abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 21:04:24 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74291447
leuke race tot nu toe. Heb al een paar echte Talladegamoves gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74299551
Saaie race tot de laatste 10 rondes. Zal het voor de mensen die het nog niet gekeken heb even in een spolier zetten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74300898
Heb de hele race gekeken, en inderdaad, pas in de laatste ronden werd het echt leuk Vind de bumperkleef regel maar niks eigenlijk, dan heb je veel meer actie .

En ik ga vaker Nascar kijken, nu ik erachter ben hoe dat live via de PC gaat
pi_74302425
Ik snap de regel ook niet. Ze zeggen tegen de coureurs om niet te bumperkleven in de bochten, maar juist op de lange rechte einden gaat het mis.

NASCAR begint steeds meer op F1 te lijken met alle regeltjes. Autosport wordt steeds saaier de laatste tijd. Thank god for Superbike and V8 Supercars.
pi_74324724



Heftige crashes weer. Ben toch benieuwd of ze iets gaan veranderen aan Daytona en Talladega...of wordt het "als het kalf verdronken is dempt men de put"?
pi_74326477
Je kan vrijwel niks meer veranderen aan Daytona en Talladega. De banen zijn gebouwd om hard te gaan en dan zijn dit soort crashes onvermijdelijk. Het enige wat ze zouden kunnen doen is de baan plat maken of een restrictor plate van max 100 mph erop zetten ofzo. Maar dat gaat nooit werken.

Naar mijn mening laten deze crashes nogmaals zien dat de CoT aan de ene kant veilig is, maar aan de andere kant gevaarlijk. De auto werd gepresenteerd als een auto die niet zou kunnen flippen. Inmiddels hebben we er dit jaar geloof ik al vier gehad. Twee daarvan (Edwards en Newman) te danken aan die achterlijke achtervleugel.

En NASCAR moet eens stoppen met allemaal rare regels te verzinnen, zoals dat verbieden van bumpdraften. Daar maak je het op het eind van de race alleen maar gevaarlijker mee.
pi_74743468
Na een slechte race vorige week (crash) nu weer winst voor Jimmie Johnson. Nog 1 race te gaan.
  woensdag 18 november 2009 @ 18:15:45 #58
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_74824592
Die bumpdraft regel van een paar weken geleden sloeg inderdaad nergens op. De spanning was ver te zoeken.

Van die Amerikaanse uitzendingen wordt ik trouwens al snel moe, ik kan ze zelden betrappen op een kritische noot, altijd dezelfde interview vragen, altijd dezelfde pre-race comments en een expert panel die in de camera een standaard autocue verhaaltje oprakelt. "Listen folks! It's gonna be tight out there today!"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 november 2009 @ 09:11:28 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74958651
Het Zuid-Amerikaanse temperament komt weer boven als ze hem van de baan proberen te rijden. Alleen maar mooi denk ik zo
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77159753
Seizoen 2010 staat voor de deur dus dit topic maar weer eens leven inblazen.


NASCAR staat bumperkleven weer toe



Ook de spoiler komt terug.
pi_77159864
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 09:11 schreef Peterselieman het volgende:
Het Zuid-Amerikaanse temperament komt weer boven als ze hem van de baan proberen te rijden. Alleen maar mooi denk ik zo
Nog meer Zuid-Amerikaans temperament:
Piquet en Duno (al gaat die laatste enkel nog maar wat ARCA races doen)

Oja en die overschatte Danica Patrick gaat ook wat Nationwide races doen voor JR Motorsport.
pi_77162484
Gelukkig dat ze die belachelijke bumperkleef regel hebben afgeschaft. Talladega was vorig jaar teleurstellend door die regel.

Heb weer zin in de Daytona 500
pi_77682165
Morgen de Budweiser Shootout. NASCAR begint weer
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:34:59 #65
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_77682212
Pas maar op voor die Toyota's.
pi_77682455
Op Daytona moet je toch juist vol gas en niet remmen...
pi_77826662
Keven Harvick wint de Shootout, helaas wel onder gele vlag.
pi_77833916
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Keven Harvick wint de Shootout, helaas wel onder gele vlag.
Dat is toch inmiddels bijna standaard geworden bij Superspeedway races? De Green-White-Checkered heeft er voor gezorgd dat vrijwel geen enkele SS race meer tot de finish lijn gereden wordt.

NASCAR moet een subartikel op die regel schrijven, waarin staat dat een crash in de laatste ronde in een Green-White-Checkered situatie niet onmiddellijk tot gevolg heeft dat de race stil wordt gelegd. Gewoon terugracen naar de finish lijn zoals in 'the old days'.
pi_77833982
Waarom zetten die gasten zodra ze backwards gaan allemaal die spoiler achter recht omhoog? Dat is toch vragen om moeilijkheden of ben ik nou gek?

Volgens mij als ze dat niet zouden doen zouden ze niet over de kop vliegen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_77839596
Die flaps zorgen dat de wagen afgeremd wordt. Als de auto achterwaarts gaat schieten die dingen automatisch ophoog. Bij de Trucks gaat zelfs een deel van de "laadbak" ophoog.


@Littlecreep. Ben het met je eens.
pi_77839953
Dat weet ik, maar die dingen zitten bovenop de auto en mij lijkt dat die alleen maar meehelpen om de auto achterover over de kop te laten slaan. Volgens mij werken die als een omgekeerde spoiler.

Tuurlijk, ze remmen misschien wel wat extra af door de verhoogde luchtweerstand, maar volgens mij zouden ze zonder die dingen veel minder vaak over de kop vliegen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 10 februari 2010 @ 19:20:46 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_77855626
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:52 schreef vosss het volgende:
Dat weet ik, maar die dingen zitten bovenop de auto en mij lijkt dat die alleen maar meehelpen om de auto achterover over de kop te laten slaan. Volgens mij werken die als een omgekeerde spoiler.

Tuurlijk, ze remmen misschien wel wat extra af door de verhoogde luchtweerstand, maar volgens mij zouden ze zonder die dingen veel minder vaak over de kop vliegen
Zouden ze dat niet uitgezocht hebben met windtunnels en allerlei ingewikkelde simulatie programma's?
pi_77863089
Het zijn Amerikanen, dus ik durf er eerlijk gezegd mn hand niet voor in het vuur te steken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_77863428
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:57 schreef vosss het volgende:
Het zijn Amerikanen, dus ik durf er eerlijk gezegd mn hand niet voor in het vuur te steken
Ik wilde toen straks ook een opmerking maken met dezelfde strekking.
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:55:21 #75
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_77884428
de GWC-regel staat ook bij organisatie ter discussie.

http://www.nascar.com/201(...)checkered/index.html
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')