Ac Milan mist wel meer dan een goeie spits. Aan Huntelaar ligt het niet. Stapje lager gaan en laten zien wat die waard is.quote:‘Huntelaar moet wijken voor Adriano of Pavlyuchenko’
Geschreven op zaterdag, 10 oktober om 10:35
Milan zou achter de schermen bezig zijn een vervanger te zoeken voor Klaas-Jan Huntelaar. De spits heeft moeite om in de beginfase van dit seizoen zijn draai te vinden bij de Rossoneri en zou daarom in de winterstop moeten wijken voor Adriano, die bij Flamengo begonnen is aan een tweede jeugd. Roman Pavlyuchenko is tweede keus.
Huntelaar (26) kwam deze zomer over van Real Madrid, waar hij na iets meer dan een halfjaar al op een zijspoor belandde na de komst van diverse grote aankopen. Hij had de kans naar VfB Stuttgart te gaan, maar wilde wachten of een grotere club langskwam voor zijn handtekening. Uiteindelijk contracteerde Milan hem voor vier seizoenen.
Voorlopig staat de doelpuntenteller van de voormalig speler van onder meer SC Heerenveen en Ajax echter nog op nul. Hij startte viermaal in de basis en viel twee keer in, maar lijkt in de pikorde van trainer Leonardo genoegen te moeten nemen met een rol achter Marco Borriello en Filippo Inzaghi. Milan zelf presteert vooralsnog ook matig.
Adriano is daardoor in beeld geraakte om de voorhoede weer op peil te brengen. De Braziliaan verliet Inter een seizoen geleden wegens privé-sores, maar leeft in zijn thuisland weer helemaal op bij Flamengo. In 22 duels scoorde de aanvaller dit seizoen al vijftien keer. In de Serie A bewees hij jarenlang over een goed doelpunteninstinct te beschikken; zowel bij Inter alsook bij Fiorentina en Parma scoorde hij regelmatig.
Een tweede optie voor Milan zou zijn om Huntelaar tijdens de transferperiode in januari in te zetten in een deal met Tottenham Hotspur. De Engelse club zou dan de Russische spits Pavlyuchenko af moeten staan aan Milan. Pavlyuchenko vindt in Londen maar moeizaam zijn draai sinds zijn komst van Spartak Moskou.
Tja, heeft hij daar al gescoord dan?quote:
Dat lijkt mij ook het meest verstandige.quote:Stapje lager gaan en laten zien wat die waard is.
Milan was altijd zo'n goed gestructureerde club met een goed beleid en raakte niet zo snel in paniek als het iets minder draaide.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:36 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Ac Milan mist wel meer dan een goeie spits. Aan Huntelaar ligt het niet. Stapje lager gaan en laten zien wat die waard is.
In het verleden al iets dergelijks gezegd en wat mij betreft ook het verstandigst. Al heb ik het idee dat spelers gek gemaakt worden door alles om zich heen. Kom dan maar tot een weloverwogen besluit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:45 schreef thewishmaster het volgende:
Het valt me op dat iedere keer de matige prestaties van Huntelaar in dit topic worden goed gepraat. Zo langzamerhand begint het er op te lijken dat hij bij twee Europese topclubs door de mand valt. Het wordt tijd dat deze jongen eens op aarde terugkeert en beseft dat hij tekort komt voor de absolute top. Ik begrijp niet waarom dit soort jongens niet gewoon voor een club als Stuttgart of HSV kiezen.
Hij had ook een serie van 5 en 9 wedstrijden zonder goals, denk dat ze liever een speler hebben die regelmatig scoort dan de 4-0 en 5-1quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:23 schreef Kriegel het volgende:
Die serie van acht keer scoren in zes wedstrijden geeft toch wel aan dat ie het niveau aan moet kunnen. Hij komt alleen telkens terecht bij een club in crisis, en dan is Huntelaar niet iemand die je over het dode punt trekt. Het moet lopen, anders scoort ie niet.
Zou het zo maar kunnen zijn, ja.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij heeft denk ik te vaak de topics over hem zelf gelezen hier, als je die gelooft denk je zelf ook dat je een wereldtopper bent
De momenten dat het niet liep met beide ploegen, precies wat ik zeg.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij had ook een serie van 5 en 9 wedstrijden zonder goals
Een spits die niet regelmatig zelf het verschil kan maken heeft gewoon weinig te zoeken bij clubs als Madrid en Milaan. Drogba, Torres en Zlatan zijn toch ook niet compleet waardeloos voor het team als het elftal niet lekker draait. Huntelaar mist simpelweg een aantal basisvaardigheden, zoals snelheid, techniek en balcontrole. Daardoor is het voor hem moeilijk om kansen te creeren als het team niet lekker draait, want dan moet hij zelf de acties maken. Als de mogelijkheden hem niet op een presenteerblaadje worden gegeven dan scoort hij gewoon nauwelijks. En dan ben je te licht voor de absolute top. Sad but true.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:38 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De momenten dat het niet liep met beide ploegen, precies wat ik zeg.
Ah komop, ook al is het waar, dit slaat nergens op wat je nu zegt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat zij al jarenlang regelmatig het verschil maken in de top van Europa
Wat dat betreft kun je hem vergelijken met Cvitanich bij Ajax. Af en toe legt hij er drie in tegen NAC of ADO Den Haag, vervolgens scoort hij wekenlang niet en tegen de topclubs al helemaal niet.Hetzelfde heb je met Huntelaar, die maakt praktisch nooit een goal tegen een topclub en poetst zijn doelpuntengemiddelde op tegen clubs als Heracles, Almeria en in het Nederlands elftal tegen IJsland en Ierland B.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij had ook een serie van 5 en 9 wedstrijden zonder goals, denk dat ze liever een speler hebben die regelmatig scoort dan de 4-0 en 5-1
Sinds wanneer is Van Nistelrooy succesvol bij de wereldtop? Zijn succes is dat hij het heeft geschopt tot clubs die een wereldtopsalaris betalen. Daar vervolgens succesvol mee zijn is hem nooit gelukt. Bij de wereldtop wordt immers meer verwacht dan een incidenteel kampioenschap.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:59 schreef Kriegel het volgende:
Zit natuurlijk waarheid in, maar aan de andere kant, leg mij dan maar uit waarom Inzaghi en Van Nistelrooy al jarenlang succesvol bij de wereldtop spelen.
Dat klopt wel. Toen Van Nistelrooy naar United vertrok stond dat aan de wereldtop, toen hij weg was stonden ze daar weer, in de tijd dat hij er actief was stonden ze niet aan de wereldtop.quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat zij al jarenlang regelmatig het verschil maken in de top van Europa
Inderdaad, wel opvallend dat hij internationaal geen prijzen heeft gewonnen. Manchester werd pas europese top toen hij vertrokken was. Niet dat dat alleen aan v. Nistelrooij zal liggen maar het is wel opvallend.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Toen Van Nistelrooy naar United vertrok stond dat aan de wereldtop, toen hij weg was stonden ze daar weer, in de tijd dat hij er actief was stonden ze niet aan de wereldtop.
Duidelijk het verschil gemaakt dus.
Voor de rest waren ook geen belangrijke wijzigingen geloof ik.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:36 schreef Pedroso het volgende:
Inderdaad, wel opvallend dat hij internationaal geen prijzen heeft gewonnen. Manchester werd pas europese top toen hij vertrokken was. Niet dat dat alleen aan v. Nistelrooij zal liggen maar het is wel opvallend.
In Engeland natuurlijk niet, ook nationaal werd het te min nadat hij kwam en was het weer goed toen hij ging. In Spanje werd hij dan wel weer eens kampioen, maar ja, wie moet er dan kampioen worden als Barcelona in een dipje zit?quote:Ook bij Real geen potten kunnen breken, europees gezien.
Nationaal daarentegen heeft ie het natuurlijk wel goed gedaan in zowel Nederland, Engeland als Spanje.
Je vergeet AGOVV, das ook belangrijk voor zo´n topspitsquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:35 schreef Lyzio het volgende:
Ik vind het toch heel erg teleurstellend voor Huntelaar. Die jongen lijkt maar niet uit de verf te willen komen. Ook al zijn zijn statistieken bij Real helemaal niet slecht. Buiten Heerenveen en Ajax heeft hij nooit echt kunnen schitterend, en dat verdiend hij wel.
Je moet toch ergens beginnen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je vergeet AGOVV, das ook belangrijk voor zo´n topspits
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |