Waarom hoefde de rest niet weg?quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:57 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Door absurd beleid in Madrid. Je hebt het nieuws toch wel gevolgd de laatste paar weken hé?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom hoefde de rest niet weg?
Ik vind Benzema een alleszins betere en completere spits dan Huntelaar. Dus zo'n gekke aankoop was dat niet.quote:
Auw. Die is onder de gordel. Heb alsjeblieft genade met deze onwetende persoon.quote:Je hebt het nieuws toch wel gevolgd de laatste paar weken hé?
Voetbal is een teamsport. Hoe presteerden de teams waar KJH ooit deel van uitmaakte? Kampioenschap na kampioenschap, prijs na prijs? Of anders: hoe functioneerden de teams waar hij ooit deel van uitmaakte? De spits (KJH himself) die de bal vasthield voor opstormende middenvelders, sprankelende aanvallen over links, rechts en het midden waardoor iedere wedstrijd legio kansen ontstonden, of de spits (KJH again) die als een angstig konijn in het strafschopgebied van de tegenstander hangt, loerend om een bal binnen te pissen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
De cijfers van KJH liegen niet.
Dat is wel de definitie van een spits héquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef Morendo het volgende: of de spits (KJH again) die als een angstig konijn in het strafschopgebied van de tegenstander hangt, loerend om een bal binnen te pissen.
Bij Heerenveen zoals je 1e warrig verhaaltje,en bij ajax meer zoals je 2e warrig verhaaltje. Ligt dat dan aan de spits? Feit is dat ie scoort overal waar hij speelt. En Everton is gewoon top 5 engeland. Voetbal draait om scorenquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Voetbal is een teamsport. Hoe presteerden de teams waar KJH ooit deel van uitmaakte? Kampioenschap na kampioenschap, prijs na prijs? Of anders: hoe functioneerden de teams waar hij ooit deel van uitmaakte? De spits (KJH himself) die de bal vasthield voor opstormende middenvelders, sprankelende aanvallen over links, rechts en het midden waardoor iedere wedstrijd legio kansen ontstonden, of de spits (KJH again) die als een angstig konijn in het strafschopgebied van de tegenstander hangt, loerend om een bal binnen te pissen.
Ik heb niets tegen Huntelaar als persoon. Als spits vind ik hem niet erg goed. Ook niet dramatisch hoor, laat hem lekker bij een club als Everton ballen, dat is ongeveer zijn niveau denk ik.
In mijn optiek niet. In ieder geval niet louter dat. Een spits dient er ook voor te zorgen dat middenvelders kunnen aansluiten. Dat het elftal op de helft van de tegenpartij speelt, een assist zou af en toe ook wel aardig zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:57 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Dat is wel de definitie van een spits hé
Ik houd het er maar op dat de intelligentie bij jou ontbreekt om die zinsnede 'begrijpend' te kunnen lezen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:05 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Bij Heerenveen zoals je 1e warrig verhaaltje,en bij ajax meer zoals je 2e warrig verhaaltje.
Nou, bij zijn huidige club heb ik hem dat nog niet zien doen. Bovendien moet een spits op topniveau meer kunnen dan alleen zelf de bal er af en toe intikken. Huntelaar houdt bijvoorbeeld geen bal vast. Daardoor kunnen middenvelders niet aansluiten, en daardoor je geen pressie kunt spelen.quote:Feit is dat ie scoort overal waar hij speelt.
Als dit jou voetbalwaarheden zijn dan is het treuriger met je gesteld dan ik dacht.quote:En Everton is gewoon top 5 engeland.
Mooie analysequote:Op maandag 12 oktober 2009 16:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik houd het er maar op dat de intelligentie bij jou ontbreekt om die zinsnede 'begrijpend' te kunnen lezen.
[..]
Nou, bij zijn huidige club heb ik hem dat nog niet zien doen. Bovendien moet een spits op topniveau meer kunnen dan alleen zelf de bal er af en toe intikken. Huntelaar houdt bijvoorbeeld geen bal vast. Daardoor kunnen middenvelders niet aansluiten, en daardoor je geen pressie kunt spelen.
[..]
Als dit jou voetbalwaarheden zijn dan is het treuriger met je gesteld dan ik dacht.
-Man Utd
-Chelsea
-Liverpool
-Arsenal
-City
-Spurs
-Villa
Everton behoort dus absoluut niet tot de top vijf van Engeland. Plaats zeven tot tien is hun natuurlijke habitat.
BUUURN!quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Mooie analyse.
Over mijn eigen intelligentie ga ik niks zeggen, jouw intelligentie laat ik ook maar in het midden. Het ging hier over voetbal.
Zoals ik al zei, voetbal draait om scoren. Als je een spits hebt die er minstens 1 op 2 in legt dan lijkt mij dat goed voor het hele team, zeker op topniveau. Dat verlang je toch van een spits? Er zijn nog 9 andere spelers waarmee je druk kan zetten. Zoals devinger zegt, er zijn meerdere type spitsen en daar kan je je als team aan aanpassen.
Als je je een beetje in de laatste jaren in de EPL had verdiept weet je dat de afgelopen 2 jaar Everton netjes 5e is geworden en het jaar daarvoor 6e. Ze hebben zelfs een rondje voorronde CL mogen spelen na 4e te zijn geeindigd in 2005 naar ik meen. City, Spurs doen het dan dit prille seizoen goed maar daarvoor waren het ook maar subtopper. Get your facts straight, anders wordt jouw verhaal treurig.
En zo is het.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:39 schreef DeVinger het volgende:
Volgens mij heb je gewoon meerdere type spitsen. KJH is puur een afmaker en is dus afhankelijk van zijn medespelers. Krijgt hij de juiste aanvoer, dan is hij dodelijk binnen de 16 bij clubs van AGOVV tot Real Madrid.
Clubs die hem kopen moeten daar dus toe bereid zijn en niet verwachten dat hij het team op sleeptouw neemt of wel even assists geeft. Daar is hij niet voor.
Mee eens met de meeste puntjes. Huntelaar zal nooit een Kluivert worden, die met een briljante beweging of kaats iemand voor het doel zette en de bal goed vast hield voor de opkomende middenvelders en hij verzette het spel ook nog is ontzettend goed naar de zijkanten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:39 schreef DeVinger het volgende:
Volgens mij heb je gewoon meerdere type spitsen. KJH is puur een afmaker en is dus afhankelijk van zijn medespelers. Krijgt hij de juiste aanvoer, dan is hij dodelijk binnen de 16 bij clubs van AGOVV tot Real Madrid.
Clubs die hem kopen moeten daar dus toe bereid zijn en niet verwachten dat hij het team op sleeptouw neemt of wel even assists geeft. Daar is hij niet voor.
Ow...... en ik maar denken dat voetbal om de som der delen ging. Oftewel, met 10 man spelen heeft toch geen zin?quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Mooie analyse.
Over mijn eigen intelligentie ga ik niks zeggen, jouw intelligentie laat ik ook maar in het midden. Het ging hier over voetbal.
Zoals ik al zei, voetbal draait om scoren. Als je een spits hebt die er minstens 1 op 2 in legt dan lijkt mij dat goed voor het hele team, zeker op topniveau. Dat verlang je toch van een spits? Er zijn nog 9 andere spelers waarmee je druk kan zetten. Zoals devinger zegt, er zijn meerdere type spitsen en daar kan je je als team aan aanpassen.
Als je je een beetje in de laatste jaren in de EPL had verdiept weet je dat de afgelopen 2 jaar Everton netjes 5e is geworden en het jaar daarvoor 6e. Ze hebben zelfs een rondje voorronde CL mogen spelen na 4e te zijn geeindigd in 2005 naar ik meen. City, Spurs doen het dan dit prille seizoen goed maar daarvoor waren het ook maar subtopper. Get your facts straight, anders wordt jouw verhaal treurig.
Voetbal draait inderdaad om scoren. Mijn punt is dat indien je een type spits als Huntelaar in je team hebt, dat hij dan wellicht veel scoort, maar dat het elftal als geheel gebrekkig functioneert. Als je alle cijferfetisjisten hier mag geloven is Huntelaar een aantoonbaar betere spits dan Drogba, Adebayor of Torres omdat hij meer scoort. Toen Ajax midden jaren '90 europa veroverde hadden ze toch ook niet een spits die er meer dan dertig inlegde per seizoen. Nee, ze hadden zo'n 5 a 6 spelers in het team die allen meer dan tien goals per seizoen konden maken. Huntelaar is, ondanks zijn gebrek aan fysiek en snelheid, een redelijke spits in de 16 meter. Maar absoluut niet iemand waar een topclub zijn hele team aan zal aanpassen. Je kunt je toch niet voorstellen dat Pellegrini voor aanvang van een belangrijke wedstrijd C. Ronaldo en Kaka bij zich roept en zegt: "vandaag weer alle ballen op Huntelaar". Ten eerste omdat dat ten koste gaat van het spel van bovengenoemde twee. Ten tweede omdat Huntelaar, voor een topverdediger, erg makkelijk te dekken is. Die jongen komt voor de absolute top te kort en dat toont hij, als hij mee mag doen op dat niveau, ook aan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Met je keeper druk zetten lijkt mij geen goed plan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:44 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ow...... en ik maar denken dat voetbal om de som der delen ging. Oftewel, met 10 man spelen heeft toch geen zin?
Nistelrode bv. vierde vele doelpunten en persoonlijke records bij Manchester United, maar bereikten de Engelsen er toendertijd iets mee op Europees niveau? Helemaal niets.
Je vindt het vast ook zo vreemd dat toen Nistelrode weg ging, ze plots de CL weer wisten te winnen en plots ging Rooney ook beter spelen. Toeval? Zou kunnen, maar dat is het natuurlijk niet. Dat moet jij toch ook wel gezien hebben.
En het team van Manchester United speelde toendertijd in dienst van Nistelrode. Vind je het gek dat Nistelrode dan de records aan een schoot, maar als het om de echte knikkers ging, was hij nooit thuis.![]()
Dat is een club met behoorlijk wat potentie. De west-midlands, met Birmingham, is een belangrijke regio. Terwijl Everton samen met Liverpool in een vervallen havenstad zitten.quote:
In het eerste seizoen van Van der Sar bij Man Utd. stond van Nistelrooy gewoon nog in de spits. Dus daar gaat je theorietje.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:56 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
En 1 topspits maakt nog geen topteam. Met name de komst van een goede keeper heeft Man utd tot een winnend team gebracht. (en dan laat ik het spelen van de broertjes neville nog maar even links liggen..).
Oftewel, voetballend stelt Huntelaar nog minder voor dan Nistelrode. Dus dan speel je automatisch met '10' man.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:56 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Met je keeper druk zetten lijkt mij geen goed plan.
En 1 topspits maakt nog geen topteam. Met name de komst van een goede keeper heeft Man utd tot een winnend team gebracht. (en dan laat ik het spelen van de broertjes neville nog maar even links liggen..).
Overigens ben ik het wel met je eens dat je KJH kan vergelijken met Ruud.
Ik snap jouw punt ook wel. Maar het is maar net hoe een team voetbalt. Als je kijkt naar Milan hebben ze altijd een topscorer gehad (pipo, sheva) die het grootste aandeel had in de doelpunten productie. Wat dat betreft past hij toch prima bij Milan? En je kan wel zeggen datie het nu nog niet heeft laten zien daar maar in die 6 potjes heeftie misschien gemiddeld 1 helftje mogen spelen.. Bij Real past hij niet nee maar heeft hij er toch 8 gescoord toen hij een reeks in de basis mocht staan. Dus hij is niet altijd goed te dekken, ook niet op topniveau.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Voetbal draait inderdaad om scoren. Mijn punt is dat indien je een type spits als Huntelaar in je team hebt, dat hij dan wellicht veel scoort, maar dat het elftal als geheel gebrekkig functioneert. Als je alle cijferfetisjisten hier mag geloven is Huntelaar een aantoonbaar betere spits dan Drogba, Adebayor of Torres omdat hij meer scoort. Toen Ajax midden jaren '90 europa veroverde hadden ze toch ook niet een spits die er meer dan dertig inlegde per seizoen. Nee, ze hadden zo'n 5 a 6 spelers in het team die allen meer dan tien goals per seizoen konden maken. Huntelaar is, ondanks zijn gebrek aan fysiek en snelheid, een redelijke spits in de 16 meter. Maar absoluut niet iemand waar een topclub zijn hele team aan zal aanpassen. Je kunt je toch niet voorstellen dat Pellegrini voor aanvang van een belangrijke wedstrijd C. Ronaldo en Kaka bij zich roept en zegt: "vandaag weer alle ballen op Huntelaar". Ten eerste omdat dat ten koste gaat van het spel van bovengenoemde twee. Ten tweede omdat Huntelaar, voor een topverdediger, erg makkelijk te dekken is. Die jongen komt voor de absolute top te kort en dat toont hij, als hij mee mag doen op dat niveau, ook aan.
Met betrekking tot Everton. Aardig team, maar behoort gewoon niet tot de traditionele top vijf, als zoiets uberhaupt al bestaat in Engeland. Belangrijker: ze behoren in ieder geval niet tot de toekomstige top vijf, en dat is voornamelijk een geldkwestie.
Tja, een leuke jeugdopleiding... Met weinig succes tot dusverre. Volgens mij alleen Gabby Agbonlahorquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is een club met behoorlijk wat potentie. De west-midlands met Birmingham is een belangrijke regio. Terwijl Everton samen met Liverpool in een vervallen havenstad zitten.
Als jullie werkelijk geloven dat Huntelaar een wereldspits is, dan zijn jullie zienderogen blind. Dat is hij namelijk niet.quote:
Ik zet KJH helemaal niet gelijk met Drogba, Torres whatever. Het ging mij meer om DAM die wel even 10 brazilianen kon noemen die het zo beter zouden doen. Geef KJH overigens de kans bij een club als Milan en hij zou wel bij het rijtje torres en kornuiten gaan behoren. Die potentie heeft ie wel denk ik. Maar dat is afwachten. (voor mij dan, ik kan niet in de toekomst kijken...)quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:07 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als jullie werkelijk geloven dat Huntelaar een wereldspits is, dan zijn jullie zienderogen blind. Dat is hij namelijk niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |