meestal? altijdquote:Op maandag 24 januari 2011 12:58 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Wav is meestal ongecomprimeerd en dan kan de kwaliteit op digitaal vlak niet beter.
Ik dacht dat binnen wav ook compressie met een codec toegepast kon worden.quote:
Tering wat een faalquote:Op maandag 24 januari 2011 12:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
Meten is weten:
http://gizmodo.com/268788(...)ables-keep-upusually
En zo is het maar net. Goedkoopste is inderdaad niet best, maar de beetje duurdere doet het al snel net zo goed als de beruchte Monster kabels van heul veul te duur.
Hoeveel mensen hier hebben een buizenversterker met electrostaten? Ik bedoel, als je die niet hebt, heb je geen recht van spreken natuurlijk.
Die onderzoeken bevestigen dat inderdaad voor de gemiddelde huis-tuin-keuken installaties, maar als jij een hele HT-zaal in je Blaricumse villa laat bouwen, wil je niet om de paar jaar alle weggewerkte bekabeling vervangen, dán is investeren in een HQ lange kabel weldegelijk een optie.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Tering wat een faal
hdmi = digitaal, een 1 blijft een 1 een 0 blijft een 0, dus dure HDMI kabels zijn inderdaad onzin.
Maar sinds wanneer komt er een digitaal signaal computer/mp3 speler/hifi installatie?
Al is het alleen al omdat je anders nooit van je geld af komt. Dan maar zinloos verspillenquote:Op maandag 24 januari 2011 15:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die onderzoeken bevestigen dat inderdaad voor de gemiddelde huis-tuin-keuken installaties, maar als jij een hele HT-zaal in je Blaricumse villa laat bouwen, wil je niet om de paar jaar alle weggewerkte bekabeling vervangen, dán is investeren in een HQ lange kabel weldegelijk een optie.
In dat specifieke geval is het nou juist niét zinloos. Dat is dan wel een vrij zeldzame samenloop van omstandigheden, en zal voor de gemiddelde fokker nooit een issue worden. Ik koop ze dan ook niet, ik houdt me bij standaard kabels met een beetje fatsoenlijke bouwkwaliteit. Heb al 2x een HDMI kabel van de action weggedonderd omdat die het gewoon niet deed.quote:Op maandag 24 januari 2011 15:37 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Al is het alleen al omdat je anders nooit van je geld af komt. Dan maar zinloos verspillen![]()
Het punt is dat er tussen goed en best gewoon puur weinig verschil zit. Beetje hetzelfde als met je Ferrari in de file staan, je bent er geen seconde eerder, maar je zit wel in een Ferrari.
Gelukkig zit er nog 100 euro aan mogelijkheden tussen een monsterkabel en een kabel van de action!quote:Op maandag 24 januari 2011 16:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
In dat specifieke geval is het nou juist niét zinloos. Dat is dan wel een vrij zeldzame samenloop van omstandigheden, en zal voor de gemiddelde fokker nooit een issue worden. Ik koop ze dan ook niet, ik houdt me bij standaard kabels met een beetje fatsoenlijke bouwkwaliteit. Heb al 2x een HDMI kabel van de action weggedonderd omdat die het gewoon niet deed.
Pauper.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:32 schreef Cahir het volgende:
Ik schijn gek te zijn als ik mp3 op normale logitech speakers van 100 euro mooi vind klinken. Nee mp3 is het slechste wat er is! Je moet voor flac enzo gaan, en 1000 euro speakers, laminaat erin en weet ik veel nog meer poepkom op.. verschil hoor je amper
Serieus, het verschil tussen een echte goede FLAC en een wav is gewoon niet hoorbaar :/quote:Op maandag 24 januari 2011 16:27 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
Ja, in principe is het 'lossless'. Maar er zit wel dergelijk een verschil in de kwaliteit die uit je speakers komt. WAV komt meer natural over
Ik weet niet wat voor speakers jij hebt, maar met een beetje goed luisteren hoor je het verschil wel hoor. Ja zo een groot verschil is het niet, maar er zit een verschilquote:Op maandag 24 januari 2011 16:43 schreef Versvandepers het volgende:
Serieus, het verschil tussen een echte goede FLAC en een wav is gewoon niet hoorbaar :/
Nee, er is geen verschil. Absoluut volslagen volstrekt onmogelijk, omdat in wav en flac absoluut precies dezelfde identieke digitale bits en bytes zitten opgeslagen.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:55 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor speakers jij hebt, maar met een beetje goed luisteren hoor je het verschil wel hoor. Ja zo een groot verschil is het niet, maar er zit een verschil
iddquote:Op maandag 24 januari 2011 16:55 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor speakers jij hebt, maar met een beetje goed luisteren hoor je het verschil wel hoor. Ja zo een groot verschil is het niet, maar er zit een verschil
ja ze hebben misschien identieke digitale bits en bytes. in principe zou er geen verschil zitten, maar praktisch komt het erop neer dat er wel degelijk een verschil zitquote:Op maandag 24 januari 2011 17:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, er is geen verschil. Absoluut volslagen volstrekt onmogelijk, omdat in wav en flac absoluut precies dezelfde identieke digitale bits en bytes zitten opgeslagen.
Dan zou ik toch eens naar de dokter gaan. Of naar een psycholoog.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:28 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
[..]
ja ze hebben misschien identieke digitale bits en bytes. in principe zou er geen verschil zitten, maar praktisch komt het erop neer dat er wel degelijk een verschil zit
Daarom is er ASIO.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dit gaat met een OS (ik hoorde dat OSX een natuurlijker en gedetailleerder geluid geeft dan Windows bijvoorbeeld), een convertor/codec, door DAC of een andere omzetter van je OS naar de I/O - ook al is het digitaal.
Daarom is er OSXquote:
quote:ASIO ondersteuning is beperkt tot Microsoft Windows, aangezien andere besturingssystemen zoals Mac OS X of Linux veel minder last hebben van latency problemen dan Windows. Sinds 2007 bestaat er tevens een experimentele ASIO driver voor Wine, een Windows emulator voor Linux.
Het verschil hoor je wel, maar niet als je de hele dag MP3tjes luistert. Luister maar een keer een CD kwaliteit en een MP3 kwaliteit na elkaar.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:32 schreef Cahir het volgende:
Ik schijn gek te zijn als ik mp3 op normale logitech speakers van 100 euro mooi vind klinken. Nee mp3 is het slechste wat er is! Je moet voor flac enzo gaan, en 1000 euro speakers, laminaat erin en weet ik veel nog meer poepkom op.. verschil hoor je amper
Gast.quote:Op maandag 24 januari 2011 17:28 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
[..]
ja ze hebben misschien identieke digitale bits en bytes. in principe zou er geen verschil zitten, maar praktisch komt het erop neer dat er wel degelijk een verschil zit
Ooit gehoord van compressie?quote:Op maandag 24 januari 2011 17:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, er is geen verschil. Absoluut volslagen volstrekt onmogelijk, omdat in wav en flac absoluut precies dezelfde identieke digitale bits en bytes zitten opgeslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |