Je hebt nog 10 dagen om een paspoort te halen danquote:Op donderdag 10 september 2009 16:28 schreef Hetiszover het volgende:
IK GA WEG UIT NEDERLAND DIT KAN ZO NIET LANGER
Niks, aldus het foldertje is het tegen fraudequote:Op donderdag 10 september 2009 16:30 schreef Treces het volgende:
Oké, maar wat schieten de gemeentes hier uiteindelijk mee op?
Ik heb niks te verbergenquote:Op donderdag 10 september 2009 16:34 schreef Loveless85 het volgende:
Trouwens; 'maar ik heb toch niks te verbergen'-noobs;
KOM ER MAAR IN
Ja, echt belachelijk dat in het foldertje niet staat dat het dus ook een door justitie toegankelijke database is. Kortom, over een jaartje of 10 95% van alle Nederlanders met vingerafdrukken bekend.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:49 schreef Treces het volgende:
Ik denk dat de politie hierna veel meer naar vingerafdrukken gaat zoeken.
Ja, en wat zijn nou de beduidende voordelen van dit systeem?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, echt belachelijk dat in het foldertje niet staat dat het dus ook een door justitie toegankelijke database is. Kortom, over een jaartje of 10 95% van alle Nederlanders met vingerafdrukken bekend.
Niks op tegen an sich, zelf nog nooit in contact geweest met de politie, en ook niet van plan dat te komen. Maar het mooie is dat je nooit weet hoe het land er over 10 - 20 - 50 jaar bijstaat en wie dan de scepter zwaait en wie wat met welke data wil doen
Precies. Ik hou ook niet echt van zo'n systeem en van grote databases.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, echt belachelijk dat in het foldertje niet staat dat het dus ook een door justitie toegankelijke database is. Kortom, over een jaartje of 10 95% van alle Nederlanders met vingerafdrukken bekend.
Niks op tegen an sich, zelf nog nooit in contact geweest met de politie, en ook niet van plan dat te komen. Maar het mooie is dat je nooit weet hoe het land er over 10 - 20 - 50 jaar bijstaat en wie dan de scepter zwaait en wie wat met welke data wil doen
IN DE EU NOG WEL!!!quote:Op donderdag 10 september 2009 16:49 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Dit is een wetbepaling die in de gehele EU van kracht is
DAT DIT KAN IN EUROPAquote:
Alleen die databank voor Justitie niet. Dat doen we helemaal zelfquote:Op donderdag 10 september 2009 16:49 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Nee hoor, dat de afdrukken in een database komen die door andere instanties en departementen bekeken kunnen worden niet, dat heeft NL er als extraatje bij gedaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:49 schreef -Marc- het volgende:
[..]
mwa als daardoor verkrachters e.d. sneller gepakt worden, heb ik er niks op tegen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee hoor, dat de afdrukken in een database komen die door andere instanties en departementen bekeken kunnen worden niet, dat heeft NL er als extraatje bij gedaan.
Waarom wil je alletwee dan?quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:49 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb net een nieuw paspoort gehaald, dus ik heb nog 5 jaar. Maar mijn ID kaart loopt volgend jaar wel af, dus dan zal ik er ook aan moeten geloven.
Omdat een ID kaart in mijn portemonnee past en een paspoort niet. En in verband met werk kom ik nog wel eens in het buitenland dus dan is het makkelijker om beide te hebben.quote:
Zoiets zat ik dus ook te denken, maar dan met een Duits paspoort.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:53 schreef Limey het volgende:
Lekker boeiend. Ik verleng gewoon mijn Nederlandse paspoort niet meer. Ik houd het wel bij mijn Britse paspoort.
Waarom? Alle vinger afdrukken staan in een database. Een postzegelverzamelaar die z'n verzameling compleet heeft gaat toch ook niet harder zoeken?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:49 schreef Treces het volgende:
Ik denk dat de politie hierna veel meer naar vingerafdrukken gaat zoeken.
Ah ok, duidelijk.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat een ID kaart in mijn portemonnee past en een paspoort niet. En in verband met werk kom ik nog wel eens in het buitenland dus dan is het makkelijker om beide te hebben.
Op het plaats delict lijkt mequote:Op vrijdag 11 september 2009 11:54 schreef zovty het volgende:
[..]
Waarom? Alle vinger afdrukken staan in een database. Een postzegelverzamelaar die z'n verzameling compleet heeft gaat toch ook niet harder zoeken?
Wilde zeggen, als je alleen in Nederland verblijft, kan je ook ervoor kiezen om je rijbewijs te gebruiken. Maarja, sommige instanties willen persé de idkaart of paspoort zien, en erkennen het rijbewijs dan ook niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat een ID kaart in mijn portemonnee past en een paspoort niet. En in verband met werk kom ik nog wel eens in het buitenland dus dan is het makkelijker om beide te hebben.
bij een misdrijf hoeft de politie dan alleen maar een vingerafdrukje in de database te flikkeren en ze hebben zo een mogelijke verdachte op hun schermpje staan...quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:58 schreef Frollo het volgende:
Ik snap het probleem serieus niet.
Ok, stel, ze hebben m'n vingerafdrukken. En dan?
O jee, dus misdadigers kunnen gemakkelijker opgespoord worden!quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:02 schreef cptmarco het volgende:
[..]
bij een misdrijf hoeft de politie dan alleen maar een vingerafdrukje in de database te flikkeren en ze hebben zo een mogelijke verdachte op hun schermpje staan...
er van uitgaande dat justitie toegang heeft tot die database
Probeer jezelf er maar eens uit te lullen als jouw vingerafdrukken worden gevonden op een plaats delict en jouw alibi ''ik lag te slapen'' is.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
O jee, dus misdadigers kunnen gemakkelijker opgespoord worden!
Tja, dan sowieso de politie maar afschaffen? Want ja, straks komt er misschien een fout regime en dan is er zomaar al een functionerend opsporingsapparaat aanwezig!quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:05 schreef Loveless85 het volgende:
Mijn punt is dat er steeds meer gegevens in een database staan, en het nu misschien geen kwaad kan, maar je nooit weet wat er over een x aantal jaren mee gaat gebeuren, of wie er allemaal bij kan. Het word bv. op zo'n manier ook wel makkelijk iemand ergens de schuld van in de schoenen te schuiven ofzo. Vingerafdrukken heb je al, dus je plant ze ff ergens en hoppa, sluitend bewijs
Wat een domme reactiequote:Op vrijdag 11 september 2009 12:07 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tja, dan sowieso de politie maar afschaffen? Want ja, straks komt er misschien een fout regime en dan is er zomaar al een functionerend opsporingsapparaat aanwezig!
Dat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bent niet sceptisch genoeg. De matching technieken voor vingerafdrukken zijn niet feilloos. De reden dat het nu wel goedgaat is omdat de zoekruimte bestaat uit veelplegers en deze kleiner is dan zeg, alle Nederlanders.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Euh ja.quote:
Dat zal zeker zo zijn en dat is juist het probleem. Dan word je van je bed gelicht en dan heb je geen flauw idee waarom.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:09 schreef Thomass het volgende:
[..]
Je bent niet sceptisch genoeg. De matching technieken voor vingerafdrukken zijn niet feilloos. De reden dat het nu wel goedgaat is omdat de zoekruimte bestaat uit veelplegers en deze kleiner is dan zeg, alle Nederlanders.
Ik voorspel veeeeeel false positives & gezeik als Justitie vergaande toegang heeft en dit ook gaat gebruiken
Ja en elke 12 maanden ~¤40,- aftikken voor een nieuwe, 'ok'.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Gewoon elke 12 maanden dat je een paspoort moet ophalen ff een aanstekerkop warm maken en op je vingertop drukken.
Klaar.
Ik moet zeggen, het kwam als mogelijke oplossing in me opquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Gewoon elke 12 maanden dat je een paspoort moet ophalen ff een aanstekerkop warm maken en op je vingertop drukken.
Klaar.
Ok, dit snap ik.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:09 schreef Thomass het volgende:
[..]
Je bent niet sceptisch genoeg. De matching technieken voor vingerafdrukken zijn niet feilloos. De reden dat het nu wel goedgaat is omdat de zoekruimte bestaat uit veelplegers en deze kleiner is dan zeg, alle Nederlanders.
Ik voorspel veeeeeel false positives & gezeik als Justitie vergaande toegang heeft en dit ook gaat gebruiken
Je krijgt geld toequote:De gratis identiteitskaart voor 14-jarigen verdwijnt vanaf 1 januari 2010, maar naar het schijnt gaat de prijs wel omlaag
Waar wil je heen zonder geldig paspoort?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:42 schreef Chriz2k het volgende:
Geen vingerafdrukken afgeven en gewoon vertrekken zodra het echt niet meer anders kan.
Dan is het natuurlijk al te laat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:15 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waar wil je heen zonder geldig paspoort?
We moeten gewoon hopen dat er een nieuwe Hitler komt, zodat ze in zien dat ze WEER niet slim bezig zijn. En dan hebben we weer 60 jaar onze privacyquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:15 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waar wil je heen zonder geldig paspoort?
Daarnaast zie ik dit soort maatregelen onderhand in elk westers land ingevoerd worden. Er is denk ik geen ontkomen aan. Er is een wil, er is een mogelijkheid, het zal gebeuren. Helaas, maar dat zit in de aard van het beestje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |