Dat valt best meequote:Op donderdag 10 september 2009 11:36 schreef Keiichi het volgende:
240 euro is niet iets te hard. Dat is FORS te hard.
Fors te hard is relatief.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:36 schreef Keiichi het volgende:
240 euro is niet iets te hard. Dat is FORS te hard.
maar je mag toch 120 op de snelweg?quote:Op donderdag 10 september 2009 11:38 schreef Ps2K het volgende:
hihi hier 95 euro omdat ik 120 (na correctie) reed over de A9. Maar who cares, ik rij te hard dus dan kan dit idd gebeuren.
quote:Op donderdag 10 september 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:
overschrijding 36 t/m 40 km/h binnen of buiten de bebouwde kom.
Dus als je in de stad reed, dus minimaal 86 (laten we zeggen werkelijke snelheid 90) of buiten de bebouwde kom 116.
Ik vind dat vrij fors. Fors genoeg dat het aannemelijk is dat je goed op de hoogte ervan was dat je te hard reed en dan moet je nu niet gaan huilen om een boete.
Nou nee niet in west nederlandquote:Op donderdag 10 september 2009 11:39 schreef MrDrako het volgende:
[..]
maar je mag toch 120 op de snelweg?
quote:Op donderdag 10 september 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:
overschrijding 36 t/m 40 km/h binnen of buiten de bebouwde kom.
Dus als je in de stad reed, dus minimaal 86 (laten we zeggen werkelijke snelheid 90) of buiten de bebouwde kom 116.
Ik vind dat vrij fors. Fors genoeg dat het aannemelijk is dat je goed op de hoogte ervan was dat je te hard reed en dan moet je nu niet gaan huilen om een boete.
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!! OMG!!1quote:Op donderdag 10 september 2009 11:41 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik reed in een plaats waar het laatste stuk bestaat uit een brede weg met aan 1 kant weiland en aan de andere kant eerst een groenstrook van 20 meter, dan een fietspad en daarna wat fabrieken.
Lijkt niet echt op een bebouwde kom he.
En dan het zogenaamde elitekorpsje maar stiekem achter de struikjes gaan staan.![]()
Het is te achterlijk voor woorden in dit land dat een mens niks meer kan en mag.
quote:Op donderdag 10 september 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:
overschrijding 36 t/m 40 km/h binnen of buiten de bebouwde kom.
Dus als je in de stad reed, dus minimaal 86 (laten we zeggen werkelijke snelheid 90) of buiten de bebouwde kom 116.
Ik vind dat vrij fors. Fors genoeg dat het aannemelijk is dat je goed op de hoogte ervan was dat je te hard reed en dan moet je nu niet gaan huilen om een boete.
Daar konden we op wachten natuurlijk.....quote:
En als het het dubbele was was jij, als linksche moraalridder, wel dik tevreden geweest?quote:
Begin jaren '70: 3300 verkeersdoden per jaarquote:Op donderdag 10 september 2009 11:41 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
En dan het zogenaamde elitekorpsje maar stiekem achter de struikjes gaan staan.![]()
Het is te achterlijk voor woorden in dit land dat een mens niks meer kan en mag.
Ja lekkere vergelijking Remco.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Begin jaren '70: 3300 verkeersdoden per jaar
Nu: 750 verkeersdoden per jaar
Dit alles met veel meer auto's en veel meer autokilometers. Hoewel ik graag zou zien dat andere dingen, zoals geen richting aangeven en geen voorrang verlenen, ook vaker bekeurd zouden worden, gaat het wel degelijk de goede kant op.
Wat is 'fors' een kut woord. En dan gebruik je het nog in elke zin ook.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:
overschrijding 36 t/m 40 km/h binnen of buiten de bebouwde kom.
Dus als je in de stad reed, dus minimaal 86 (laten we zeggen werkelijke snelheid 90) of buiten de bebouwde kom 116.
Ik vind dat vrij fors. Fors genoeg dat het aannemelijk is dat je goed op de hoogte ervan was dat je te hard reed en dan moet je nu niet gaan huilen om een boete.
Dat draagt ook bij, maar door je airbag ga jij echt niet netter rijden...quote:Op donderdag 10 september 2009 11:47 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja lekkere vergelijking Remco.![]()
Vergeet je de veiligheidssytemen niet die tegenwoordig in auto's zitten?
quote:Op donderdag 10 september 2009 11:44 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
En als het het dubbele was was jij, als linksche moraalanaalridder, wel dik tevreden geweest?
Dan dien je bezwaar in met deze argumentatiequote:Op donderdag 10 september 2009 11:41 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik reed in een plaats waar het laatste stuk bestaat uit een brede weg met aan 1 kant weiland en aan de andere kant eerst een groenstrook van 20 meter, dan een fietspad en daarna wat fabrieken.
Lijkt niet echt op een bebouwde kom he.
Ben je geirriteerd daardoor? Of FORS geirriteerd?quote:Op donderdag 10 september 2009 11:47 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Wat is 'fors' een kut woord. En dan gebruik je het nog in elke zin ook.
Nee ik rijd een bepaalde sneldheid op basis van de drukte op de weg.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat draagt ook bij, maar door je airbag ga jij echt niet netter rijden...
Ja, net zoals geflitst worden op een lege snelweg om half een snachts.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:51 schreef Seam het volgende:
Mensen moeten niet zo licht doen over het overtreden van het snelheid. Ik vind het belachelijk die hoge snelheden, de snelheden zijn bepaald met zicht op de veiligheid voor de medemens.
ringweg a'dam is 100. Het viel nog mee, normaal rijd ik daar een stuk harderquote:Op donderdag 10 september 2009 11:39 schreef MrDrako het volgende:
[..]
maar je mag toch 120 op de snelweg?
Boe-hoe!quote:Op donderdag 10 september 2009 11:51 schreef Seam het volgende:
Mensen moeten niet zo licht doen over het overtreden van het snelheid. Ik vind het belachelijk die hoge snelheden, de snelheden zijn bepaald met zicht op de veiligheid voor de medemens.
Nee, de boete is wel onterecht omdat het op een tijdstip plaats heeft gevonden dat het erg rustig was op de weg en er dus geen gevaar was voor anderen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:54 schreef Laurensius het volgende:
Je wist dus donders goed dat je te hard reedt.. Dus moet je niet janken als je een boeten krijgt!
(ok, geen moraal ridder hier, ik rijd zelf ook altijd te hard, maar ga niet lopen janken als er een boete op de mat valt)
Maar zo denkt justitie niet.. die denken te hard is te hard.. of het nu druk is of dat je de enige op de weg bent..quote:Op donderdag 10 september 2009 11:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja, net zoals geflitst worden op een lege snelweg om half een snachts.
Dat heb ik zelf eens gehad dus. Iets van 5km te hard snachts om half een. En nog een bekeuring.
Op een gemiddelde situatie, dat wel. Op een snelweg midden in de nacht kan het met ruim gemak harder.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:51 schreef Seam het volgende:
Mensen moeten niet zo licht doen over het overtreden van het snelheid. Ik vind het belachelijk die hoge snelheden, de snelheden zijn bepaald met zicht op de veiligheid voor de medemens.
Wat heeft een voetganger, motorrijder of fietser aan jouw airbag?quote:Op donderdag 10 september 2009 11:47 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja lekkere vergelijking Remco.![]()
Vergeet je de veiligheidssytemen niet die tegenwoordig in auto's zitten? En vergeet je niet dat 80% van de bekeuringen van dien aard zijn dat men tot 5 km/h te hard reed?
Dan zou je klacht terecht zijn. Hoe je het dan went of keert, dat heeft dan geen fuck met veiligheid meer te maken.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja, net zoals geflitst worden op een lege snelweg om half een snachts.
Dat heb ik zelf eens gehad dus. Iets van 5km te hard snachts om half een. En nog een bekeuring.
Ik zou zeggen, lees je even in.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:56 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Wat heeft een voetganger, motorrijder of fietser aan jouw airbag?
Betrokkene heeft wel extra last van jouw veel te hoge snelheid als het tot een kort doch hevig treffen komt.
Dat kun jij helemaal niet bepalen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:56 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nee, de boete is wel onterecht omdat het op een tijdstip plaats heeft gevonden dat het erg rustig was op de weg en er dus geen gevaar was voor anderen.
Nee, en deze boete dus ook niet. Omdat er geen hond op de weg was.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:57 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Dan zou je klacht terecht zijn. Hoe je het dan went of keert, dat heeft dan geen fuck met veiligheid meer te maken.
Heb ik een keuze in het wel of niet nemen van het verlies?quote:Op donderdag 10 september 2009 11:58 schreef MobileSuit het volgende:
TS is een huilert omdat hij gesnapt is...
Wees een vent (of vrouw) en neem het verlies... volgende keer beter opletten...
* MobileSuit krijgt binnenkort, na staandehouding, ook een bekeuring van 207 euro... 33km/h te hard op de A12
Ach ja... kan gebeuren... was me er bewust van dat ik te hard reed en lette niet goed op achter mij.
Jij kunt helemaal niet weten of er totaal geen ander verkeer is, dus dat is boutredenatie. Als jij te hard rijdt heb je per definitie ook later door dat er ander verkeer is (Later zoals in dichter bij dat andere verkeer zijn voordat je ze ziet).quote:Op donderdag 10 september 2009 11:57 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees je even in.
Ik rij alleen te hard als er geen ander verkeer op de weg is. Er is dan ook geen enkel gevaar voor andere weggebruikers.
Op de snelweg rijd ik meestal 120 met cruise control. Ook dan ben ik geen gevaar op de weg voor anderen.
quote:Op donderdag 10 september 2009 11:57 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Dat kun jij helemaal niet bepalen.
Klapband met 50 of met 90+ km p/u, dat kan al een hoop schelen. Ook voor mensen achter een groenstrook van 20 meter.
Gatso-apparatuur beoordeeld nu eenmaal niet op drukte, maar gewoon op snelheid!quote:Op donderdag 10 september 2009 11:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nee, en deze boete dus ook niet. Omdat er geen hond op de weg was.
Ik reed geen 120 km/h.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:01 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Jij kunt helemaal niet weten of er totaal geen ander verkeer is, dus dat is boutredenatie. Als jij te hard rijdt heb je per definitie ook later door dat er ander verkeer is (Later zoals in dichter bij dat andere verkeer zijn voordat je ze ziet).
En nog iets dat per definitie zo is: bij 120 km p/u is elk metalen object van meer dan 1250 kilo een gevaar voor de lichamelijke gezondheid van een ieder die in de directe nabijheid is. Net zoals die andere auto's in principe een gevaar voor jou zijn. Ingecalculeerd weliswaar, maar toch een gevaar.
Ja, inderdaad. Die apparatuur kan er ook niets aan doen dat ze er neergezet worden door mensen die van hogerhand de verplichting krijgen te gaan flitsen voor gratis schoolboekenquote:Op donderdag 10 september 2009 12:02 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Gatso-apparatuur beoordeeld nu eenmaal niet op drukte, maar gewoon op snelheid!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |