus terecht.
De belastingdienst weet beter je inkomsten dan jijzelf, werkt ook al perfect.
Je hoeft maar naar de statistieken van het CBS te kijken en je ziet dat de meest onzinnige dingen worden geregistreerd en er zullen legio statistieken zijn waar wij niets vanaf weten en uiteraard zullen deze nooit worden gepubliceerd.
En dan met droge ogen beweren dat men de de kosten/baten allochtonen niet weet?
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:15:50 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72633971
Ok als we weten wat het kost. Wat zijn dan de vervolgstappen vraag ik me af?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_72634048
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:15 schreef Megumi het volgende:
Ok als we weten wat het kost. Wat zijn dan de vervolgstappen vraag ik me af?
Weer iets anders bedenken om het domme volk op te hitsen tegen allochtonen/immigranten/negers. Net zo lang tot Wilders als een reïncarnatie van Hitler kan beginnen met zijn eigen holocaust.
pi_72634096
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik lach me rot om alle schijnheiligheid die door v.d. Laan en cs tentoon wordt gespreidt.

Een land dat perfect weet hoeveel bejaarden er zijn, wat ze nu en in de toekomst kosten worden langs de euromeetlat gelegd.
Men weet tot op de cent nauwkeurig wat invaliden kosten, hoeveel AWBZ er wordt uitgekeerd. Kortom de kosten en baten van auto tot allochtoon wordt constant langs de meetlat gelegd.
De registratie van autobezit en daaraan gekoppelde belastingen werkt super perfect evenals komen feilloos de acceptgiro's van bekeuringen in de juiste postbus terecht.
De belastingdienst weet beter je inkomsten dan jijzelf, werkt ook al perfect.
Je hoeft maar naar de statistieken van het CBS te kijken en je ziet dat de meest onzinnige dingen worden geregistreerd en er zullen legio statistieken zijn waar wij niets vanaf weten en uiteraard zullen deze nooit worden gepubliceerd.
En dan met droge ogen beweren dat men de de kosten/baten allochtonen niet weet?
De overheid "weet" dat iemand bejaard is, omdat zijn/haar geboortedatum wordt gevraagd. En auto's zijn geregistreerd via kentekens. Iemands afkomst wordt niet geregistreerd. En gelukkig maar, want dat doet er niet toe.

En hoe weet jij dat er heel veel "geheime" statistieken zijn, als volgens jou niemand daar iets vanaf weet en die cijfers nooit worden gepubliceerd?
pi_72634167
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:24 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

De overheid "weet" dat iemand bejaard is, omdat zijn/haar geboortedatum wordt gevraagd. En auto's zijn geregistreerd via kentekens. Iemands afkomst wordt niet geregistreerd. En gelukkig maar, want dat doet er niet toe.
Oh, natuurlijk. Iemands afkomst wordt niet geregistreerd. Waar komen de uitnodigingen voor een inburgeringscursus dan vandaan? Een ambtenaartje loopt elke week de stad door of zo?

Doe toch niet zo naief man.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72634194
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:21 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Weer iets anders bedenken om het domme volk op te hitsen tegen allochtonen/immigranten/negers. Net zo lang tot Wilders als een reïncarnatie van Hitler kan beginnen met zijn eigen holocaust.
.

Als de voorstanders van het binnenhalen van allochtonen schermen met de voordelen die dat zou opleveren, zowel financieel als sociaal, dan lijkt het mij niet onredelijk om te vragen naar de cijfers achter die argumenten.

En Hitler mag je er verder fijn buitenlaten.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:19:57 #19
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72634947
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 05:44 schreef DrDentz het volgende:
Sinds WO2 is het CDA altijd de grootste partij geweest. Dat kon zo blijven doorgaan omdat Nederland een verzuild land was. Je was Christen en dus stemde je CDA.

Zolang bestaat die partij nog niet hoor.
Klopt, maar KVP, CHU en ARP waren natuurlijk geen onbelangrijke partijen.

Blijkbaar vindt de overheid het niet belangrijk wat mensen opleveren en kosten.
Wel vreemd dat de balstingdienst er toch anders over denkt.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_72634995
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:21 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Laat de Godwins maar achterwege, niet echt een voedingsbodem voor een vruchtbare discussie

Verder ben ik het niet met je eens. Het is toch normaal om als kabinet (en samenleving) te kijken wat welke groep ons kost of oplevert en op basis daarvan in te haken om onderaan de streep een positief resultaat te hebben als land?

Dat mensen meteen enge dingen als deportatie roepen, dat doen jullie zelf. Het kan om iets simpels gaan als stimulatie op de arbeidsmarkt (VOORBEELD) of betere hygienevoorschriften zodat er minder aan ziektekosten nodig is (VOORBEELD)

Transparantie, erg belangrijk
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72635053
Aangezien de kosten met name moeten worden opgebracht door het werkend deel der natie vraag ik me af waarom deze vraag niet eerder is gesteld door de PVDA in het pre-PVV tijdperk.
NAP + 0,12
pi_72635086
Is het dan niet logischer om een individuele berekening te maken van alle burgers in Nederland? Dan kun je per individu bepalen of ie wel of niet waardevol is voor de samenleving.

En als we dan die cijfers hebben, wat gaan we ermee doen?
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:27:32 #23
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72635098
quote:
Tja als dat het geval was geweest, hadden we hier nooit allochtonen gehad doordat alle linkse mongolen fijn thuis aan de kruidenthee mochten blijven zitten.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72635119
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:27 schreef devlinmr het volgende:
Is het dan niet logischer om een individuele berekening te maken van alle burgers in Nederland? Dan kun je per individu bepalen of ie wel of niet waardevol is voor de samenleving.

En als we dan die cijfers hebben, wat gaan we ermee doen?
Ga jij alvast beginnen met tellen? Wat een lekker insinuerende post "waardevol voor de samenleving"

Ieder mens is in de basis waardevol voor de samenleving. Men kan echter om welke reden dan ook weleens van het pad af zijn gelopen en moet dan bijgestuurd worden.

Waarom is men zo "bang" om die kosten te zien? Een gezond bedrijf (en dat is een overheid in mijn ogen ook) heeft die zaken goed op orde en kan zo zien waar nog winst te behalen is. Zonder deportaties of wat dan ook he. Gewoon op normaal overheidsniveau.
Mr. Prolapse 2009
pi_72635130
quote:
Zoiets noemen we censuur, dat past leuk in een dictatuur...SP?
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')