Voor wat precies?quote:Op maandag 21 september 2009 16:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat zou wel eens goed kunnen kloppenTenzij iemand me tussendoor een goed bod doet
ok ik volg t niet helemaalquote:Op maandag 21 september 2009 16:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yup. En twee keer 500 GB. En daarnaast nog een Iomega StorCenter van 1 TB waar ook nog eens 500 GB extra aan hangt.
Maar dat alles gaat dus vervangen worden door een PC met een P3-processor en 2 GB RAM (geloof ik) met een simpele HD erin waar FreeNAS op komt te draaien en dan dus een SATA PCI-controller erin met 2x 1 TB.
Eens kijken of ik de rest nog een beetje leuk kan verpatsen
Nee joh... ik heb een zooi externe schijven (3x500 GB om precies te zijn). Die hangen aan mijn netwerk met een zogenaamde NLSU2. Da's een USB2LAN-apparaatje van Linksys. Daarnaast draait er nog een echt NAS-je van Iomega. Dat alles wordt vervangen door een oude PC waar ik 2x 1 TB harde schijven in parkeer.quote:Op maandag 21 september 2009 16:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
ok ik volg t niet helemaal
maar ga je je pc verkopen?
* Ynske heeft een heeel trage flap
Nieuwe baan? Top! gefeliciteeerd!quote:
Beviel je eerste dag?quote:Op maandag 21 september 2009 19:15 schreef -Marjo- het volgende:
Voorlopig tijdelijk voor 3 maanden. Daarna zie ik wel weer verder...
Ik bn daar wat huiverig voorquote:Op maandag 21 september 2009 18:21 schreef Isdatzo het volgende:
Schopje DIG.
* Isdatzo heeft overigens een kekke raid-opstelling in z'n server gebouwd die ik mooi de foto's laat synchroniseren enzo.
lekker weer aan de gangquote:Op maandag 21 september 2009 20:11 schreef -Marjo- het volgende:
JaRelaxte collega's. Wel langere werktijden, ging normaal om half 4 naar huis, nu werk ik tot 5...
wen je denk ik ook wel vlot aan. Denk dat het nu ook vooral lekker is om weer bezig te zijn?quote:Op maandag 21 september 2009 20:11 schreef -Marjo- het volgende:
JaRelaxte collega's. Wel langere werktijden, ging normaal om half 4 naar huis, nu werk ik tot 5...
Psst, mirror is ook raid en behoorlijk safe.quote:Op maandag 21 september 2009 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik bn daar wat huiverig voorAls het dan misgaat heb je ook helemaal niets meer zeg maar
hoe was Sanicole gister?
I know, maar voor zover ik weet ga je bij RAID ontzettend afhankelijk zijn van type harde schijf en RAID-controller. Als er een component kaduuk is, moet je maar zien dat je het het goede terugvind. Ik hou het liever zo simpel mogelijk.quote:Op maandag 21 september 2009 20:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Psst, mirror is ook raid en behoorlijk safe.
Raid5 ook.
Tot je raid controller fucked up is, of windows je array vernachelt...quote:Op maandag 21 september 2009 20:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Psst, mirror is ook raid en behoorlijk safe.
Raid5 ook.
Dat hoor je vaker, maar in 't geval van een kapotte disk is 't een kwestie van de disk vervangen en hij repliceert de data. In het geval van een kapotte raidcontroller de raidcontroller vervangen en het zóu weer moeten werken. Mocht dat allemaal niet zo zijn heb ik nog een externe schijf waar ik alles 1x per maand heen schrijf én staat het natuurlijk nog op deze computer zelf. Zolang 't huis niet afbrandt zal 't met die foto's wel goed komen denk ik.quote:Op maandag 21 september 2009 20:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik bn daar wat huiverig voorAls het dan misgaat heb je ook helemaal niets meer zeg maar
Viel een beetje tegen eigenlijk. Het weer was slecht (heel heiig). Zoals je ongetwijfeld weet staat 't publiek naar 't zuiden toe, dus het grootste deel van de dag sta je vol tegen de zon in te fotograferen. Dat icm. 't feit dat het écht heel heiig was zorgde ervoor dat fotograferen er eigenlijk niet bij wasquote:hoe was Sanicole gister?
Een raidcontroller kan altijd vernaggeld raken, het maakt geen klap uit waar die in zit.quote:Op maandag 21 september 2009 21:20 schreef freud het volgende:
[..]
Tot je raid controller fucked up is, of windows je array vernachelt...
Een keer gehad op mijn werk, controller en 2 schijven kapot. Oftewel, trek je tape backup maar uit de kastquote:Op maandag 21 september 2009 21:20 schreef freud het volgende:
[..]
Tot je raid controller fucked up is, of windows je array vernachelt...
Da's balen danquote:Op maandag 21 september 2009 21:20 schreef Isdatzo het volgende:
Viel een beetje tegen eigenlijk. Het weer was slecht (heel heiig). Zoals je ongetwijfeld weet staat 't publiek naar 't zuiden toe, dus het grootste deel van de dag sta je vol tegen de zon in te fotograferen. Dat icm. 't feit dat het écht heel heiig was zorgde ervoor dat fotograferen er eigenlijk niet bij was. Ook gingen er een paar dingen niet door en werden aangepaste vliegprogramma's uitgevoerd omdat de piloten te weinig zicht hadden.
Aan het eind van de dag werd 't wel iets beter omdat de zon wat naar het westen draaide, volgens mij heb ik toen nog wel een paar fatsoenlijke foto's kunnen schieten. Moet allemaal nog blijken want ik heb nog niks op de computer gezet.
zo'n set heb ik ook nog ergends om als onderzetter te gebruikenquote:Op maandag 21 september 2009 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
Whehehee...ik zit net door mijn foto-archieven heen te kijken.... mijn eerste Luchtmacht Open DagFoto's van bepaalde users (ik neem geen namen, Xil, Shark
) van vier jaar geleden
Je blijft lachen
Hartstikke onscherp, flinke korrel erin...
Denk dat ik die verzameling maar ga verwijderen
Nergens voor nodig om dat te bewaren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |