Joah, deed per ongeluk de "Invoeren"-sneltoets gebruiken terwijl ik nog bezig was met typenquote:
Veel mm's in de tas dus ook?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:49 schreef PdeHoog het volgende:
Dit weekend wordt tofMorgen eerst Nato Tiger Meet
oftewel spottersdag op Kleine Brogel en dan zondag naar Sanicole Airshow
Alles gaat mee iddquote:
ze kan wel een dagje zonder je hoorquote:Op donderdag 17 september 2009 21:09 schreef Isdatzo het volgende:
Oh shit, sanicole is zondag idd.
NOhhhhhhhhh ik had dan eigenlijk andere dingen staan.
*%^@O*@%)*@.
Eens kijken of ik nog wat kan regelen.
quote:Op donderdag 17 september 2009 21:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
ze kan wel een dagje zonder je hoor
quote:Op donderdag 17 september 2009 22:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
.
Moest ff denken, maar nee, dát is het niet.
met mijn mac snap ik nog geen snars van hoe te cammenquote:
als hij bier wil komen drinken dan kan dat hoor.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:05 schreef Isdatzo het volgende:
Ik wilde net zeggen: daar wil Erik je vast wel bij helpen.
je mag me ook vertellen welk programma ik voor msn moet downloaden dat het wel werkt ....quote:Op donderdag 17 september 2009 23:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Zullen we dan maar niet cammen, PK?
Hetzelfde hier. Vanochtend een hevige regenbui. Echt balen want ik had al m'n spullen al klaargezet.quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:19 schreef Xilantof het volgende:
Ik hoop dat het hier zo nog bij trekt....
Recht omhoog zie je heeeel klein beetje blauw tussen het grauwe grijze.
Lekker. Bij sommige mensen is het fatsoen soms ver te zoeken. Maar toch goed dat hij een schadeformulier heeft ingevuld, ook al moest je daarvoor de politie erbij halen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:07 schreef Chanty het volgende:
Ook fijn. Leen je de auto van je pa met trekhaak (die notabene te koop staat) om te verhuizen. Parkeert een of andere oetlul zijn busje tegen het portier aan om vervolgens glashard te beweren dat die lak en krassen aan onze auto niet door hem zijn veroozaakt, terwijl zowel ik als Rob het zagen gebeuren en op zijn auto zijn gaan tikken zodat ie stopte. Die kerel had ook zjn wagen langs een paar fietsen geschaapt.![]()
Politie er maar bij gehaald en toen werd hij er toch fijntjes op geattendeerd dat de schade aan zijn busje, heeeeel toevallig op dezelfde hoogte zat als de schade aan onze auto. Maar nee: meneer wist van niksUiteindelijk heeft ie dan toch het schadeformulier ingevuld. En pap natuurlijk ook weer vrolijk
![]()
Mjaquote:Op zaterdag 19 september 2009 15:09 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Lekker. Bij sommige mensen is het fatsoen soms ver te zoeken. Maar toch goed dat hij een schadeformulier heeft ingevuld, ook al moest je daarvoor de politie erbij halen.
quote:
Normaal zou ik zoiets niet zeggen tegen iemand, maar als een kerel van in de 40 zo begint terwijl iedereen hem vriendelijk doch dringend verzoekt te stoppen met flitsen....quote:Op zondag 20 september 2009 08:49 schreef Tha_Erik het volgende:
"Hou je klep!"
"Hou zelf je klep!"
"Nee, jij moet je klep houden"
"Pas als jij je klep houdt"
"Klep dicht!"
"Nee, jij klep dicht!".
quote:Op zondag 20 september 2009 08:49 schreef Tha_Erik het volgende:
"Hou je klep!"
"Hou zelf je klep!"
"Nee, jij moet je klep houden"
"Pas als jij je klep houdt"
"Klep dicht!"
"Nee, jij klep dicht!".
Nee hoor, hij flitst alleen vooruit en de mensen om hem heen spraken hem alleen aan om hem te pesten hoor!quote:Op zondag 20 september 2009 08:51 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Sorry, maar als je flitst met een omnibounce dan WEET je dat iedereen daar last van heeft, anders gebruik je zo'n ding niet.
quote:Op zondag 20 september 2009 08:53 schreef Chanty het volgende:
Typisch gevalletje: kijk mij duur doen met mijn spul waarvan ik niet weet hoe het werkt. Hoop dat al zijn foto's onscherp zijn
Sowieso kansloos flitsen in Ahoy.
Inderdaad, kon 'm niet meer vindenquote:Op zondag 20 september 2009 20:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 11
Bedoel je die?
Jawel, maar die is denk ik wat afgezaktquote:Op zondag 20 september 2009 20:53 schreef justmattie het volgende:
Is er geen ''vragentopic'' meer hier ?
quote:Op maandag 21 september 2009 08:19 schreef -Robbedoes- het volgende:
Onze hond hebben we na een leven van slechts 7 1/2 jaar in moeten laten slapen.
Het gevecht wat zij en wij geleverd hebben was gewoon weg niet te winnen.
Nieuwe Fok! skin?quote:Op zondag 20 september 2009 21:01 schreef justmattie het volgende:
Ik heb sinds kort de nieuwe fok!skin. Dus heb die knop over het hoofd gezien.
Jup.quote:
Stupiditeit wordt vaak verward met asocialiteit imo. Een dergelijk iemand vertellen dat een richtgetal van zo'n flitser er niet voor jan lul op staat is ook zinloos. Misschien de Hans Teeuwen methode gebruiken? Elke keer dat hij flitst, keihard "FLITS" in zijn oor schreeuwen. Als hij zeurt, gewoon vertellen dat je alleen naar voren roept.quote:Op zondag 20 september 2009 08:51 schreef Chanty het volgende:
[..]
Normaal zou ik zoiets niet zeggen tegen iemand, maar als een kerel van in de 40 zo begint terwijl iedereen hem vriendelijk doch dringend verzoekt te stoppen met flitsen....Ik had zin om die flitser er met geweld af te rukken
Best leuk om dat soort dingen eens te horenquote:De foto's die Peter heeft gemaakt zijn prachtig geworden en ik wil ze graag publiceren op onze site en aan andere recensenten aanbieden die geen eigen fotograaf met zich mee hadden (uiteraard met naamsvermelding).
quote:Op maandag 21 september 2009 10:06 schreef freud het volgende:
[..]
Stupiditeit wordt vaak verward met asocialiteit imo. Een dergelijk iemand vertellen dat een richtgetal van zo'n flitser er niet voor jan lul op staat is ook zinloos. Misschien de Hans Teeuwen methode gebruiken? Elke keer dat hij flitst, keihard "FLITS" in zijn oor schreeuwen. Als hij zeurt, gewoon vertellen dat je alleen naar voren roept.
Want??quote:Op maandag 21 september 2009 10:49 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij kan ik beter maar mijn EOS verkopen........kan echt niet meer fotograferen
Gisteren naar het bos geweest en er komen echt geen leuke foto's meer uit van mij....quote:
Iedereen heeft wel eens een baaldag qua fotografie.quote:Op maandag 21 september 2009 10:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gisteren naar het bos geweest en er komen echt geen leuke foto's meer uit van mij....
Sowieso veel onscherp, neem er ook te weinig tijd voor.
Ook maar eens binnekort mijn lensen en spiegel schoon laten maken.
En mijn geheugenkaartje is corrupt
Klopt als een bus ditquote:Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel eens een baaldag qua fotografie.
Zelfs de grootste pro.
Diegene die beweert altijd topfoto's te maken liegt dat het gedrukt staat.
Nou dat tijdje niet fotograferen is al een hele tijd gewordenquote:Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klopt als een bus ditEn je geheugenkaartje moet je gewoon eens formatteren. Dat wil wel eens helpen
Kijk ook eens naar je foto's waarom ze onscherp zijn. Is de sluitertijd beroerd? ISO te laag misschien? Een tijdje net fotograferen wil ook wle eens helpen om uit je baalbui te komen
Kan direct vanuit de camera als ik het goed heb.quote:Op maandag 21 september 2009 11:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou dat tijdje niet fotograferen is al een hele tijd gewordenik denk dat ik nu op het punt aangekomen ben dat ik juist meer moet gaan fotograferen
En ik zal eens rustig naar de foto's gaan kijken wat er niet aan klopt inderdaad
En kaartje formateren? hoe doe ik dat....
Achterop de cam -> knop menu -> zoek in menu naar optie Format -> druk op ok -> wacht af.quote:Op maandag 21 september 2009 11:03 schreef Sarabi het volgende:
En kaartje formateren? hoe doe ik dat....
Na een lange strijd wat eerst leek een onschuldige ontsteking in haar nek bleek later een woekering te zijn van kankercellen.quote:Op maandag 21 september 2009 08:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Sterkte
Wat was er aan de hand?
quote:Op maandag 21 september 2009 11:53 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Na een lange strijd wat eerst leek een onschuldige ontsteking in haar nek bleek later een woekering te zijn van kankercellen.
Met de bij behorende uitval van vitale delen zoals de lever en nieren.
Uiteindelijk bleek de boosdoener te schuilen in haar darmen.
Dus konden we uiteindelijk niet anders beslissen dan haar in te laten slapen.
Dat is hier thuis gebeurt met het hele gezin om haar heen.
Ik heb haar in mijn armen genomen en de dierenarts heeft haar toen rustig laten in slapen.
Ja, dan ben je nu semi-pro, en dus FOT ontgroeid. Wegwezen hier!quote:Op maandag 21 september 2009 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik krijg net een tof complimentje via de mail doorgestuurd
[..]
Best leuk om dat soort dingen eens te horen
Nou..als het zo moet bekijk het dan maarquote:Op maandag 21 september 2009 14:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ja, dan ben je nu semi-pro, en dus FOT ontgroeid. Wegwezen hier!
2x 1.5 TB USB-schijf die de basis gaan vormen voor mijn foto-opslag-backup. Beiden syncen en dan in een maandelijkse cyclus om de beurt buitenshuis opslaan.quote:
Neh...op basis van historische data gok ik zo dat een 1,5 TB-schijf de komende jaren voldoende is om te backuppenquote:Op maandag 21 september 2009 15:53 schreef freud het volgende:
Tijd voor een Ultrium drive of misschien is een brandwerende kluis goedkoper?
Yup. En twee keer 500 GB. En daarnaast nog een Iomega StorCenter van 1 TB waar ook nog eens 500 GB extra aan hangt.quote:Op maandag 21 september 2009 16:13 schreef freud het volgende:
Had je die NAS nou via een NSLU2 gedaan?
Ik voorzie een topic in V&A.quote:Op maandag 21 september 2009 16:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yup. En twee keer 500 GB. En daarnaast nog een Iomega StorCenter van 1 TB waar ook nog eens 500 GB extra aan hangt.
Maar dat alles gaat dus vervangen worden door een PC met een P3-processor en 2 GB RAM (geloof ik) met een simpele HD erin waar FreeNAS op komt te draaien en dan dus een SATA PCI-controller erin met 2x 1 TB.
Eens kijken of ik de rest nog een beetje leuk kan verpatsen
Dat zou wel eens goed kunnen kloppenquote:Op maandag 21 september 2009 16:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik voorzie een topic in V&A.
Voor wat precies?quote:Op maandag 21 september 2009 16:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat zou wel eens goed kunnen kloppenTenzij iemand me tussendoor een goed bod doet
ok ik volg t niet helemaalquote:Op maandag 21 september 2009 16:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yup. En twee keer 500 GB. En daarnaast nog een Iomega StorCenter van 1 TB waar ook nog eens 500 GB extra aan hangt.
Maar dat alles gaat dus vervangen worden door een PC met een P3-processor en 2 GB RAM (geloof ik) met een simpele HD erin waar FreeNAS op komt te draaien en dan dus een SATA PCI-controller erin met 2x 1 TB.
Eens kijken of ik de rest nog een beetje leuk kan verpatsen
Nee joh... ik heb een zooi externe schijven (3x500 GB om precies te zijn). Die hangen aan mijn netwerk met een zogenaamde NLSU2. Da's een USB2LAN-apparaatje van Linksys. Daarnaast draait er nog een echt NAS-je van Iomega. Dat alles wordt vervangen door een oude PC waar ik 2x 1 TB harde schijven in parkeer.quote:Op maandag 21 september 2009 16:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
ok ik volg t niet helemaal
maar ga je je pc verkopen?
* Ynske heeft een heeel trage flap
Nieuwe baan? Top! gefeliciteeerd!quote:
Beviel je eerste dag?quote:Op maandag 21 september 2009 19:15 schreef -Marjo- het volgende:
Voorlopig tijdelijk voor 3 maanden. Daarna zie ik wel weer verder...
Ik bn daar wat huiverig voorquote:Op maandag 21 september 2009 18:21 schreef Isdatzo het volgende:
Schopje DIG.
* Isdatzo heeft overigens een kekke raid-opstelling in z'n server gebouwd die ik mooi de foto's laat synchroniseren enzo.
lekker weer aan de gangquote:Op maandag 21 september 2009 20:11 schreef -Marjo- het volgende:
JaRelaxte collega's. Wel langere werktijden, ging normaal om half 4 naar huis, nu werk ik tot 5...
wen je denk ik ook wel vlot aan. Denk dat het nu ook vooral lekker is om weer bezig te zijn?quote:Op maandag 21 september 2009 20:11 schreef -Marjo- het volgende:
JaRelaxte collega's. Wel langere werktijden, ging normaal om half 4 naar huis, nu werk ik tot 5...
Psst, mirror is ook raid en behoorlijk safe.quote:Op maandag 21 september 2009 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik bn daar wat huiverig voorAls het dan misgaat heb je ook helemaal niets meer zeg maar
hoe was Sanicole gister?
I know, maar voor zover ik weet ga je bij RAID ontzettend afhankelijk zijn van type harde schijf en RAID-controller. Als er een component kaduuk is, moet je maar zien dat je het het goede terugvind. Ik hou het liever zo simpel mogelijk.quote:Op maandag 21 september 2009 20:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Psst, mirror is ook raid en behoorlijk safe.
Raid5 ook.
Tot je raid controller fucked up is, of windows je array vernachelt...quote:Op maandag 21 september 2009 20:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Psst, mirror is ook raid en behoorlijk safe.
Raid5 ook.
Dat hoor je vaker, maar in 't geval van een kapotte disk is 't een kwestie van de disk vervangen en hij repliceert de data. In het geval van een kapotte raidcontroller de raidcontroller vervangen en het zóu weer moeten werken. Mocht dat allemaal niet zo zijn heb ik nog een externe schijf waar ik alles 1x per maand heen schrijf én staat het natuurlijk nog op deze computer zelf. Zolang 't huis niet afbrandt zal 't met die foto's wel goed komen denk ik.quote:Op maandag 21 september 2009 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik bn daar wat huiverig voorAls het dan misgaat heb je ook helemaal niets meer zeg maar
Viel een beetje tegen eigenlijk. Het weer was slecht (heel heiig). Zoals je ongetwijfeld weet staat 't publiek naar 't zuiden toe, dus het grootste deel van de dag sta je vol tegen de zon in te fotograferen. Dat icm. 't feit dat het écht heel heiig was zorgde ervoor dat fotograferen er eigenlijk niet bij wasquote:hoe was Sanicole gister?
Een raidcontroller kan altijd vernaggeld raken, het maakt geen klap uit waar die in zit.quote:Op maandag 21 september 2009 21:20 schreef freud het volgende:
[..]
Tot je raid controller fucked up is, of windows je array vernachelt...
Een keer gehad op mijn werk, controller en 2 schijven kapot. Oftewel, trek je tape backup maar uit de kastquote:Op maandag 21 september 2009 21:20 schreef freud het volgende:
[..]
Tot je raid controller fucked up is, of windows je array vernachelt...
Da's balen danquote:Op maandag 21 september 2009 21:20 schreef Isdatzo het volgende:
Viel een beetje tegen eigenlijk. Het weer was slecht (heel heiig). Zoals je ongetwijfeld weet staat 't publiek naar 't zuiden toe, dus het grootste deel van de dag sta je vol tegen de zon in te fotograferen. Dat icm. 't feit dat het écht heel heiig was zorgde ervoor dat fotograferen er eigenlijk niet bij was. Ook gingen er een paar dingen niet door en werden aangepaste vliegprogramma's uitgevoerd omdat de piloten te weinig zicht hadden.
Aan het eind van de dag werd 't wel iets beter omdat de zon wat naar het westen draaide, volgens mij heb ik toen nog wel een paar fatsoenlijke foto's kunnen schieten. Moet allemaal nog blijken want ik heb nog niks op de computer gezet.
zo'n set heb ik ook nog ergends om als onderzetter te gebruikenquote:Op maandag 21 september 2009 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
Whehehee...ik zit net door mijn foto-archieven heen te kijken.... mijn eerste Luchtmacht Open DagFoto's van bepaalde users (ik neem geen namen, Xil, Shark
) van vier jaar geleden
Je blijft lachen
Hartstikke onscherp, flinke korrel erin...
Denk dat ik die verzameling maar ga verwijderen
Nergens voor nodig om dat te bewaren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |