quote:Uiteindelijk is het allemaal weemoed naar het lichaam dat langzaam verandert in dat van je vader.
En diens opwaaiende zomerjurk.quote:
Ik vind http://www.parlement.com/ wel een goeie site om wat te volgen: nieuws en achtergronden.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:06 schreef Gilead het volgende:
[..]
Ik hoef van m'n familie geen gesprekken over politiek te verwachten, maar toch bedankt. Het is verder vooral de actualiteit volgen om het zo spelenderwijs te leren denk ik?
http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOA_7VWBSAquote:EU heeft Oost-Europese economie verzwakt
15 september 2009
Veel Oost-Europese economieën worden momenteel hard geraakt door de wereldwijde economische crisis. Volgens NWO-onderzoeker Arjan Vliegenthart is dat mede de schuld van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) en de EU. Ook veel buitenlandse investeerders hebben grote invloed gehad op de ontwikkeling van het economisch systeem in Oost-Europa. Vliegenthart promoveert op 17 september aan de Vrije Universiteit Amsterdam.
Vliegenthart interviewde voor zijn onderzoek beleidsmakers in Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije die betrokken waren bij de economische omwenteling na 1989. Hij concludeert dat het beleid de afgelopen jaren vooral gericht was op het aantrekken van zoveel mogelijk buitenlandse investeerders. Dit ging onder andere ten koste van de macht van de werknemers en vakbonden. Zij kregen veel minder invloed op de economische besluitvorming.
De Oost-Europese economieën probeerden koste wat kost buitenlandse investeerders aan te trekken, waardoor zij op veel punten concessies moesten doen. Zij trokken de investeerders met lage belastingen en lonen. Hierdoor konden deze economieën zich snel ontwikkelingen met relatief weinig eigen investeringen.
Leningen en strenge wetten
Internationale actoren zoals de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds hebben volgens Vliegenthart ook een belangrijke rol hebben gespeeld in de keuze voor bepaalde economische wet- en regelgeving. Zij legden de landen enerzijds strenge regelgeving op, terwijl zij anderzijds flinke leningen verstrekten. Dit zorgde weliswaar voor een sterke groei, maar ook voor een economie die zichzelf niet staande kan houden op momenten van crisis.
Volgens Vliegenthart is het belangrijk dat de Oost-Europese landen zich nu realiseren dat zij hun huidige spagaat tussen groei en stabiliteit niet vol kunnen houden. Op het moment dat het IMF, de EU en de grote investeerders in Oost-Europa een groeimarkt zagen, wisten zij nog niet dat de wereld er twintig jaar later anders uit zou zien. Het is nu zaak om met de huidige kennis oplossingen te vinden.
Arjan Vliegenthart voerde zijn onderzoek uit binnen het NWO-programma Shifts in Governance. Zijn onderzoek werd grotendeels gefinancierd door NWO
quote:Niet-handsfree bellen harder aangepakt
AMSTERDAM - De politie wil automobilisten die niet-handsfree bellen nog harder aanpakken.
Dat zegt korpschef Bert Wijbenga, in de Raad van Korpschefs belast met verkeerszaken, in het AD.
Een automobilist die met zijn mobiel achter het stuur zit, moet vanaf volgend jaar direct een boete krijgen van 150 euro.
''Niet elke agent doet dit nu. Wij gaan het veel steviger aanpakken'', aldus Wijbenga.
Niet-handsfree bellen in de auto is sinds 2002 strafbaar. Jaarlijks worden er ongeveer 100.000 bonnen uitgeschreven voor autobellers zonder oortje of carkit.
quote:Topbankier Citigroup: salaris van 100 miljoen is te hoog
New York, 18 sept. Citigroep-baas Vikram Pandit heeft toegegeven dat een jaarsalaris van circa 100 miljoen dollar (67 miljoen euro) wat aan de hoge kant is voor medewerkers van de noodlijdende bank. Citigroep-handelaar Andrew Hall heeft contractueel recht op dat bedrag.
Toen Pandit vandaag tijdens een interview werd gevraagd of hij van mening is dat Hall teveel verdient, antwoordde hij simpelweg met ,,ja''. Het salaris van Hall is controversieel, gezien de erbarmelijke staat van de financiën van de bank. Citigroep moest eerder dit jaar door de overheid overeind worden gehouden met een lening van 45 miljard dollar (30 miljard euro).
Pandit wast zijn handen overigens in onschuld. Hij wees erop dat het contract van Hall was gesloten voordat hij zelf aantrad.
Dan heb je het gewoon niet druk genoeg.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:02 schreef Monolith het volgende:
Dit is weer zo'n ochtend waarop ik wens dat ik zelfdiscipline had.
Ik bedoelde meer de zelfdiscipline om me te houden aan het voornemen om alleen even voetbal te gaan kijken in de kroeg.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan heb je het gewoon niet druk genoeg.
Diep van binnen wil jij je helemaal niet inhouden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer de zelfdiscipline om me te houden aan het voornemen om alleen even voetbal te gaan kijken in de kroeg.
Natuurlijk niet, maar dat is toch de kern van zelfdiscipline?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Diep van binnen wil jij je helemaal niet inhouden.
Dat is een waar punt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar dat is toch de kern van zelfdiscipline?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Diep van binnen wil jij je helemaal niet inhouden.
Duitsers en Engels, het blijft niet om aan te horen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
http://www.visit-x.net/rammstein/
Het vorige album was toch beter.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Duitsers en Engels, het blijft niet om aan te horen.
Ik volg Rammstein niet zo eigenlijk. De liveshow is altijd wel erg leuk, veel pyrotechnische toeters en bellen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het vorige album was toch beter.
Ik heb Sehnsucht op m'n Iphone staan en die komt met enige regelmaat voorbij als ik in de auto zit.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik volg Rammstein niet zo eigenlijk. De liveshow is altijd wel erg leuk, veel pyrotechnische toeters en bellen.
Dank. Stond overigens ook al wel in het topic waar Rock me een link van gaf.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind http://www.parlement.com/ wel een goeie site om wat te volgen: nieuws en achtergronden.
Het is overigens geen 'officiele' site van het parlement ofzo.
Oppeppen...Nog wel met een beetje ritme graag.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:44 schreef Monolith het volgende:
Er gaat toch niets boven dit als oppepper.
Wat is een goede Nederlandse vertaling voor Kludge/kluge?quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://thereifixedit.com/![]()
Gaan!quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zit met een dilemma, zal ik voor een half jaar naar singapore gaan in mijn eentje of niet
Dat was ik niet, dat was haar neger vriendje.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Flauw hoor, om dat bij de auto van je vriendin te doen.
Tja ik zou met een klasgenoot gaan maar die vindt de kosten te hoog (zo`n ¤5000)quote:
tja het is wel een tievus eind weg om in je eentje in een land te gaan zittenquote:Op zaterdag 19 september 2009 14:16 schreef Mutant01 het volgende:
Dus, en nu?
Als je single bent (of wil worden) is het een no-brainer.quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zit met een dilemma, zal ik voor een half jaar naar singapore gaan in mijn eentje of niet
Het is maar een klein land (amper een land te noemen eigenlijk), en er wonen een hoop mensen. Alleen ben je dus sowieso niet. In hoeverre je contact legt met mensen daar is grotendeels afhankelijk van jou natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tja het is wel een tievus eind weg om in je eentje in een land te gaan zitten
Ik ben singlequote:Op zaterdag 19 september 2009 14:31 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het is maar een klein land (amper een land te noemen eigenlijk), en er wonen een hoop mensen. Alleen ben je dus sowieso niet. In hoeverre je contact legt met mensen daar is grotendeels afhankelijk van jou natuurlijk.
Dat valt denk ik wel mee hoor, zeker daar ben je als Westerling mogelijk wat interessanter dan hier, al zul je natuurlijk niet de enige zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben single![]()
Tja daar ben ik dus bang voor, de aziaten die ik hier op de uni zie rondhobbelen zijn niet de meest open personen op de campus
Op een morele wijze?quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:43 schreef TitusPullo het volgende:
Moet jij niet naar Singapore?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |